Mag ik even kwijt

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12831
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Hainje »

Oh dat is nog vrij onschuldig dan waar jij over droomt. Hoe vaak ik door mensen met een geweer o.i.d. achterna gezeten ben en dan net op het laatste moment kon ontsnappen door ergers te verstoppen is letterlijk niet op mijn handen en voeten te tellen.
🍉
Gebruikersavatar
TffpaA
Berichten: 3238
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door TffpaA »

Owhw, de droom waar ik dit hele verhaal mee begon draaide ook om een moord op iemand met een motor en bier dat naar de paus vernoemd was (jaha!), waarbij een vriend en ik probeerden de resten weggewerkt te krijgen door al onze vingerafdrukken weg te spoelen en de boel daarna in de hens te steken. Dromen over gewelddadige mensen, monsters en bloederige autocrashes maak ik ook redelijk vaak mee.
🗣
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13039
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Ardan »

Ik droom vrijwel iedere nacht over mijn werk en dan ook vaak dat er iets mis gaat of lastige situaties zijn die ik moet oplossen. Ik weet vrij zeker dat dat komt door de zorgen die ik overdag op de vloer diep van binnen heb terwijl ik weet dat het toch altijd wel goed gaat.
De andere helft van de nacht reis ik de hele wereld over, dat is dan wel weer heel leuk :D
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15356
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ODRAIL »

Zo ... mijn lichaam is weer bij de (zomer) tijd. Eindelijk :pos: ;) .
hauptbahnhof
Berichten: 3928
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door hauptbahnhof »

Oprechte vraag: wat voor last heb je van de klok een uurtje verschuiven in het weekend?
Gebruikersavatar
ThatPCDude
Berichten: 405
Lid geworden op: vr 12 nov 2021, 14:04
Locatie: Beverwijk/Delft

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ThatPCDude »

Om 7:00 van huis moeten gaan, wakker worden om 5:57 (op je wekker) om vervolgens te realiseren dat je die nog niet naar voren hebt gezet.
Dagelijks pendelstudent tussen Beverwijk en Delft!
en-es
Berichten: 4481
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door en-es »

Ik heb daar nooit last van gehad. Aanpassing gaat bij mij heel vlot.
hauptbahnhof
Berichten: 3928
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door hauptbahnhof »

Ik kan best begrijpen dat in het voorjaar je een dag last van hebt want je moet een uur eerder opstaan. Dat is vooral als je veel regelmaat kent. De meeste mensen die in het OV werken zullen daar weer minder last van hebben want kennen vrijwel geen regelmaat.

Maar om nou een week lang last te hebben van de zomertijd? Ik snap het niet zo. :shock: :neg:
iamthedutchdude
Berichten: 997
Lid geworden op: di 06 dec 2016, 19:58
Locatie: Emmen (DR)

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door iamthedutchdude »

Wisseling van winter- naar zomertijd gaat bij mij vrijwel altijd gepaard met een periode van slechte nachtrust. Dit jaar is daarin niet anders: de enige nacht dat ik sinds de aanpassing goed geslapen heb, is "toevallig" voorafgegaan door het nodige alcoholgebruik. Maar om je nou elke avond klem te zuipen om goed te kunnen slapen...

De andere kant op (dus van zomer- naar wintertijd) gaat vaak makkelijker trouwens.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39196
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Daniel »

Bij mij precies andersom juist, maar dat komt allicht doordat ik in de wintertijd steeds een uur te vroeg wakker werd (en in zomertijd dus precies als m'n wekker gaat)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2852
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ICE11 »

Tot nu toe nooit last van gehad, maar ik denk ik zou meer last ervan hebben als de klok niet meer zal verschuiven. Want daglicht vanaf 4:30 uur in de ochtend in juni (= altijd wintertijd) is niks, en ook niet donkerheid tot 9:30 uur in december (= altijd zomertijd).
umbusko
Donateur
Berichten: 5322
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door umbusko »

Ik kijk gewoon op de klok als ik wakker word en dat is dan hoe laat het is. :') Gezond, regelmatig slaappatroon? Lijkt me op zich wel leuk, maar wat is dat? (A)

En oh ja, absoluut voorstander van zomertijd, dat uur licht ‘s avonds kan ik goed gebruiken. Dat het dan ‘s ochtends ook pas een uur later licht is kan me niet zo veel schelen, want zo vroeg ben ik toch nog niet wakker. :mrgreen:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50915
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Gisterenmiddag lag er een wat merkwaardige plas water op de stoep. Toen ik gisterenavond weer thuis kwam stonden er hekken van Evides omheen. Vanochtend heeft Evides de halve straat met een paar honderd woningen drooggelegd om de lekkage op te lossen, wat vrijwel de gehele dag heeft geduurd en gezien de hoeveelheid woningen behoorlijk wat water en zand opleverde. In het begin was er een tijdelijk tappunt voor omwonenden, later was ook dat water op. Aan het begin van de avond was de lekkage opgelost, maar Evides moet nu nog een paar dagen water laten doorspoelen om de waterkwaliteit te controleren. Aangezien dat via een brandweeraansluiting gaat is nu een ander deel van de straat een waterballet geworden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
April064
Berichten: 699
Lid geworden op: za 25 jun 2022, 16:59
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door April064 »

umbusko schreef: ma 08 apr 2024, 21:22 Ik kijk gewoon op de klok als ik wakker word en dat is dan hoe laat het is. :') Gezond, regelmatig slaappatroon? Lijkt me op zich wel leuk, maar wat is dat? (A)

