Mag ik even kwijt

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
umbusko
Donateur
Berichten: 5320
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door umbusko »

Tsja, mag hij mooi een biertje drinken van mijn extra €4,25 want ik had er echt geen zin in dat mijn pakket nog twee dagen zou rondzwerven en dat ik dan zelf nog eens naar het postkantoor zou moeten. :X
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50915
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Mijn hervulbare waterflessen van 0,8 liter vind ik echt een prima formaat, net wat meer dan de standaard halve liter. Maar vandaag zat er een persoon in de trein die met een echt enorme RVS-waterfles van ik schat twee liter rondliep. Dat is dan misschien wel weer een beetje het andere uiterste :s
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39194
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Daniel »

DHL kwam vanavond gewoon persoonlijk nog even informeren of het pakketje waarover ik vorige week een melding had laten maken door de winkel waar ik het bestelde inmiddels was gearriveerd... Maar hoe z'n collega erop kwam het 100 huisnummers verderop te bezorgen wist de man die langs kwam ook niet :p
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13199
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Z2N »

Het personeelstekort treft duidelijk alle lagen van de Europese samenleving, zo ook de consulaten. Ik moet mijn Franse ID-kaart vernieuwen, en in plaats van een afspraak te maken door te bellen of een tijdstip te kiezen uit een schema, werd ik in een maillijst gezet om vervolgens elke paar uur een mailtje te krijgen met de tekst "er is weer een plekje beschikbaar". Na een paar pogingen heb ik nu voor woensdag een afspraak, maar dat die tijd mij goed uitkomt is echt meer geluk dan wijsheid. :X
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
en-es
Berichten: 4475
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door en-es »

Ik las een bericht dat Nederlandse gemeenten mensen waarschuwen dat de uitgifte van nieuwe paspoorten lang kan duren vanwege personeelstekort.
cassie127
Berichten: 6592
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door cassie127 »

En omdat het aantal paspoorten dat aangevraagd gaat worden vanaf dit jaar weer zal toenemen, nu we 10 jaar verder zijn sinds paspoorten 10 ipv 5 jaar geldig zijn.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
VIRM
Berichten: 7627
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door VIRM »

Nou ja, kwestie van even van tevoren kijken of je paspoort verloopt vóórdat je op vakantie gaat.
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5824
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door isadora »

Z2N schreef: ma 29 jan 2024, 11:26 Het personeelstekort treft duidelijk alle lagen van de Europese samenleving, zo ook de consulaten. Ik moet mijn Franse ID-kaart vernieuwen, en in plaats van een afspraak te maken door te bellen of een tijdstip te kiezen uit een schema, werd ik in een maillijst gezet om vervolgens elke paar uur een mailtje te krijgen met de tekst "er is weer een plekje beschikbaar". Na een paar pogingen heb ik nu voor woensdag een afspraak, maar dat die tijd mij goed uitkomt is echt meer geluk dan wijsheid. :X
Ik moet mijn Zwitserse paspoort verlengen, en kon zonder problemen via de website van de ambassade een datum vastleggen, en wel binnen twee weken. :pos:
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
TffpaA
Berichten: 3236
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door TffpaA »

Dat Raisa Blommesteijn een giftige koekiewoekieslang was was al wijd en zijd bekend, maar als ze zelfs door het al even toxische ON! wordt teruggefloten dan is het wel heel sneu gesteld:

https://nos.nl/artikel/2506756-presenta ... a-x-verbod
🗣
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5824
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door isadora »

Dat ik in mei een reisje ga maken beginnend in Thessaloniki.
Daarna door naar Noord-Macedonië en Albanië.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15355
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ODRAIL »

en-es schreef: ma 29 jan 2024, 11:32 Ik las een bericht dat Nederlandse gemeenten mensen waarschuwen dat de uitgifte van nieuwe paspoorten lang kan duren vanwege personeelstekort.
Hier geen paniek. Zowel mijn paspoort als Idkaart verlopen in 2027. En mijn ov-chipkaart verloopt pas in 2028 :pos: ;) .
Laatst gewijzigd door ODRAIL op ma 29 jan 2024, 19:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ArrivaBas »

Mijn ID-kaart en rijbewijs verlopen allebei pas in 2030. *O* Een paspoort heb ik nog niet, maar dat vind ik pas van belang zodra ik concrete plannen voor reizen buiten het Schengengebied heb.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Nitein-Repart
Berichten: 3553
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Nitein-Repart »

Mijn identiteitskaart verloopt medio december en mijn rijbewijs verloopt medio februari. Ik heb aanstaande donderdag een afspraak bij het gemeentehuis staan voor verlenging van het rijbewijs. In augustus ga ik een paspoort aanvragen. Tja, in Europa zijn maar twee landen die je ermee kan ontgrendelen, de UK en Moldavië en voor een beetje frisse landen buiten Europa moet je helaas een flink eind vliegen. Direct rondom Europa liggen enkel shitlanden, zoals veel Arabische landen en Belarus en de landen die eraan grenzen.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Nitein-Repart
Berichten: 3553
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Nitein-Repart »

VIRM schreef: ma 29 jan 2024, 12:26 Nou ja, kwestie van even van tevoren kijken of je paspoort verloopt vóórdat je op vakantie gaat.
Sommige landen als Duitsland en Italië verlangen dat een paspoort of identiteitskaart minstens drie maanden geldig is. Ik vraag mij af of er überhaupt op gecontroleerd wordt en of je problemen krijgt als je met een paspoort of identiteitskaart die minder dan drie maanden geldig is, Duitsland of Italië inreist.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10595
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door trolly »

Nitein-Repart schreef: ma 29 jan 2024, 20:18 Direct rondom Europa liggen enkel shitlanden, zoals veel Arabische landen en Belarus en de landen die eraan grenzen.
Zomaar een gokje: die opinie is niet gebaseerd op eigen ervaring (want geen paspoort, als ik het goed begrijp) maar op..., op... Ja, op wat eigenlijk?

