Mag ik even kwijt

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10531
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door trolly »

nvdw schreef:Eerste bus om 3.24 uit Lanaken... ook goedemorgen :')
Er zal ongetwijfeld vraag voor zijn geweest, gezien de industrie in die buurt destijds.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Alargule

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Alargule »

Mijn nieuwe Peugeot 208 stuurt gewoon terug als ik zonder richting aan te geven probeer van rijstrook te wisselen :shock:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50890
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

trolly schreef:
nvdw schreef:Eerste bus om 3.24 uit Lanaken... ook goedemorgen :')
Er zal ongetwijfeld vraag voor zijn geweest, gezien de industrie in die buurt destijds.
Actieve steenkoolmijnen zorgen voor bijzondere dienstregelingen :mrgreen:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Tom98
Berichten: 668
Lid geworden op: do 08 mar 2018, 18:17
Locatie: Enschede/Almelo
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Tom98 »

Alargule schreef:Mijn nieuwe Peugeot 208 stuurt gewoon terug als ik zonder richting aan te geven probeer van rijstrook te wisselen :shock:
Je moet ook gewoon netjes richting aangeven :X
Voormalig buschauffeur Syntus Utrecht en Syntus Twente. Tegenwoordig ambtenaar bij de overheid. Afgestudeerd jurist.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8835
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ArrivaBas »

Alargule schreef:Mijn nieuwe Peugeot 208 stuurt gewoon terug als ik zonder richting aan te geven probeer van rijstrook te wisselen :shock:
Mooie auto, zo'n 208. Veel rijplezier ermee!
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Chrysa
Berichten: 7996
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Chrysa »

Heeft hij ook zo'n optie dat het stuur trilt als je over de kantstreep rijdt? Ik reed laatst in een nieuwe Clio die dat heeft, en dat gaat niet echt goed samen met de Nederlandse ETW-markering.
Mdk
Berichten: 1249
Lid geworden op: ma 15 mei 2017, 12:20

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Mdk »

Die etw strepen zijn sowieso lastig voor datsoort systemen, hetzelfde geld voor fietspaden waar die je moet gebruiken als rijbaan bij het passeren van tegenliggers. Tesla's autopilot heeft t er erg moeilijk mee en gaat het liefst midden op de weg rijden.
Bij twijfel altijd klagen
umbusko
Donateur
Berichten: 5307
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door umbusko »

Chrysa schreef:Ik heb wel interesse! Lekker puzzelen. :')
Kijk eens! :D
Boekje 2001. In de lijst met haltes tel ik al veertien verschillende routevarianten. :mrgreen:

Voor de echte liefhebbers voeg ik ook een tabel bij met alle huidige routes, die ik eind vorig jaar gemaakt heb met het doel om ook een uitgebreide routestrip op de Wiki te maken. Die routestrip is ook soort van af, alleen wacht ik nog op een nieuw aan te maken routestripsymbool want anders is het écht onmogelijk, en ik ben nog wat aan de tekst óver de varianten aan het sleutelen.
Routevarianten 2019
Chrysa
Berichten: 7996
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Chrysa »

:shock:

Dat is nog erger dan ik verwacht had. :') Gelukkig staat er een telefoonnummer bij "indien bepaalde zaken niet duidelijk zijn" :mrgreen:
Dank je voor het delen, maar ik ben heel blij dat ik nooit die buslijn heb moeten gebruiken.
JordiBrabant
Donateur
Berichten: 1491
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 14:36
Locatie: Concessie West-Brabant - Ehv

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door JordiBrabant »

Valt toch allemaal we mee?
Door de week is er de intentie om een strakke uurdienst Hasselt-Maastricht en het andere halfuur Hasselt-Eigenbilzen te bieden. Alleen de schooltijden en woensdagmiddag vrij maken er met de bijbehorende uitzonderingen een puinhoop van.
Mijn zorg is vooral of de maatwerk oplossingen ook aankomen bij degenen waarvoor ze bedoeld zijn? Zoals de medewerkers van Bilzen sportswear bijvoorbeeld.
Aandacht spoor 5: De IC-trein naar Den Haag Centraal komt zo dadelijk aan spoor 5. Deze trein stopt in Tilburg, Breda, Rotterdam Centraal, Delft, Den Haag Hollands Spoor, Den Haag Centraal. De eerste klasplaatsen bevinden zich in het 3e en 7e rijtuig.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10531
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door trolly »