En oh ja, absoluut voorstander van zomertijd, dat uur licht ‘s avonds kan ik goed gebruiken. Dat het dan ‘s ochtends ook pas een uur later licht is kan me niet zo veel schelen, want zo vroeg ben ik toch nog niet wakker. :mrgreen:
Precies, zo denk ik er ook over (A)
zij/haar/hen/hun
Gebruikersavatar
TffpaA
Berichten: 3238
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door TffpaA »

hauptbahnhof schreef: ma 08 apr 2024, 19:55 Ik kan best begrijpen dat in het voorjaar je een dag last van hebt want je moet een uur eerder opstaan. Dat is vooral als je veel regelmaat kent. De meeste mensen die in het OV werken zullen daar weer minder last van hebben want kennen vrijwel geen regelmaat.

Maar om nou een week lang last te hebben van de zomertijd? Ik snap het niet zo. :shock: :neg:
Wat ik dit jaar wel merk is dat met het ingaan van de zomertijd ook de zomerse temperaturen meteen zijn ingegaan. Mijn hemel, wat is het opeens warm in de slaapkamer. Na een derde nacht slecht slapen nu toch maar eens dat winterdekbed verruilen voor het zomerdekbed...:N
🗣
hauptbahnhof
Berichten: 3928
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door hauptbahnhof »

Helpt naakt slapen niet? ;) :pos:
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6035
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door AppleMoose »

Een paar keer per jaar wordt een stuk groen voor mijn huis begraasd door een kudde schapen. Vanavond was een flink deel ontsnapt. Ik en de buren hebben ze weer binnen de afrastering kunnen brengen. Als ik mijn huidige baan zat ben, kan ik nog altijd herder worden blijkbaar (A)
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5824
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door isadora »

Dat mijn busreis terug van Groningen naar Heerenveen (315) weinig belangstelling kende.
Zat de hele rit samen met de chauffeur van de rust te genieten.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50915
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Donderdagavond heb ik twee papieren fietskaarten van de provincies Henegouwen en Namen besteld bij de Waalse overheid. Verzending was gratis, zelfs naar het buitenland. Gisterenmiddag vond ik een persoonlijk mailtje van een Waalse ambtenaar aan in mijn mailbox, waarin ze ongevraagd bevestigde dat de gratis verzending die dag nog zou geschieden. Nounou, het mag allemaal wat kosten :shock:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21370
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Meltrain »

umbusko schreef: ma 08 apr 2024, 21:22 En oh ja, absoluut voorstander van zomertijd, dat uur licht ‘s avonds kan ik goed gebruiken. Dat het dan ‘s ochtends ook pas een uur later licht is kan me niet zo veel schelen, want zo vroeg ben ik toch nog niet wakker. :mrgreen:
Vanuit jouw perspectief kan ik me er nog iets bij voorstellen, want in Berlijn wordt het eerder licht en eerder donker.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
umbusko
Donateur
Berichten: 5322
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door umbusko »

Dat is heel sympathiek, maar dat standpunt hanteerde ik in Nederland ook al. (A)
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3473
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Tom024 »

Suus schreef: za 13 apr 2024, 07:01 Donderdagavond heb ik twee papieren fietskaarten van de provincies Henegouwen en Namen besteld bij de Waalse overheid. Verzending was gratis, zelfs naar het buitenland. Gisterenmiddag vond ik een persoonlijk mailtje van een Waalse ambtenaar aan in mijn mailbox, waarin ze ongevraagd bevestigde dat de gratis verzending die dag nog zou geschieden. Nounou, het mag allemaal wat kosten :shock:
Sowieso dat een ambtenaar voor de verzending verantwoordelijk is...
Gebruikersavatar
TffpaA
Berichten: 3238
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door TffpaA »

Ik zocht op 'hairy ball theorem' en kwam toen viavia uit bij een soort van website die... tja... wat eigenlijk verkoopt...?

https://bshopfr.ibermaticoss.com/conten ... roof&id=12
🗣
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10596
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door trolly »

Het is nog nooit in me opgekomen om op 'hairy ball theorem' te zoeken. Vertel, waarom doe je zoiets? Je kan toch ook een leuke hobby nemen? Of een cavia? Dat is ook harig.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
TffpaA
Berichten: 3238
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door TffpaA »

Omdat ik in mijn baardgroei een kruin gewaarwerd, alwaar ik via de Wiekiespediaas uiteindelijk viaviavia naar dit lemma werd doorgeleid. Wat ik vervolgens weer ging Googlen om op deze euhh... website uit te komen.

De vraag blijft: wat koop je eigenlijk, tegen 50% korting (voor beperkte tijd - de klok tikt!), met nog maar beperkte voorrraad, op dit moment bekeken door tientallen anderen en met name door Duitsers goed gereviewed?
🗣
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 56 gasten