Mag ik even kwijt

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10594
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door trolly »

De dependance van de UBA is een stukkie groter:
Wikipedia schreef:De UBA omvat tevens een groot boekendepot op het AMC-terrein, waar ruim 40,5 kilometer aan boeken en andere materialen staan.
En dat gaat helaas niet over lege, maar over gevulde boekenplanken -o-
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50915
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Er was iets met het getal 7, wellicht is dat het aantal voetbalvelden aan vloerruimte dan. Ik had een zomer lang toestemming gehad om zonder begeleiding de opslagruimte op de tweede verdieping te betreden. Ik had ook een eigen kantoor met twee ramen, en wie het IWO kent weet hoe weinig ramen het heeft 8-)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2847
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ICE11 »

......dat ik langzamerhand echt niet meer begrijp wat in dit land gebeurt. Stonden er gisteren tienduizenden mensen in Berlijn zonder mondkapjes en zonder voldoende afstand te demonstreren tegen de beperking van grondrechten vanwege corona, barst er verontwaardiging los door de politiek en de pers. Stonden er enkele weken geleden tienduizenden mensen in Berlijn zonder mondkapjes en zonder voldoende afstand te demonsteren voor "black lives matter", waren dezelfde politici en dezelfde pers vol met lofuitigingen..... :N
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10594
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door trolly »

Suus schreef:Er was iets met het getal 7, wellicht is dat het aantal voetbalvelden aan vloerruimte dan. Ik had een zomer lang toestemming gehad om zonder begeleiding de opslagruimte op de tweede verdieping te betreden. Ik had ook een eigen kantoor met twee ramen, en wie het IWO kent weet hoe weinig ramen het heeft 8-)
7?

(A)
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ArrivaBas »

Beneden onze zuidergrens is de politiek geen haar beter. Tot nu toe is ALLES van het Nederlandse coronabeleid veroordeeld door de Belgische politiek, terwijl het daar geen haar beter gaat. Met name de kritiek van Maggie De Block (een minister van Volksgezondheid met morbide obesitas blijft pittig ironisch) rondom de vaccindeal van Nederland, Duitsland, Frankrijk en Italië kan ik niet plaatsen en lijkt louter met het voorkomen van gezichtsverlies verklaarbaar. Daarentegen hebben we met name op de eerste piek van de epidemie veel steun van Duitsland gehad en deden zowel Nederland als NRW er alles voor om de Nederlands-Duitse grens open te houden. :pos:
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21365
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Meltrain »

ICE11 schreef:......dat ik langzamerhand echt niet meer begrijp wat in dit land gebeurt. Stonden er gisteren tienduizenden mensen in Berlijn zonder mondkapjes en zonder voldoende afstand te demonstreren tegen de beperking van grondrechten vanwege corona, barst er verontwaardiging los door de politiek en de pers. Stonden er enkele weken geleden tienduizenden mensen in Berlijn zonder mondkapjes en zonder voldoende afstand te demonsteren voor "black lives matter", waren dezelfde politici en dezelfde pers vol met lofuitigingen..... :N
Dat heet nou "selectieve verontwaardiging". (A)
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15355
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ODRAIL »

Suus schreef:Ik heb in mijn werkende leven toch al meermaals boeken weggegooid, in bibliotheektermen wordt het saneren genoemd. Maar het blijft onprettig om bronnen van kennis zomaar weg te gooien omdat de boekenkast vol is.
Suus schreef:Nou, als je twee bibliotheken gaat verhuizen naar één locatie met minder plankmeters dan de twee samen moet er toch behoorlijk wat gesaneerd worden. Gelukkig was er een boekendepot waar het een en ander kon worden opgeborgen, een deel kon verkocht worden maar soms restte niets anders dan de papierbak.
Sorry Suus maar uit je eerste pos (in de quote) was mij niet duidelijk dat de je de bibliotheek van je werk bedoelde. Ik dacht dat het je het over je huisbibliotheek had.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50915
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

De SNCF heeft een deel van haar archieven in Le Mans gedigitaliseerd en op internet gepubliceerd op http://openarchives.sncf.com. De site is uiteraard in het Frans, en heeft thematische onderwerpen over de glorieuze geschiedenis van de Franse spoorwegen.

