Mag ik even kwijt

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Tochjo
Donateur
Berichten: 1130
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 11:12

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Tochjo »

Stefan schreef: za 16 sep 2023, 09:44 bovendien krijg je via je belastingaangifte nog een aanzienlijk deel terug om dat je zelf in een opleiding voor een beroep geïnvesteerd hebt. :pos:
De aftrek studiekosten is helaas komen te vervallen bij de invoering van het STAP-budget, dat zelf eind dit jaar weer vervalt.
Stefan
Berichten: 4305
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Stefan »

Excuses, ik als geëmigreerde was daar niet van op de hoogte.. _O- Én het is inmiddels al ruim 10 jaar geleden dat ik mijn busrijbewijs gehaald heb. :')
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Durashift
Berichten: 5654
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Durashift »

erjeebee schreef: za 16 sep 2023, 05:35

We zijn 11 jaar verder en we hebben hier en daar wat inflatie gehad. Ik kan me niet voorstellen dat je het anno hodie nog steeds voor 3000 kunt doen.
Klopt, voor die drie mille heb je tegenwoordig alleen het praktijkdeel. Theorie moet er dan bij op geteld worden. Plus dat ik dan met de minst aantal lesuren reken.

€ 1.856,20 kost het theoretische gedeelte, inclusief examens en het medische keuringsgedeelte.

Kom ik dus op een kleien 5 duizend euro, iets dat wel in lijn ligt wat destijds mijn C&E gekost heeft (was iets van 5,5 duizend) via Randstad en wat dan verrekend wordt met het uurloon.


https://www.baxopleidingen.nl/opleidingen/bus/prijzen

Top van deze transparantie van de rijschool. Zie je volgens mij niet vaak. :pos:

Thnx @ trolly voor de link.
dennistd
Berichten: 5546
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door dennistd »

Maar dan reken je wel een theoriecursus. Ik heb 11 jaar terug de theorie als zelfstudie gedaan, kreeg alleen de boeken. Was prima te doen :pos:
April064
Berichten: 699
Lid geworden op: za 25 jun 2022, 16:59
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door April064 »

Ik heb net een uur met mijn mentor gezeten, waarin wij ook langs 4 verschillende mensen moesten gaan om het laatste deel van mijn rooster te kunnen krijgen

Franse bureaucratie.....
zij/haar/hen/hun
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6472
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Daantje »

Durashift schreef: za 16 sep 2023, 03:12
Daniel schreef: di 12 sep 2023, 21:34
Durashift schreef: di 12 sep 2023, 21:12Kan ik over een tijdje een (kleine) bijdrage aan het chauffeurstekort leveren. ;)
Het oplossen ervan hoop ik, of doel je op een tekort bij je huidige werkgever wat je dan veroorzaakt :mrgreen:
^^ scherp. :pos:

