Mag ik even kwijt

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Iedereen die wel eens in Parijs is geweest zal de naam Georges Pompidou ook nog wel bekend voorkomen. Hij was ook een president ;-)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door trolly »

:Y

...en bovendien al door Chrysa genoemd (A)
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Aking »

Maar Pompi is toch iets van die brandweer? Ik dacht dat dat gebouw een ouwe brandweerkazerne was joh :Y
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Nee, dat zijn Sapeurs-Pompiers. Behalve in Marseille, daar heten brandweerlui Marins-Pompiers.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Visgraatmodel
Berichten: 613
Lid geworden op: zo 28 dec 2014, 23:09

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Visgraatmodel »

Wij waren te laat begonnen met het instappen en uiteindelijk leek het er op dat de kist op tijd zou vertrekken maar we mistten 1 persoon, deze vrouw zat rustig te chillen bij de bar en heb ik zowat moeten slepen om haar naar de gate te krijgen ("I WANT TO DRINK"). Het had niet lang gescheeld en haar bagage en zij waren van de vlucht afgehaald. Da's pech, vlucht weg. :6
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door webguy »

Airlines zouden eigenlijk een soort risico analyse moeten doen en in die volgorde bagageladen. Drink je veel alcohol? Dan wordt je tas als laatste geladen...
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Aking »

En hoe zie je dat voor je? Mensen tijdens het boeken in laten vullen of ze voornemens zijn om zichzelf helemaal klem te zuipen op de luchthaven? :')
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13108
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Z2N »

Nergens voor nodig, daar kan je risicoanalyses met eerdere data voor gebruiken. Groepen jongemannen van 20-25 die naar Spanje vliegen zijn statistisch waarschijnlijker om te drinken, bijvoorbeeld.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Alargule

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Alargule »

Ah, we gaan nu ook al alcoholistisch profileren.

Waarom niet gewoon alle drank op luchthavens afschaffen en strenge controles op zelf meegenomen alcohol in de handbagage invoeren? Problem solved; scheelt ook een hoop gedoe als je eenmaal in de lucht bent.

Jezelf helemaal naar je grootje klemdrinken doen je dan maar op de plek van bestemming.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13108
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Z2N »

Zo gek is dat niet hoor, Facebook profileert bijvoorbeeld op 12.000 categorieën. En als reiziger merk je er niets van, behalve als er bagage het ruim uit moet omdat je te bezopen bent om te vliegen.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Alargule

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Alargule »

Tja, als Facebookgebruiker merk je ook nergens iets van, tot er weer eens een schandaal in de media opduikt. En dat is dan nog een databoer. De vliegclubs als databoeren - ik denk niet dat we die kant op moeten willen gaan.

Zeker niet voor dit probleem, dat veel eenvoudiger en effectiever valt op te lossen met wat ik voorstel.
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Durashift »

Sommige mensen hebben nou eenmaal de behoefte om zichzelf een beetje moed in te drinken.. :P
umbusko
Donateur
Berichten: 5284
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door umbusko »

umbusko schreef:... dat de Tsjechische spoorwegen me net hebben gemaild dat ze mijn reservering van 78 kronen terug gaan betalen, maar 0 kronen van het ticket. En dat terwijl ik twee uur vertraagd was, met dank aan Deutsche Bahn, plus nog een minuut of acht, met dank aan de České dráhy! :evil:
... en dat ze me desondanks 31 euro hebben overgemaakt! :D Mooi, hoef ik nergens achteraan.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Stefan »

Stefan schreef:Had ik inderdaad naar gekeken, werd 'm helaas niet. Is pas vanaf 9:00 geldig en mijn vlucht gaat om 9:20. -o-

Wel bedankt voor 't meedenken! :mrgreen:
Even nog om terug te komen op de Eindhoven Airport kaartjes uit de Spoordeelwinkel.. ze zijn inderdaad de gehele dag geldig. *O*
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Ferdinand
Berichten: 2054
Lid geworden op: ma 28 aug 2017, 20:39
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Ferdinand »

Samen met een klasgenoot doe ik voor mijn PWS onderzoek naar de verbinding Utrecht CS-Science Park. Om meer inzicht te krijgen in de reiservaringen en reistijden hebben wij een enquête gemaakt voor de reizigers op deze verbinding. De enquête is niet alleen voor busreizigers, maar ook voor fietsers en mensen die gebruik maken van andere vervoersmiddelen op deze verbinding.

