Mag ik even kwijt

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
en-es
Berichten: 4468
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door en-es »

Vandaag is het 25 jaar geleden dat ik voor het eerst met Eurostar naar Londen ging. Heen vertrok ik op 25 november 1994 uit Brussel Zuid om 18.26 met trein 9157. Terugreis twee dagen later uit Londen Waterloo om 16.23 met trein 9148. Ik betaalde voor die gehele reis bijna 347 guldens.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15353
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ODRAIL »

Is de Eurostar al zo oud :o ?
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21361
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Meltrain »

:Y
Wikipedia schreef:Na de voltooiing van de Kanaaltunnel in 1994 begonnen de treindiensten van de Eurostar op 14 november van datzelfde jaar. Volgens de oorspronkelijke plannen zou dit op 15 juli 1994 geweest zijn, maar door de talrijke problemen ontdekt tijdens de testritten werd de start uitgesteld tot het einde van het jaar.[4] Op 14 november startte met een beperkte treindienst, Discovery service. Pas op 28 mei 1995 werd een volledige treindienst ingevoerd.
Bron: Wikipedia
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50913
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

De Eurostar is zelfs ouder dan de HSL 1 in België, daarvan werd het eerste stukje (van de Franse grens tot spoorlijn 78) in 1996 geopend. De aansluiting in Lille vanaf de HSL uit Calais naar de spoorlijn naar Doornik die in de eerste twee jaar door Eurostar werd gebruikt wordt nog steeds gebruikt voor TGV's die van/naar de werkplaats in Hellemmes gaan, dat is voor de SNCF de belangrijkste locatie voor grote revisies en ongevalschades aan TGV's.

De elektrificatie van spoorlijn 94 Doornik - Lille in 1993 is overigens ook met TGV's in het achterhoofd uitgevoerd, tot de opening van de LGV Nord was de belangrijkste spoorgrensovergang tussen België en Frankrijk namelijk die bij Quévy.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10588
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door trolly »

Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50913
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Speciaal voor @Ronaldussen. In Alkmaar kan je de kabbels eten.

Afbeelding

Kibbeling van Kabbeljauw.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6035
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door AppleMoose »

Jolijt *O* *O* Dat moet natuurlijk een keer getest worden *O*
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
umbusko
Donateur
Berichten: 5319
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door umbusko »

In 20 minuten al twee keer controle door een NS-conducteur en een keer door een dame van Ipsos. Het moet niet gekker worden. :mrgreen:
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13195
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Z2N »

Verschil moet er wezen: zojuist begonnen aan mijn zevende treinreis deze week, en tot dusver de hele week geen controle. -o-
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50913
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Ik had deze week een paarsjas in de trein. Dat is de OV-Barometer toch?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13195
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Z2N »

Dat is de barometer ja.

Reis acht deze week ook geen controle, de 8858 mist zijn tweede stel en is overvol, ondanks de vertraging en bijbehorende inkorting tot Alphen. Die drukte heeft veel nadelen, maar brengt ook wel wat hilariteit met zich mee: ik zit net op YouTube de nieuwste Half as Interesting te kijken. Via het raam zie ik echter dat twee stoelen voor mij iemand exact dezelfde video zit te kijken, die plotspoiler had ik niet aan zien komen. :X
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
umbusko
Donateur
Berichten: 5319
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door umbusko »

... dat ik vandaag met een handig rondje Woerden-Leiden-Haarlem-Uitgeest, Zaandam-Amsterdam Lelylaan, Breukelen-Woerden ( :') ) en Alphen a/d Rijn-Gouda heb afgestreept. :D (En afscheid genomen van DDM, snif.)

Resteert qua spoor in reguliere reizigersdienst alleen nog: Groningen-Eemshaven/Delfzijl/Weener/Veendam.
(Verder nog twee grenstrajecten (Glanerbrug-Gronau en Roosendaal-Essen) en twee rare boogjes: het Thalysboogje bij Breda en Den Haag HS-Voorburg waar alleen af en toe een nachttrein rijdt. Maar dat heeft allemaal geen haast. :mrgreen: )
diederickx
Berichten: 1638
Lid geworden op: vr 02 sep 2016, 22:59

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door diederickx »

umbusko schreef:het Thalysboogje bij Breda
Bedoel je de boog Breda-Noorderkempen waarover de Brusselaar rijdt? Of het rechte stuk waarover de Thalys Breda voorbij rijdt?
umbusko
Donateur
Berichten: 5319
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door umbusko »

Die laatste. Zou ik misschien inderdaad niet "boogje" moeten noemen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39191
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Daniel »

En Weener valt bij jou niet onder de grenstrajecten? :wink:

