Mag ik even kwijt

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Visgraatmodel
Berichten: 614
Lid geworden op: zo 28 dec 2014, 23:09

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Visgraatmodel »

Ik ben in Azië bij familie voor de nieuwjaarsviering, dat valt op de tiende van Februari. Mensen zeggen dat het niet om de bestemming gaat maar om de reis, en dat was bij mij er eentje.

De bestemming waar ik naartoe wilde heeft geen directe vlucht vanuit Amsterdam dus ik moest sowieso overstappen. Omdat ik op stand-by vloog moest ik voor elke vlucht wachten tot er plek vrij was, omdat ik een overstap had mocht mijn koffer niet doorgelabeled worden naar de eindbestemming dus concreet gezegd: ik moest het elke keer ophalen.

Mijn originele plan was om via Seoel te vliegen, alleen onderweg naar de luchthaven kreeg ik al een bericht dat deze dermate vertraagd was dat ik de overstap niet zou halen inclusief paspoortcontrole, koffer ophalen etcetera.
Diepe zuchten en enkele bijna-tranen later ging ik met mijn bagage naar kantoor van werk ( :') ) waar ik de alternatieve vluchten zou nagaan met support en peptalks van mijn collega’s.
Sinds kort mag je met een Nederlands paspoort 15 dagen visumvrij in China verblijven en heel toevallig ging er die avond een vlucht van een Chinese luchtvaartmaatschappij naar Shanghai met een 7-uurse overstap naar mijn eindbestemming. Een bevriend ticketing-medewerker belde ik op en hij bevestigde mij dat voor beide vluchten genoeg plek zou zijn.

Ik besloot de knoop door te hakken: ik ga via China! Eén uur en tien minuten voor vertrek boekte ik het ticket (stand-by ticketprijzen zijn gebaseerd op bestemming, niet op tijd van aankoop), op de check-in deadline gaf ik mijn koffer af bij de balie en ik had nog 40 minuten om door de beveiliging en paspoortcontrole te gaan.
Ik kwam aanrennen bij de gate, iedereen was al ingestapt en helaas bleek dat de vlucht volgeboekt was in Economy (ik ben te junior om te mogen standbyen in Business) maar de Airport Manager van de luchtvaartmaatschappij besloot mij te gunnen en iemand die nota bene al aan boord was te upgraden naar Business om mij een plek te kunnen geven.

Rennend door de aviobrug met de manager naar de deur van het toestel ging ik aan boord, de bemanningsleden trokken nog net niet aan de arm van de ge-upgraded passagiers naar de Business Class waarbij de Purser mij door de cabine duwde naar mijn stoel. Heel de coupé keek ons aan tijdens dit tafereel, best geinig. Nadat ik bij mijn stoel kwam voelde ik het toestel een beetje naar boven getild worden door de pushbackwagen wat betekent dat de deuren waren gesloten om te vertrekken.

Eenmaal in Shanghai aangekomen wist ik oprecht niet wat ik moest doen, na vragen bij het luchthavenpersoneel moest ik inderdaad door de paspoortcontrole om weer naar de check-in-balie te gaan voor de instapkaart van mijn tweede vlucht. Gelukkig waren er dermate zóveel stoelen over dat ik meteen een stoel aangewezen kreeg bij de balie. In vergelijking met mijn originele schema ben ik maar anderhalf uur later aangekomen op bestemming, ik mag niet klagen.

En nu zit ik in de zon met 35 graden op mijn bakkes. Proost.
waldo79
Berichten: 7649
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door waldo79 »

Eind goed, al goed *O*
Nitein-Repart
Berichten: 3551
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Nitein-Repart »

Tom024 schreef: di 30 jan 2024, 07:46 Dat klinkt als een spannende reis. Per trein of per off-topic vervoermiddel? ;)

Gek dat voor Moldavië een paspoort noodzakelijk is, in 2018/2019 ben ik nog met een identiteitskaart de Prut overgestoken.
Naar Moldavië kun je met enkel een identiteitskaart naar toe en is een paspoort niet noodzakelijk, zie hier: https://en.m.wikipedia.org/wiki/Dutch_identity_card en https://en.wikipedia.org/wiki/Visa_poli ... ne%20eVisa.

