Mag ik even kwijt

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
ThatPCDude
Berichten: 398
Lid geworden op: vr 12 nov 2021, 14:04
Locatie: Beverwijk/Delft

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ThatPCDude »

Meltrain schreef: do 21 mar 2024, 14:17 PO = Praktische Opdracht?
Veel succes in elk geval. *bus*
Psychologisch Onderzoek!
Dagelijks pendelstudent tussen Beverwijk en Delft!
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15355
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ODRAIL »

Hoe is het afgelopen?
Gebruikersavatar
ThatPCDude
Berichten: 398
Lid geworden op: vr 12 nov 2021, 14:04
Locatie: Beverwijk/Delft

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ThatPCDude »

Ik heb nog geen idee, hahaha. Juist tijdens de concentratietests werd ik gestoord door een brandalarm bij de buren, maar ik heb m wel afgemaakt *bus* Gesprek met de psycholoog was wel ff heftig (die mensen weten altijd aan de juiste touwtjes te trekken...) maar goed. Binnen 5 dagen de uitslag!
Dagelijks pendelstudent tussen Beverwijk en Delft!
VIRM
Berichten: 7621
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door VIRM »

Ik snap het niet: in 2020 werd het budgetmerk van KPN, Telfort, opgedoekt. Nu neemt KPN Youfone over. Had je dan net zo goed niet Telfort als merk kunnen behouden?
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50915
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Mijn indruk bestaat dat KPN geen grote zelfstandige providers op hun netwerk willen hebben. Een half miljoen klanten bij YouFone is een bedreiging.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
VIRM
Berichten: 7621
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door VIRM »

Ik ben dan wel benieuwd hoeveel inkomsten de kleinere aanbieders zonder eigen zendmasten genereren voor KPN, Odido en Vodafone. Daar moet je toch ook iets aan kunnen verdienen?
Beul van de blindegeleidelijn
MaartenD
Berichten: 702
Lid geworden op: ma 14 nov 2016, 22:31

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door MaartenD »

Het lijkt me meer een anti-competitieactie. Als je vindt dat je er te weinig aan verdient kun je ook de prijzen voor het gebruik verhogen. Maar daarmee geef je ze de kans om naar de concurrent over te stappen en dan heb je geen inkomsten.
Als je ze opkoopt dan is het broekzak-vestzak en kun je (hopelijk) ook wat vedienen aan de klanten die voor het budgetmerk gaan.
Gebruikersavatar
TffpaA
Berichten: 3232
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door TffpaA »

Ik vraag me weleens af: ben ik de enige die het ziet als een lettertype wordt veranderd? Nu weer op Disney+, waar zowel de ondertitels als de titels linksboven sinds enige dagen anders zijn.

Maar als ik dat tegen mijn vriendin zeg, kijkt ze me aan alsof ik Chinees spreek...
🗣
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ArrivaBas »

Ik zie gewijzigde lettertypes in sommige gevallen ook, maar dan moeten de lettertypes wel sterk van elkaar verschillen en/of naast elkaar staan in een vergelijking. Wat de verschillen zijn tussen Helvetica en Arial moet je mij bijvoorbeeld niet vragen, net als wat er bij DIN 1451 tussentijds allemaal wel niet is veranderd. (A)

Wellicht dat dat komt doordat wij de interesse in typografie in zekere mate delen?
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
TffpaA
Berichten: 3232
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door TffpaA »

Dat - of we zitten gewoon raar in elkaar; per slot van rekening delen we ook een interesse in OV (A)
🗣
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12830
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Hainje »

Ik zie het verschil soms al in Google Chrome en dan is het verschil vaak minimaal. Je spreekt zeker geen Chinees.

Je hebt er misschien wel autisme/ADHD/een of andere vorm van PTSS voor nodig om zoiets te zien.
🍉
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13037
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Ardan »

Ik vind een lettertype altijd iets zeggen over hoe veel moeite iemand er in heeft gestoken om iets er verzorgd uit te laten zien. Dat de eigenaar van mijn restaurant alleen Calibri en Arial gebruikt voor de menukaarten vind ik echt heel jammer.
Of dat de eigenaresse eens een briefje op het raam maakte omdat we een week dicht waren. "Even een leuk lettertype geven" en dan iets totaal onleesbaars kiezen.
Ik gebruik dan weer Profile voor alle uitingen die ik zelf maak. Goh, waar komt dat toch vandaan? (A)
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
TffpaA
Berichten: 3232
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door TffpaA »

Calibri getuigt heden ten dage inderdaad van een totale desinteresse in layout, en zegt daarmee ook wel wat over de mate waarin iemand aandacht heeft voor afwerking en details.

