Mag ik even kwijt

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Chrysa
Berichten: 8003
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Chrysa »

De Relay ken ik van Franse stations, waar ze nog duurder zijn dan Zwitserse stationswinkels.
cassie127
Berichten: 6592
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door cassie127 »

Dennenboom schreef: do 20 okt 2022, 12:15 Ook Groningen en Den Haag Centraal hebben al geen boekhandel meer. Er zouden nog best wel eens meer stations kunnen volgen. NS Stations kijkt minder naar een evenwichtig winkelaanbod en meer naar de opbrengsten. Dat betekent verschraling en meer van het zelfde.
Is die bruna op Den Haag Centraal weg ja?
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3473
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Tom024 »

Relay zit volgens mij echt door heel Europa: in Roemenië sowieso, ik meen ook in Hongarije.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door reisthijs »

cassie127 schreef: vr 21 okt 2022, 07:55Is die bruna op Den Haag Centraal weg ja?
Daar zit tegenwoordig ook een Relay ja.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3473
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Tom024 »

Ik zit in de trein tegenover iemand die al een uur Haddaway op repeat heeft. -0- Ik hoor het boven mijn eigen muziek uit.
tsov
Berichten: 4085
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door tsov »

Afbeelding
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50915
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Zijn we 30 jaar terug in de tijd aan het gaan?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15355
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ODRAIL »

Dennenboom schreef: do 20 okt 2022, 12:15 Ook Groningen en Den Haag Centraal hebben al geen boekhandel meer. Er zouden nog best wel eens meer stations kunnen volgen. NS Stations kijkt minder naar een evenwichtig winkelaanbod en meer naar de opbrengsten. Dat betekent verschraling en meer van het zelfde.
Op station Rotterdam Alexander zat nooit een boekwinkel, maar sinds de verbouwing twee jaar gelden zit er nu wel een (AKO) boekwinkel. :pos: ;) .
Stefan
Berichten: 4305
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Stefan »

1 van de rookmelders bij mij thuis werkt in ieder geval, heb ik zojuist vast kunnen stellen.. Er was alleen niks aan de hand, volgende keer heb ik liever een iets subtielere wekker.. :')
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
JordiBrabant
Donateur
Berichten: 1503
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 14:36
Locatie: Concessie West-Brabant - Ehv

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door JordiBrabant »

Is de batterij dan niet bijna leeg? Het heeft ons thuis ooit veel te lang geduurd om erachter te komen dat hij daarom regelmatig afging.
Aandacht spoor 5: De IC-trein naar Den Haag Centraal komt zo dadelijk aan spoor 5. Deze trein stopt in Tilburg, Breda, Rotterdam Centraal, Delft, Den Haag Hollands Spoor, Den Haag Centraal. De eerste klasplaatsen bevinden zich in het 3e en 7e rijtuig.
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3473
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Tom024 »

Dan zit je ook tegen plafond, als zo'n ding in je slaap opeens afgaat. :shock:

Mijn verhuurder heeft vorig jaar ook rookmelders opgehangen, waaronder eentje in het trapgat. Als de batterij daarvan ooit leeg is kom ik daar zelf met geen mogelijkheid bij zonder mijn nek te breken. Waarom hang je zo'n ding daar? -0-
Stefan
Berichten: 4305
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Stefan »

JordiBrabant schreef: za 22 okt 2022, 07:09 Is de batterij dan niet bijna leeg? Het heeft ons thuis ooit veel te lang geduurd om erachter te komen dat hij daarom regelmatig afging.
Zo ver ik weet niet, volgens de handleiding zou er dan een lampje moeten knipperen en een andere melding moeten komen. Maar ik ga het sowieso even melden bij mijn verhuurder, geen zin om nog een keer zo gewekt te moeten worden. _O-
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
TffpaA
Berichten: 3235
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door TffpaA »

Ik heb dat hier ook een paar keer meegemaakt, en ik heb twee theorieën: ofwel er komt een deeltje in die brandblusser wat 'm af doet gaan, of het is een random test.
🗣
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10594
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door trolly »

Houdt vast aan de deeltjestheorie. Als het vaker gebeurt op momenten dat niet het hele huis blauw staat is het een overweging die dingen eens goed te stofzuigen.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
TffpaA
Berichten: 3235
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door TffpaA »

Moet ik er eerst eentje kopen, maar thanks :pos:
🗣
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39194
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Daniel »

JordiBrabant schreef: za 22 okt 2022, 07:09 Is de batterij dan niet bijna leeg? Het heeft ons thuis ooit veel te lang geduurd om erachter te komen dat hij daarom regelmatig afging.
Was bij mij ook de reden inderdaad toen de rookmelder op onverwachte momenten af ging. Met bij die melder als irritante bijkomstigheid dat de mute knop niet werkte als 'ie afging door een bijna lege batterij, dan blijk je opeens wel in staat om in no time zo'n ding los te krijgen om het batterijlaatje open te trekken zodat 'ie stil is :p
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10594
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door trolly »

TffpaA schreef: za 22 okt 2022, 10:35 Moet ik er eerst eentje kopen, maar thanks :pos:
Stofzuiger? Rookmelder?
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
TffpaA
Berichten: 3235
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door TffpaA »

Ja, hoezo?
🗣
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10594
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door trolly »

Nou, of je het probleem al hebt of nog moet kopen :idea:
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
TffpaA
Berichten: 3235
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door TffpaA »

Kun je problemen ook al kopen dan? Man, er is toch ook een markt voor álles...
🗣
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50915
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Je moet sinds halverwege dit jaar op elke verdieping van je huis minstens één rookmelder hebben.

Hoewel ik twee op de netstroom aangesloten melders heb, besloot de verhuurder dat dit jaar toch iedereen een monteur op bezoek moest krijgen, om ze te inspecteren. Ik had er toen van eentje net de batterij vervangen, en die grote blokbatterijen zijn best duur.

Monteur komt, schroeft ze los, ziet dat de THT van de melders minder dan vijf jaar in de toekomst ligt en vervangt ze. En de batterij mocht ook niet hergebruikt worden en nam hij ook mee voor recycling. Ik ben een beetje krenterig, dus dit deed wel een beetje pijn :(
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10594
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door trolly »

tsov schreef: vr 21 okt 2022, 10:32 Afbeelding
Da's meer voor "Wat er door je speakers blaat" (A)
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
TffpaA
Berichten: 3235
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door TffpaA »

_O- _O_
🗣
Etienne
Donateur
Berichten: 7946
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Etienne »

Sinds dinsdag heb ik al last van een forse verkoudheid; pas vandaag is het eindelijk een beetje weggezakt. Ik krijg wel de indruk dat er wat heerst, want om mij heen hebben meer mensen last van ziekte/griep/verkoudheid-verschijnselen.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50915
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Afbeelding

Ik moet nog even wennen aan deze nieuwe Europese regel :s
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 152 gasten