Mag ik even kwijt

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13193
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Z2N »

Ik ben vanaf vandaag definitief Zeistenaar. *O*
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Alargule

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Alargule »

Gecondoleerd!
umbusko
Donateur
Berichten: 5319
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door umbusko »

Ik kreeg mooi een trackingnummer voor PostNL bij een zending uit het buitenland, maar dat nummer heeft het nooit gedaan. :') Gelukkig weet ik inmiddels dat het pakketje gewoon in de brievenbus is gearriveerd (in Nijmegen, waar ik nu dus al 1,5 maand niet geweest ben).
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6468
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Daantje »

DHL heeft hier van die elektrische karretjes a la Picnic. Jammere dat het dichtstbijzijnde afhaalpunt in een parfumwinkel zit en mijn longen dat niet trekken. Er zijn hier veel punten verdwenen. PostNL brengt pakketjes bij een ver weg afhaalpunt terwijl er ook één vlakbij is.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6468
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Daantje »

Oh en Zalando stuurt retouretiketten voor postNL mee terwijl ze tegenwoordig met DHL werken.
jelmerrr
Berichten: 1810
Lid geworden op: za 16 jan 2016, 17:21

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door jelmerrr »

Bij ons thuis trouwens vooral met PostNL mindere ervaringen: pakketjes worden gewoon bij de voordeur gelegd terwijl we op vakantie waren een week. Een andere jaar werd het pakketje bij de achterdeur gelegd (ook toen we op vakantie waren), bij DHL nergens last van gehad tot nu toe.
VIRM
Berichten: 7614
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door VIRM »

Ach, DHL vond dat ze eind maart mijn pakketje bij een supermarkt in Noorwegen hadden bezorgd. Het geld is wel teruggestort en uiteindelijk maar bij een andere webshop besteld.
Beul van de blindegeleidelijn
en-es
Berichten: 4462
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door en-es »

Vandaag mijn Interrail one country pass Zwitserland terug gestuurd naar de Treinreiswinkel met een verzoek tot terugbetaling.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50906
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Suus schreef:Vapiano heeft vandaag uitstel van betaling aangevraagd. Het heeft nu drie weken om niet failliet te gaan.
Nederlandse tak is nu failliet. Onbekend of er nog een doorstart komt. https://www.telegraaf.nl/financieel/211 ... op-de-fles
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Durashift
Berichten: 5649
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Durashift »

Chrysa schreef:Kan je niet gewoon je naam en dan het pakketpunt als adres invullen?
Heb ik overwogen, maar dat zal vast verkeerd gaan omdat het niet de juiste codering ofzo zal hebben.
Daniel schreef:(..) Bij DHL kan je ook zonder app de bezorging naar een DHL punt wijzigen op de pagina met tracking-gegevens als ik het goed herinner. (..)
Zo'n soort tekst stond wel op de website maar onder de tekst van 'de 2e aanbieding'.

Met PostNL laten verzenden kon ook, tegen meerprijs, maar dat veranderde de afleveropties niet, helaas.

Ik dus naar een grote 'jongen' die ook bij concerngenoot AH aflevert.. krijg ik na het kiezen van een afleverpunt de melding: dit pakket is te groot voor een afhaalpunt. :shock: :roll:
Belachelijk, vind ik, dat de software mij dan eerst wél een afleverpunt laat kiezen. Op dat moment was al bekend welk product ik wilde.. duss :?: :!:
trolly schreef:Is dat bij Edwin en Janet?
Sympathieke winkel :pos: maar de bouwmarkt is dichter bij mijn woning. In pré corona tijd ook langer open.. nu helaas niet. Dus, ik zou ervoor kunnen kiezen om het bij de tabak/snoep/speelgoed/kaarten/tijdschriften winkel te laten bezorgen en het dan met de koopavond vrijdag ophalen.

Eerst maar eens zien of het bestellen lukt.. moet wel voor zaterdag in mijn bezit zijn i.v.m. cadeau deadline. :wink:
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12829
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Hainje »

Durashift schreef:
Chrysa schreef:Kan je niet gewoon je naam en dan het pakketpunt als adres invullen?
Heb ik overwogen, maar dat zal vast verkeerd gaan omdat het niet de juiste codering ofzo zal hebben.
Systemen gaan dan steigeren. Op zich ook wel logisch, want rechtstreeks naar zo'n afhaalpunt is een extra dienstverlening. Dus de afzender (en jij dus indirect ook) moet extra betalen om een pakketje daar te laten bezorgen.

Je zou wel kunnen proberen om een pakketje naar een Pakket- en Brievenautomaat te sturen (PBA), ik heb wel eens een niet-commercieel pakketje in mijn handen gehad dat naar zo'n automaat is gestuurd. Je moet het dan wel binnen drie dagen ophalen, anders gaat het alsnog naar het dichtstbijzijnde servicepunt.

Je kunt dan bijvoorbeeld dit op het pakketje zetten

Dura Shift
Poststraat 55 PBA
0000 AA Brievendam.

Het gaat 'm dan dus vooral om de toevoeging "PBA".
🍉
Durashift
Berichten: 5649
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Durashift »

Dank voor het meedenken. :pos:

Zo'n PBA weet ik ff niet zo gauw te staan in mijn regio.