Mensen en kleine bedrijven die Comic Sans gebruiken moeten direct naar de goelag, overigens.
🗣
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13037
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Ardan »

Oh ja, de Keulse KVB is een paar jaar terug begonnen met redesign. Weg met al die ouwe Univers-meuk, alles wordt opgefrist! Naar Calibri.... :') :')
Ik doe ook maar wat
Bemined
Berichten: 5948
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Bemined »

Een tijdje terug had ik een collega die het voor elkaar had gekregen het lettertype op wingdings te zetten in een e-mail.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50915
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Het lettertype in Outlook is laatst spontaan veranderd. Ik dacht alleen dat het nieuwe lettertype Bierstadt ging heten, maar dat is blijkbaar toch nog last-minute veranderd in Aptos.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3472
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Tom024 »

Ik kocht deze week een bak pruimtomaten waarvan het etiket in Comic Sans was. -0-
Gebruikersavatar
Tochjo
Donateur
Berichten: 1130
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 11:12

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Tochjo »

Suus schreef: za 23 mar 2024, 19:58 Het lettertype in Outlook is laatst spontaan veranderd. Ik dacht alleen dat het nieuwe lettertype Bierstadt ging heten, maar dat is blijkbaar toch nog last-minute veranderd in Aptos.
Het lettertype was al beschikbaar onder de naam Bierstadt, maar is nu hernoemd naar Aptos omdat niet iedereen de oude naam serieus nam, kennelijk.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ArrivaBas »

Ardan schreef: za 23 mar 2024, 17:29 Oh ja, de Keulse KVB is een paar jaar terug begonnen met redesign. Weg met al die ouwe Univers-meuk, alles wordt opgefrist! Naar Calibri.... :') :')
Bij Univers is het sterk afhankelijk van de setting of het tijdloos is of verouderd, maar desondanks blijft het lettertype altijd strak en professioneel om te zien. Ik heb er tijdens mijn studie vier jaar lang verslagen mee getypt (ja, ook mijn scriptie) en dat voorzien van een oranje-blauwe aankleding. Voor sommige docenten werd dat op den duur mijn visitekaartje en dat is het via mijn persoonlijke CV nog steeds.
Calibri is ook prima leesbaar in computerteksten, maar om het nou in een professionele setting als signing te gebruiken vind ik het wel een tikje onprofessioneel. Bij bewegwijzering heb ik overigens nog altijd een voorkeur voor DIN 1451 zoals dat op de Duitse snelwegen gebruikt wordt.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Nitein-Repart
Berichten: 3551
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Nitein-Repart »

Mag ik even kwijt dat ik betalen met de pinpas in het buitenland als je op vakantie bent toch wel erg prettig vind. Ik was een aantal dagen in Noord-Italië en vrijwel alles met de pinpas betaald, kom je weer in Duitsland dan werkt in het eerste de beste restaurant het pinapparaat weer niet en moet je weer contant betalen. Echt verschrikkelijk dat je in Duitsland op heel veel plekken nog contant moet betalen, ook in grote steden. Kom verder niet zo veel in andere eurolanden, maar ik kan mij niet voorstellen dat je ook in andere eurolanden op heel veel plekken nog contant moet betalen.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
waldo79
Berichten: 7649
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door waldo79 »

Het ligt ook aan ondernemers die vergeten de software van het pinapparaat te updaten. Maar heel geleidelijk gaat het beter in Duitsland.

In andere EU landen is het amper een probleem om zonder cash te betalen.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50915
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Oostenrijk is net zo dramatisch als Duitsland.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
JordiBrabant
Donateur
Berichten: 1503
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 14:36
Locatie: Concessie West-Brabant - Ehv

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door JordiBrabant »

waldo79 schreef: zo 24 mar 2024, 12:03 Het ligt ook aan ondernemers die vergeten de software van het pinapparaat te updaten. Maar heel geleidelijk gaat het beter in Duitsland.
Normaal geloof ik in Hanlons Scheermes, maar als het om geld gaat ben ik zeer skeptisch. Ik reken dan eerder op zwart geld en belastingontduiking.
Spoiler: show
Scheermes van Hanlon: Schrijf nooit aan kwade opzet toe wat afdoende verklaard kan worden door domheid.
Aandacht spoor 5: De IC-trein naar Den Haag Centraal komt zo dadelijk aan spoor 5. Deze trein stopt in Tilburg, Breda, Rotterdam Centraal, Delft, Den Haag Hollands Spoor, Den Haag Centraal. De eerste klasplaatsen bevinden zich in het 3e en 7e rijtuig.
en-es
Berichten: 4471
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door en-es »

Mijn appartement in Klingenthal moest ook contant afgerekend worden. Aan de andere kant kon ik in een REWE in Leipzig de zelfscankassa gebruiken.
Nitein-Repart
Berichten: 3551
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Nitein-Repart »

Suus schreef: zo 24 mar 2024, 12:10 Oostenrijk is net zo dramatisch als Duitsland.
Volgens mij gebruikt Oostenrijk ook hetzelfde systeem als Duitsland wat ook niet goed overweg kan met Nederlandse bankpassen. Ben vorig jaar in Oostenrijk (Vorarlberg) geweest, maar kon daar wel alles met de pinpas betalen, geen contant geld nodig gehad.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 177 gasten