Mag ik even kwijt

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
teun
Berichten: 1511
Lid geworden op: wo 11 dec 2019, 09:00
Locatie: Helmond

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door teun »

Ik heb ook even de telefoon geraadpleegd, ik kom aan de 1,9 miljoen voor het afgelopen jaar. Hoe betrouwbaar het is weet ik niet maar het geeft het allemaal wel wat context.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21382
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Meltrain »

Ik houd dus echt niet van wandelen. :oops:
Ik ben wel van plan om in 2022 meer te gaan fietsen. :Y
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Kalil Nieuw
Berichten: 1474
Lid geworden op: za 07 aug 2021, 13:37
Locatie: Charlois
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Kalil Nieuw »

2022 wordt zowel mijn fietsjaar als wandeljaar. :mrgreen:
Mijn YouTube kanaal TramFreakNetherlands: https://m.youtube.com/channel/UCtsVzk2B-MMOAOz5SWp4zRQ

Mijn instagram: tramfanaat_rotterdam
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Karl »

Lekker bezig. Nog aanraders of afraders qua stationstrrajceten?
Het is een spectrum.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50917
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Jazeker, ik heb wel wat aanraders in willekeurige volgorde.
  • Van Utrecht Vaartsche Rijn naar Driebergen-Zeist. Als je station Bunnik overslaat kan je kilometers op een jaagpad langs de Kromme Rijn wandelen. Bij de Zeisterweg sla je dan af naar Driebergen-Zeist en loop je nog langs wat kerstboomkwekerijen.
  • Van Houten Castellum naar Culemborg. In de omgeving van Schalkwijk zijn allemaal restanten van de Hollandse Waterlinie. Vervolgens neem je het veer naar Culemborg en loop je door de oude vestigingsstad.
  • Van Den Haag Mariahoeve naar Voorschoten. Nadat je door Leidschendam Noord bent gelopen kom je in een veengebied met meerdere landgoederen met een kasteel/landhuis.
  • Van Breda naar Gilze-Rijen. Vanaf Breda volg je de busbaan richting het oosten, daarna kom je vanzelf uit in de zanderij van het Cadettenkamp en Boswachterij Dorst. Hier komt het uitstekende wandelknooppuntensysteem van Noord-Brabant van pas.
  • Van Schiedam Centrum naar Delft Campus ben ik meerdere keren gelopen, kan op meerdere manieren en op elke manier kan je genieten van het landschap van Midden-Delfland. Het wandelknooppuntsysteem Hof van Delfland helpt je om meerdere routes uit te stippelen.
  • Leerdam - Beesd - Geldermalsen. Rondom de Linge is het heerlijk lopen. Het is net niet de Betuwe, maar het heet er wel West-Betuwe.
  • De gehele wandeling van Maarn naar Veenendaal-de Klomp is niet zo spectaculair en best wel lang, maar tussen de aftakking van de lijn naar Rhenen en Veenendaal-de Klomp heb je wel een heel mooi stuk.
Maar eigenlijk is het bijna altijd wel mogelijk om een leuke wandeling te vinden. Veel regio's hebben een wandelknooppunten-netwerk, die lopen vrijwel altijd over aantrekkelijkere wandelpaden, die gebruiken om je op een wandeling te oriënteren helpt. Waar het kan maak ik vaak vooraf een lijstje van wandelknooppunten, die ik dan onderweg afvink. Zo kan je meestal zonder kaart de weg wel vinden, als je er een beetje behendig in wordt vindt je overal wel pijltjes of route-aanduidingen :Y

Minder leuke wandelingen vond ik van Hoofddorp naar Schiphol Airport. Roosendaal is door alle distributiecentra een zeer onaantrekkelijk om vanuit het noorden of oosten van of naar toe te wandelen. Richting Wouw is het wel weer leuk. Van Bergen op Zoom via de Markiezaat naar de brug over de Schelde-Rijnverbinding vond ik ook leuk, maar hoe je daarna ook loopt in het uiterste oosten van Zeeland naar Rilland-Bath, het is niet meer zo spectaculair.

