Mag ik even kwijt

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15353
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ODRAIL »

Ook jammer dat het niet in het weekend is :shock: :? .
PHS

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 13:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15353
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ODRAIL »

Zo'n 25 jaar geleden had ik op het het mbo ook een introductieweek. Maar door de aard van de activiteiten en mijn handicap heb ik daar niet aan meegedaan.

Verder heb ik wel een fijne studietijd gehad met mijn mede studenten.
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Gekko123 »

PHS schreef:Het is maar net wie het organiseert. Het introductiekamp wordt meestal door de instelling of de studieverenigingen geregeld. Dat is niet altijd een garantie voor succes, maar kan ook heel leuk zijn. Je kunt ook meedoen aan de introductieweek, die wordt vaak door een aparte organisatie opgezet, waar vaak de studentenverenigingen een belangrijke vinger in de pap hebben. Als je meer van de feestjes bent, dan zit je vaak wel goed bij de introweek. Helaas mocht ik toen ik in Tilburg ging studeren niet meedoen omdat ik nog 17 was :')
In Delft weet ik dat de introductieweek voor alle nieuwe studenten toegankelijk is (zowel voor de TU als het HBO). Ook voor de studenten die jonger zijn dan 18. Iedereen krijgt namelijk een polsbandje, en je leeftijd bepaald de kleur van het bandje. Op die manier maken ze het voor zichzelf en voor de studentenverenigingen makkelijk om te bepalen aan wie ze wel/niet alcohol mogen schenken.
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6035
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door AppleMoose »

Bij ons werd het door de tweedejaars georganiseerd en daarnaast waren er inderdaad nog activiteiten buiten de instelling om. Ben alleen op de kennismakingsdag geweest en op de laatste dag omdat er toen ook readers gekocht moesten worden (waarvan er driekwart niet gebruikt werd.. :') )

Ik hou helemaal niet van dat soort toestanden. Ik drink vrij weinig, hou niet van stappen en zeker niet van dat soort 'feestjes' in grote gezelschappen waar ik vrijwel niemand ken. Ik maak liever kennis met medestudenten tijdens de studie zelf dan dat ik mezelf onderdompel in dat massale gebeuren. Ben wat dat betreft wel een saaie dodo eland.
Laatst gewijzigd door AppleMoose op do 22 aug 2019, 13:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
umbusko
Donateur
Berichten: 5319
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door umbusko »

Dodo? :shock: Ik dacht een eland!
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6035
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door AppleMoose »

Gefixt (A)
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Cas
Berichten: 885
Lid geworden op: zo 01 apr 2018, 04:38
Locatie: Leuven/Utrecht

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Cas »

Gekko123 schreef:In Delft weet ik dat de introductieweek voor alle nieuwe studenten toegankelijk is (zowel voor de TU als het HBO). Ook voor de studenten die jonger zijn dan 18. Iedereen krijgt namelijk een polsbandje, en je leeftijd bepaald de kleur van het bandje. Op die manier maken ze het voor zichzelf en voor de studentenverenigingen makkelijk om te bepalen aan wie ze wel/niet alcohol mogen schenken.
Dit is tegenwoordig volgens mij overal zo, in Utrecht in ieder geval ook. De UIT hier was vorige week, en een van de mensen die bij mij een slaapplek hadden was ook 17. Daarnaast heb ik hem een paar jaar geleden ook gelopen terwijl ik nog 17 was, en je krijgt inderdaad zo'n andersgekleurd bandje. Ik vind die introducties altijd wel leuk, zeker die van de studie, maar de stadsintroductie zoals de UIT hier is soms wel heel erg veel uitgaan.
請勿靠近車門
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10589
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door trolly »

Ronaldussen schreef:Ik hou helemaal niet van dat soort toestanden. Ik drink vrij weinig, hou niet van stappen en zeker niet van dat soort 'feestjes' in grote gezelschappen waar ik vrijwel niemand ken. Ik maak liever kennis met medestudenten tijdens de studie zelf dan dat ik mezelf onderdompel in dat massale gebeuren. Ben wat dat betreft wel een saaie dodo eland.
Is zo'n internetforum misschien iets voor jou?
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
umbusko
Donateur
Berichten: 5319
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door umbusko »

Ik liep ook intro toen ik 17 was, maar toen was de alcoholleeftijd nog 16. Daarna mocht ik opeens iets meer dan vier maanden niet drinken. :')
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6035
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door AppleMoose »

trolly schreef:
Ronaldussen schreef:Ik hou helemaal niet van dat soort toestanden. Ik drink vrij weinig, hou niet van stappen en zeker niet van dat soort 'feestjes' in grote gezelschappen waar ik vrijwel niemand ken. Ik maak liever kennis met medestudenten tijdens de studie zelf dan dat ik mezelf onderdompel in dat massale gebeuren. Ben wat dat betreft wel een saaie dodo eland.
Is zo'n internetforum misschien iets voor jou?
Wat een goed idee. Ik zal me er eens in verdiepen :P
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10589
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door trolly »

Moet je doen. Ideaal voor weirdo's die niks beters omhanden hebben :Y
umbusko schreef:Ik liep ook intro toen ik 17 was, maar toen was de alcoholleeftijd nog 16. Daarna mocht ik opeens iets meer dan vier maanden niet drinken. :')
Neeeeee... ze mochten je vier maanden geen alcohol meer verkopen. Toch wel iets anders.
Laatst gewijzigd door trolly op do 22 aug 2019, 18:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
umbusko
Donateur
Berichten: 5319
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door umbusko »

Inderdaad ja. Ik moet ook zeggen dat ik me er weinig van aan heb getrokken, want ik dronk eigenlijk toch alleen in situaties waarbij mensen van boven de 18 de drank kochten. (Lees: thuis bij mijn ouders, bij vrienden op een feestje.) Die paar keer in de horeca heb ik dan maar gewoon geen alcohol gedronken, geen probleem.
Durashift
Berichten: 5654
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Durashift »

Wat heeft onze koning doen besluiten dat het wel een goed idee zou zijn om zijn baard te laten groeien/staan tijdens de zomervakantie?

