Mag ik even kwijt

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8873
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ArrivaBas »

Suus schreef: wo 22 nov 2023, 08:04
erjeebee schreef: wo 22 nov 2023, 02:53Slangen zijn BAU down under. En dan hebben we het over goed giftige soorten.
Ik heb ze ook op mijn landje rondkruipen want ik vind regelmatig slangenvel her en der en ik heb al een paar "Eastern Brown" slangen zien glijden hier.
Gewoon goed uit je doppen kijken en niks doen dat ze als bedreigend ervaren want dan halen ze uit.
Ze zijn banger voor jou dan jij voor hen.
In Tilburg ook, daar zijn ze sinds maandagavond op zoek naar een groene mamba.

https://www.omroepbrabant.nl/nieuws/437 ... laan-alarm
Die is inderdaad nog steeds niet gevonden, en nog altijd het gesprek van de dag binnen desbetreffende gemeentekantoren (Bron: ik ben er zelf werkzaam). :Y
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
cassie127
Berichten: 6597
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Nu weer wat inhoud?

Bericht door cassie127 »

Dionysusnu schreef: wo 22 nov 2023, 06:25
Hainje schreef: di 21 nov 2023, 11:24 MET ZIJN ALLEN NAAR BLUESKY!!!

*stampede noises*
ProRail leest blijkbaar mee.
https://twitter.com/ProRail/status/1726977412876136786 => https://bsky.app/profile/prorail.bsky.social
ProRail is mij afgelopen week gaan volgen op BlueSky
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
VIRM
Berichten: 7661
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door VIRM »

ArrivaBas schreef: wo 22 nov 2023, 18:43
Suus schreef: wo 22 nov 2023, 08:04
erjeebee schreef: wo 22 nov 2023, 02:53Slangen zijn BAU down under. En dan hebben we het over goed giftige soorten.
Ik heb ze ook op mijn landje rondkruipen want ik vind regelmatig slangenvel her en der en ik heb al een paar "Eastern Brown" slangen zien glijden hier.
Gewoon goed uit je doppen kijken en niks doen dat ze als bedreigend ervaren want dan halen ze uit.
Ze zijn banger voor jou dan jij voor hen.
In Tilburg ook, daar zijn ze sinds maandagavond op zoek naar een groene mamba.

https://www.omroepbrabant.nl/nieuws/437 ... laan-alarm
Die is inderdaad nog steeds niet gevonden, en nog altijd het gesprek van de dag binnen desbetreffende gemeentekantoren (Bron: ik ben er zelf werkzaam). :Y
Snakes in a Municipal Office Building klinkt niet zo lekker als Snakes on a Plane. ;)
Beul van de blindegeleidelijn
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13553
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Wubbo »

Het schijnt vandaag "black friday" te zijn. Heeft iemand daar wel eens van gehoord? Ik heb begrepen dat er dan allerlei kortingen op producten zijn, meestal producten waarvan vlak daarvoor de prijs is verhoogd. Maar het schijnt nog niet heel erg bekend te zijn in Nederland.
TffpaA
Berichten: 3312
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door TffpaA »

Afbeelding
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50938
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Die term mag niet meer gebruikt worden. Het is nu de Five Day Deals.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
en-es
Berichten: 4496
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door en-es »

Ik heb begrepen dat het heel slecht is. Zou tot overconsumptie en schade aan milieu leiden. Men wil het afschaffen.
TffpaA
Berichten: 3312
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door TffpaA »

Wie is men?
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3039
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door nvdw »

Dat zijn hullie.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
TffpaA
Berichten: 3312
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door TffpaA »

O, d'n dieje.
MaartenD
Berichten: 720
Lid geworden op: ma 14 nov 2016, 22:31

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door MaartenD »

De mensen die in een stuip geraken als anderen een andere mening hebben.
en-es
Berichten: 4496
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door en-es »

Oei, dat klinkt heel ernstig. Een andere mening.
TffpaA
Berichten: 3312
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door TffpaA »

Ik vraag me dan vooral af wat die "andere mening" in dit geval behelst. Iets in de trant van "ik mág mezelf laten oplichten door kortingen die er toch al waren of worden gegeven op producten die net daarvoor sterk in prijs verhoogd werden, om het gekochte product vervolgens naast de vuilbak te flikkeren zodat het een ander z'n zorg is om het op te ruimen!"?
Chrysa
Berichten: 8009
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Chrysa »

Ik had het geluk dat alles wat ik nodig had een stekker heeft, en dan is de Tweakers pricewatch wel ideaal.
umbusko
Donateur
Berichten: 5343
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door umbusko »