Ik hoop aan het eind van de week nog een soort jaaroverzicht te maken als topic :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13040
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Ardan »

Ik heb jaren geleden het plan gehad om van Winterswijk naar Amsterdam te lopen, en mede met hulp van wat wandeltochten met scouting ben ik uiteindelijk van Doetinchem naar Driebergen-Zeist gekomen, maar nooit verder afgemaakt. Met de fiets heb ik het wel eens gedaan, in één ruk 180 km op een stadsfietsje.
Ik wandel zelf erg graag in de omgeving van Arnhem, er is zo veel te ontdekken aan landgoederen met leuke landschappelijke elementen erin, zoals Beekhuizen met waterval, Mariëndaal met verstopt kapelletje en een berceau, of landgoed Duno nabij het schattige Heveadorp.

Wie zei er ook alweer dat Nederland alleen maar plat en saai is?
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21382
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Meltrain »

En zelfs plat hoeft niet saai te zijn. :)
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Cookie
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1671
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 17:06

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Cookie »

Ik ben zelf wel fan van de Groene Wissels, wandelingen die bij een treinstation of bushalte beginnen en eindigen. Trage Tochten (wandelingen die voor een groot deel over onverhard terrein gaan) kan ik vaak ook wel waarderen en zijn meestal goed met het OV te bereiken. Door deze wandelingen heb ik in mijn eigen omgeving best wat nieuwe plekken ontdekt.

Daarnaast loop ik geregeld een NS-wandeling, waarbij de Veluwezoomwandeling toch wel een van mijn favorieten is (ook als de heide niet in bloei staat) en bovendien lekker dichtbij is. Verder kan ik binnen Nederland het Krijtlandpad door Zuid-Limburg nog aanraden, hier moet je wel meerdere dagen voor uittrekken.
Ardan schreef: di 28 dec 2021, 15:18 Ik wandel zelf erg graag in de omgeving van Arnhem, er is zo veel te ontdekken aan landgoederen met leuke landschappelijke elementen erin, zoals Beekhuizen met waterval, Mariëndaal met verstopt kapelletje en een berceau, of landgoed Duno nabij het schattige Heveadorp
Prachtige omgeving daar inderdaad, kom ik ook nog regelmatig.
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6035
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door AppleMoose »

De Veluwezoom is inderdaad erg mooi. Ik heb er veel gewandeld en gefietst. Wel gek eigenlijk, sinds ik aan de andere kant van de IJssel woon, wandel en fiets ik nog maar vrij weinig... Moet het komend jaar maar weer eens oppakken tussen het afstuderen door.
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
JordiBrabant
Donateur
Berichten: 1503
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 14:36
Locatie: Concessie West-Brabant - Ehv

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door JordiBrabant »

Suus schreef: di 28 dec 2021, 13:51 Jazeker, ik heb wel wat aanraders in willekeurige volgorde.
...
  • Van Breda naar Gilze-Rijen. Vanaf Breda volg je de busbaan richting het oosten, daarna kom je vanzelf uit in de zanderij van het Cadettenkamp en Boswachterij Dorst. Hier komt het uitstekende wandelknooppuntensysteem van Noord-Brabant van pas.
...
Hear, Hear

Van Workum naar Hindeloopen lopen kan ik ook aanbevelen, alleen kan je daar niet heel dicht langs het spoor blijven. Via de Aldedyk vond ik het verassend interessant, via de Sudergoawei zal het vast een stuk saaier zijn.
Aandacht spoor 5: De IC-trein naar Den Haag Centraal komt zo dadelijk aan spoor 5. Deze trein stopt in Tilburg, Breda, Rotterdam Centraal, Delft, Den Haag Hollands Spoor, Den Haag Centraal. De eerste klasplaatsen bevinden zich in het 3e en 7e rijtuig.
Etienne
Donateur
Berichten: 7950
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Etienne »

Cookie schreef: di 28 dec 2021, 17:34Verder kan ik binnen Nederland het Krijtlandpad door Zuid-Limburg nog aanraden, hier moet je wel meerdere dagen voor uittrekken.
Me dunkt inderdaad; ik heb dat Streekpad gelopen in 5 dagen, evenveel als het aantal etappes, en zeker met het vele klimmen ertussen in, moet je ook wel conditie hebben.