Alleen de Rijksoverheid heeft Moldavië nog niet in de lijst gezet van landen die een Nederlandse identiteitskaart accepteren.

Binnen Europa geldt alleen een paspoortplicht voor het Verenigd Koninkrijk, Rusland, Belarus, Oekraïne, Abchazië en Zuid-Ossetië (en eventueel Armenië en Azerbeidzjan als je die landen tot Europa rekent).
Laatst gewijzigd door Nitein-Repart op vr 02 feb 2024, 20:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13198
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Z2N »

*Het VK. En erken jij Abchazië en Zuid-Ossetië als onafhankelijke landen, in tegenstelling tot het Nederlandse Ministerie van Buitenlandse Zaken? Zo ja, waarom hechtte je dan wel waarde aan de reisadviezen van dat instituut?
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ArrivaBas »

De erkenning van die twee separatistische republiekjes in post-Sovjetstaten verbaast mij gezien het citaat uit de maidenspeech van Thierry Baudet in zijn onderschrift helemaal niets... :X
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
waldo79
Berichten: 7649
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door waldo79 »

Vanuit Georgië worden beide gebieden bewegwijzerd alsof het ondeelbaar onderdeel is van het land. In werkelijkheid is het een no go zone, waarbij er in gevallen zelfs landjepik plaatsvindt met goedvinden van het Kremlin.
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3473
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Tom024 »

Nitein-Repart schreef: vr 02 feb 2024, 19:48

Naar Moldavië kun je met enkel een identiteitskaart naar toe en is een paspoort niet noodzakelijk, zie hier: https://en.m.wikipedia.org/wiki/Dutch_identity_card en https://en.wikipedia.org/wiki/Visa_poli ... ne%20eVisa.

Alleen de Rijksoverheid heeft Moldavië nog niet in de lijst gezet van landen die een Nederlandse identiteitskaart accepteren.

Binnen Europa geldt alleen een paspoortplicht voor het Verenigd Koninkrijk, Rusland, Belarus, Oekraïne, Abchazië en Zuid-Ossetië (en eventueel Armenië en Azerbeidzjan als je die landen tot Europa rekent).
Jij was degene die suggereerde dat voor Moldavië een paspoort nodig zou zijn
en-es
Berichten: 4473
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door en-es »

en-es schreef: wo 24 jan 2024, 09:54 Zojuist van ÖBB Nightjet een mail ontvangen: "Zu ihrer geplanten reise gibt es eine abweichung oder information". Zou het dan weer? :o
En zojuist weer. Zo te zien rijdt mijn nachttrein naar München slechts tot Nürnberg en moet ik daar in het holst van de nacht overstappen. Daar betaal je dus een peperdure slaaprijtuig-toeslag voor privégebruik voor. Als de rijtuigen naar München tenminste meegaan.
Reiziger Delft
Berichten: 1200
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Reiziger Delft »

Volgens mij is dat een bug. De trein stopt niet op München HBF, maar München Ost.
cassie127
Berichten: 6592
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door cassie127 »

Voor welke datum? Er is een periode eind deze maand waarin de NJ niet in München kan stoppen. Deze zal daardoor nonstop rijden tussen Nürnberg/Augsburg en Rosenheim v.v.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
en-es
Berichten: 4473
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door en-es »

Nacht 14/15 februari. Die optie via Ost wordt bij mij niet getoond bij de alternatieve verbindindingen.
cassie127
Berichten: 6592
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door cassie127 »

Er wordt dan over Augsburg Hbf en München Ost gereden zover ik weet.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
en-es
Berichten: 4473
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door en-es »

Ja, volgens de dienstregeling klopt dat. In Ost uitstappen i.p.v. Hbf is voor mij geen bezwaar. Hoop dat het treinpersoneel hiervoor toestemming verleent. Een nachtelijke overstap zie ik niet zitten.
waldo79
Berichten: 7649
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door waldo79 »