Zag net een foto van hem tijdens de uitvaart van zijn tante... :shock:

Kennelijk heeft Maxima toch niet voldoende invloed op hem.. :wink:
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10589
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door trolly »

Dat is toch hip, zo'n baard? Had z'n opa ook :Y
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13195
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Z2N »

Om eerlijk te zijn vind ik zo'n baard bespreken niet de hoofdzaak bij een crematie. :X
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Durashift
Berichten: 5654
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Durashift »

^^^.. tja, wat kan ik over die crematie zeggen... dat was een besloten gelegenheid.

Jemig.. ik kijk het nieuws en zie een foto bij dat betreffende artikel.. en naast de vrolijke kleuren (wat kennelijk een wens was van de prinses) valt mij de baard van onze koning op.. Kan dat, tegenwoordig, dan niet meer besproken worden?? :shock: :X :cry:
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13195
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Z2N »

Ik zal misschien wat anders denken daarin (maar ja, Fransman), maar ik ben sowieso niet van praten over zulke benulligheden bij staatshoofden.

Ander onderwerp: over 1,5 week begint het collegejaar weer. Ik besloot daarom vanavond om mijn daarvoor benodigde technische investeringen te doen bij het bedrijf dat zijn producten in pizzabodems verstuurt. En daar blijkt dat we in een wondere wereld leven: ze wisten mij te melden dat de pakketbezorger als het goed is binnen 12 uur bij mijn voordeur staat. Ik denk dat ik maar op tijd mijn bed in moet duiken straks, anders mis ik het goede mens nog... :X
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50913
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

De president van de Vijfde Franse Republiek is in de praktijk een gekozen koning waarover net zo veel wordt geroddeld als over ons koningshuis.

Volgens mij heeft Willem-Alexander al eerder zijn baard laten staan toch? Er staat mij iets van bij. Zonder baard heeft hij wel een serieuzere uitstraling vind ik. We gaan het zien tijdens de troonrede :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10589
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door trolly »

't Is wel een discussie om des keizers baard ja (A)
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13195
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Z2N »

Suus schreef:De president van de Vijfde Franse Republiek is in de praktijk een gekozen koning waarover net zo veel wordt geroddeld als over ons koningshuis.
Klopt, maar daar ben ik het ook niet mee eens. Ik heb bovendien meer respect voor mijn president dan voor Koning Willie, maar dat komt toch vooral omdat ik een verschrikkelijke republikein ben. Maargoed, Macron heeft nu geen baard, dus hoef ik het daar niet over te hebben. :wink:
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
PHS

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 13:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10589
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door trolly »

Z2N schreef:
Suus schreef:De president van de Vijfde Franse Republiek is in de praktijk een gekozen koning waarover net zo veel wordt geroddeld als over ons koningshuis.
Klopt, maar daar ben ik het ook niet mee eens. Ik heb bovendien meer respect voor mijn president dan voor Koning Willie, maar dat komt toch vooral omdat ik een verschrikkelijke republikein ben. Maargoed, Macron heeft nu geen baard, dus hoef ik het daar niet over te hebben. :wink:
Ah, jullie Fransen hoeven het enkel over je president te hebben als hij een baard heeft? Interessant hoor, die zeden en gewoonten daar in dat buitenland :')
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50913
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Z2N schreef:
Suus schreef:De president van de Vijfde Franse Republiek is in de praktijk een gekozen koning waarover net zo veel wordt geroddeld als over ons koningshuis.
Klopt, maar daar ben ik het ook niet mee eens. Ik heb bovendien meer respect voor mijn president dan voor Koning Willie, maar dat komt toch vooral omdat ik een verschrikkelijke republikein ben. Maargoed, Macron heeft nu geen baard, dus hoef ik het daar niet over te hebben. :wink:
En ik ben koningsgezind, vooral omdat ze mijn dove opa een leven lang in dienst hadden bij de Koninklijke Stallen. Het hele gezin was altijd welkom op het kerstfeest dat de koninklijke familie organiseerde en hij heeft vele onderscheidingen gehad gedurende zijn werkzame leven.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13195
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Z2N »

Z2N schreef: Ander onderwerp: over 1,5 week begint het collegejaar weer. Ik besloot daarom vanavond om mijn daarvoor benodigde technische investeringen te doen bij het bedrijf dat zijn producten in pizzabodems verstuurt. En daar blijkt dat we in een wondere wereld leven: ze wisten mij te melden dat de pakketbezorger als het goed is binnen 12 uur bij mijn voordeur staat. Ik denk dat ik maar op tijd mijn bed in moet duiken straks, anders mis ik het goede mens nog... :X
En het is maar goed dat ik een wekker gezet had, want de bezorger stond inderdaad binnen 12 uur voor de deur. Dat ging niet met de glimlach die op de doos stond, de bezorger stond nog net niet op het punt om de doos naar beneden te gooien omdat ik zijn geklop (de deurbel doet het gewoon) niet direct hoorde. Toch verrassend vaak gedonderjaag met PostNL.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 85 gasten