Dat laatste gaat sowieso gebeuren, heb geen zin meer om weer een winterperiode langs de bouwplaatsen te gaan. Heb aan de planner van de week laten weten dat ik mijn motivatie kwijt ben. Mede te danken aan al die jvl (jantje-van-leiden) collega's die ik nu (blijkbaar) heb. :( - de goeden niet te na gesproken, uiteraard-

~~~~~~~~~~~~~~~~~

Intussen contact gehad en antwoord op enkele vragen gehad. Helaas is de structuur van opleiding (instroom via uzb) niet veranderd. Ook blijft (voor mij) het niet kunnen hebben van een garantie op niet inroosteren van één weekend per twee weken (ivm omgangsregeling van mijn dochter) een heikel punt.

Ik ga nog eens kijken of ik zelf subsidiepotjes kan aanboren om D rijbewijs te halen, bijvoorbeeld het STAP budget (als ik er nog tussen kom dadelijk).
Als je via een uitzendbureau gaat werken, kan je dan niet zelf je diensten kiezen en dat weekend vrij houden?
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3037
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door nvdw »

Dat ligt eraan: genoeg ov-bedrijven waar de uitzendkrachten meedraaien in een rooster, tot fulltime aan toe. Voor de gemiddelde uitzendkracht is dat fijn, want die is vaak geen uitzendkracht omdat-ie dat leuk vindt, maar omdat het bedrijf hem niet meteen in dienst wil nemen.

Wat dat betreft is er dus niets veranderd in vijftien jaar tijd: huilen dat er geen personeel te krijgen is, en de mensen die toch solliciteren met tweederangs arbeidsvoorwaarden afschepen.

Ben je 'eigen man' (lees: werk je op oproepbasis), dan kun je inderdaad nee zeggen. Dat geeft je alleen niet de garantie dat je werk krijgt op het moment dat het je wel uitkomt.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50915
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Sinds een paar maanden heb ik een nieuwe hobby: inline skates. Lekker tourtjes maken van 15 kilometer. Dankjewel YouTube-algoritme die het nodig vond mij allemaal video's met inline skate tips te serveren dit voorjaar *O*

Aangezien ik graag 's avonds een rondje skate, maar de dagen steeds korter worden zocht ik een oplossing naast de hoofdband met lampje. Dus heb ik wieltjes met ingebouwde lampjes gekocht die op beweging reageren en als eerste en laatste wiel onder beide skates gemonteerd. En dan krijg je toch een hoop leuke reacties als je voorbij komt :D
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13037
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Ardan »

Leuke oplossing! Ik heb een tijdje geskateboardtdtdt, en daarbij ook witte en rode fietslampjes eronder gebonden. Ben je toch nog iets van zichtbaar :D
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6472
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Daantje »

Ik heb een fluorescerend jasje gekocht omdat dat tegenwoordig verplicht is met roeien. Maar het is zo'n fijn jasje dat ik hem ook graag op de fiets draag wat in Rotterdam in het verkeer geen onnodige luxe is 🙈
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50915
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Het verkeer in Rotterdam is inderdaad echt totaal gekmakend, maar ik geloof dat het besef in de gemeenteraad ook eindelijk indaalt dat de auto te lang acceptabel is gevonden in de stad.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21365
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Meltrain »

De huidige coalitie is anders behoorlijk pro-auto.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50915
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Ja. Maar er zijn dit jaar al drie doden gevallen door doorrijdende automobilisten, wat toch wel een absoluut dieptepunt is. Er lijkt daarom een flinke toename van 30 km/h zones op komst.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
VIRM
Berichten: 7627
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door VIRM »

Daantje schreef: di 19 sep 2023, 19:11 Ik heb een fluorescerend jasje gekocht omdat dat tegenwoordig verplicht is met roeien. Maar het is zo'n fijn jasje dat ik hem ook graag op de fiets draag wat in Rotterdam in het verkeer geen onnodige luxe is 🙈
Ik heb daarom voor in het donker ook maar wat lampjes, waaronder hardlooplampjes voor om mijn armen.
Beul van de blindegeleidelijn
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3473
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Tom024 »

Op de Stuartweg in Vianen (thv de vestiging van garagebedrijf Tilburg Bastiaansen) hing vanmiddag een lesbus van E&R in de lepels van een bergingstruck. Voor de kandidaat een goede voorbereiding op hoe het in de praktijk ook weleens zal aflopen. ;)
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8693
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Milco »