Ik heb nieuwe winterschoenen nodig en Black Friday* (*ik hanteer de term die men ook in de winkel hanteert, don't shoot the messenger) leek ideaal. Maar de schoenen die ik paste bleken nou net buiten de actie te vallen, wat pas aan de kassa duidelijk werd. Dan kon ik nog wel 20% korting krijgen als ik me zou registreren (in plaats van de gesuggereerde 30%, of online zelfs 40%), maar €176 voor een paar schoenen (normaal €220) waarvan ik nog niet 100% overtuigd was vond ik toch iets te gortig. :X Ik zoek nog wel even verder...
erjeebee
Berichten: 1423
Lid geworden op: do 07 jan 2010, 15:41
Locatie: Brisbane of daaromtrent

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door erjeebee »

Black Friday is een vreemd fenomeen down under.
Het begint op de maandag voor de vrijdag en loopt door tot de dinsdag na de vrijdag.
Ondanks het feit dat je je spullen ook voor en na de vrijdag voor de lagere prijzen (hier geven ze echt extra kortingen) kunt kopen is het op de vrijdag zelf een compleet gekkenhuis in alle grote winkelcentra.
cassie127
Berichten: 6597
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door cassie127 »

umbusko schreef: za 25 nov 2023, 22:22 Ik heb nieuwe winterschoenen nodig en Black Friday* (*ik hanteer de term die men ook in de winkel hanteert, don't shoot the messenger) leek ideaal. Maar de schoenen die ik paste bleken nou net buiten de actie te vallen, wat pas aan de kassa duidelijk werd. Dan kon ik nog wel 20% korting krijgen als ik me zou registreren (in plaats van de gesuggereerde 30%, of online zelfs 40%), maar €176 voor een paar schoenen (normaal €220) waarvan ik nog niet 100% overtuigd was vond ik toch iets te gortig. :X Ik zoek nog wel even verder...
Ik stond dan weer in Bataviastad bij de Nike store en heb daar 3 paar schoenen gekocht met een waarde van €489,- (online) zonder actie. In de store waren de prijzen ongeveer 2 euro duurder dan dat ze online met 25% Black friday korting waren. Echter ging er in de winkel van die bedragen nog 30% Black Friday korting af. Daardoor heb ik uiteindelijk maar €234,- betaald. Waar dat online €338,- geweest zou zijn.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
VIRM
Berichten: 7661
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door VIRM »

Vanaf 1 december gaat de NS Winterrcity van start. Behalve de gratis kop thee en goedkope eerste klasupgrade kun je weer kijken naar allemaal dingen die je toch niet gaat winnen. ;)
Beul van de blindegeleidelijn
umbusko
Donateur
Berichten: 5343
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door umbusko »

Ik deed een nieuwe poging om winterschoenen te kopen, maar de werkelijk prachtige en comfortabele schoenen die ik uitprobeerde waren in 43 te klein en in 44 te breed. En in welke maten denk je dat ze gemaakt worden? Juist: ..., 42, 42½, 43, 44, 44½ 45, ... :')

Ik wil gewoon een mooi, fijn paar schoenen. Dat kan toch niet zo lastig zijn...
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50938
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Schoenen zijn sowieso lastig. Hoe lang ik niet al bezig ben om een fijn paar enkellaarsjes te vinden :cry:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39212
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Daniel »

Wat pas lastig is: een bank vinden die niet alleen mooi is maar ook lekker zit.
Die uitdaging had ik laatst en sindsdien snap ik niet dat er woonwinkels zijn die een flink deel van hun assortiment alleen online aanbieden. Da's voor wie een bank voor de sier koopt denk ik.
Want het aandeel banken dat een beetje zit is echt schaars.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
TffpaA
Berichten: 3312
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door TffpaA »

Lederland. Heerlijke, uitschuifbare zitbank gevonden. Mét hoofdsteun. En van leer, dus.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6474
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Daantje »

Ik ben zo'n rare die dus wel heel goed online kan slagen voor schoenen maar niet in de winkel. Mijn moeder wil niet meer samen met mij schoenen kopen, die heeft er echt een trauma van. Laatste keer goed geslaagd online bij Nelson.

Mijn bank is dan weer van Ikea.
umbusko
Donateur
Berichten: 5343
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door umbusko »

Ik heb mijn vorige winterschoenen meermaals naar de schoenmaker gebracht omdat ze zo fijn waren, maar eind maart brak de schoen wéér van de zool af en besloot ik ter plekke dat het inmiddels lente was. Eind september al gekeken, maar niks gevonden, en het probleem weer uitgesteld. Maar nu zit ik dus met sneakers en sneeuw, wat toch niet echt ideaal is. :X
Bemined
Berichten: 5973
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Bemined »

Omdat het softdrugsbeleid zo succesvol is (productie verboden maar verkoop gedoogd) gaat Nederland nu ook zoiets toepassen op vuurwerk. De rechter heeft bepaald dat gemeentes met een algeheel vuurwerkverbod de verkoop van vuurwerk niet aan banden mogen leggen door verkoopvergunningen in te trekken. In Schiedam, waar de rechtzaak over ging, mag dus dit jaar gewoon vuurwerk verkocht worden, zolang je het vervolgens maar niet afsteekt.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 132 gasten