Mag ik even kwijt

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Aking »

Wat denk ie zelluf? Meej oe bakkes! :roll:
VIRM
Berichten: 7621
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door VIRM »

KM46 schreef:Zo vanmiddag weer bij de tandarts geweest. Drie kleine gaatjes gevuld en van twee tanden is de onderkant bijgewerkt.

Mag over drie maanden terugkomen.
Yikes, hoe kom je aan zoveel gaatjes?
Beul van de blindegeleidelijn
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3472
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Tom024 »

Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15355
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ODRAIL »

VIRM schreef:
KM46 schreef:Zo vanmiddag weer bij de tandarts geweest. Drie kleine gaatjes gevuld en van twee tanden is de onderkant bijgewerkt.

Mag over drie maanden terugkomen.
Yikes, hoe kom je aan zoveel gaatjes?
Tsja ... gewoon een slecht gebit hebben. Dit is een familiekwaal aan vaderskant van de familie. Er zijn genoeg neven en nichten die op mijn leeftijd (of jonger) al een kunstgebit hebben.

Dus ik ben blijk dat ik nog een groot gedeelte van mijn gebit heb. Ook al vergt dit veel onderhoud door een tandarts. Maar dat heb ik er wel voor over.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50915
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

De lantaarnpaal bij mij voor de deur wordt op dit moment door Citytec vervangen door een modern LED-exemplaar.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
VIRM
Berichten: 7621
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door VIRM »

Dat is wel de topictitel heel erg letterlijk nemen: je bent dus een lantaarnpaal kwijt! ;)
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15355
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ODRAIL »

Suus schreef:De lantaarnpaal bij mij voor de deur wordt op dit moment door Citytec vervangen door een modern LED-exemplaar.
Ja ... een moderne nieuwe lantaarnpaal die minder licht geeft dan de oude die er stond :shock: :? :wink: .
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Aking »

Alsof je midden in de stad lantaarnpalen nodig hebt voor licht :')
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3267
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door marvinkok »

KM46 schreef:
Suus schreef:De lantaarnpaal bij mij voor de deur wordt op dit moment door Citytec vervangen door een modern LED-exemplaar.
Ja ... een moderne nieuwe lantaarnpaal die minder licht geeft dan de oude die er stond :shock: :? :wink: .
Nee, een moderne lantaarnpaal die daar het licht geeft waar je het wil hebben...
Paar jaar terug werden de lampen hier in de straat ook vervangen. Ze geven meer licht op de straat, maar veel minder strooilicht de huizen in *O*
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Aking »

Staan er huizen langs die boerenlandweggetjes bij jullie ja? :shock:
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15355
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ODRAIL »

Her op de dijk waar ik woon staan sinds vorig jaar april (toen de dijk gereconstrueerd is) ook nieuwe moderne lantaarnpalen die minder licht geven. Sinds dien is het aantal ongelukken in het donder flink toegenomen.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ArrivaBas »

Zijn er in Nesselande zo veel onweersbuien dan?
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15355
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ODRAIL »

Nee ... het zicht op de dijk is met de nieuwe moderne lantaarnpalen een flink stuk minder.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Aking »

:')
Post
Berichten: 814
Lid geworden op: do 28 mei 2015, 20:33
Locatie: Uden

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Post »

KM46 schreef:Her op de dijk waar ik woon staan sinds vorig jaar april (toen de dijk gereconstrueerd is) ook nieuwe moderne lantaarnpalen die minder licht geven. Sinds dien is het aantal ongelukken in het donder flink toegenomen.
En wat voor ongelukken zijn dat dan? Want ik zou zeggen auto's en fietsen hebben verlichting, dus zijn ze zichtbaar. En voetgangers horen eigenlijk een stoep te hebben, of er nu wel geen licht is.
Alargule

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Alargule »

Ik vermoed hier toch KM46's persoonlijke struikelpartijen...
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Aking »

Nou ja, als het beste heerschap óp de dijk woont, lijkt me dat in algemene zin toch wel een recept voor ongelukken :Y
Dennenboom
Berichten: 1675
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 21:23

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Dennenboom »

Ik vind die lantaarnpalen die vastgemaakt zijn aan oude houten stroommasten wel iets hebben. Vanuit de trein bij Gouda zie je die nog wel op het Zuidhollandse platteland. Schijnt ook met de veengrond te maken te hebben. Daar moet je geen LED van maken, dat past niet.
Alleen op plekken met een metersdiep veenpakket waarin het zeer beroerd bouwen is (alles verzakt en trekt los of breekt) staat in Nederland de laagspanning nog bovengronds.
https://www.hoogspanningsnet.com/techniek/houtmast/
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15355
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ODRAIL »

Die oude houten stroommasten verdwijnen sneller dan je denkt hoor. Ook in het veengebied (waar ik zelf ook in woon) zie je ze steeds minder.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10593
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door trolly »

:Y

Daar schijnen ze nu zelfs van die nieuwe moderne lantarenpalen neer te plempen. Kejje nagaan.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Alargule

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Alargule »

Ik snap nu wel beter waar die struikelpartijen door veroorzaakt worden. Alles staat natuurlijk schots en scheef daar in dat veen!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50915
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Rondom Reeuwijk-Dorp, Stolwijk en Driebruggen zijn nog bovengrondse laagspanningskabels te vinden, plus nog een klein beetje in een hoekje van de Zuidplaspolder. Stedin heeft een ondergrondse oplossing voor deze regio opgegeven. Bij de aanleg van de N457 is de bovengrondse laagspanningskabel van de Vijfde Tochtweg alleen ten hoogte van de kruising met de N457 ondergronds gebracht bijvoorbeeld (in een talud wat jaren heeft mogen inklinken).
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3267
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door marvinkok »

Aking schreef:Staan er huizen langs die boerenlandweggetjes bij jullie ja? :shock:
Enschede is gewoon stad eh...
Hier op de Wesselerbronx staan zelfs flats!
julsteren
Berichten: 2361
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door julsteren »

Wesselerbronx :') die had ik nog niet gehoord, wel de Turkenbrink, maar dat is niet helemaal 100% politiek correct.
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Aking »

marvinkok schreef: Enschede is gewoon stad eh...
Jaja, niet alles met 3 koeien is automagisch een stad eh...
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 191 gasten