De pagina over legendarische treinen bevat bijvoorbeeld diverse filmpjes: http://openarchives.sncf.com/taxonomy/term/27

Ook is er divers historisch kaartmateriaal te vinden over de spoorwegen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
SLToilet
Berichten: 1409
Lid geworden op: wo 05 nov 2014, 12:40

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door SLToilet »

ArrivaBas schreef:Beneden onze zuidergrens is de politiek geen haar beter. Tot nu toe is ALLES van het Nederlandse coronabeleid veroordeeld door de Belgische politiek, terwijl het daar geen haar beter gaat. Met name de kritiek van Maggie De Block (een minister van Volksgezondheid met morbide obesitas blijft pittig ironisch) rondom de vaccindeal van Nederland, Duitsland, Frankrijk en Italië kan ik niet plaatsen en lijkt louter met het voorkomen van gezichtsverlies verklaarbaar. Daarentegen hebben we met name op de eerste piek van de epidemie veel steun van Duitsland gehad en deden zowel Nederland als NRW er alles voor om de Nederlands-Duitse grens open te houden. :pos:
Sinds het virus rondwaart in beide landen voelt de Belgische politiek, evenals het volk wat er graag naar luistert, zich de gebeten hond. Een overzicht:
- cafés waren hier nog open in het derde weekend van maart en daar waren de Belgen zo pissig over dat ze de grenzen met óns land sloten met betonblokken en al, maar met andere landen waren ze milder terwijl wij een paar dagen later nauwelijks afweken van wat o.a. Duitsland deed.
- de Belgen verweten ons het dodental en de verspreiding ernstig te onderschatten en dat wij het slecht deden. De oversterfte (percentages) was gelijk, het aantal geregistreerde doden lag daar veel hoger per hoofd van de bevolking.
- constant verwijten dat Nederland nonchalant is en België met het virus besmet, terwijl Belgen zich evenmin aan onze regels houden. Niemand is hier de betere in het verhaal.
- als laatst gaven wij code oranje aan Antwerpen, maar de Belgen gaven even later drie van onze provincies code oranje. Waaronder Zeeland waar het aantal besmettingen vrij laag is.
- Reist voortaan als vrouw met mondkapje -
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15355
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ODRAIL »

Ja ... maar in de provincies Zuid - Holland en Noord - Holland zijn er nu juist weer meer besmettingen bij gekomen :shock: :? .
JordiBrabant
Donateur
Berichten: 1503
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 14:36
Locatie: Concessie West-Brabant - Ehv

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door JordiBrabant »

Ik kwam daarstraks op de A58 in Zeeland een stel nieuwe rode Volvo's tegen, op weg richting het oosten. Op de lijnfilms stond 'ikke i traffik', Noors voor 'geen dienst'. Ze reden nog met een groen handelaars kenteken.
Aandacht spoor 5: De IC-trein naar Den Haag Centraal komt zo dadelijk aan spoor 5. Deze trein stopt in Tilburg, Breda, Rotterdam Centraal, Delft, Den Haag Hollands Spoor, Den Haag Centraal. De eerste klasplaatsen bevinden zich in het 3e en 7e rijtuig.
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3473
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Tom024 »

ArrivaBas schreef:Beneden onze zuidergrens is de politiek geen haar beter. Tot nu toe is ALLES van het Nederlandse coronabeleid veroordeeld door de Belgische politiek, terwijl het daar geen haar beter gaat. Met name de kritiek van Maggie De Block (een minister van Volksgezondheid met morbide obesitas blijft pittig ironisch) rondom de vaccindeal van Nederland, Duitsland, Frankrijk en Italië kan ik niet plaatsen en lijkt louter met het voorkomen van gezichtsverlies verklaarbaar. Daarentegen hebben we met name op de eerste piek van de epidemie veel steun van Duitsland gehad en deden zowel Nederland als NRW er alles voor om de Nederlands-Duitse grens open te houden. :pos:
Hoewel je gelijk hebt, vraag ik me af of je een soortgelijke opmerking zou maken als de minister van Volksgezondheid een man zou zijn...

Een jaar of vijf geleden was ze nog de populairste politica van het land, nu is ze op weg naar de uitgang. En zo stelt ze zich ook op helaas, niet bereid te leren van gemaakte fouten. (Alhoewel je dat laatste ook kunt stellen voor de Nederlandse regering.)
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ArrivaBas »

Nou, ja. Een obese minister van Volksgezondheid vind ik lastig serieus te nemen.
Ik heb op het Wegenforum ook wel steen en been geklaagd over Hugo de Jonge en al zijn beloftes, die die in de meeste gevallen (nog) niet of slechts ten dele is nagekomen.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6035
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door AppleMoose »

Minister De Jonge beoordeel je op de inhoud, de Belgische minister van Volksgezondheid (ook) op haar uiterlijk. Dat eerste heb ik liever...
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ArrivaBas »

In de post die Tom024 citeert heb ik De Block ook al op inhoud beoordeeld. :wink:
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50915
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Ik heb de berichten op het Wegenforum niet gezien, maar ik constateer met anderen dat je hier wel opmerkingen maakt over het uiterlijk van minister De Block en niet over het uiterlijk van minister De Jonge. Blijkbaar vind je het uiterlijk van De Block relevant bij de beoordeling van haar beleid. Als dat niet zo is had je het het er niet bij moeten schrijven.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ArrivaBas »

