Mag ik even kwijt

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door webguy »

#fakenews
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ODRAIL »

Dat ik in de maand september tot nu toe al meer met het openbaar vervoer gereisd heb dan in de maanden mei tot en met augustus bij elkaar.
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Jef400 »

De u-ov sticker is onderweg
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Stefan »

KM46 schreef:Dat ik in de maand september tot nu toe al meer met het openbaar vervoer gereisd heb dan in de maanden mei tot en met augustus bij elkaar.
Ik weet zeker dat ik dat jouw afstanden met OV dan niet ga halen, wel m'n 30e vlucht gehad dit jaar. :mrgreen:

Volgende week woensdag maar weer de hort op....
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Chrysa »

Iemand zoals jij zou nooit een stap in een bus zetten toch?
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ODRAIL »

Stefan schreef:
KM46 schreef:Dat ik in de maand september tot nu toe al meer met het openbaar vervoer gereisd heb dan in de maanden mei tot en met augustus bij elkaar.
Ik weet zeker dat ik dat jouw afstanden met OV dan niet ga halen, wel m'n 30e vlucht gehad dit jaar. :mrgreen:

Volgende week woensdag maar weer de hort op....
30e vlucht ... nee dat ga ik zeker niet halen nee.

Ik heb zelfs nog nooit een vliegtuig van binnen gezien :wink: .
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Je moet het voorstellen als een bus, maar dan met smallere stoelen, minder beenruimte, kleine raampjes en oorpijn.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Chrysa »

Na een jaar alleen maar met trein/bus gereist hebben was het echt even schrikken toen ik deze zomer een vliegtuig instapte. Nou ben ik met 182cm niet de kleinste, maar ook zeker niet de langste, ook al heb ik vooral been en weinig bovenlijf. Ik zat lekker met mn knieën tegen de stoel voor me gepropt. Dan was de terugreis per trein met een 5 uur lange nachtelijke overstap in Osnabrück zo gek nog niet. :')
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Stefan »

Ik ben nog steeds oprecht blij met m'n 1.72m. Heb eigenlijk nooit last van te weinig beenruimte, ideaal. :P

En ach... Voor 't geld hoef je het niet te laten, m'n treinkaartje Ddr - Ehv is duurder dan de vlucht naar Boedapest die er daarna komt. :') Hoewel m'n laatste dag, Bremen naar Ddr met de trein, met een SuperSparpreis van €29 (1e klas) ook niet overdreven duur was. :P
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Chrysa »

Stefan schreef:m'n treinkaartje Ddr - Ehv is duurder dan de vlucht naar Boedapest die er daarna komt. :')
https://www.ns.nl/spoordeelwinkel/uitje ... abant.html
Hoef je alleen nog maar van Dordt naar Lage Zwaluwe los te betalen, misschien is het goedkoper.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Stefan »

Had ik inderdaad naar gekeken, werd 'm helaas niet. Is pas vanaf 9:00 geldig en mijn vlucht gaat om 9:20. -o-

Wel bedankt voor 't meedenken! :mrgreen:
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Chrysa »

Op die pagina staat wel "Je kunt de hele dag reizen, ook in de spits.".
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Ardan »

Ik ga volgende maand vier keer 9 uur met Delta vliegen, ik houd mijn hart vast :| Gelukkig heb ik ook nooit last van beenruimteproblemen. 1e Klas treinreizen vind ik ook minder prettig omdat die stoelen me veels te groot zijn :')
Ik doe ook maar wat
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Aking »

Ik ben het totaal aantal vliegbewegingen die ik heb gemaakt in mijn leven een beetje uit het oog verloren, maar volgens mij is dat nog steeds in de orde van grootte van ~10. toch best netjes op 34 landen dacht ik zo *O*
Ik denk bijvoorbeeld dat het aantal keer dat ik Budapest Keleti (per trein uiteraard) heb aangedaan ongeveer een factor 10 hoger ligt :mrgreen:

Oh en met mijn 1.99 verkies ik de trein toch ook wel boven de kettermasjien, al helpt het bij die laatste wel om als laatste in te stappen, mijn blonde lokken en tieten in de strijd te gooien en de stewardess lief aan te kijken. Als er dan nog een "extra legspace" vrij is, weet ik die vaak wel te bemachtigen 8-)
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5812
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door isadora »

Ardan schreef:.......1e Klas treinreizen vind ik ook minder prettig omdat die stoelen me veels te groot zijn :')
En 2e klas is een stuk gezelliger. :Y
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ODRAIL »

1e klas is wel een stuk rustiger vooral als je graag wil zitten.

