Mag ik even kwijt

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10610
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door trolly »

Andersom geredeneerd: je moet je nieuwe adres toch doorgeven aan de energieboer, danwel een nieuwe energieboer inhuren? Het lijkt me dat die dan ook onmiddelijk de meterstanden wil weten — tenzij ie die al heeft, want snuggere meter. Je komt er dus bij aanmelden of verhuizing meteen achter of ze de meterstanden al hebben, en mocht het mis gaan, dan vind je dat ook zo weer terug in de gegevens van de energieboer, en kan je het eventueel weer rechtzetten (hoewel dat inderdaad niet klinkt als een erg aantrekkelijk klusje...)
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39212
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Daniel »

De energieleverancier wil de meterstanden pas weten op het moment van de overdracht. Het afsluiten van een contract kan zomaar weken eerder al plaatsgevonden hebben.
Sowieso zal de bouwer van z'n appartement ook z'n energiecontract willen stopzetten en dus een einddatum doorgeven, dan weet de leverancier ook gelijk dat 'ie de meter moet uitlezen. Da's wel makkelijk tegenwoordig: ik moest ze destijds nog fysiek doorgeven.

Wat energie betreft had ik ook wel een leuke dit jaar trouwens... m'n slimme gasmeter was ergens in oktober 2021 stuk gegaan (gaf geen meterstanden meer door) en het duurde even voor Stedin er een brief over stuurde, dus had ik pas eind december een nieuwe. Om vervolgens op m'n jaarafrekening een verbruik van 0 m3 aan te treffen voor maart - december 2021. (Waarna dan wel op basis van het historisch verbruik een schatting van het verbruik gemaakt wordt overigens).
Maar al met al toch € 146 teruggekregen op m'n jaarafrekening, dat was wel weer een leuk cadeautje.

(M'n ouders hadden 'm nog gekker: daar was de slimme elektrameter fout aangesloten waardoor die de verbruikte stroom als teruglevering registreerde)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door webguy »

Het energiecontract van de bouwer loopt meestal nog een week of twee na de oplevering door. Gaat allemaal automatisch tegenwoordig, als het niet lukt, dan hoor je dat wel.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21397
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Meltrain »

Ik kreeg vanochtend een e-mail van mijn energieleverancier dat mijn contract per 27 maart ingegaan is, terwijl de oplevering op 11 maart was.
Er zit dus inderdaad een gat van twee weken tussen. In die periode is er overigens meer stroom teruggeleverd dan verbruikt. :lol:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
VIRM
Berichten: 7656
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door VIRM »

Sterkte Daantje!

Mag ik even kwijt dat ik een hekel heb aan passagiers in ICM die op de klapstoeltjes in de deuropening blijven zitten, als de deur aan die kant open gaat?
Beul van de blindegeleidelijn
dennistd
Berichten: 5553
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door dennistd »

De babbelbox in benieuwd en vraagt zich af: wat doet u zoal op het toilet in de ICE? :X
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13219
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Z2N »

Dat is een aangename verrassing: afgelopen zondag liep ik 2,5 uur vertraging op tijdens een reis terug naar Nederland. Maandag diende ik daarvoor een compensatieverzoek in bij NSI, en vanochtend kreeg ik al de bevestiging dat ik compensatie zou krijgen. En niet alleen krijg ik geld terug voor het internationale ticket, omdat ik binnen Nederland met 100% korting reisde krijg ik daar ook geld voor terug. :o
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3480
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Tom024 »

Geruild met een collega zodat ik morgen vrij zou zijn en een lang weekend weg zou kunnen. Zij is door haar enkel gegaan, daardoor mag ik op mijn vrije dag terugkomen. :')

Treinkaartjes en alles al geboekt, vervelend geintje zo.
umbusko
Donateur
Berichten: 5341
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door umbusko »

Dat is balen. :( Ga je nog een late heenreis proberen, of gaat het weekend helemaal de prullenbak in?
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3480
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Tom024 »

Het was een Super Sparpreis, dus ik gok dat ik de Deutsche Bahn gesponsord heb. :|
PHS

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op di 19 dec 2023, 11:42, 1 keer totaal gewijzigd.
dennistd
Berichten: 5553
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door dennistd »

Als je een onderlinge ruil gemaakt hebt kon dat wel eens anders liggen. Je hebt dan al vrij gevraagd maar dat kon niet, dus vraag je aan Pietje of hij die dag voor jou wil werken, dan werk jij later een dag voor hem. Maar als Pietje op die dag ziek is... Hij is dan dus eigenlijk vrij, maar werkt voor jou. Kan me voorstellen dat de werkgever dan zegt: "ho eens, Pietje is vrij vandaag dus dat ie ziek is maakt mij niet uit. Tom hoort vandaag te werken, die is niet ziek en die onderlinge ruil heb ik niks mee van doen."
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5827
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door isadora »

Gisteren het huurcontract voor het nieuwe appartement getekend en sleutels gekregen.
De komende twee maanden dus twee huizen. :lol:
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5827
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door isadora »

Het spoorbedrijf deed er gisteren alles aan het zo knus mogelijk te maken met één treinstel koploper van Amersfoort naar Leeuwarden.
Ondanks al die knusheid viel het percentage glimlacher me bitter tegen, ik heb er eentje getraceerd, die na een lange bivak op het balkon in Zwolle eindelijk een normale zitplaats kon vinden.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15366
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ODRAIL »

ODRAIL schreef: ma 28 mar 2022, 11:16
Meltrain schreef: zo 27 mar 2022, 15:22
Z2N schreef: zo 27 mar 2022, 14:02 Zomertijd is maar een kleiene uitdaging, zeker als je weet wat je ervoor terug krijgt.
Zomertijd gaat in tegen het natuurlijke ritme van de mens.
#TeamWintertijd
Precies.

De overgang van wintertijd naar zomertijd kost mij lichamelijk ongeveer 5 tot 6 dagen.
De overgang van zomertijd naar wintertijd daar in tegen kost mijn lichamelijk maar 2 tot 3 dagen.
#TeamWintertijd
Hoera ... mijn zomertijd Jetlag is is weer overwonnen ;) .
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3480
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Tom024 »

Hoe merk je dat, dat je weer 'bij de tijd' bent?
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15366
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ODRAIL »

Vanochtend was eigenlijk de eerste ochtend dat ik echt zonder klachten ben opgestaan.

De eerste dagen ben ik erg moe en heb ik moeite om de de dagelijkse dingen op de normale tijd te doen. Maar dat verdwijnt geleidelijk aan als de week vordert. Ook slaap ik de eerste twee nachten zeer slecht. Maar na een paar dagen en nacht komt alles door het doen vanzelf weer op zijn plaats terecht.

En ... het gekke is dat de overgang van zomer naar wintertijd mij lichamelijk minder tijd kost.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8873
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ArrivaBas »

Vanmiddag moest ik bij een flat bezorgen waar de bus alleen op betaalde parkeerplekken kan staan. Prompt toen ik van het adres terugkwam stapte er handhaving van hun e-bikes om die hele parkeerstrook te controleren. Ik kreeg uiteraard geen bekeuring omdat ik alleen nog maar de lege kratjes in moest laden en betalen sowieso niet hoeft bij laden en lossen, maar een van de BOA's gaf netjes nog een verbale bevestiging. :)
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Chrysa
Berichten: 8009
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Chrysa »

Ik heb ook geen bekeuring gehad vandaag.
en-es
Berichten: 4495
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door en-es »

Voor het eerst sinds eind februari 2020 weer eens in het buitenland geweest. Wandeling van Glanerbrug naar Losser via Gronau. Ook voor het eerst een FFP2 masker gedragen.
rikthoff
Berichten: 305
Lid geworden op: wo 26 dec 2018, 12:15

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door rikthoff »

Ik was blij dat ik mijn FFP2-masker in mijn fietstas had bewaard. In Duitsland had ik anders niet de supermarkt in kunnen lopen.
Toch gek dat sommige gewoontes zo snel weer slijten als je daar niet toe verplicht bent. :s
PHS

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op di 19 dec 2023, 11:42, 1 keer totaal gewijzigd.
cassie127
Berichten: 6595
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door cassie127 »

Ach, vanaf morgen zijn de meeste regels weer gelijk aan Nederland.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
dennistd
Berichten: 5553
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door dennistd »

en-es schreef: za 02 apr 2022, 20:44 Voor het eerst sinds eind februari 2020 weer eens in het buitenland geweest. Wandeling van Glanerbrug naar Losser via Gronau. Ook voor het eerst een FFP2 masker gedragen.
Als je het even gezegd had had je een kop koffie kunnen krijgen ;)
Stefan
Berichten: 4307
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Stefan »

cassie127 schreef: za 02 apr 2022, 23:18 Ach, vanaf morgen zijn de meeste regels weer gelijk aan Nederland.
Hoewel ik dan vanochtend bij de bakker wel als enige zonder mondkapje binnen stond en mensen me aankeken alsof ik van een andere planeet kwam. _O-
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 133 gasten