Mag ik even kwijt

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
April064
Berichten: 699
Lid geworden op: za 25 jun 2022, 16:59
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door April064 »

Gelukkig nieuwjaar allemaal *O*
zij/haar/hen/hun
Gebruikersavatar
Visgraatmodel
Berichten: 614
Lid geworden op: zo 28 dec 2014, 23:09

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Visgraatmodel »

Tijdens mijn contractverlenging zijn mijn goedkoop-standby-vliegen-voorwaarden per ongeluk afgenomen en dat kwam op een kut moment uit want ik had drie dagen vrij.

Dus in die drie dagen ben ik met de ICE naar Frankfurt gegaan om Duitsland even te verkennen en te gaan hiken rondom Heidelberg.

Wat een ongelofelijke kutstad is Frankfurt geworden zeg. Ik dacht dat Parijs erg was maar Frankfurt is gewoon zwerrie-city 2.0.
en-es
Berichten: 4473
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door en-es »

Het station en de omliggende straten. :D
VIRM
Berichten: 7627
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door VIRM »

Gelukkig nieuwjaar!
Beul van de blindegeleidelijn
VIRM
Berichten: 7627
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door VIRM »

DDietzen schreef: zo 31 dec 2023, 14:19
TffpaA schreef: zo 31 dec 2023, 12:50 Ik hoor het al: de betutteling heeft ook hier flink voet aan de grond gekregen.
"Betutteling"? :lol: _O-

Ieder mag z'n hobby hebben, zorg gewoon dat je anderen er geen schade mee oplevert. Ga gerust een hele winkelvoorraad aan vuurwerk opknallen met bescherming in een leeg veld, geniet ervan, doe je ding, als het je gelukkig maakt. Ga gewoon niet dingen van anderen slopen en zorg dat jij en omstanders het zelf ook nog gezond kunnen navertellen, hoe simpel kan het zijn. :')

Stel dat het mijn hobby zou zijn om glas kapot te gooien omdat ik vind dat het zo'n mooi geluid maakt. Dat doe ik dan met alle liefde in een afgesloten ruimte of op braakliggend terrein met m'n eigen glaswerk, zo heeft niemand er last van.
Maar als een andere glasgooihobbyist nu in plaats daarvan met een baksteen al jouw autoruiten en ramen in zou gooien, zonder te kijken of jij toevallig achter het raam zit en geraakt kan worden door stenen of scherven? Is het dan ook betuttelend als jij dan zegt "hé, blijf met je poten van mijn spullen af, en zorg dat je me niet verwondt"? :idea:
In een klein en dichtbevolkt landje als Nederland veroorzaak je met het afsteken van vuurwerk al snel (geluids)overlast. Als voorstander van een vuurwerkverbod vind ik de huidige regels prima: tussen bepaalde tijdstippen op 31 december en 1 januari vuurwerk afsteken van bepaalde zwaarte, gewoon de lucht in en niet naar voorwerpen of hulpverleners toe. In de praktijk lijkt dat vrij ingewikkeld...
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2847
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ICE11 »

Normaal gesproken aarzelen politici niet als het gaat om maatregelen tegen luchtvervuiling of afval (een gek voorbeeld van dat laatste punt is dat nu de deksels volgens nieuwe EU-wet vast met de fles moeten verbonden zijn). Een vuurwerkverbod zou zowel schonere lucht als minder afval opleveren. Niettemin zijn politici in dit geval uiterst preuts.......
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door webguy »

Ik snap zelf nog niet helemaal hoe ze die cultuurverandering af gaan dwingen. Amsterdam had zogenaamd een vuurwerkverbod... Hoe ga je dat handhaven?
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6472
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Daantje »

In Rotterdam was ook niet veel te merken van het vuurwerkverbod.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10594
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door trolly »

webguy schreef: ma 01 jan 2024, 20:13 Ik snap zelf nog niet helemaal hoe ze die cultuurverandering af gaan dwingen. Amsterdam had zogenaamd een vuurwerkverbod... Hoe ga je dat handhaven?
Als vuurwerk overal verkrijgbaar is: niet. Ik ben er inmiddels wel van overtuigd dat dat anders moet, gezien alle agressie en het steeds zwaardere illegale spul.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15355
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ODRAIL »

webguy schreef: ma 01 jan 2024, 20:13 Ik snap zelf nog niet helemaal hoe ze die cultuurverandering af gaan dwingen. Amsterdam had zogenaamd een vuurwerkverbod... Hoe ga je dat handhaven?
Begin eens met een verbod op het verkopen van vuurwerk.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39193
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Daniel »

In Amersfoort was ook bar weinig te merken van het afsteekverbod.
ODRAIL schreef: ma 01 jan 2024, 20:43 Begin eens met een verbod op het verkopen van vuurwerk.
Dan gaan mensen het wel in het buitenland halen. Of nog linker, per pakketpost bestellen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
en-es
Berichten: 4473
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door en-es »

