Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
Maar dat was al om half twee.. maar ja.. in opruimen zijn Duitsers ook niet zo snel.. getuige vele uren versperring na ongelukken op de (snel)wegen.. :X
(..)
Komt dat ook niet omdat de Duitsers het onbelangrijk vinden dat er parallelweggetjes langs het spoor liggen? (...)
Zou kunnen. Wellicht hebben wij het in NL wat makkelijker, gezien de (beperkte) afstanden. ProRail dat een aardig goed netwerk van incidentenbestrijding heeft (naar mijn indruk).
Ik zag hier net in het dorp verderop dat de vrijwillige brandweerleden op hun (nieuwe) post paraat zijn. Scheelt toch weer tijd bij een eventuele uitruk.
Dit soort zaken zijn wellicht anders geregeld in DLD, zodat men uit voorzorg maar de zaken bevriest voordat het chaos kan worden.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Anyway.. waar is Cas gestrand?
Dat vroeg opstaan is voor nop geweest, vrees ik. :(
Inderdaad :')
Die Eurobahn gooide ons uiteindelijk eruit in Rheine, aangezien er ergens rond Bad Bentheim een boom op het spoor lag. Stom genoeg had ik die misschien net kunnen ontwijken als ik dus die optie met lange overstappen had genomen, want dan zat ik uiteindelijk in de RB61 van een uur eerder.
Anyway, ik stond dus in Rheine iets van 80-100 anderen, waarvan de bulk natuurlijk Nederlanders op weg naar huis. Eerst nog even Rheine - Münster - Enschede overwogen, maar al snel werd het duidelijk dat alles plat lag. Daarna maar een taxi bellen met een groep van 8 in de hoop enigszins goedkoop in Nederland te komen, maar dat plan ging niet door toen er een touringcar verscheen met een chauffeur die best iedereen naar Hengelo wilde brengen!
Toen iedereen eenmaal binnen zat werd het duidelijk dat ie een tientje per persoon wilde, maar mij boeit het niet, da's minder dan ik waarschijnlijk aan een taxi kwijt was geweest. Als echte Nederlander heb ik natuurlijk nul cash bij me, maar hij vond het al lang goed en mompelde iets over dat wel regelen in Hengelo. Die bus was stampvol, inclusief de gangpaden, dus dat zijn wel een leuke 60 man. Goed cashen voor een avondje werk :Y
Uiteindelijk was de beste man in Hengelo alweer druk mensen aan het inladen die juist naar Rheine moesten en kon ik geen geldautomaat vinden. Volgens mij heeft hij nog steeds zeker niet slecht verdiend, maar ik gun die man z'n geld wel omdat ie me flink uit de brand heeft geholpen.
Na nog een leuke 10 minuten vertraagde trein in Hengelo (en een gratis kop koffie als compensatie, waarvoor complimenten NS!) ben ik eindelijk op weg naar Amersfoort en dan bijna in Utrecht!
Met m'n oorspronkelijke planning was ik sowieso pas om 11 uur thuis als alles goed ging, dus als ik niet eerder was vertrokken was ik nu al helemaal ver van huis, nu al het fernverkehr in Duitsland stil ligt.
Duitsland zonder cash gaat steeds beter moet ik zeggen. Bij een Späti zal je nog steeds met lege handen thuiskomen, maar op een station kan je tegenwoordig bijna alles met ApplePay betalen
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Ik heb er als ik er op terugkijk spijt van, maar nee, ik ben uiteindelijk naar het station gehaast en heb hem niet betaald
Aangezien ik uit Kopenhagen kwam, zou ik niet bijster lang in Duitsland zijn, dus had er niet op gerekend dat ik contant geld nodig had. Een broodnodige koffie op Hamburg Hbf viel wel in het water, want niemand accepteerde daar pin of creditcard :')
Laatst gewijzigd door Cas op zo 09 feb 2020, 22:36, 2 keer totaal gewijzigd.
Cas schreef:Ik heb er als ik er op terugkijk spijt van, maar nee, ik ben uiteindelijk naar het station gehaast en heb hem niet betaald
Aangezien ik uit Kopenhagen kwam, zou ik niet bijster lang in Duitsland zijn, dus had er niet op gerekend dat ik contant geld nodig had. Een broodnodige koffie op Hamburg Hbf ging viel wel in het water, want niemand accepteerde daar pin of creditcard :')
De McDonalds accepteert ook gewoon je pinpas als je dr een bak koffie wil halen (al snap ik dat dat niet als eerste bij je op komt om daar een bak koffie te halen).
Zelf heb ik als ik met een IC of ICE reis vrijwel altijd iets contant geld bij me zodat ik mocht het nosig zijn, iets bij de bordbistro kan halen. Als ik een rondje NRW doe heb ik tegenwoordig vaak niet meer dan €10,- mee, omdat pinnen daar steeds normaler is.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS. 2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Ik ben uiteindelijk naar een of andere Duitse versie van Starbucks gelopen op 5 minuten van het station, toen mijn behoefte aan een kop koffie zwaarder begon te wegen dan m'n principiële keuze om zo min mogelijk koffie bij grote ketens te halen.
Daar heb ik zonder problemen m'n dosis cafeïne gehaald, bij een barista die zelfs moeite deed om mijn steenkolenduits te verstaan en langzaam terug te praten :X
De Coffee and More en Franz and Friends op Hbf keken daarentegen allebei heel moeilijk toen ik een pas tevoorschijn haalde, wat gelukkig wel een duidelijker signaal is dan mijn poging tot vragen of ik ook met een pinpas of creditcard kan betalen :')
Ik heb een creditcard van werk die weliswaar heel handig is om treinkaartjes/hotels/etc mee te betalen, maar uiteindelijk sta ik toch altijd nog m'n eetbonnetjes e.d. te declareren achteraf want in Duitsland heb ik er niet zoveel aan :') In de ICE hebben ze nu een nieuw hip systeem met tablets in de Bistro, maar omdat die verbinding met internet moeten hebben kostte mijn creditcardbetaling een goede 15 minuten aangezien we net in het Funkloch genaamd "Kreis Soest" reden :')
Ach buiten de grote steden is Duitsland toch een grote funkloch?
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS. 2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Vanmiddag was de begrafenis van mijn oma. In het schooljaar 1999/2000 overleden al mijn andere grootouders, maar zij hield het erg lang vol. Misschien wel iets te lang, ze vierde vorige maand nog haar 95ste verjaardag.
En nu ben ik dus schor, want mijn oma hield enorm van gezongen bijbelliederen en tijdens de bijeenkomst moest dus een flink boekje gezongen worden. Ik hoop dat ze het mooi vond. Tijdens haar leven op aarde heeft ze slechts een paar jaar gehoor gehad totdat een hersenvliesontsteking dit van haar wegnam.
En verder heeft de begraafplaats in Zoetermeer een rare setting, zo aan de invalsweg van Snowworld...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS. 2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Aandacht spoor 5: De IC-trein naar Den Haag Centraal komt zo dadelijk aan spoor 5. Deze trein stopt in Tilburg, Breda, Rotterdam Centraal, Delft, Den Haag Hollands Spoor, Den Haag Centraal. De eerste klasplaatsen bevinden zich in het 3e en 7e rijtuig.