Mag ik even kwijt

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8862
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ArrivaBas »

Het is hier alom bekend dat Suus het niet zo heeft op een groot gedeelte van de Nederlandse automobilisten, maar ik kan haar geen ongelijk geven dat ze van deze aanrijding schrikt en wat vindt. Dit dodelijke incident komt wel heel dicht bij haar dagelijks leven. Ik ben dit jaar ook al een paar keer geschrokken van incidenten waarvan ik enkele uren of dagen voordien op precies dezelfde locatie heb gereisd, met als meest recente voorbeelden een voetganger die zich op de A58 bij Gilze voor een vrachtwagen gooide en de Intercity die bij Hürth meerdere spoorwerkers aanreed.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
htm_tram
Berichten: 1369
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 08:35

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door htm_tram »

Ik heb een meisje van 7 onder een bus terecht zien komen en ter plekke zien overlijden. weliswaar door een ongelukkige samenloop van omstandigheden. Maar moeten dan al die kl*te studenten hun fiets inleveren. Of die GL/D66 bakfiets ouders die al dan niet bewust door rood fietsen terwijl hun kind in de bak zit? Je kan ook niet alle automobilisten de schuld geven voor iets wat een klein groepje automobilisten doet.

Als Suus aangeeft dat er daar vaker door rood word gereden door automobilisten zal Suus vast wel contact hebben gehad met de gemeente of de politie met de vraag of er vaker gecontroleerd kan worden door de handhaving.
Zet CFL ineens gelede bussen in op lijn 112...
Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50916
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Ik heb naar aanleiding van het ongeval contact gezocht met de Wijkraad. Het probleem zit meer mensen dwars, er staan op twee vluchtheuvels in de straat ook al Victor Veiligs :(
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
umbusko
Donateur
Berichten: 5328
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door umbusko »

Ik begrijp niet waarom alles hier kapotgerelativeerd moet worden, terwijl Suus een heel normale reactie onder woorden brengt op een ingrijpend ongeval waar ze zelf (semi-)getuige van was. Op een plek waar ze vaak komt, zodat het ook lastig is die gedachten aan de kant te zetten. Schuld, verbieden, handhaven wordt er allemaal bijgesleept en zijn vast logische vervolgvragen, maar een beetje medeleven mag ook nog wel. Sterkte Suus, vervelende ervaring, hoop dat je het een plekje kunt geven.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10596
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door trolly »

Dank je wel umbuso, daar zat ik me dus ook over te verbazen. Die duik naar "oplossingen", in welke richting dan ook, in plaats van ruimte geven aan de emotie van betrokkenen vind ik verontrustend.

Sterkte Suus.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
Maronit98
Berichten: 20
Lid geworden op: wo 16 sep 2020, 12:46

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Maronit98 »

Ik blijf mij verbazen over de capriolen die sommigen uithalen op het Science Park in Utrecht. Gisteren was er een flink ongeval, en vandaag steken we op enkele meters afstand van een tram de trambaan over zonder ook maar een moment de ogen van de telefoon af te halen...
De groetjes! Houdoe
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13209
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Z2N »

Z2N schreef: vr 12 mei 2023, 21:55 Kleine waarschuwing voor mensen met vakantieplannen in Graubunden in de komende maanden: het dorp Brienz/Brinzauls is vandaag geëvacueerd vanwege een dreigende aardverschuiving (SRF). In de komende weken dreigt tot twee miljoen kubieke meter aan rots te bewegen, waarbij het hele dorp kan worden bedolven. Dit kan ook gevolgen hebben voor de Rhätische Bahn, omdat 600 meter verder op het pad van de vallenede rotsen de Albulaspoorlijn ligt.
Update: vannacht is er een grote aardverschuiving geweest, het dorp Brienz/Brinzauls zelf lijkt vooralsnog gespaard te zijn. De Albulapas en Albula-spoorlijn van de RhB zijn tot nader orde gesloten (SRF).
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8862
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ArrivaBas »

De GGD rijdt deze maand met een van hun bussen rond door de regio voor het uitdelen van HPV-vaccinaties. Vandaag ben ik voor die prik naar Nieuw-Lekkerland gereden. Het viel mij nog het meest op dat ik zonder al te veel moeite de historie van de bus zelf kon achterhalen, want het wagennummer die die Ambassador bij zijn eerste eigenaar Veolia had (5255) hing nog gewoon boven de voorruit. :')
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
waldo79
Berichten: 7653
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door waldo79 »

trolly schreef: do 15 jun 2023, 13:20 Dank je wel umbuso, daar zat ik me dus ook over te verbazen. Die duik naar "oplossingen", in welke richting dan ook, in plaats van ruimte geven aan de emotie van betrokkenen vind ik verontrustend.

Sterkte Suus.
Dat was ook geenszins de bedoeling van mijn reactie. Ik zou net zo ontdaan zijn als zoiets zich voor mijn ogen afspeelt.
Nitein-Repart
Berichten: 3569
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Nitein-Repart »

Is er iemand in het Vogtland geweest? Is dit een interessant gebied voor de treinliefhebber vanwege de Citybahn Chemnitz en de Regio-Shuttles op tramsporen in Zwickau?

