Mag ik even kwijt

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
TffpaA
Berichten: 3235
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door TffpaA »

erjeebee schreef: wo 04 okt 2023, 11:01 Spiegeltje spiegeltje aan de wand .....
Zeker :Y

En om dat nog even te benadrukken: kun jij niet weer gewoon 'ECHT weg' gaan?
🗣
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15355
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ODRAIL »

Van mij mag erjeebee gewoon blijven hoor. Wel zo gezellig :pos: ;) .
erjeebee
Berichten: 1413
Lid geworden op: do 07 jan 2010, 15:41
Locatie: Brisbane of daaromtrent

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door erjeebee »

erjeebee waardeert deze post

Ik zit me op een hotelkamer in Sydney te vervelen :)
Dus wat is dan leuker dan iemand die graag anderen als pp gebruikt als pp te gebruiken :pos:
Gebruikersavatar
TffpaA
Berichten: 3235
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door TffpaA »

Oh, dat is ook heel leuk. Mijn eigen ervaring ermee is ook dat het beheer op een gegeven moment de keuze voor je maakt om weg te gaan.
🗣
MaartenD
Berichten: 702
Lid geworden op: ma 14 nov 2016, 22:31

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door MaartenD »

erjeebee schreef: wo 04 okt 2023, 11:00 "Mag ik even kwijt" suggereert dat dees draad bedoeld is om kwijt te kunnen wat je maar kwijt wil kunnen.
Mag ik even kwijt dat ik vorig jaar een week voor oktoberfest een ritje van Rosenheim naar Rohrdorf (en terug) heb gedaan vanwege een bierfeest dat geen oktoberfest werd genoemd maar meer een soort indrinkfeest was? Het leek mij meer een test om te zien of je nog tegen het bier kon (alsof een Beier dat moet testen hahaha).
erjeebee
Berichten: 1413
Lid geworden op: do 07 jan 2010, 15:41
Locatie: Brisbane of daaromtrent

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door erjeebee »

En? Geslaagd voor de test? :)
PHS

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 23:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21365
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Meltrain »

O ja, die grens waar Israël zich ook zo netjes aan houdt.
Misschien trekt Hamas zich terug als Israël eindelijk eens de illegale nederzettingen gaat ontmantelen?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
PHS

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 23:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5824
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door isadora »

Bizar, hoe we ons wel druk maken over Palestina, terwijl we het wegjagen van alle Armeniërs uit Nagorno Karabach zonder blikken of blozen laten gebeuren.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21365
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Meltrain »

PHS schreef: za 07 okt 2023, 14:51 De dorpen waar Hamas vandaag moordpartijen aanricht zijn geen illegale nederzettingen, maar liggen binnen de grens van Israël die het op grond van het internationaal recht heeft - de 'Green Line' die in 1949 is afgesproken. Sterker nog, Israël heeft in 2005 alle illegale nederzettingen in de Gazastrook ontmanteld, waar Hamas de dienst uitmaakt.
Maar de Gazastrook is dan ook maar een klein gebied; op de Westelijke Jordaanoever woonden in 2021 bijna een half miljoen Israëlische kolonisten.
(Bron: Wikipedia)
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12830
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Hainje »

Het mogen dan wel internationale afspraken zijn, dat wil nog niet zeggen dat de rechten van de Palestijnse bevolking daarmee niet in de wind geslagen worden. Israël is gewoon een staat die als oplossing/compensatie is gesticht voor een probleem waar de Palestijnen part nog deel aan hadden.

Niet dat ik daarmee bommen gooien goedkeur, maar een vreemde actie vind ik het niet gezien de geschiedenis van het gebied.
🍉
Gebruikersavatar
TffpaA
Berichten: 3235
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door TffpaA »

isadora schreef: za 07 okt 2023, 15:34 Bizar, hoe we ons wel druk maken over Palestina, terwijl we het wegjagen van alle Armeniërs uit Nagorno Karabach zonder blikken of blozen laten gebeuren.
Hoe meer we menen dat mensen die het slachtoffer worden van geweld op ons lijken, hoe meer we ons in die slachtoffers kunnen verplaatsen. Huidskleur en vermeende mate van geciviliseerdheid spelen daarin doorslaggevende rollen.
🗣
PHS

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 23:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Karl »

