Mag ik even kwijt

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Alargule

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Alargule »

Oooweee!
en-es
Berichten: 4480
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door en-es »

Vorig jaar was ik in de lounge van Great Western op een perron van Cardiff Central. De kleinste lounge waar ik ooit was. Behalve mij waren nog drie of vier reizigers en toen zat het al behoorlijk vol. In de lounge die vroeger op Utrecht Centraal stond viel het me op dat er geen toegangscontrole was maar ook geen gratis consumpties. Het zat er vol met lokale hangjeugd.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13201
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Z2N »

Tijd voor een post die eigenlijk in 1992 thuishoort: ik trok zonet de brievenbus open, en vond daar, direct boven mijn oproepkaart van Sanquin, de oproepkaart van iemand anders die in Utrecht woonachtig is. Klopt het dat ik deze dan gewoon in de brievenbus moet doen?
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Aking »

Moet niet, maar is wel lief :Y
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13201
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Z2N »

Dan ga ik dat maar doen. Volgens mij de eerste keer sinds ten minste de verkiezing van Trump dat ik een 'Brievenbus' ga gebruiken. :')
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12830
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Hainje »

Kruis het adres wel even door en zet er bij dat deze persoon verhuisd is. :!:
🍉
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Aking »

Volgens mij issie verkeerd bezorgd, en dus niet op het adres dat op de kaart staat (A)
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21367
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Meltrain »

Z2N schreef:Tuurlijk niet. De meeste lounges zijn voor eerste klas-reizigers, de Eurostar-lounges alleen voor Business Premier-reizigers. De lounges van DB waren toegankelijk voor de meeste eerste klas-reizigers (maar niet voor interrail), maar nu alleen voorbehouden aan reizigers met een flexpreis-ticket eerste klas, Bahncard 100 of een geldige loyaliteitskaart (NS Businesscard bijvoorbeeld).
:(
Maar zijn hier dan zo veel lieden die eerste klas reizen? :o
Z2N schreef:Dan ga ik dat maar doen. Volgens mij de eerste keer sinds ten minste de verkiezing van Trump dat ik een 'Brievenbus' ga gebruiken. :')
Ik schrijf minstens één brief per week, maar meestal loop ik dan niet zelf naar de brievenbus. ;)
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13201
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Z2N »

Meltrain schreef: :(
Maar zijn hier dan zo veel lieden die eerste klas reizen? :o
Bij de Britten altijd: omdat de gewone treinkaartjes daar achterlijk duur zijn, en de eerste klas daar zoveel extra comfort biedt, reis ik daar altijd met een eerste klas-Interrailkaart. De laatste keer dat ik Thalys heb gereisd was in januari (op blauwe maandag), en daar was door het algoritme van NSI de Prenium-klasse verrassend betaalbaar. :)
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39195
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Daniel »

Meltrain schreef:Maar zijn hier dan zo veel lieden die eerste klas reizen? :o
Internationaal kan dat zomaar het geval zijn, zo duur is dat namelijk lang niet altijd afhankelijk van de beschikbare plaats in de trein.
Vorig jaar oktober bijvoorbeeld nog 1e klas naar Würzburg gereisd voor het werk: bij het boeken had ik de keuze tussen voor 8 euro een zitplaats in de 2e klasse te reserveren of voor 5 euro te upgraden naar 1e klasse waarbij de reservering inbegrepen is. Dat was makkelijk kiezen natuurlijk.
(Overigens toen wel met een supersparpreis, dus alsnog geen lounge-toegang)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21367
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Meltrain »

Aha.
Is zo'n Supersparpreis overigens ook via NS International boekbaar of alleen via DB?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
en-es
Berichten: 4480
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door en-es »

Allebij. Maar bij DB meer keus.
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3473
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Tom024 »

Als het prijsverschil niet te groot is (10-20 euro) reis ik in Duitsland graag eerste klasse. Je zit rustiger en hebt sowieso een gereserveerde zitplaats. Voor mij is het ook een vorm om mezelf te trakteren, dus dan moet dat wel kunnen, die paar keer per jaar. :wink:
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Aking »

Meltrain schreef:
Z2N schreef:Tuurlijk niet. De meeste lounges zijn voor eerste klas-reizigers, de Eurostar-lounges alleen voor Business Premier-reizigers. De lounges van DB waren toegankelijk voor de meeste eerste klas-reizigers (maar niet voor interrail), maar nu alleen voorbehouden aan reizigers met een flexpreis-ticket eerste klas, Bahncard 100 of een geldige loyaliteitskaart (NS Businesscard bijvoorbeeld).
:(
Maar zijn hier dan zo veel lieden die eerste klas reizen? :o
In Nederland wel, en voor de lounges heb ik m'n NS biznizkaart *O*

