Mag ik even kwijt

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
iamthedutchdude
Berichten: 991
Lid geworden op: di 06 dec 2016, 19:58
Locatie: Emmen (DR)

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door iamthedutchdude »

VIRM schreef: wo 17 jan 2024, 15:28 Helaas doet je link het niet.
Zelfde: Not Found (yet?)
en-es
Berichten: 4472
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door en-es »

Bij mij ook :s
VIRM
Berichten: 7627
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door VIRM »

Gisteren zag ik een advertentie op Facebook, waarin studenten een bijbaan als buschauffeur werd getoond. Geen idee waarom ik dit als dertiger die al lang is afgestudeerd kreeg te zien...
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
TffpaA
Berichten: 3234
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door TffpaA »

Zoeksuggesties in Koekel als ik op 'dienstregeling 2025' zoek:

Afbeelding

Zou dit nou door een AI bedacht zijn? Want dan maak ik me niet zo'n zorgen over het vernietigende potentieel ervan: dit lijkt eerder door een gelobotomiseerde, uit de mondhoek kwijlende vijfjarige geschreven te zijn dan door een extreem intelligent superwezen...
🗣
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13197
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Z2N »

Dit is eerder het algoritme van Google, dat al jaren dit soort "mensen zochten ook naar"-suggesties bedenkt. (A)
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50915
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Informatie over de nieuwe jaardienstregeling komt meestal in de tweede week van februari ;)

In de tussentijd deel ik graag dit artikel over de problematiek met uitstervende schimmelculturen voor bekende Franse kazen: https://news.cnrs.fr/articles/french-ch ... der-threat
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
TffpaA
Berichten: 3234
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door TffpaA »

Meer (gruwelijke) details over de dubbele moord in Weiteveen:

https://www.ad.nl/binnenland/richard-k- ... a398eae3c/

Benieuwd hoeveel er op den duur nog hun steun voor deze moordenaar blijven uitspreken.
🗣
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21365
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Meltrain »

VIRM schreef: do 18 jan 2024, 08:10 Gisteren zag ik een advertentie op Facebook, waarin studenten een bijbaan als buschauffeur werd getoond. Geen idee waarom ik dit als dertiger die al lang is afgestudeerd kreeg te zien...
Ik denk ook dat het een gigantisch succes wordt als jij buschauffeur zou zijn. :')
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
TffpaA
Berichten: 3234
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door TffpaA »

Ik zou anders blind vertrouwen op VIRM als busjevurt hoor :Y
🗣
VIRM
Berichten: 7627
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door VIRM »

Lijn 1 naar Vangrail? ;)
TffpaA schreef: do 18 jan 2024, 12:31 Meer (gruwelijke) details over de dubbele moord in Weiteveen:

https://www.ad.nl/binnenland/richard-k- ... a398eae3c/

Benieuwd hoeveel er op den duur nog hun steun voor deze moordenaar blijven uitspreken.
Nu zijn alle details ongetwijfeld niet bekend. Maar als je een huis koopt waarbij er geborgen gebreken zijn en waar de verkopers kennis van hadden, dan heb je toch gewoon een juridische weg naar de rechter?
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
TffpaA
Berichten: 3234
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door TffpaA »

Victim blaming much? Want voor de verkopende partij geldt natuurlijk hetzelfde. Mensen erom vermoorden is niet voor niets strafbaar.
🗣
waldo79
Berichten: 7649
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door waldo79 »

Ik ken de hele casus niet, maar een koper heeft ook net zo goed een plicht om zich te laten informeren voor de aankoop, mag ook via een onafhankelijk derde zijn.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10593
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door trolly »

Klopt. Maar het niet nakomen van die onderzoeksplicht is niet strafbaar. Sowieso is het uitvoeren van doodvonnissen door particulieren niet gebruikelijk. Ook niet wenselijk, trouwens.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
TffpaA
Berichten: 3234
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door TffpaA »

Het uitvoeren van doodvonnissen is bij ons te lande zelfs door de staat niet (meer) gebruikelijk. Het is ergens wel veelzeggend dat een niet onbelangrijk smaldeel van de bevolking kennelijk toch de mening is toegedaan dat particulieren hier wel toe over mogen gaan; sterker nog: aangeven in 'zo'n situatie' hetzelfde te hebben gedaan.

Wellicht dat voor de Weiteveners geldt dat het zo'n kleine, besloten gemeenschap is waar men de problemen liever 'intern' oplost dan dat het verre Den Haag zich er maar mee gaat bemoeien. Voor de diverse Xwitteraars die hun steun voor deze executie uitspraken zie ik het qua burgerschap en respect voor andermans lichamelijke integriteit en de rechtsstaat toch minder snel goedkomen.