Alargule schreef:Mijn nieuwe Peugeot 208 stuurt gewoon terug als ik zonder richting aan te geven probeer van rijstrook te wisselen :shock:
Goed werk Alargule! De reclamebanner heeft een dijk van een lease-aanbod voor me. Drie keer raden voor welke auto :')
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Aking »

Aixam?
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10531
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door trolly »

:X

Je hebt nog twee keer over.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8835
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ArrivaBas »

Chrysa schreef:Heeft hij ook zo'n optie dat het stuur trilt als je over de kantstreep rijdt? Ik reed laatst in een nieuwe Clio die dat heeft, en dat gaat niet echt goed samen met de Nederlandse ETW-markering.
Ik vermoed dat in elke auto zo'n rijstrookassistent hetzelfde in elkaar zit. Het gedrag van de assistent in de 208 komt verrekte veel overeen met het systeem in de Skoda Scala van mijn ouders. Gelukkig zijn er niet al te veel erftoegangswegen in landelijke gebieden waar wij vaak komen.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Alargule

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Alargule »

trolly schreef:
Alargule schreef:Mijn nieuwe Peugeot 208 stuurt gewoon terug als ik zonder richting aan te geven probeer van rijstrook te wisselen :shock:
Goed werk Alargule! De reclamebanner heeft een dijk van een lease-aanbod voor me. Drie keer raden voor welke auto :')
Tesla?

Deze 208 stuurt actief terug. Niks trillen, gewoon de controle overnemen en als ik het daarna nog een keer waag ook beginnen te piepen DAT IK MIJN OGEN OP DE WEG MOET HOUDEN.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50890
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Moet ik dan maar de AutoOpruimingsDienst bellen om je olieslurper op te laten halen. Misschien dat er ooit eens een keer een smalspoortrein door je straat rijdt als alternatief?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Aking »

Alargule schreef:DAT IK MIJN OGEN OP DE WEG MOET HOUDEN.
DOE DAT DAN VERDULLEME OOK KNUL! :evil:
Alargule

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Alargule »

Suus schreef:Moet ik dan maar de AutoOpruimingsDienst bellen om je olieslurper op te laten halen. Misschien dat er ooit eens een keer een smalspoortrein door je straat rijdt als alternatief?
Er schijnt vlak bij mij in de buurt wel zo'n lijntje gelegen te hebben. Allang opgeheven. Nu moet ik het doen met trolleybusjes. Misschien plaats ik er nog wel eens wat foto's van. Dan kunnen mensen daarop reageren met taalvouten en kan trolly zich daar weer aan verlustigen.
en-es
Berichten: 4448
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door en-es »

Voormalig NBA basketballer Kobe Bryant overleden bij een helicopter-ongeluk.
Durashift
Berichten: 5640
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Durashift »

Alargule schreef: (..)

Deze 208 stuurt actief terug. Niks trillen, gewoon de controle overnemen en als ik het daarna nog een keer waag ook beginnen te piepen DAT IK MIJN OGEN OP DE WEG MOET HOUDEN.
Ja, welkom in de wereld van actieve rijhulpsystemen (ADAS).

Ik heb met de werkauto regelmatig ruzie met de botspreventie radar.. vooral hinderlijk met afslaand verkeer of het laten uitrollen voor een verkeerslicht. :( :evil:
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15341
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ODRAIL »

Is dat systeem dan niet uit te schakelen?
Gebruikersavatar
Cora
Berichten: 897
Lid geworden op: za 22 jun 2019, 19:13

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Cora »

Zijn er hier mensen met mij eens dat mensen die bewust op een 100kmh eenbaansweg 80kmh gaan rijden verbannen van dat soort wegen moeten worden? :evil:

En dan bedoel ik geen vrachtwagens en bussen. Nee dat andere blik wat er op de weg rijdt. Een auto :evil:

(Moet ik wel even erbij vertellen dat ik vind dat als snelheid X geldt er ook snelheid X gereden moet worden. Andets veroorzaakt dit gedoe.)

Bovenstaande voorval vond plaats op de N57 Stellendam -> Brielle
Hier heeft iets gestaan maar wat er stond staat er nu niet meer...
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5818
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door isadora »

Eens, eigenlijk moeten alle auto's van alle wegen verbannen worden in verband met de nieuwe milieu-doctrine.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Chrysa
Berichten: 7996
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Chrysa »

Die 100km/h wegen moeten gewoon verbreed worden naar 2x2, het zijn niet voor niets stroomwegen. :Y
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15341
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ODRAIL »

Hetzelfde geldt ook voor heel 80km/h wegen.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 gasten