Mag ik even kwijt

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Aking »

Suus schreef: Luisteren jullie niet meer naar de overheid ofzo :roll:
Dat is niks nieuws toch? *O*
Ronaldussen schreef:En dus blijf jij janken omdat er af en toe gejankt wordt? Zeer constructief wel :Y
Jep *O*
KM46 schreef:Je zit zeker weer eens in Serbistan :wink: ?
Nope, ik ben zowaar in NEEderland -o-
julsteren
Berichten: 2361
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door julsteren »

Suus schreef:Ik snap niet zo goed waarom jullie massaal naar Duitsland trekken. Luisteren jullie niet meer naar de overheid ofzo :roll:

Afbeelding

Een terras lijkt mij niet echt een noodzakelijke reis. Er zijn nog altijd plekken in dit land waar keihard tegen het virus wordt gevochten en dat gaat alleen als iedereen meehelpt in de bestrijding. We staan hier in Rotterdam ondertussen op 327 doden :N
Op de grens werden we door de bundespolizei aan de kant gehaald, die hebben ons ondervraagd wat we kwamen doen, heel eerlijk geantwoord met "inkopen doen en een terrasje pakken", dat was dus prima. Dus ik zie het probleem niet :pos:
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50903
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Ik zie het probleem wel, je luistert namelijk niet naar je eigen overheid.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
julsteren
Berichten: 2361
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door julsteren »

Als dat zo was had de bundespolizei me wel teruggestuurd.
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13192
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Z2N »

Mijn buschauffeur ging net over de rooie, er zat 20 man in de bus. :X
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
PHS

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 13:54, 1 keer totaal gewijzigd.
julsteren
Berichten: 2361
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door julsteren »

Dat ik een autoritje maak van 25 kilometer omdat dat een hoop geld scheelt (accijns op benzine en tabak zijn hier niet normaal) en dan even een terrasje pak omdat ik dat sinds vorige zomer niet meer heb kunnen doen maakt mij ineens een zware crimineel ja? En adviezen blijven adviezen. En voor de veiligheid van de kwetsbare medemens ga ik even niet bij oma op bezoek, prima toch?

Moest gister ook naar school voor examens, de schoollocatie lag in een gebied waar een blauwe-kaartzone is. Dus maximaal een uur parkeren, voor het examen stond 6 uur, dus ben ik met het OV gegaan, woooh wat erg zeg!!! Dat kan niet hoor!!! Kappen. Vet irritant.
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50903
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Naar school gaan voor een examen is een legitieme reden om het OV te gebruiken. Je moet niet alles op een hoop gooien.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
julsteren
Berichten: 2361
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door julsteren »

Ik heb in de spits gereisd :mrgreen: ze wouden toch zo graag studenten tijdens de spits het OV uit hebben? :D
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Post
Berichten: 814
Lid geworden op: do 28 mei 2015, 20:33
Locatie: Uden

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Post »

PHS schreef:
julsteren schreef:Als dat zo was had de bundespolizei me wel teruggestuurd.
De Duitse politie controleert uiteraard niet of jij je aan een advies van de Nederlandse overheid houdt.

Het is tekenend voor de ikke-ikke-ikke-maatschappij dat er zo veel burgers van de samenleving hun r**t afvegen aan de regels en de adviezen van de overheid. Veel te veel mensen zoeken drukke plekken op, houden zich niet aan de anderhalve meter regel, steken de grens over, en als een handhaver of iemand anders er iets van zegt, is verbaal of zelfs fysiek geweld de reactie #nietnormaal -o-
En jij houdt je wel altijd netjes aan alle regels en voorschriften?
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Aking »

PHS schreef:Het is tekenend voor de ikke-ikke-ikke-maatschappij dat er zo veel burgers van de samenleving hun r**t afvegen aan de regels en de adviezen van de overheid.
Misschien omdat de andere kant op exact hetzelfde gebeurt? "de overheid" heeft net zo hard schijt aan jou en mij. Als puntje bij paaltje komt mag je zo sterven als dat uitkomt hoor, verwacht maar niet van de overheid dat ze daar veel waarde aan hechten of dat je ook maar een flikker waard bent. Een militair zit flink wat geld in qua opleiding, maar ook die mogen gewoon kapotgeschoten worden als er ergens weer wat olie of andere belangen beschermd moeten worden.. *O*

En verder zijn het allemaal adviezen, dus als ze van mening zijn dat ik het probleem ben moeten ze het lekker voor laten komen. Dan leg ik ze haarfijn uit dat één veroordeling tot een TBS dwangverpleging wel genoeg is wat mij betreft, en dat ik bepaalde dingen toch wel degelijk noodzakelijk acht vanuit dat oogpunt.
PHS

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 13:54, 1 keer totaal gewijzigd.
julsteren
Berichten: 2361
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door julsteren »

Een advies kan je niet overtreden, wel negeren. En dat is geen strafbaar feit.