Dit geweld houdt pas op als een van de groepen overweldigend verslagen wordt. Zover zal het nooit komen en tot die tijd - altijd dus - zal het gebied geen voorspoed kennen en louter ellende en misère.
Het is een spectrum.
PHS

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 23:44, 1 keer totaal gewijzigd.
VIRM
Berichten: 7627
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door VIRM »

Karl schreef: zo 08 okt 2023, 10:05 Dit geweld houdt pas op als een van de groepen overweldigend verslagen wordt. Zover zal het nooit komen en tot die tijd - altijd dus - zal het gebied geen voorspoed kennen en louter ellende en misère.
Het helpt ook niet dat Israel vrolijk doorploetert met illegale nederzettingen op de Westoever, een hele rechtse regering heeft, er geen perspectief is voor de Palestijnen, en de politieke leiders van beide kanten kennelijk niet de wil hebben er uit te komen... Dit is de zoveelste ronde. AL verbaas ik mij er over dat Hamas het nu ook heel erg heeft gericht op de burgerbevolking, en het Israelisch leger in eerste instantie verrast leek door de aanval.
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21365
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Meltrain »

Zowel de NOS als AD hebben een liveblog. Er is dus zeker geen spraken van "weinig aandacht in de Nederlandse media".

Ik wil de daden van Hamas niet goedpraten, maar laten we wel onthouden dat Israël net zo goed schuldig is.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
PHS

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 23:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21365
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Meltrain »

Israël is wel schuldig aan de misdaden die ze zelf plegen. En hoewel de acties van Hamas erg zijn en ontoelaatbaar zijn, is het niet raar dat Hamas terugvecht als je als land zo lang geprovoceerd wordt.
Maar helaas is er bij beide partijen zeer weinig sprake van zelfreflectie. :(
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
TffpaA
Berichten: 3235
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door TffpaA »

Altijd wel een beetje een zwaktebod als iemand meent de Holocaust bij ernstig geweld te moeten betrekken. Ik denk dat iedereen hier de ernst van de huidige situatie ook wel inziet zonder zulke retoriek.
🗣
jelmerrr
Berichten: 1810
Lid geworden op: za 16 jan 2016, 17:21

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door jelmerrr »

PHS schreef: zo 08 okt 2023, 17:04 Ik had het over betrekkelijk weinig aandacht, dus vergeleken met andere gebeurtenissen met eenzelfde impact. Bij de Russische inval in Oekraïne waren er bijvoorbeeld wel extra journaals en extra lange journaals.
Gisteravond rond 22u/22u15 was er sowieso een extra journaal. Verder geen idee, weinig NPO gekeken laatste weken.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10595
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door trolly »

PHS schreef: zo 08 okt 2023, 17:04 Ik had het over betrekkelijk weinig aandacht, dus vergeleken met andere gebeurtenissen met eenzelfde impact. Bij de Russische inval in Oekraïne waren er bijvoorbeeld wel extra journaals en extra lange journaals.
Misschien dat de consequenties voor de rest van de wereld wat anders ingeschat. Misschien onterecht, maar eerlijk gezegd schat ik de kans dat her hamas lukt Israel binnen een week te veroveren lager in dan dat dat Rusland zou lukken met Oekraïne. De ontwikkelingen zullen dus navenant ingeschat worden, en hoewel evengoed gruwelijk, niet van groot strategisch belang. En daarmee dus van een relatief beperkte nieuwswaarde.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
PHS

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 23:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
TffpaA
Berichten: 3235
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door TffpaA »

PHS schreef: zo 08 okt 2023, 17:39 Misschien wel, misschien niet. Het is hier immers niet zomaar geweld, maar geweld specifiek gericht tegen joden.
En dat is precies mijn punt: daar direct de Holocaust bij halen is een zwaktebod. De moord op enkele honderden burgers vanuit iets wat moeilijk anders dan als een wanhoopsoffensief beschreven kan worden van een ten opzichte van Israël onderliggende partij (ook bij Hamas zal men wel weten waar dit eindigt) staat in geen vergelijk met de jarenlange systematische moord op miljoenen mensen door een nietsontziende bezettingsmacht.

Jodenhaat is weliswaar de overeenkomst, maar aan bovenstaande verschillen voorbijgaan door meteen 'Holocaust!' te roepen is wel erg kort door de bocht.
🗣
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 198 gasten