Mag ik even kwijt

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
en-es
Berichten: 4483
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door en-es »

Je ziet ook dat gemeenten ermee worstelen of er een vlag van Israël gehangen moet worden.
Gebruikersavatar
TffpaA
Berichten: 3247
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door TffpaA »

In Amsterdam hebben ze dat nu wel mooi opgelost, vind ik:

https://www.amsterdam.nl/nieuws/nieuwso ... -stadhuis/
🗣
VIRM
Berichten: 7634
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door VIRM »

Dat is ook een goede oplossing. Want ook de Palestijnse burger is het slachtoffer hiervan. Israel heeft iets van 300.000 reservisten opgeroepen, dus dat voorspelt weinig goeds voor de Gazastrook...
Beul van de blindegeleidelijn
en-es
Berichten: 4483
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door en-es »

Ik stond net klaar om voor februari de Nightjet naar München te boeken zijn er nu al keine angebote verfügbar :o :s
cassie127
Berichten: 6593
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door cassie127 »

De verkoop van de Nightjet begint meestal pas ergens tussen 8 en 10 uur.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
en-es
Berichten: 4483
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door en-es »

Ach ik was in de veronderstelling dat het kort na middernacht was. Dan probeer ik het vanmiddag als ik thuis ben.
VIRM
Berichten: 7634
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door VIRM »

Mag ik even kwijt dat ik het jammer vind dat gisteren de laatste rapportage was van Peer Ulijn in het NOS Journaal? Vaak deed hij de wat meer luchtige onderwerpen, met een knipoog en een taalgrapje.
Beul van de blindegeleidelijn
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3473
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Tom024 »

Van die maanden dat je elektrische apparaten er een voor een mee op lijken te houden. -0-
April064
Berichten: 700
Lid geworden op: za 25 jun 2022, 16:59
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door April064 »

Dat de trams hier in Clermont-Ferrand altijd extreem druk zijn. Op een groot deel van de lijn is het echt proppen: Een ervaring die ik in het centrum van Den Haag eigenlijk nog nooit meegemaakt. (Ik heb te weinig ervaring met andere trams in Nederland om het te vergelijken).
zij/haar/hen/hun
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6473
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Daantje »

Tom024 schreef: za 14 okt 2023, 13:20 Van die maanden dat je elektrische apparaten er een voor een mee op lijken te houden. -0-
En dan koop je nu weer alles tegelijk nieuw en gaat het waarschijnlijk ook weer ongeveer tegelijkertijd stuk
Etienne
Donateur
Berichten: 7950
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Etienne »

In Zwolle werd een mannetje van EBS aangesproken door een reizigster, die haar telefoon in een bus had laten liggen. Die vroeg toen aan haar in welke bus dat geweest moest zijn en daar kwam het antwoord 'bus 6' uit, maar daar kon hij niet zoveel mee. Toen vertelde hij dat elke bus een busnummer heeft en dat hij dat nodig had.
Toen ving ik het gesprek op vanuit een abri en kwam ik er even tussen. Via Busposities en OVinfo vervolgens achterhaald in welke bus dat geweest moest zijn en dat hij nog steeds op de stad reed. Een andere buschauffeur heeft die bus vervolgens opgeroepen en inderdaad was er een telefoon gevonden. Bij terugkomst op het busstation kreeg de reizigster zodoende weer haar telefoon terug. :D
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6473
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Daantje »

Wat goed :D
VIRM
Berichten: 7634
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door VIRM »

April064 schreef: za 14 okt 2023, 14:17 Dat de trams hier in Clermont-Ferrand altijd extreem druk zijn. Op een groot deel van de lijn is het echt proppen: Een ervaring die ik in het centrum van Den Haag eigenlijk nog nooit meegemaakt. (Ik heb te weinig ervaring met andere trams in Nederland om het te vergelijken).
De tram naar Scheveningen kan best uitpuilen.
Beul van de blindegeleidelijn
Michael
Berichten: 11770
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Michael »