Ik scheld graag de mensen verrot die het verschil tussen een advies en een verbod niet snappen *O* of mensen die te zwartwit denken die bij een keer goedkoop inkopen doen 4 kilometer over de grens meteen denken dat je schijt hebt aan alle regels :Y bij dat soort figuren vind ik verbale agressie een zeer fijne oplossing. Verlicht een hoop stress ook. Lekker :D
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13549
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Wubbo »

Wat is het heerlijk gezellig hier.

Ik had vandaag thee met citroen-ananassmaak, en vraag me nu af of er warme dingen zijn die wel lekker zijn met ananas? Pizza Hawaï is ook geen onverdeeld succes, die discussie hebben we hier al eens gehad meen ik.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21354
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Meltrain »

Aking schreef: Misschien omdat de andere kant op exact hetzelfde gebeurt? "de overheid" heeft net zo hard schijt aan jou en mij. Als puntje bij paaltje komt mag je zo sterven als dat uitkomt hoor, verwacht maar niet van de overheid dat ze daar veel waarde aan hechten of dat je ook maar een flikker waard bent. Een militair zit flink wat geld in qua opleiding, maar ook die mogen gewoon kapotgeschoten worden als er ergens weer wat olie of andere belangen beschermd moeten worden.. *O*
De overheid kijkt inderdaad in zulke gevallen niet naar individuen, maar naar de samenleving als geheel. Als het sterven van één persoon ervoor zorgt dat de rest het overleeft, zal deze persoon opgeofferd worden, hoe erg het ook is.
julsteren schreef: Ik scheld graag de mensen verrot die het verschil tussen een advies en een verbod niet snappen *O* of mensen die te zwartwit denken die bij een keer goedkoop inkopen doen 4 kilometer over de grens meteen denken dat je schijt hebt aan alle regels
Het probleem is niet dat jij je een keer niet aan de adviezen houdt, maar het wordt wel een probleem als niemand zich aan de adviezen houdt. Dat is de reden dat mensen die zich niet aan de adviezen houden geadviseerd worden om zich hierna toch aan de adviezen te houden.
Als dat niet goed genoeg werkt, worden de adviezen vanzelf omgezet in verboden en ben je dus wél straf baar als je je er niet aan houdt.
(Je hebt gelijk, dit lucht inderdaad op.)
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
julsteren
Berichten: 2361
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door julsteren »

Nou, ik sluit me wel weer onvrijwillig op :X azijnpissers.
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Aking »

Grow some balls kiddo -o-
jelmerrr
Berichten: 1810
Lid geworden op: za 16 jan 2016, 17:21

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door jelmerrr »

Suus schreef:. Hemelvaartsdag levert volgende week geheid een ramp op roll:
Huh? Hemelvaartsdag hebben we gehad?

Ik heb zaterdag na werk een ijsje gegeten met een collega en gefietst nu kan iedereen hier ook kwaad op mij worden *O*

Naar stage pak ik nu wel de auto in plaats van ov.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50903
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

De incubatietijd is twee weken, dus de drukte vorige week levert volgende week waarschijnlijk meer zieken op. Ik hoop natuurlijk dat het niet zo is, maar het leven leek wel bijna ongeremd vorige week donderdag.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
jelmerrr
Berichten: 1810
Lid geworden op: za 16 jan 2016, 17:21

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door jelmerrr »

Ik merkte er zelf in het dorp niets van.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8847
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ArrivaBas »

Via het Wegenforum van het RIVM:
Afbeelding
Dit kaartje toont waar alle besmettingen van afgelopen week gevonden zijn. De huidige cijfers zijn zo laag dat kleine uitbraken zoals in abattoirs en verpleeghuizen direct een significant aandeel innemen in de besmettingen. Juist dankzij de lagere aantallen is contactonderzoek ook weer makkelijker, waardoor er mogelijk ook weer meer besmettingen gevonden worden. Tot slot wordt het testen op COVID-19 na Pinksteren (eindelijk) laagdrempeliger.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50903
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Als je niet naar per 100.000 inwoners kijkt maar naar absolute aantallen voert Rotterdam helaas al op alle lijstje de topscore aan -o-

5,5% van alle geregistreerde slachtoffers en 5,2% van alle besmettingen hebben/hadden als woonplaats Rotterdam. De GGD Rotterdam-Rijnmond heeft ondertussen meer doden geteld dan de gehele provincie Utrecht. Er zijn in Rijnmond nu al meer doden gevallen dan er besmettingen waren in Drenthe. Dus nee, ik heb nog niet echt het idee dat de grote steden klaar zijn met deze crisis.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
jelmerrr
Berichten: 1810
Lid geworden op: za 16 jan 2016, 17:21

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door jelmerrr »

Tijd voor lokale lockdown zou ik dan zeggen.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Aking »

Wegblijven uit dat Rotterdam dus :Y
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15352
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ODRAIL »

Gelukkig woon ik aan de rand van Rotterdam.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], Google [Bot] en 69 gasten