Als je dat paspoort hebt raad ik je van harte aan wat van die zgn. shitlanden te bezoeken. Kan best mooie ervaringen en wat persoonlijke ontwikkeling opleveren.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
TffpaA
Berichten: 3236
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door TffpaA »

Of het shitlanden zijn kan ik niet zeggen - want ook nooit geweest - maar dat het (voor)oordeel in een shitpost is geplaatst staat wel als een paal boven een beerput.
🗣
Bemined
Berichten: 5952
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Bemined »

trolly schreef: ma 29 jan 2024, 20:31 Als je dat paspoort hebt raad ik je van harte aan wat van die zgn. shitlanden te bezoeken. Kan best mooie ervaringen en wat persoonlijke ontwikkeling opleveren.
Tenzij je tot een LGB++ minderheid behoort natuurlijk, want dat is in veel van die shitlanden strafbaar en dan kan het wel een hele lange vakantie worden.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10595
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door trolly »

Ook dat is een ervaring, toch?
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15355
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ODRAIL »

Ja ... maar wel een minder prettige.
en-es
Berichten: 4475
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door en-es »

Ik had eerlijk gezegd nog nooit van de term shitland gehoord. Wellicht kan Erno dat nader uitleggen?
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10595
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door trolly »

Dat zou interessant kunnen zijn, ja.
ODRAIL schreef: ma 29 jan 2024, 20:56 Ja ... maar wel een minder prettige.
Wellicht. Maar ongetwijfeld zeer vormend. Daarnaast ook een onderbouwing voor wat nu vooral als een nogal algemeen vooroordeel klinkt. Overigens kan ik me lastig voorstellen dat een Nederlandse LHBTIQA+-er onmiddelijke gevangenisstraf wordt opgelegd bij aankomst in — bijvoorbeeld — Bosnië-Herzegovina. Maar misschien hebben anderen andere ervaring?
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
TffpaA
Berichten: 3236
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door TffpaA »

trolly schreef: ma 29 jan 2024, 21:10 Maar misschien hebben anderen andere ervaring?
Ja, maar die kunnen om nogal voor de hand liggende redenen niet gedeeld worden *O*
🗣
Nitein-Repart
Berichten: 3553
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Nitein-Repart »

en-es schreef: ma 29 jan 2024, 20:58 Ik had eerlijk gezegd nog nooit van de term shitland gehoord. Wellicht kan Erno dat nader uitleggen?
Autoritaire landen, voor toeristen onveilige en/of onvrije landen, landen met extreme armoede. De Arabische landen die direct aan Europa grenzen zijn in mijn ogen door de grote cultuurverschillen en dergelijke enkel geschikt voor de ervaren reiziger. En landen als Canada, de Verenigde Staten en Japan is toch al gauw minstens 8 uur vliegen.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Nitein-Repart
Berichten: 3553
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Nitein-Repart »

trolly schreef: ma 29 jan 2024, 21:10 Dat zou interessant kunnen zijn, ja.
ODRAIL schreef: ma 29 jan 2024, 20:56 Ja ... maar wel een minder prettige.
Wellicht. Maar ongetwijfeld zeer vormend. Daarnaast ook een onderbouwing voor wat nu vooral als een nogal algemeen vooroordeel klinkt. Overigens kan ik me lastig voorstellen dat een Nederlandse LHBTIQA+-er onmiddelijke gevangenisstraf wordt opgelegd bij aankomst in — bijvoorbeeld — Bosnië-Herzegovina. Maar misschien hebben anderen andere ervaring?
Naar Bosnië mag je gewoon naar toe reizen met een identiteitskaart en naar mijn mening is het geen shitland. Shitlanden bevinden naar mijn mening hoofdzakelijk in Afrika en het Midden-Oosten.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Gebruikersavatar
TffpaA
Berichten: 3236
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door TffpaA »

Nitein-Repart schreef: ma 29 jan 2024, 21:13 Autoritaire landen, voor toeristen onveilige en/of onvrije landen, landen met extreme armoede. De Arabische landen die direct aan Europa grenzen zijn in mijn ogen door de grote cultuurverschillen en dergelijke enkel geschikt voor de ervaren reiziger. En landen als Canada, de Verenigde Staten en Japan is toch al gauw minstens 8 uur vliegen.
Ik zou het ook eerder in het veilige, vrije en LHBTI-vriendelijke Rusland zoeken. Oekraïne schijnt rond deze tijd van het jaar ook heel mooi te zijn, trouwens.

Maar ook nooit geweest.
Nitein-Repart schreef: ma 29 jan 2024, 21:15 Shitlanden bevinden naar mijn mening hoofdzakelijk in Afrika en het Midden-Oosten.
Logisch: daar wonen de bruine mensen.
🗣
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 177 gasten