En zo ja, wat is dan de aan te raden overnachtingslocatie? Plauen (PL), Zwickau (Z) of Chemnitz (C). Als ik naar het Vogtland wil reizen, wil ik over Nürnberg reizen (en niet over Leipzig of Erfurt), vanwege de BR612 tussen Nürnberg en Hof. Op de heenweg via Marktredwirz of Bayreuth en de terugweg in de andere richting.

Heeft iemand tips voor het Vogtland?
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13209
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Z2N »

Dat hangt er vooral vanaf wat je verder wilt zien: Zwickau is in de tweede wereldoorlog niet met de grond gelijk gemaakt, en alleen daarom al een aanrader. Voormalig Karl-Marx-Stadt Chemnitz heeft daarentegen een enorme DDR-vibe, inclusief een enorme buste van Karl Marx in het centrum, en is als anti-toeristische locatie aan te bevelen.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3473
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Tom024 »

Qua OV niet zo interessant eigenlijk. Wel erg mooi wandelen, maar dat is niet wat je zoekt zo te lezen. In en om Plauen zijn er genoeg overnachtingsmogelijkheden, maar bedenk wel dat het vandaar naar Chemnitz nog een uur is met de trein. Plauen zelf is qua sfeer eerder een groot dorp, wel met een leuk tramnet. De Vogtlandgarten is ook een aanrader, als je een beetje wil opgaan onder de locals.

Chemnitz vind ik zelf een erg fijne (studenten)stad, dat komt vooral door de historie.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50916
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

De meeste spoorlijnen in het Vogtland zijn landschappelijk erg mooi, maar na een tijdje heb je de RegioSprinters en RegioShuttles ook wel weer gehad :')

De RE1 Göttingen - Erfurt - Jena - Gera - Glachau rijdt overigens ook met 612, evenals de grotendeels parallel lopende RE3.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
VIRM
Berichten: 7634
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door VIRM »

Vandaag een pakketje gekregen. De kartonnen verpakking had een A3-formaat, terwijl het product maar een zesde van die inhoud nodig had. Beetje zonde.
Beul van de blindegeleidelijn
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3473
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Tom024 »

Suus schreef: di 20 jun 2023, 07:59 De meeste spoorlijnen in het Vogtland zijn landschappelijk erg mooi, maar na een tijdje heb je de RegioSprinters en RegioShuttles ook wel weer gehad :')
RegioSprinters (BR 654) rijden er al een heel tijdje niet meer, die doen nu net over de Tsjechische grens dienst.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50916
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Duidelijk! Ik was ze vorig jaar ook niet tegengekomen, maar kon ze mij van een eerder bezoek nog wel herinneren. Zulke fijne treinen :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door reisthijs »

Mag ik even kwijt dat ik de overbodige armleuningen in VIRMm haat? Overbodig omdat VIRM aan de raamkant gewoon ingebouwde armleuningen heeft, die ik dus niet kan gebruiken omdat die nieuwee dingen in de weg zit.

N.b. in de 1e klas kan je die dingen wél gewoon omhoog klappen maar die luxe heb ik nu niet (als ik op kosten van mijn werkgever reis).
"Laat je ledematen bewegingen maken"
VIRM
Berichten: 7634
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door VIRM »

Als 'waardering' omdat ik vaste klant ben, heb ik van NS een aanbieding gekregen voor een meereisretour. Van die aanbieding heb ik nooit gebruik gemaakt en de kans is klein dat ik dat ooit doe, dus het zou wel eens leuk zijn als het cadeaualgoritme eens met iets bruikbaars en leuks komt...
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10596
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door trolly »

Ik gok dat het cadeaualgoritme maar één mogelijke uitkomst kent. Hoewel — voor "een kopje koffie bij de Kiosk" zie ik als tweede optie ook wel kansen.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21372
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Meltrain »

VIRM schreef: zo 25 jun 2023, 08:49 Als 'waardering' omdat ik vaste klant ben, heb ik van NS een aanbieding gekregen voor een meereisretour. Van die aanbieding heb ik nooit gebruik gemaakt en de kans is klein dat ik dat ooit doe, dus het zou wel eens leuk zijn als het cadeaualgoritme eens met iets bruikbaars en leuks komt...
Dan kun je toch een keer met je vriendin met de trein ergens heen? :)
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
VIRM
Berichten: 7634
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door VIRM »

Daar heb ik al een begeleiderskaart voor... ;) Dus dat maakt een meereisretour echt een nutteloos cadeau.
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21372
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Meltrain »

O ja... Nou, dan geef je die kaart aan familie of vrienden. :)
Ik krijg trouwens nooit dat soort cadeaus. :s Moet je je daarvoor aanmelden?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
VIRM
Berichten: 7634
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door VIRM »

Oh, dat was ik al van plan. ;) Maar als NS mij waardeert, dan zouden ze ook eens moeite kunnen doen om iets leuks en bruikbaars te sturen...

Mocht je een meereisretour goed kunnen gebruiken voor een reisgenoot, laat het even weten. Zo te lezen kun je deze versie meerdere keren bestellen. :)
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6035
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door AppleMoose »

Het heeft even geduurd, maar ik ben eindelijk geslaagd voor m'n deeltijdopleiding docent Nederlands *O* *O*
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5824
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door isadora »

Van harte gefeliciteerd. :pos:
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 84 gasten