In ander wandelnieuws is vandaag het Betuwepad verschenen; 150 km wandelen door de Betuwe, wie gaat er mee :?:
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Durashift
Berichten: 5661
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Durashift »

Als je nog een oliebol zoekt met een krokant laagje.. en niet in de (lange) rij wil staan bij die bekende, prijswinnende, bakker in het (groot) Rotterdamse (welke 50 jaar bestaat).. doe dan een ritje naar Baarn, De oliebollenkraam aan het stationsplein aldaar heeft heerlijke, krakende, oliebollen, heb ik vanmiddag proefondervindelijk vastgesteld. :)

Je kan er ook (populaire) wafels met choco etc. kopen.
Michael
Berichten: 11770
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Michael »

Etienne schreef: di 28 dec 2021, 20:29
Cookie schreef: di 28 dec 2021, 17:34Verder kan ik binnen Nederland het Krijtlandpad door Zuid-Limburg nog aanraden, hier moet je wel meerdere dagen voor uittrekken.
Me dunkt inderdaad; ik heb dat Streekpad gelopen in 5 dagen, evenveel als het aantal etappes, en zeker met het vele klimmen ertussen in, moet je ook wel conditie hebben.

In ander wandelnieuws is vandaag het Betuwepad verschenen; 150 km wandelen door de Betuwe, wie gaat er mee :?:
We moeten het Brabants Vennepad ook nog aflopen maar voor het Betuwepad voel ik me ook wel aangesproken
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13552
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Wubbo »

Dat Betuwepad ga ik ook op mijn lijstje zetten! Ook een aanrader is een stuk van het Waterliniepad tussen Weesp en Naarden-Bussum.
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3473
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Tom024 »

Ik haalde net met de auto iemand in die een kerstboom met een touw achter zijn fiets had gebonden, toch even twee keer gekeken om zeker te weten dat ik het goed zag. :shock:
dennistd
Berichten: 5549
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door dennistd »

Vroeger kreeg je hier een kwartje voor elke ingeleverde kerstboom. Heb er heel wat achter de skelter aan naar het inleverpunt gesleept.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12833
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Hainje »

Kerstbomen hoor je toch pas na Driekoningen weg te doen??? :s
🍉
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13040
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Ardan »

Ik zal wel moeten, bij mij komen ze hem pas 7 januari ophalen. Kan hem ook wel eerder zelf wegbrengen maar daar heb ik geen zin in :6
Ik doe ook maar wat
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3473
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Tom024 »

Hier komen ze de boom ook halen, ergens half januari meestal. Daarom vond ik het een gek gezicht en inderdaad, ook wel erg snel om de boom al de deur uit te doen.
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6035
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door AppleMoose »

Hainje schreef: wo 29 dec 2021, 16:33 Kerstbomen hoor je toch pas na Driekoningen weg te doen??? :s
Uiterlijk met Driekoningen zou die weg moeten zijn.

Niet dat ik me daar iets van aantrek; ik haal de boom weg wanneer ik er genoeg van heb. En of dat nou voor of na Driekoningen zou me een worst wezen. Heb bovendien een nepboom, dus zit ook niet met wegbrengen of ophaaldagen vanuit de gemeente *O*
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10596
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door trolly »

Hainje schreef: wo 29 dec 2021, 16:33 Kerstbomen hoor je toch pas na Driekoningen weg te doen??? :s
Je hoort die boom ook pas op kerstavond op te tuigen. Maar anders dan eind augustus kon ik op vier december al geen pepernoot meer bemachtigen, dus dit land gaat helemaal naar de luchthaven van Zürich.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13040
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Ardan »

Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21382
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Meltrain »

Vandaag was mijn laatste werkdag van 2021. :D
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10596
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door trolly »

Boffert! Die van mij is pas volgende week -0-
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
en-es
Berichten: 4484
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door en-es »

Mijn laatste werkdag van 2021 was vorige week donderdag. :)
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 131 gasten