ArrivaBas schreef:Beneden onze zuidergrens is de politiek geen haar beter. Tot nu toe is ALLES van het Nederlandse coronabeleid veroordeeld door de Belgische politiek, terwijl het daar geen haar beter gaat. Met name de kritiek van Maggie De Block (een minister van Volksgezondheid met morbide obesitas blijft pittig ironisch) rondom de vaccindeal van Nederland, Duitsland, Frankrijk en Italië kan ik niet plaatsen en lijkt louter met het voorkomen van gezichtsverlies verklaarbaar. Daarentegen hebben we met name op de eerste piek van de epidemie veel steun van Duitsland gehad en deden zowel Nederland als NRW er alles voor om de Nederlands-Duitse grens open te houden. :pos:
Volgens mij wordt mijn bovenstaande post volledig verkeerd geïnterpreteerd. Het is totaal niet de bedoeling geweest om kritiek te hebben op het postuur van Maggie De Block. Met mijn post probeerde ik een beeld te schetsen van de verschillen in de internationale aanpak van onze twee buurlanden, waarbij de zwaarlijvigheid van Maggie slechts een mug is waar nu een olifant van wordt gemaakt.
Of had het wel goed geweest als ik gezegd had dat Hugo met kitsch aan zijn voeten loopt?
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Aking »

Volgens mij had dat dan net zo goed weinig met de rest van het verhaal te maken, dus grote kans dat je daar dan ook huilie over kreeg :Y

En er zijn nou eenmaal mensen die van muggen en olifanten houden, op je tenen lopen zul je! *O*
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12830
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Hainje »

ArrivaBas schreef:Het is totaal niet de bedoeling geweest om kritiek te hebben op het postuur van Maggie De Block.
Goed bedoeld of niet, het is gewoon niet zo handig om iemands postuur erbij te halen in deze context. Sowieso is het wijs om je mening over iemands postuur zoveel mogelijk voor je te houden, dat is serieus een mijnenveld. :wink:
🍉
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6035
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door AppleMoose »

ArrivaBas schreef:In de post die Tom024 citeert heb ik De Block ook al op inhoud beoordeeld. :wink:
Daarom schrijf ik ook (ook) in mijn bericht. Dus naast de inhoud speelt haar uiterlijk ook een rol of je iemand wel of niet serieus neemt op een bepaald beleidsterrein. Iemand beoordelen op uiterlijk is nooit een sterk argument, het gaat om iets waar iemand misschien niet eens iets aan kan doen. Nu kun je gaan jammeren dat er o.a. op dat deel wordt gereageerd, maar blijkbaar vond je het zelf belangrijk genoeg om het (zij het in kleine letters) aan te stippen. Dat daar een reactie op komt betekent nog niet gelijk dat er van een mug een olifant wordt gemaakt, je wordt gewoon op iets aangesproken, niet meer en niet minder :)

In kabinet Kok I hadden we Erica Terpstra als staatssecretaris van welzijn en sport, terwijl zij destijds al lang niet meer het sportieve lichaam had waarmee ze ooit succes behaalde op olympische spelen... Moesten we haar dan ook niet serieus nemen als ze het over sport had?
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Aking »

Ronaldussen schreef:
ArrivaBas schreef:...
In kabinet Kok I hadden we Erica Terpstra
Bestond ArrivaBas toen überhaupt al? :') _O-
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6035
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door AppleMoose »

Een klein geschiedenislesje kan geen kwaad *O*
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15355
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ODRAIL »

Precies :pos: :wink: .
Alargule

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Alargule »

Zijn spel-, taal- en stijlfouten een bewust handelsmerk van oplichters? Of zijn deze mensen werkelijk zo onderontwikkeld? Onderstaande tekst komt letterlijk uit een phishingmail in mijn mailbox. Vooral de openingszin had zo door een typetje van Koot en Bie uitgesproken kunnen worden...
We hebben inwendig onderzoek gedaan naar uw Mijn ING bankieren en uit onderzoek is gebleken dat de rekening gekoppeld aan de email :[weggejorist - A] niet voldoet aan de algemene voorwaarden. Uit voorzorgsmaatregelen willen wij dat u een verificatie verricht voor het controleren van uw Mijn ING Online.

Betreft: Rekening verificatie
Nadat u zichzelf heeft geverifieerd via de online procedure zullen we de blokkade niet uitvoeren. Indien u geen actie onderneemt gaan wij gelijk over op blokkade. Wij voeren een test betaling uit om uw rekening te controleren. Deze test betaling wordt dus niet uitgevoerd en is alleen ter verificatie van uw rekening.

We vragen u daarom om uw gegevens te verifiëren, zodra uw gegevens geverifieerd zijn maakt uw automatisch weer gebruik van uw betaalrekening.

Ga naar [weggejorist - A], voor het verifieren van uw account gebruik van uw ING Online omgeving.

Voorkom blokkade van uw rekening!

Met vriendelijke groet,
ING Groep N.V.

Annet van der hoek
Directeur Klantenservice
en-es
Berichten: 4473
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door en-es »

Dit soort fouten zijn inderdaad heel normaal in dit soort mails.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 173 gasten