Zoals ik al zei: dit is een ziek land.
🗣
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50915
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Doodstraf is verboden volgens het Handvest van de grondrechten van de Europese Unie en het Europees Verdrag voor de Rechten van de Mens.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
en-es
Berichten: 4472
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door en-es »

Daar houdt helaas zich niet iedereen aan. Kijk maar eens naar Opsporing Verzocht. Een liquidatie hier en daar het worden er weer veel dit jaar. Inderdaad is dit land ziek.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10593
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door trolly »

Ironie is lastig.

Een vonnis wordt door een rechter uitgesproken en door een ambtenaar (cipier, deurwaarder, agent, beul) voltrokken. In Nederland heeft de Staat een geweldsmonopolie. Burgers die geweld plegen zijn daarmee per definitie strafbaar, hoewel daar in bepaalde gevallen geen vervolging voor kan worden opgelegd (bijvorbeeld in geval van zelfverdediging).

Een liquidatie als een straf of vonnis opvatten is een wonderlijke interpretatie. Mijn eerdere post was dan ook ironisch bedoelt. Maar ironie is lastig, dus.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3037
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door nvdw »

Hij dacht: ik sla haar dood en steek het huis in brand.
Ik moet de schimmel van mijn stramme voeten wassen
en rennen door het vuur en door het water plassen
tot bij een ander lief in enig ander land.

Maar doodslaan deed hij niet, want tussen droom en daad
staan wetten in de weg en praktische bezwaren,
en ook weemoedigheid, die niemand kan verklaren,
en die des avonds komt, wanneer men slapen gaat.
Als het land ziek is, was het dat vijftig jaar of honderd jaar geleden ook.

Deze gebeurtenis raakt aan een oerinstinct dat een eeuw geleden prachtig is verwoord door Willem Elsschot (zie boven): de gedachte dat je iemand iets zou kunnen aandoen omdat die persoon op zo'n beetje al je aanwezige knoppen duwt.

Verschil met honderd jaar geleden is dat mensen dat zonder filter op twitter kunnen rammen waar dat voor iedereen te zien is - op basis van filmpjes van de dader en zijn vrouw; dat was er een eeuw geleden ook niet - en nee, dat is niet fraai. Dat laagje beschaving dat ons in het algemeen ervan weerhoudt om een plaaggeest uit het leven te slaan is er echter ook bij de 'net goed'-roepers, ook al lijkt het niet zo.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Gebruikersavatar
TffpaA
Berichten: 3234
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door TffpaA »

Het verschil tussen Elsschots man die zijn vrouw in zijn fantasieën naar gene zijde helpt en meneer K. is echter dat laatstgenoemde ook daadwerkelijk tot de daad overging. Of er ten opzichte van 100 jaar geleden iets in onze zelfbeheersing is veranderd laat ik in het midden.
🗣
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3037
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door nvdw »

Nogal wiedes. Mijn idee was dat je de discussie over het al of niet ziek zijn van dit land ophing aan de reacties op de moord:
TffpaA schreef: wo 17 jan 2024, 13:59Die moorddaad kan in het dorp - en op Xwitter - op veel begrip en zelfs steun rekenen:
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Gebruikersavatar
TffpaA
Berichten: 3234
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door TffpaA »

Klopt. Hoewel ik heus mee kan komen in het idee dat velen dit vroeger ook al dachten, zorgt het gif zoals een Xwitter (maar eigenlijk ook alle andere 'social' media waar mensen naar hartelust kunnen leeglopen en elkaar kunnen opstoken) dat is ervoor dat de maatschappij verziekt.

Overigens niet alleen hier te lande, hoor. Ieder ontwikkeld land waar de bevolking door dit soort media wordt overspoeld heeft ermee te kampen - zie ook de VS inzake Trump.
🗣
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Fles »

Zo, dat was me het ritje wel. Tussen Grou-Jirnsum en Zwolle:

3 keer gecontroleerd door 3 verschillende ploegen, samen 11 man waarvan 4 S&V
2 kutjes met fietsen voor 18:30 in Heerenveen de trein uitgezet
1 zwartrijder in Steenwijk de trein uit gezet
1 roker op het toilet waar niks tegen gedaan werd verder.

Je maakt wat mee op 82 km.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50915
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

20 januari 2024. PostNL besluit nog even een kerstkaart te bezorgen :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
teun
Berichten: 1511
Lid geworden op: wo 11 dec 2019, 09:00
Locatie: Helmond

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door teun »

Ik had er deze week geen meer in mijn tas, vorige week ook nog wel. :Y
Etienne
Donateur
Berichten: 7945
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Etienne »

Een oud-klasgenoot gaat volgende maand trouwen en morgen organiseren we een bachelorparty voor hem; nou heeft iemand die er helaas niet bij kan zijn de hele boel al verklapt. Dat is nou weer jammer :')
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 195 gasten