Dat direct naar een afhaalpunt sturen een extra dienstverlening en dus kostbaarder is.. begrijp ik wel/niet. Naar mijn idee kan er juist in bulk aangeleverd worden bij het afhaalpunt en spaart het de kosten van de bezorger 'in de straat' uit.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12829
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Hainje »

Zo'n PBA kun je gewoon vinden bij de locatievinder (of hoe ze dat op die site ook noemen).
Overigens geef ik nog geen keiharde garantie dat het ook werkt, ik ga het zelf binnenkort uitproberen met een pakketje van modelbus.nl.

Ja en dat van een bezorger uitsparen dacht ik dus ook. Misschien doen ze wel én een bezorger uitsparen én extra geld vangen voor de aandeelhouders (want och, die hebben het zo zwaar).
🍉
Durashift
Berichten: 5649
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Durashift »

:D
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13549
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Wubbo »

Ik ben eruit! De eikenprocessierups is dit jaar eerder gesignaleerd, omdat er door de branden in de zendmasten nu niet meer genoeg 5G-dekking is. De eikenprocessierupsen zijn dusdanig gemanipuleerd dat ze nu het 5G-signaal kunnen versterken, zo blijkt uit onderzoek. _O-
Timon91
Berichten: 871
Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 14:24
Locatie: Arnhem

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Timon91 »

Van die brandhaartjes krijg je ook corona toch? :')

Het is alemAAl de schuldt van de RaboBANnk!
Mijn Flickr account.
VIRM
Berichten: 7614
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door VIRM »

Durashift schreef:Dank voor het meedenken. :pos:

Zo'n PBA weet ik ff niet zo gauw te staan in mijn regio.

Dat direct naar een afhaalpunt sturen een extra dienstverlening en dus kostbaarder is.. begrijp ik wel/niet. Naar mijn idee kan er juist in bulk aangeleverd worden bij het afhaalpunt en spaart het de kosten van de bezorger 'in de straat' uit.
Moeten we die kant ook niet een beetje op als het winkelen via internet alleen maar toeneemt? Dat scheelt weer veel bestelbusjes in de straat, en bezorgers die dan naar de buren moeten gaan om het af te leveren als iemand niet thuis is.
Beul van de blindegeleidelijn
jelmerrr
Berichten: 1810
Lid geworden op: za 16 jan 2016, 17:21

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door jelmerrr »

Durashift schreef:Dat direct naar een afhaalpunt sturen een extra dienstverlening en dus kostbaarder is.. begrijp ik wel/niet. Naar mijn idee kan er juist in bulk aangeleverd worden bij het afhaalpunt en spaart het de kosten van de bezorger 'in de straat' uit.
Toen was het ergens op tv dat het voor de winkelier vaak geld kost. Ze doen het in de hopen dat klanten andere dingen bij hun kopen/gaan kopen om alsnog winst te pakken of als extra service in een dorp of iets dergelijks. De winkeliers hebben er zeker geen zin in, dat ze meer pakketjes krijgen.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13193
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Z2N »

Dat verhaal ken ik ja. In Alphen zijn een aantal supermarkten daarom gestopt met het uitgeven van pakketjes, de kosten wogen niet op tegen de vergoeding vanuit PostNL. Dat kan natuurlijk opgelost worden door de vergoeding te verhogen, maar het blijft PostNL. :X
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Alargule

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Alargule »

We zouden eigenlijk één centraal gelegen punt moeten hebben waar je al je pakketjes af kunt halen en kunt laten opsturen.

Een soort kantoor, ofzoiets.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13193
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Z2N »

Hmm, een pakketkantoor. Klinkt als een plan waar een pakketbedrijf wel aandacht aan zou kunnen geven. :Y
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3470
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Tom024 »

Nog beter lijkt me een soort kantoor waar je kleding gelijk kan passen, zodat je nooit meer iets terug moet sturen omdat het niet naar je zin is. :pos:
Laatst gewijzigd door Tom024 op wo 06 mei 2020, 10:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12829
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Hainje »

Jullie geven me echt inspiratie!

*gaat businessplannen uitwerken*
🍉
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50906
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Alargule schreef:We zouden eigenlijk één centraal gelegen punt moeten hebben waar je al je pakketjes af kunt halen en kunt laten opsturen.

Een soort kantoor, ofzoiets.
En we noemen het Nationale Centrale voor de inzameling en distributie van Pakketten voor de Consument en het Kleinbedrijf.

Ik stel voor dat alle bestelde pakketten voor heel Nederland voortaan naar de Centrale direct naast station Beesd worden verstuurd, waar iedereen zijn/haar bestelde waren op werkdagen tussen 8:30 en 17:30 (deuren sluiten 17:15) kan komen afhalen na vertoon van een schriftelijk afhaalbewijs en legitimatie.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Alargule

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Alargule »

Ah, de NCIDPCK!

Het zou nóg mooier zijn als alle medewerkers onder de overheid zouden vallen, en dus in feite ambtenaren zouden worden. Een soort post-beambten, zeg maar.

Enige vorm van een buitendienst zie ik dan ook wel zitten. Daar zouden we bodes voor kunnen inzetten. Post-bodes, eigenlijk.

Wat een geweldige ideeën wij hier toch met elkaar ontwikkelen in deze bange dagen! *O*
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 75 gasten