In Duitsland is vuurwerk gewoon in de winkel te krijgen.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10594
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door trolly »

Daniel schreef: ma 01 jan 2024, 20:46 Dan gaan mensen het wel in het buitenland halen. Of nog linker, per pakketpost bestellen.
Dat doet men nu ook al. Een algemeen binnenlands verbod op verkoop en afsteken maakt wel meteen duidelijk dat je altijd in overtreding bent, terwijl import van bescheiden (nou ja...) hoeveelheden nu is toegestaan, wat handhaven ingewikkeld maakt.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Dionysusnu
Berichten: 551
Lid geworden op: wo 01 mar 2023, 13:40

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Dionysusnu »

En als je de verkoop halveert omdat die andere helft niet de moeite doet om het uit het buitenland te halen, heb je toch ook al voortgang? Sowieso, rare logica, zo van "ja, het zou illegaal kunnen gebeuren, dus moeten we het maar legaal houden".
en-es
Berichten: 4473
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door en-es »

Tja, waarom eigenlijk niet? Gewoon een verbod invoeren en kijken wat het effect is. Of speelt er meer?
Nitein-Repart
Berichten: 3551
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Nitein-Repart »

Visgraatmodel schreef: ma 01 jan 2024, 17:05 Tijdens mijn contractverlenging zijn mijn goedkoop-standby-vliegen-voorwaarden per ongeluk afgenomen en dat kwam op een kut moment uit want ik had drie dagen vrij.

Dus in die drie dagen ben ik met de ICE naar Frankfurt gegaan om Duitsland even te verkennen en te gaan hiken rondom Heidelberg.

Wat een ongelofelijke kutstad is Frankfurt geworden zeg. Ik dacht dat Parijs erg was maar Frankfurt is gewoon zwerrie-city 2.0.
Er zijn inderdaad veel zwervers in Frankfurt, vooral rond het Hauptbahnhof en het Bahnhofsviertel. In het stadscentrum valt het heel erg mee met het aantal zwervers. Zolang je de zwervers negeert, vallen ze jou niet lastig. Heb mij verder ook nooit onveilig gevoeld in Frankfurt, maar het Bahnhofsviertel moet je even mijden als het kan. Gewoon gelijk de tram, U-Bahn of S-Bahn pakken naar het centrum.

Paris ben ik nog nooit geweest. De hele stad komt nogal chaotisch over en de hele stad kent nogal veel sociale problemen. Ondanks dat Paris relatief dichtbij ligt, ben ik er nooit geweest. De stad is megagroot en ik hoor van vele andere mensen dat het niet echt een aanrader is voor een stedentrip. In vergelijking met Paris is Frankfurt een zeer compacte en overzichtelijke stad.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ArrivaBas »

Ik begin mijzelf steeds vaker af te vragen of al die bedelaars daadwerkelijk dakloos zijn, of verkapte criminelen. Juist door die vraag weet ik ze goed te negeren op straat. Steeds vaker zie ik ze geprinte briefjes gebruiken voor hun boodschap, en je kan mij niet wijs maken dat er bij elke daklozenopvang een computer plus printer vrij beschikbaar is.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
en-es
Berichten: 4473
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door en-es »

Dat vermoeden heb ik ook. Dat ze uit bijverdienste bedelen.
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2847
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ICE11 »

Inmiddels gaat het vaak om georganiseerde bendes uit oost-europa. In de ochtend worden deze "bedelaars" in groepen in de stad neergezet waar ze zich overdag verspreiden en in de avond worden ze weer opgehaald en moeten dan hun opbrengsten aan een "baas" afvoeren.
VIRM
Berichten: 7627
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door VIRM »

en-es schreef: ma 01 jan 2024, 20:48 In Duitsland is vuurwerk gewoon in de winkel te krijgen.
Dus als je in Nederland een verkoop- en afsteekverbod invoert, gaan veel mensen het in Duitsland kopen. Klein nadeeltje van al die open grenzen?
Beul van de blindegeleidelijn
erjeebee
Berichten: 1413
Lid geworden op: do 07 jan 2010, 15:41
Locatie: Brisbane of daaromtrent

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door erjeebee »

Hebben jullie daro niet een vingertikkende instelling genaamd "Europa"?
Kan die niet een Europees vuurwerkverbodje regelen?

Happy New Year by the way :)
waldo79
Berichten: 7649
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door waldo79 »

Een totaalverbod op vuurwerk, terwijl er maar in één lidstaat problemen mee zijn. De problemen zijn ook nog eens te goeddeels te wijten aan groepsgedrag en overmatig alcoholgebruik.
VIRM
Berichten: 7627
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door VIRM »

Hoe weet je dat er alleen in Nederland problemen zijn?? :)
Beul van de blindegeleidelijn
en-es
Berichten: 4473
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door en-es »

Ja, daar ben ik ook benieuwd naar.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50915
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

In Antwerpen is de politie bekogeld. In Brussel en Berlijn zijn honderden mensen opgepakt vanwege geweldpleging -0-
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 147 gasten