Mag ik even kwijt

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Mag ik even kwijt

Bericht door AppleMoose »

Olc is hier ook al dik 10 jaar een begrip, maar het voldoet nu niet aan de wensen van studenten en medewerkers, zeker niet met de invoering van een nieuw type onderwijs. Vandaar mijn onderzoek :Y
Laatst gewijzigd door AppleMoose op do 19 jan 2017, 18:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Mag ik even kwijt #202

Bericht door JWM »

Meestal worden die dingen op VO en ROC's uit de grond gestampt omdat naburige school B het ook heeft zonder dat er goed over is nagedacht hoe het binnen het onderwijs wordt ingezet..

Als je zekerheid wil dat er geen enkel taalfoutje in zit moet je het even doorsturen naar trolly.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Mag ik even kwijt #202

Bericht door Meltrain »

Suus schreef:Volgens de website vijf jaar, volgens het bonnetje dat ik van de oplaadtransactie van een tienrittenkaart kreeg twintig jaar.
Wat is bij de MIVB eigenlijk "1 rit"? Is dat zonder overstap, tot 35 minuten na de laatste uitcheck, iets anders?
Zolang de papieren (dag)kaarten in Brussel even duur zijn als de vervoerbewijzen op Mobib, zie ik het nut er nog niet van in om een Mobib aan te schaffen. :wink: (Het enige verschil is dat je met een papieren dagkaart binnen het BHG geen gebruik mag maken van andere vervoerders dan de MIVB en met een dagkaart op Mobib wel.)
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15321
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #202

Bericht door ODRAIL »

Ronaldussen schreef:Olc is hier ook al dik 10 jaar een begrip, maar het voldoet nu niet aan de wensen van studenten en medewerkers, zeker niet met de invoering van een nieuw type onderwijs. Vandaar mijn onderzoek :Y
Alweer een nieuw type onderwijs :shock: :? ?

En dan maar klagen over dat de veranderingen zo snel gaan :? .
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #202

Bericht door Suus »

Een rit is een reis
Meltrain schreef:
Suus schreef:Volgens de website vijf jaar, volgens het bonnetje dat ik van de oplaadtransactie van een tienrittenkaart kreeg twintig jaar.
Wat is bij de MIVB eigenlijk "1 rit"? Is dat zonder overstap, tot 35 minuten na de laatste uitcheck, iets anders?
Zolang de papieren (dag)kaarten in Brussel even duur zijn als de vervoerbewijzen op Mobib, zie ik het nut er nog niet van in om een Mobib aan te schaffen. :wink: (Het enige verschil is dat je met een papieren dagkaart binnen het BHG geen gebruik mag maken van andere vervoerders dan de MIVB en met een dagkaart op Mobib wel.)
Op het moment dat je kaart langs de lezer haalt wordt er een rit afschreven. Gedurende het eerste uur mag je daarbij onbeperkt overstappen (moet je wel opnieuw de kaart langs de validator halen), daarna mag je de reis nog uitzitten.

De magneetkaarten zijn overigens per 1 januari niet meer te koop en sinds 1 juli niet meer te valideren (er zit nu op de plek van die oude ProData's een sticker van een ProData met engelenvleugels). Wat er nog aan niet-MOBIB-producten te koop is staat op een wegwerp-kaart.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12799
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Mag ik even kwijt #202

Bericht door Hainje »

Ronaldussen schreef:Olc is hier ook al dik 10 jaar een begrip, maar het voldoet nu niet aan de wensen van studenten en medewerkers, zeker niet met de invoering van een nieuw type onderwijs. Vandaar mijn onderzoek :Y
OLC's brrrrrr. Daar zaten ook altijd van die irritante wijven (pardon my french) die je con-ti-nu in de gaten zaten te houden. Wat een verademing was het HBO in dat opzicht.
🍉
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt #202

Bericht door Aking »

Of een OLC beheerder die je van die pop-ups stuurde als je op webmessenger zat, en dan je tabs/programma's afsloot omdat ie mee keek... :x

We hebben wel lol gehad toen we er achter waren welk programma dat was, en we de beheerversie op een van de cliëntpc's hadden geïnstalleerd. Briljant hoe die kerel keek toen zijn pc ineens werd afgesloten *O* (A)
Chrysa
Berichten: 7982
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Mag ik even kwijt #202

Bericht door Chrysa »

Was dat niet beveiligd ofzo dan? Wij hadden dat soort zooi ook op de basisschool, maar daar kon je verder eigenlijk niks meer met die pc als het niet in die software zat... <.<

Wat een verademing vergeleken met het HBO, nu kan ik gewoon mijn eigen laptop meenemen en gebruiken.
Durashift
Berichten: 5627
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Mag ik even kwijt #202

Bericht door Durashift »

Dikke lul, drie bier.