Al is m'n 1ste klas interrail me laatst prima bevallen :Y

(en ik had maandag nog een kostenlose Upgrade, daar ons rijtuig ontbrak en er verder alleen Großraumwagens waren, mochten we zonder mondkapje in een Abteil in de 1e klas plaatsnemen *trein*)
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10595
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door trolly »

Wie was het andere halve ons, als ik zo vrij mag zijn?
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2849
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ICE11 »

Ik had echt niet gedacht dat de handel de vanaf heden geldige daling van de BTW inderdaad aan de klant doorberekend. Gisteren had ik het vergeten te kopen dus dineerd mijn kat nu voor 97 in plaats van 99 cent per pot. *O*
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Aking »

trolly schreef:Wie was het andere halve ons, als ik zo vrij mag zijn?
Mein Kumpel :Y
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12830
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Hainje »

Aking schreef:Volgens mij issie verkeerd bezorgd, en dus niet op het adres dat op de kaart staat (A)
Ja klopt, ik was scheel. Begrijpend lezen, isse moeiluk.
🍉
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13201
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Z2N »

Dag 1 van het einde van het advies tegen non-essentiële reizen in het OV: ik ga zo voor de derde keer vandaag met de bus van Vollenhove naar het Utrechtse centrum. :X
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15355
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ODRAIL »

Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Aking »

Z2N schreef:Dag 1 van het einde van het advies tegen non-essentiële reizen in het OV: ik ga zo voor de derde keer vandaag met de bus van Vollenhove naar het Utrechtse centrum. :X
Schaam je! :evil:
VIRM
Berichten: 7629
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door VIRM »

Meltrain schreef:
Z2N schreef:Tuurlijk niet. De meeste lounges zijn voor eerste klas-reizigers, de Eurostar-lounges alleen voor Business Premier-reizigers. De lounges van DB waren toegankelijk voor de meeste eerste klas-reizigers (maar niet voor interrail), maar nu alleen voorbehouden aan reizigers met een flexpreis-ticket eerste klas, Bahncard 100 of een geldige loyaliteitskaart (NS Businesscard bijvoorbeeld).
:(
Maar zijn hier dan zo veel lieden die eerste klas reizen? :o
Binnen Nederland soms. En buiten Nederland als het prijsverschil niet al te groot is of het niet al te duur is (en dan mag ik er nog bij optellen dat een begeleider vaak gratis of tegen een heel laag tarief meekan). Alleen Thalys heeft laatst alle begeleiderstarieven de deur uitgeknikkerd, met uitzondering van de begeleiders van rolstoelgebruikers. -o-
Beul van de blindegeleidelijn
cassie127
Berichten: 6593
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door cassie127 »

Tom024 schreef:Als het prijsverschil niet te groot is (10-20 euro) reis ik in Duitsland graag eerste klasse. Je zit rustiger en hebt sowieso een gereserveerde zitplaats. Voor mij is het ook een vorm om mezelf te trakteren, dus dan moet dat wel kunnen, die paar keer per jaar. :wink:
En nu helemaal leuk, want in steeds meer Duitse winkels beginnen deze actie verpakkingen op te duiken.
Afbeelding
1 zakje is goed voor €5,- korting bij minimale bestelwaarde van €19,90
2 zakjes zijn goed voor €10,- korting bij minimale bestelwaarde van €29,90
3 zakjes (maximaal) zijn goed voor €15,- korting bij minimale bestelwaarde van €44,90

Officieel zijn de codes alleen te gebruiken voor Fernverkehrstickets, maar bij de vorige Duplo/Hanuta actie was het ook mogelijk om de korting over Bahncards en Ländertickets te krijgen. Ik weet nog niet of dat nu ook het geval is, maar daar kom ik vrijdag wel achter. Dan zijn de zakjes bij alle ALDI filialen in Duitsland verkrijgbaar. De zakjes zouden vanaf 1 juni al in de winkels liggen maar door leveringsproblemen bij haribo zie je ze nu pas verschijnen. Grootste kans is dit weekend bij ALDI in Duitsland of bij één van de officiële haribo verkooplocaties in Neuss, Bonn, Solingen en nog meer steden. De actie loopt tot en met 18 september.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2849
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ICE11 »

Z2N schreef:Dag 1 van het einde van het advies tegen non-essentiële reizen in het OV
Arriva heeft het blijkbaar nog niet begrepen, want als ik arriva.nl open staat er nog steeds dat ik alleen mag reizen als het nodig is...... :N
Stefan
Berichten: 4305
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Stefan »

ICE11 schreef:Ik had echt niet gedacht dat de handel de vanaf heden geldige daling van de BTW inderdaad aan de klant doorberekend. Gisteren had ik het vergeten te kopen dus dineerd mijn kat nu voor 97 in plaats van 99 cent per pot. *O*
Ik had eerder verwacht dat ze de prijzen gewoon iets zouden verhogen, maar ik was ook positief verrast toen ik bij Rewe en Real geweest was. Alle kleine beetjes helpen _O-
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 118 gasten