De NS heeft de app vakkundig om zeep geholpen. Na de update van vorige week kan ik geen reizen meer plannen en krijg ik standaard de melding geen reisadviezen gevonden ook opgeslagen reizen worden niet geladen. Op advies van de klantenservice de app opnieuw geïnstalleerd maar dat heeft niet geholpen. Dus afgelopen weekend maar even een mail gestuurd naar de app support waar ik tot op heden nog geen reactie op heb gekregen. Als ik de reviews in de Google Play store zie ben ik in ieder geval niet de enige met het probleem.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13209
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Z2N »

Ligt het dan misschien aan je App of Android-versie? Want ik ervaar geen problemen.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Michael
Berichten: 11770
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Michael »

Zou wellicht kunnen aangezien het probleem bij meerdere mensen speelt. Even de reactie van app support maar even afwachten als ik die uberhaupt ga krijgen.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15357
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ODRAIL »

Vanochtend hadden wij in huis zowel een gas als een stroomstoring. De gasstoring was binnen een paar minuten weer opgelost. De stroomstoring duurde ruim een uur.
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3473
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Tom024 »

Heb ook al de hele avond last van een gasstoring. -0-
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10596
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door trolly »

Ik heb nergens last van, maar anderen hier in huis klagen wel 8-)
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
April064
Berichten: 700
Lid geworden op: za 25 jun 2022, 16:59
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door April064 »

Ik heb treinkaartjes gekocht om met kerst terug te gaan naar Nederland: van Clermont-Ferrand naar Rotterdam Centraal op 22 december met vertrek rond 8 uur 's ochtends kost 68 euro. Van Rotterdam Centraal naar Clermont-Ferrand op 28 december met vertrek rond 8 uur 's ochtends kost 123 euro.

Ik wist dat die prijzen van de Thalys, sorry, Eurostar, best variabel konden zijn, vooral als je laat boekt, maar niet dat ze zo erg verschilden.
zij/haar/hen/hun
Michael
Berichten: 11770
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Michael »

Michael schreef: wo 18 okt 2023, 10:54 De NS heeft de app vakkundig om zeep geholpen. Na de update van vorige week kan ik geen reizen meer plannen en krijg ik standaard de melding geen reisadviezen gevonden ook opgeslagen reizen worden niet geladen. Op advies van de klantenservice de app opnieuw geïnstalleerd maar dat heeft niet geholpen. Dus afgelopen weekend maar even een mail gestuurd naar de app support waar ik tot op heden nog geen reactie op heb gekregen. Als ik de reviews in de Google Play store zie ben ik in ieder geval niet de enige met het probleem.
Ik heb de oplossing al gevonden. Je kan bij het plannen van je reis kiezen voor vertrek en aankomst met OV, fiets, auto en lopen. dat staat bij mij standaard op OV maar door het selectievakje te openen en dan voor OV te kiezen terwijl dat al geselecteerd staat doet de planner het opeens wel. En opgeslagen reizen worden nu vooralsnog gewoon geladen.
Michael
Berichten: 11770
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Michael »

En inmiddels zijn de opgeslagen reizen weer verdwenen en komt de melding laden mislukt weer te voorschijn. En ik heb nog altijd geen reactie van app support. Ben benieuwd hoelang dat gaat duren. Heb afgelopen zaterdag een mail daarover gestuurd.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8700
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Milco »

Voor de liefhebbers: komende zondag vindt er in Amsterdam weer een Amsterdamse Dag plaats, georganiseerd door de Electrische Museumtramlijn Amsterdam en Stichting BRAM:
https://www.museumtramlijn.org/amsterdamse-dag/

Een impressie van vorig jaar, met toen andere routes dan 2023, is hier te vinden:
viewtopic.php?f=56&t=16693
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21372
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Meltrain »

Leuk, maar ik ga zondag al naar museumtrams die op een andere manier worden aangedreven. :)
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
umbusko
Donateur
Berichten: 5328
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door umbusko »

Ik sta de laatste tijd steeds vaker in overvolle metro’s waarin vrijwel niemand zijn rugzak afdoet, daarbij 2x zoveel ruimte innemend als nodig. Is dat nou een typisch geval van onpraktische Duitsers (ja, dat is een pleonasme) of zijn Nederlanders ook zo onopgevoed?
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Majestic-12 [Bot] en 106 gasten