München Ost is goed op het metronetwerk en de S-Bahn aangesloten en ligt niet zo gek ver uit het centrum.
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3473
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Tom024 »

en-es schreef: za 03 feb 2024, 10:18 Ja, volgens de dienstregeling klopt dat. In Ost uitstappen i.p.v. Hbf is voor mij geen bezwaar. Hoop dat het treinpersoneel hiervoor toestemming verleent. Een nachtelijke overstap zie ik niet zitten.
Natuurlijk, dat is gewoon een vervangende stop. Niets om je zorgen over te maken.
en-es
Berichten: 4473
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door en-es »

Die explosie in Rotterdam is waarschijnlijk door een drugslab veroorzaakt.
VIRM
Berichten: 7627
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door VIRM »

ER waren al eerder meldingen van geloosd drugsafval in woonwijken. Helaas was een explosie zoals in Rotterdam een kwestie van tijd. Maar dat boeit de drugsproducent en drugsconsument kennelijk geen moer.
Beul van de blindegeleidelijn
en-es
Berichten: 4473
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door en-es »

Wrang is ook wel dat de opgepakte verdachte een oom is van een van de slachtoffers.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ArrivaBas »

In Dordrecht heeft in een flatgebouw voor mensen die in de samenleving reïntegreren, een zogenoemde short stay facility, de hele nacht een zeer grote brand gewoed. Het is de tweede brand in twee dagen tijd in hetzelfde gebouw. Waar de vorige een klein brandje betrof, zijn nu de bovenste vier van de twaalf verdiepingen onbewoonbaar verklaard: https://nos.nl/artikel/2507603-vier-ver ... rote-brand

Ik woon op hemelsbreed anderhalve kilometer van dit gebouw, en heb de gealarmeerde brandweervoertuigen de hele nacht horen aanrijden. Een snelle blik op 112meldingen.nl leert mij dat behalve de bij een GRIP1 gebruikelijke korpsen uit de regio (beide posten in Dordrecht en de posten van Zwijndrecht, Papendrecht en 's-Gravendeel) ook verder gelegen kazernes als Groot-Ammers, Ottoland en Gorinchem assistentie hebben verleend. Ook een droneteam uit Rotterdam was van de partij.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
TffpaA
Berichten: 3235
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door TffpaA »

Proleet Van Nieuwkerk (nog) niet aan de slag bij RTL:

https://nos.nl/artikel/2507641-matthijs ... g-verkeerd

Dat het RTL überhaupt bestaan heeft deze rücksichtlose streber aan te nemen ging er bij mij al niet in. Wat mij betreft is het enige geschikte moment voor een terugkeer op TV: nooit. Ga maar iets achter de schermen met weinig verantwoordelijkheden en dito bezoldiging doen.
🗣
Gebruikersavatar
TffpaA
Berichten: 3235
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door TffpaA »

En dan zul je zien dat-ie er binnenkort aan onderdoor gaat:

https://www.ad.nl/show/britse-koning-ch ... ~a1b7a5bf/
🗣
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5824
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door isadora »

TffpaA schreef: ma 05 feb 2024, 12:28 Proleet Van Nieuwkerk (nog) niet aan de slag bij RTL:
Jammer, ze hadden al een mooie naam voor het programma; "De Wereld slaat door". :')
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
TffpaA
Berichten: 3235
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door TffpaA »

"Matthijs grijpt je bij de keel" toch? - waarbij hij larmoyante levensliederen ten gehore mocht brengen :Y
🗣
April064
Berichten: 699
Lid geworden op: za 25 jun 2022, 16:59
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door April064 »

Zonet bijna aangereden door twee idioten in Delft die op de brug tussen het station en de tramhalte met 20 km/h op een elektrische scooter reden. Schade is er bijna niet, ik werd wel aangetikt, maar tegen die tijd hadden ze al afgeremd dus het ging niet hard genoeg dat ik ervan omviel. Hun vielen wel om, maar liepen geen lichaamelijke schade op. Schrik zit er wel in, maar gelukkig valt het allemaal best mee.
zij/haar/hen/hun
umbusko
Donateur
Berichten: 5319
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door umbusko »

Toiletbezoek gebruikt om te kijken of een coupé vrijgekomen was - ja, zelfs twee -, licht uit, gordijntjes dicht (richting gangpad welteverstaan) en zoevend langs de Elbe. Ik heb slechtere donderdagavonden gehad. 8-)
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 175 gasten