Uiteraard gaan wij zelf ook nog naar De Uithof om reizigers te vragen om deze enquête in te vullen. Ik vermoed dat er hier op het forum ook mensen zijn die van deze verbinding gebruik maken. De deelname duurt ongeveer 3 minuten. Alvast bedankt voor de deelname!

druk op de volgende link om de enquête te starten:
https://forms.office.com/Pages/Response ... xNMzlERy4u

of korter: bit.ly/enquetereiziger

Doorsturen wordt gewaardeerd! :D *bus*
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13108
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Z2N »

Paar dingetjes:
1) je gaat merken dat een hoop antwoorden niet in de buurt gaan liggen van de waarheid die je wil weten. Qua drukte: lijn 12 kent een extreme spits 's ochtends tussen 07:45 en 08:50 naar de Uithof en 's avonds van 16:45 tot 17:30 ri CS, maar daarnaast extra spitsuren rond de roosters van de UU en HU, dus rond 11:00, 13:00 en 15:00. Die antwoordcategorie miste ik, en kon ik dus niet waarheidsgetrouwe invullen.
2) De vraag '6.Indien u met nog een andere vorm van vervoer hebt gereisd voordat u op deze verbinding reisde, welk vervoersmiddel was dit?': gaat dit over voor/natransport of over andere manieren om naar de Uithof te komen?
3) Vraag 8: ik zou differentiëren tussen lijn 28 (alternatief voor CS-Uithof) en andere lijnen (naar Uithof, maar vermijden CS). Voor reizigersstromen is dat boeiender.
4) Vraag 11 is een non-vraag: wat wil je ermee? De vraag lijkt ernaar te sturen dat je alleen maar 'Tram' wilt ziem, maar wat levert dat op? Zelfde geldt eigenlijk voor 12, daar stuur je al naar een soort voertuig, en als je iets anders dan 'Zitplaatsen' wil horen zeg dat dan, want dat zal nu gaan lijken op outliars.

Als onderzoeker zou ik zeggen: begin eerst met een paar kwalitieve interviews. Kijk wat speelt bij de reizigers, bedenk daar vragen bij die je wil en kan stellen in een enquête, en neem dan pas de enquête af. Als je hulp nodig hebt mag je me een pm sturen, ik ben deel van je onderzoekspopulatie (forenzen van de 12).
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Ferdinand
Berichten: 2054
Lid geworden op: ma 28 aug 2017, 20:39
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Ferdinand »

Hartelijk bedankt voor je feed-back, Z2N! *O*

Ik heb enkele vragen aangepast op basis van je feed-back. Onze PWS-begeleider is afgestudeerd aan de universiteit van Utrecht op sociale geografie en planologie. Daar hebben wij ook al heel veel aan want hij heeft ook jarenlang de drukte moeten meemaken. Desondanks is het inderdaad nuttig om de huidige studenten te vragen hoe zij ernaar kijken.

Vraag 12 lijkt inderdaad wel erg veel op vraag 11. Vraag 12 heb ik er daarom toch maar uitgehaald. 11 inderdaad aangepast; het moet een oplossing zijn voor na ongeveer 2025-2030 en niet 2020.
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door en-es »

Alargule schreef:Ah, we gaan nu ook al alcoholistisch profileren.

Waarom niet gewoon alle drank op luchthavens afschaffen en strenge controles op zelf meegenomen alcohol in de handbagage invoeren? Problem solved; scheelt ook een hoop gedoe als je eenmaal in de lucht bent.

Jezelf helemaal naar je grootje klemdrinken doen je dan maar op de plek van bestemming.
Door de vloeistoffenregel is alcohol meenemen in je handbagage moeilijk. Alcohol uit taxfree zaken mogen niet geopend worden tot aankomst als ik het goed heb. Dat drinken vlak voor de vlucht gebeurt vooral in de horecazaken in de vertrekhal. En die verdienen er aan dus afschaffing lijkt me niet aan de orde.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Aking »

Dat ik net bijna mijn tas kwijt was, omdat iemand er in de trein er mee vandoor ging.

En zulks een verrassing, het waren Marokkanen, zonder vervoerbewijs, en zonder geldig ID, maar wel met een flinke waslijst aan mutaties bij de popo. Woonachtig in een AZC. Dat verwacht je toch niet :')
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Uh nee, ik verwacht inderdaad weinig Marokkanen in een AZC.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door en-es »

Toch zijn ze er.
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Jef400 »

Welke grapjas heeft er nou weer als Klaas Vaak gereageerd?
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5239
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Lijn 45 »

Hainje?
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Mikos »

Degene die er naar vraagt, natuurlijk.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Aking »

De rode jassen kunnen zo het IP-Adres checken natuurlijk :Y
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 45 gasten