Al hier voorbij gekomen?

http://www.dumpert.nl/mediabase/6949677 ... press.html

Het mag niet.. maar het heeft ook wel weer wat, eerlijk gezegd.. :?

Er lijkt tenminste over een tekst nagedacht te zijn..
Chrysa
Berichten: 7982
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Mag ik even kwijt #202

Bericht door Chrysa »

Het zou me wel mooi lijken als NS een trein onder handen laat nemen door graffitikunstenaars. Dingen zoals dit zijn echter gewoon kinderachtig.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8778
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #202

Bericht door ArrivaBas »

Ik heb net een wesp (of in ieder geval een enorm dikke vlieg) vermoord! *O*
... met een liniaal om het kansloos te maken. :')
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #202

Bericht door Suus »

Chrysa schreef:Het zou me wel mooi lijken als NS een trein onder handen laat nemen door graffitikunstenaars. Dingen zoals dit zijn echter gewoon kinderachtig.
We hebben de groene trein al. Lelijk genoeg.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Michael
Berichten: 11743
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #202

Bericht door Michael »

Werd vanmiddag gebeld door E&R. Ze hebben mijn rijtest gereserveerd. 16 januari mag ik hem gaan doen.
Chrysa
Berichten: 7982
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Mag ik even kwijt #202

Bericht door Chrysa »

Rijtest is niet hetzelfde als examen toch? Wat moet je dan doen?
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Mag ik even kwijt #202

Bericht door JWM »

Michael schreef:Werd vanmiddag gebeld door E&R. Ze hebben mijn rijtest gereserveerd. 16 januari mag ik hem gaan doen.
Doet CBR dan niet meer moeilijk?
Michael
Berichten: 11743
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #202

Bericht door Michael »

Het is geen examen. Die rijtest is onderdeel van de medische keuring (hoeft alleen niet iedereen te doen) en is om te kijken of ik veilig met een bus aan het verkeer deel te nemen. Na deze test is de procedure als het goed is eindelijk rond en weet ik of het een go or no go is
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Mag ik even kwijt #202

Bericht door JWM »

En ga je daarna het theorie-gedeelte doen of heb je dat al binnen?
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15321
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #202

Bericht door ODRAIL »

Michael schreef:Werd vanmiddag gebeld door E&R. Ze hebben mijn rijtest gereserveerd. 16 januari mag ik hem gaan doen.
E&R ... is dit een onderdeel van het CBR?
Michael
Berichten: 11743
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #202

Bericht door Michael »

Pas als mijn keuring rond is ga ik echt aan de opleiding beginnen
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Mag ik even kwijt #202

Bericht door JWM »

KM46 schreef: E&R ... is dit een onderdeel van het CBR?
Nee dat is de buschauffeursfabriek uit Nieuwegein.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15321
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #202

Bericht door ODRAIL »

Aking schreef:Of een OLC beheerder die je van die pop-ups stuurde als je op webmessenger zat, en dan je tabs/programma's afsloot omdat ie mee keek... :x

We hebben wel lol gehad toen we er achter waren welk programma dat was, en we de beheerversie op een van de cliëntpc's hadden geïnstalleerd. Briljant hoe die kerel keek toen zijn pc ineens werd afgesloten *O* (A)
Haha ...een vergelijkbaar geval hadden wij 20 jaar geleden ook een keertje. We kwamen er achter hoe we de beheer pc in het informaticalokaal over komen nemen. Die leraar keek echt vreemd op toen hij ineens ook beheerberichten kreeg en zijn computer ineens geblokkeerd werd.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #202

Bericht door Suus »

Geen idee waarom het meer dan een jaar moest duren (woon immers al sinds 1 augustus 2015 niet meer in Diemen) maar van het weekend eindelijk de afrekening van de servicekosten ontvangen. Was natuurlijk te verwachten, een enorme sloot geld terug, vooral omdat de energie- en waterrekening torenhoog waren.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Michael
Berichten: 11743
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #202

Bericht door Michael »

Groetjes uit Aachen:
Afbeelding
dylanwild94
Berichten: 6182
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Mag ik even kwijt #202

Bericht door dylanwild94 »

Die chauffeur ken ik ergens van. :Y
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Durashift
Berichten: 5627
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Mag ik even kwijt #202

Bericht door Durashift »

Michael schreef:Pas als mijn keuring rond is ga ik echt aan de opleiding beginnen
Mooi man, hopelijk gaat het lukken.
Doorlooptijd is wel lang... in de tussentijd nog wat flexwerken oid?
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten