Mag ik even kwijt

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Jef400 »

Dat is nsfw-content makker :trein:
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
PHS

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op di 19 dec 2023, 11:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
TffpaA
Berichten: 3235
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door TffpaA »

De sorteermachines bij de posterijen zijn dus zelfbewust geworden. We zijn gewaarschuwd.
🗣
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10595
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door trolly »

Ze zijn sinds hun prilste begin in staat tot dingen waar gewone stervelingen geen weet van hebben. Waar PHS in een strakke scheur menselijke invloed meent te zien, kunnen stugge inhoud en een scherpe bocht het poststuk volgens mij minstens zo goed machinaal de das om hebben gedaan. Ik herinner mij een machine die brieven zeer vaardig tot strak zigzaggende propjes wist te verwerken — gezien de regelmaat waarmee dit gebeurde heeft het me altijd verbaasd dat ik nooit een poststuk dat die behandeling had ondergaan heb mogen ontvangen.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15355
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ODRAIL »

Jef400 schreef: ma 11 jul 2022, 17:46
ODRAIL schreef: ma 11 jul 2022, 15:08 Tsja ... goed en stevig verpakken is tegenwoordig erg moeilijk.
Stoppen met overal sikkeneurig commentaar opgeven ook. Kom op eens man. Steek je hoofd eens in de wind en wordt eens wat positiever. Die negatieve trappen na heb je alleen jezelf mee.
Dit is geen sikkeneurig commentaar, maar eigen ervaring.

Toen in maart / april 2020 tijdens de eerste corona lockdown de boekwinkels dicht waren heb ik twee keer een boek rechtstreeks bij de uitgeverij besteld. En beide keren kwam de zending beschadigd aan door een slechte verpakking. Dus voortaan bestel ik bij boeken wel weer via de boekwinkel.

Met de beschadigde boeken is het uiteindelijk via de boekwinkel goed gekomen.
Durashift
Berichten: 5654
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Durashift »

Tip voor de aankomende corona periode: bestel bij de boekwinkel en laat het door de medewerker bezorgen ;) Werd ook veel gedaan.

Afzenders overschatten volgens mij soms ook wel hoe gering het gewicht is dat men verstuurd.
Chrysa schreef: za 09 jul 2022, 11:25 Ik ram altijd gewoon op die knop tot de deur open gaat. (..)
Ik omdat ik dat kleurverschil toch niet zie. Dus ja, ik ben misschien wel ooit zo'n overhangend persoon geweest.. (A)
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15355
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ODRAIL »

@Durashift: Bedankt voor de tip. Na de miskleun met de eerste twee boeken heb ik dit in de eerste coronagolf bij de volgende bestellingen ook zo gedaan. Maar als het enigszins kan bestel ik het bij de boekhandel en haal ik het zelf op.
Tom98
Berichten: 668
Lid geworden op: do 08 mar 2018, 18:17
Locatie: Enschede/Almelo
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Tom98 »

De afgelopen tijd ben ik bezig geweest met een sollicitatie en inmiddels kan ik melden dat ik een nieuwe baan heb. *bus*
Ik wist het al een tijdje maar ik wilde eerst mijn teammanager inlichten voordat ik het openbaar zou maken.

Vandaag heb ik het aan mijn teammanager verteld, dus nu kan ik het ook hier delen. Per december ga ik aan de slag bij de Immigratie- en Naturalisatiedienst (IND) als medewerker horen en beslissen. Kort samengevat houdt het werk in dat ik ga beslissen op asielaanvragen.

Ik heb Syntus aangeboden dat ik op termijn structureel wel één dag per week bus kan blijven rijden als ze mijn contract om willen zetten naar een nulurencontract. Dit gaat overlegd worden dus wellicht kan men mij ook na december nog aantreffen in het PU gebied.
Voormalig buschauffeur Syntus Utrecht en Syntus Twente. Tegenwoordig ambtenaar bij de overheid. Afgestudeerd jurist.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13037
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Ardan »

Dat is wel even iets heel anders zeg. Maar gefeliciteerd! En vanwaar deze omslag? Het zijn nu wel beide sectoren waarin de banen voor het uitkiezen liggen..
Ik doe ook maar wat
Tom98
Berichten: 668
Lid geworden op: do 08 mar 2018, 18:17
Locatie: Enschede/Almelo
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Tom98 »

Dankjewel! Het OV was voor mij sowieso een bijbaan naast de studie, dus tijdelijk. Nu ben ik al een tijdje klaar met de studie en ik keek dus ook al een tijdje rond naar leuke vacatures. Ik vond wel dat het een écht mooie kans moet zijn wil ik mijn huidige (vaste) contract opzeggen. Toen attendeerde iemand mij op deze vacature en ik besloot te reageren. Vooral het feit dat je niet de hele dag naar een computerscherm loopt te staren maar de helft van de tijd in gesprek bent sprak mij aan. Daarnaast fulltime 36 uur wat in 4 dagen kan (4 x 9 uur), mogelijkheid tot bijkopen verlofuren die niet verlopen en waarmee ik ongeveer 12 weken op vakantie kan en deels thuiswerken. Het is heel praktijkgericht maar heeft toch een juridisch aspect: of iemand mag blijven of niet wordt uiteindelijk wel gebaseerd op wetgeving op dat vlak. Het lijkt me een mooie baan met mooie arbeidsvoorwaarden, dus ik heb er zin in. Maar af en toe OV blijven rijden zou ik wel leuk vinden!
Voormalig buschauffeur Syntus Utrecht en Syntus Twente. Tegenwoordig ambtenaar bij de overheid. Afgestudeerd jurist.
Durashift
Berichten: 5654
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Durashift »

^^^ denk dat zijn onderschrift, de laatste woorden, daar wel iets mee te maken hebben.

Gefeliciteerd én december is nog even weg, is dat bewust? Zit jouw job in de begroting van volgende jaren ofzo?
Wel fijn dat Syntus/Keolis een vervanger kan opleiden / zoeken. ;)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Ik heb vandaag geleerd dat ik beter mijn irritatie (over een blaffende hond) kan inslikken.. want in het openbaar dat uiten kán je tegen de verkeerde persoon doen die ik dan tegenkom.. en dat was dus een hoop geschreeuw, twee tegen één en bijna een ingeslagen portierruit.. waar ik ternauwernood achter kon gaan zitten met de deur op slot... en weg rijden. :twisted: :X
Tom98
Berichten: 668
Lid geworden op: do 08 mar 2018, 18:17
Locatie: Enschede/Almelo
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Tom98 »

December is bewust afgesproken, rekening houdend met mijn vakanties. Ik ga nog een maandje rondreizen door Turkije en in november nog een week naar Dubai met mijn moeder en dat wilde ik liever niet annuleren. Gelukkig is men flexibel en kan ik na mijn vakanties instromen :)

Er komt nu in Ede dus inderdaad ruimte vrij voor 32 uur, dus houd het warm zou ik zeggen!
Voormalig buschauffeur Syntus Utrecht en Syntus Twente. Tegenwoordig ambtenaar bij de overheid. Afgestudeerd jurist.
waldo79
Berichten: 7649
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door waldo79 »

Alvast veel succes bij de IND. Populaire werkgever en zinvol werk, hopelijk kan je deels blijven bus rijden, tom98.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15355
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ODRAIL »

@Tom98: gefeliciteerd met je nieuwe baan en veel succes :pos: ;) .
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21365
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Meltrain »

Gefeliciteerd met je nieuwe baan. :pos:
Tom98 schreef: do 14 jul 2022, 23:53 Daarnaast fulltime 36 uur wat in 4 dagen kan (4 x 9 uur), mogelijkheid tot bijkopen verlofuren die niet verlopen en waarmee ik ongeveer 12 weken op vakantie kan en deels thuiswerken. Het is heel praktijkgericht maar heeft toch een juridisch aspect:
Dit klinkt wel heel erg als mijn werk. :D Al werk ik meestal wel 5 dagen per week omdat ik 9 uur per dag toch écht te lang vind.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Jef400 »

Tom98 schreef: do 14 jul 2022, 23:27 De afgelopen tijd ben ik bezig geweest met een sollicitatie en inmiddels kan ik melden dat ik een nieuwe baan heb. *bus*
Ik wist het al een tijdje maar ik wilde eerst mijn teammanager inlichten voordat ik het openbaar zou maken.

Vandaag heb ik het aan mijn teammanager verteld, dus nu kan ik het ook hier delen. Per december ga ik aan de slag bij de Immigratie- en Naturalisatiedienst (IND) als medewerker horen en beslissen. Kort samengevat houdt het werk in dat ik ga beslissen op asielaanvragen.

Ik heb Syntus aangeboden dat ik op termijn structureel wel één dag per week bus kan blijven rijden als ze mijn contract om willen zetten naar een nulurencontract. Dit gaat overlegd worden dus wellicht kan men mij ook na december nog aantreffen in het PU gebied.
Ik wens je veel succes. Hopelijk kun je werk en privé scheiden. Ik had al last toen ik als bezwaarjurist aan de slag was bij een grote gemeente. Dat gun ik jou absoluut niet toe.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6035
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door AppleMoose »

Gefeliciteerd Tom :pos:

En werk thuis 'loslaten' is ook iets wat je moet leren en jezelf de tijd daarvoor gunnen. Dat kan soms wel een tijdje duren.
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Tom98
Berichten: 668
Lid geworden op: do 08 mar 2018, 18:17
Locatie: Enschede/Almelo
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Tom98 »

Dank voor de felicitaties allen! :)
Voormalig buschauffeur Syntus Utrecht en Syntus Twente. Tegenwoordig ambtenaar bij de overheid. Afgestudeerd jurist.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6473
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Daantje »

Gefeliciteerd Tom!

Ik werk (met name) in de leukemie diagnostiek en toen ik daar net mee begon nam ik het ook mee naar huis, droomde ik er 's nachts over. Dat is wel heel heftig geweest maar nu gaat het meestal goed. Alleen sommige patiënten, met name uit mijn weekenddiensten blijven me bij.
Wannes
Berichten: 489
Lid geworden op: do 27 sep 2018, 16:04
Locatie: Dordrecht / Grand Est

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Wannes »

Rover is volledig de weg kwijt:

'Waarom komt Gelderland niet met iets ludieks?", vraagt René Coveen van Rover Gelderland zich af.
(...)
Hij heeft zelf wel een idee: bij het tonen van je kentekenbewijs een maandkaart voor vijf euro. "Minder auto's op de weg, minder brandstofverbruik, een beter gevuld openbaar vervoer en je doet ook nog een vleugje aan de stikstofoxide." '

Lekker ludiek mensen zonder onnodig autobezit buitensluiten

https://www.gld.nl/nieuws/7731877/meer- ... n-kenteken
Gebruikersavatar
TffpaA
Berichten: 3235
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door TffpaA »

Als het het idee is dat je mensen verleidt de auto te laten staan, vind ik het maar wat logisch dat je alleen die mensen selecteert die ook een auto hebben...

Of het ook gaat aanslaan - dat waag ik te betwijfelen.
🗣
Wannes
Berichten: 489
Lid geworden op: do 27 sep 2018, 16:04
Locatie: Dordrecht / Grand Est

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Wannes »

Je uitgangspunt als zogenaamde belangenbehartiging van reizigers moet zijn dat de auto het alternatief is voor ov, en niet dat het ov een alternatief is voor de auto.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ArrivaBas »

Mensen die geen auto hebben, hebben er vrijwel geen baat bij als zij ook mee mogen doen aan deze voorgestelde actie. Die zijn al afhankelijk van de fiets of het OV. Voor de prijsdiscriminatie die ermee ontstaat valt echter wel wat te zeggen, hoewel een reguliere dagkaart in Flevoland, Gelderland en Overijssel ook maar 12 euro kost en regelmatig met 50% korting verkrijgbaar is.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Jef400 »

Waarom zou het nu wel aanslaan. Omdat het toevallig op de kentekenplaat van auto's gaat? Zijn automobilisten daar zo gevoelig voor ja?
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8693
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Milco »

Zojuist heb ik mij, samen met een goede vriendin, opgegeven voor Lingo. In 2014 hadden we dat al gedaan met een selectiedag tot gevolg, maar toen bleek men met het programma te stoppen waardoor het voor ons ophield. Toen het in 2019 bij SBS6 terugkwam hebben wij ons weer opgegeven, maar niets gehoord. Nu dus poging nummer drie! :)
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 165 gasten