(Da's een van de weinige stukjes die ik ook nog moet trouwens, maarja, 'tis zo'n eind weg :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
JordiBrabant
Donateur
Berichten: 1502
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 14:36
Locatie: Concessie West-Brabant - Ehv

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door JordiBrabant »

umbusko schreef:Resteert qua spoor in reguliere reizigersdienst alleen nog: Groningen-Eemshaven/Delfzijl/Weener/Veendam.
Dat is een dagtaak, dus als je echt wil lukt het in een dag. Aan het einde ben je wel even Arriva moe, maar dan hoef je er nooit meer te komen, behalve bij verlenging naar Stadskanaal. Sommige stukken kun je natuurlijk afsnijden met bussen, dat is niet per sé sneller dan via Groningen, wel minder repetitief. Ikzelf was blij verrast met het afsnijden van Veendam-Delfzijl. Het belangrijkste is natuurlijk de Eemshaven plannen.
Grenstrajecten naar Duitsland, behalve Weener en Herzogenrath moet ik nog doen, en wat bijzondere boogjes natuurlijk.
Aandacht spoor 5: De IC-trein naar Den Haag Centraal komt zo dadelijk aan spoor 5. Deze trein stopt in Tilburg, Breda, Rotterdam Centraal, Delft, Den Haag Hollands Spoor, Den Haag Centraal. De eerste klasplaatsen bevinden zich in het 3e en 7e rijtuig.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50913
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

In Leer zit een hele goede stationsrestauratie, misschien ter motivatie?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
umbusko
Donateur
Berichten: 5319
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door umbusko »

Daniel schreef:En Weener valt bij jou niet onder de grenstrajecten? :wink:
Ja, jawel, maar omdat ik daar gewoon met mijn abonnement kan komen, had ik het al meegerekend met de gewone trajecten. :wink:

@Suus: Dank voor de tip! :D

@JordiBrabant: Ja, even plannen allemaal. Met bussen afsnijden klinkt wel aardig, maar dan moet je toch goed uitkijken dat je niet opeens een deel van een traject hebt overgeslagen. Stel dat ik die stationsrestauratie in Leer met een bezoek zou gaan vereren, dan moet ik bijvoorbeeld opletten dat ik het stuk Groningen-Zuidbroek niet mis als ik Delfzijl-Veendam per bus zou doen. :wink:
cassie127
Berichten: 6592
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door cassie127 »

En over een paar jaar heb je nog Coevorden - Bad Bentheim
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
jelmerrr
Berichten: 1810
Lid geworden op: za 16 jan 2016, 17:21

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door jelmerrr »

Vergeleken met jullie ben ik dan een stuk minder ver :mrgreen:
JordiBrabant
Donateur
Berichten: 1502
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 14:36
Locatie: Concessie West-Brabant - Ehv

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door JordiBrabant »

Gelukkig is dat ook helemaal niet erg. Ik ben er zelf ook drie jaar niet erg actief mee bezig geweest.
Aandacht spoor 5: De IC-trein naar Den Haag Centraal komt zo dadelijk aan spoor 5. Deze trein stopt in Tilburg, Breda, Rotterdam Centraal, Delft, Den Haag Hollands Spoor, Den Haag Centraal. De eerste klasplaatsen bevinden zich in het 3e en 7e rijtuig.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13195
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Z2N »

"Ja ik mag hier niet bellen, want ik zit in de stiltecoupé". Oké mevrouw, waarom toetert u dan dan door de telefoon als u weet dat dat niet de bedoeling is. :X
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10588
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door trolly »

JordiBrabant schreef:Gelukkig is dat ook helemaal niet erg. Ik ben er zelf ook drie jaar niet erg actief mee bezig geweest.
Wat een onzin. Natuurlijk is dat wel Heel Erg.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Jef400 »

Ik kom zelf nog tot:
---------------------------------
Sauwerd-Eemshaven
Harlingen-Leeuwarden
Zuidbroek-Weener(-Leer)
---------------------------------
Hengelo-Bad Bentheim
Enschede-Glanerbrug
Zutphen-Winterswijk
---------------------------------
Heerlen-Kerkrade
Heerlen-Herzogenrath
----------------------------------
Dordrecht-Geldermalsen
Hilversum-Almere

Ik denk dat drie dagen in de kerstvakantie voldoende zou moeten zijn om deze lijnen af te vincken.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3470
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Tom024 »

Z2N schreef:"Ja ik mag hier niet bellen, want ik zit in de stiltecoupé". Oké mevrouw, waarom toetert u dan dan door de telefoon als u weet dat dat niet de bedoeling is. :X
Sommige mensen zijn nou eenmaal Heel Speciaal. Vior hen gelden die regels niet. Gek genoeg rijden deze zelfde mensen vaak met een BMW of Audi.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 168 gasten