Moet eerlijk bekennen dat ik vooral in de avondspits wel vaker 1e klas reis (legaal dat wel).
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Stefan »

Chrysa schreef:Op die pagina staat wel "Je kunt de hele dag reizen, ook in de spits.".
Ja, vind het een beetje vaag dan.. Als op 'Nu boeken' klikt en dán bij veelgestelde vragen kijkt, staat er dat 't kaartje alleen na 9:00 geldig is. Ik zal de NS eens een berichtje sturen.
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Aking »

Misschien bedoelen ze avondspits.

Maar ik zou het ding kopen, en mocht de Mikos van dienst moeilijk doen dan wijs je op de voorwaarden op die pagina. Onvoldoende duidelijk dus in het voordeel van de consument :Y
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Stefan »

Nu ik wat beter naar die pagina zit te kijken.. Ik denk dat de voorwaarden die op de 'Nu boeken' pagina staan gewoon de standaard Spoordeelwinkel voorwaarden zijn, maar goed.. Heb onze vrienden van de NS even een berichtje gestuurd. :P Het scheelt me immers wel 3 euro op een kaartje, toch 3 bier in Oekraïne.... _O-
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Ferdinand
Berichten: 2054
Lid geworden op: ma 28 aug 2017, 20:39
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Ferdinand »

Nadat ik het vervoersplan van U-OV voor 2020 gelezen had, kwam ik op het idee om eens het aantal busritten dat langs de voor mij dichtsbijzijnde halte, Dijnselburg, komt in een tabelletje te zetten. ik kon helaas niet zo snel dienstregelingen dan ouder dan 2015 vinden, maar volgens mij gebeurde er voor 2015 ook niet zo veel spannends bij deze halte.

Hier dus het aantal busritten per week bij halte Dijnselburg (2 richtingen, standaarddienstregeling, ook het weekend)
Spoiler: show
Afbeelding
428% meer busritten in 2020 t.o.v 2015. Een extreme stijging geloof ik, of valt dat wel mee? Zijn er andere bushaltes in Nederland die zo'n stijging hebben meegemaakt in 5 jaar tijd? Natuurlijk heb ik het dan over een reeds bestaande bushalte en niet een nieuwe.

Edit: met dank aan https://lijnfolders.jouwweb.nl/
Laatst gewijzigd door Ferdinand op wo 25 sep 2019, 19:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Aking »

Stefan schreef:maar goed.. Heb onze vrienden van de NS even een berichtje gestuurd. :P Het scheelt me immers wel 3 euro op een kaartje, toch 3 bier in Oekraïne.... _O-
Met het risico dat ze давати! zeggen, en daar gaat je bier -o-
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ODRAIL »

Ferdinand schreef:428% meer busritten in 2020 t.o.v 2015. Een extreme stijging geloof ik, of valt dat wel mee? Zijn er andere bushaltes in Nederland die zo'n stijging hebben meegemaakt in 5 jaar tijd? Natuurlijk heb ik het dan over een reeds bestaande bushalte en niet een nieuwe.
Hier in Rotterdam Nesselande is het vervoersaanbod wel iets verbeterd. Maar helaas is er nog wel een buslijn met slechts een uurdienst. En de spreiding waarop de bussen rijden mag wat mij betreft ook wel iets handiger.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Stefan »

Aking schreef:Met het risico dat ze давати! zeggen, en daar gaat je bier -o-
VAN M'N BIER BLIJVEN ZE AF!!!11¡¡¡1!1!
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ODRAIL »

Rustig maar :wink: .
katvis
Berichten: 791
Lid geworden op: do 14 dec 2017, 15:06
Locatie: Roffa

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door katvis »

Aking schreef: Met het risico dat ze давати! zeggen, en daar gaat je bier -o-
Als ze dat doen gewoon reageren met дввати курац :Y
PSA: Links gaan, rechts staan
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 41 gasten