Morgen gaan mijn vader en ik met onze Citroën Visa uit 1985 alvast naar Frankrijk. Zondagavond de eerste gezamenlijke overnachting op een camping net boven Limoges en maandagochtend starten we officieel met de Rammelbakken Reis, welke door Frankrijk en Spanje loopt inclusief de Bardenas Reales woestijn. 8)
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
April064
Berichten: 699
Lid geworden op: za 25 jun 2022, 16:59
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door April064 »

Ik ben een groot fan van oude Franse auto's, dus ik waardeer de keuze. Veel plezier!
zij/haar/hen/hun
erjeebee
Berichten: 1413
Lid geworden op: do 07 jan 2010, 15:41
Locatie: Brisbane of daaromtrent

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door erjeebee »

Enne: Pictures or it didn't happen :)
Durashift
Berichten: 5654
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Durashift »

Daantje schreef: ma 18 sep 2023, 13:51
Durashift schreef: za 16 sep 2023, 03:12 (..)

Ik ga nog eens kijken of ik zelf subsidiepotjes kan aanboren om D rijbewijs te halen, bijvoorbeeld het STAP budget (als ik er nog tussen kom dadelijk).
Als je via een uitzendbureau gaat werken, kan je dan niet zelf je diensten kiezen en dat weekend vrij houden?
Ja, heb ik wel aan zitten denken maar dan moet het uzb (mede) de planning maken, is mijn ervaring uit het verleden.
Ik heb mijn account bij Randstad al proberen wakker te schudden. Is nog niet gelukt, van 't weekend nog eens proberen, hoop ik.

Van de week was er een inschrijving voor STAP. Leuk, ik was aan het werk en wist er eigenlijk niks van. Binnen een uurtje is zo'n regeling vol ingetekend.
In november komt er nog één ronde, begreep ik. Hiervoor maar even op tijd op voorbereiden. :lol:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50915
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Zomaar even wat dingen die ik de laatste tijd in treinen heb gehoord.

“Iedereen in Ede is cringe”

“Daarom studeer ik event management. Events heb je overal, zoals in Italië. Ik houd zo van Barcelona.”

“Als België NMBS heeft, heeft Frankrijk dan een NMFS?”

“Maak die crypto-account aan joh. We gaan vanavond investeren”

“Dat is alleen maar gedoe die metro. Normale steden hebben gewoon een bus.”

“Maar in België is alles duur, behalve auto's en huizen. Ze vinden Albert Heijn daar een goedkope supermarkt.”

En nu hoop ik dat je dit weekend in ieder geval een keertje een glimlach op je gezicht heb gehad, ondanks het treurige weer.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
TffpaA
Berichten: 3235
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door TffpaA »

Dat eerste is sowieso waar.
🗣
VIRM
Berichten: 7627
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door VIRM »

Vanwege dit soort uitspraken heb ik er wel eens aan gedacht een topic te openen genaamd 'OVer je medereizigers'. :mrgreen:
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39194
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Daniel »

Suus schreef: za 23 sep 2023, 11:13 “Als België NMBS heeft, heeft Frankrijk dan een NMFS?”
Lijkt me een volledig correcte Nederlandstalige versie van de afkorting SNCF anders ;)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3473
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Tom024 »

Suus schreef: za 23 sep 2023, 11:13 En nu hoop ik dat je dit weekend in ieder geval een keertje een glimlach op je gezicht heb gehad, ondanks het treurige weer.
Graad of 22 en een waterig zonnetje hoor in Budapest
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6472
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Daantje »

Durashift schreef: za 23 sep 2023, 07:46
Daantje schreef: ma 18 sep 2023, 13:51
Durashift schreef: za 16 sep 2023, 03:12 (..)

Ik ga nog eens kijken of ik zelf subsidiepotjes kan aanboren om D rijbewijs te halen, bijvoorbeeld het STAP budget (als ik er nog tussen kom dadelijk).
Als je via een uitzendbureau gaat werken, kan je dan niet zelf je diensten kiezen en dat weekend vrij houden?
Ja, heb ik wel aan zitten denken maar dan moet het uzb (mede) de planning maken, is mijn ervaring uit het verleden.
Ik heb mijn account bij Randstad al proberen wakker te schudden. Is nog niet gelukt, van 't weekend nog eens proberen, hoop ik.

Van de week was er een inschrijving voor STAP. Leuk, ik was aan het werk en wist er eigenlijk niks van. Binnen een uurtje is zo'n regeling vol ingetekend.
In november komt er nog één ronde, begreep ik. Hiervoor maar even op tijd op voorbereiden. :lol:
Ik heb in maart stap budget verkregen voor een studie. Tip van mijn ergotherapeut was om op meerdere devices in te loggen, op tijd klaar te zitten en maak ook screenshots want bij mij was het eerst goedgekeurd en toen afgewezen terwijl ik wel op tijd was en dat kon ik bewijzen omdat ik een screenshot gemaakt had waarop de tijd zichtbaar was. Toen is het alsnog toegekend.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 182 gasten