Mag ik even kwijt

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50913
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Een camping in Frankrijk waar ik jaaaaaaaaaaaaaren geleden eens ben geweest was vanavond in het NOS Journaal _O-
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15353
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ODRAIL »

Was het een goede / leuke camping?
Durashift
Berichten: 5654
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Durashift »

Suus schreef:
Durashift schreef:Nou, fijn hoor, de demonstranten (of wat daar voor door ging) in Wageningen vanmiddag. Strijden voor vrijheid??

(..)
https://www.omroepgelderland.nl/nieuws/ ... Wageningen
Dat waren mensen die tegen de anderhalve meter afstand zijn. Was jij er daar niet een van?
Nee, ik ben niet tegen de anderhalve meter afstand in het algemeen. Op sommige plekken is het van nut, op andere (buiten) plekken leidt minder afstand niet direct tot meer besmettingen. Op andere plekken is het ronduit raar (de horeca, personen die niet uit één huishouden bestaan kunnen wel bij elkaar in één auto aan komen rijden.. maar niet op het terras zonder afstand zitten. ).

Maar goed, gezien het laatste nieuws https://www.nytimes.com/2020/07/04/heal ... borne.html dat aerosolen tóch van invloed kunnen zijn... zal afstand en bescherming nog weleens aangescherpt kunnen worden voor bepaalde locaties.
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3267
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door marvinkok »

Sirene hier om de hoek deed niet wat die moet doen...
1 woop, 1 halve woop en klaar... :N De rest van de hoorbare sirenes deed het wel..
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50913
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

KM46 schreef:Was het een goede / leuke camping?
Ik kan hem aanraden. En Normandië is een mooi deel van Frankrijk. Al is een groot deel van Frankrijk mooi :lol:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15353
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ODRAIL »

Fijn :wink: .
KM46 schreef:Vandaag besloten om een hele oude hobby weer op te pakken.

Heb vanmiddag een doos ministeck /stick it besteld :pos: :wink: .

Als alles goed gaat wordt het aanstaande maandag bezorgd.
Vanochtend bezorgd ... Heb voorlopig weer iets te doen :pos: :wink: .
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13197
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Z2N »

Sanquin kent het grootste pluspunt van het bloed doneren voor de donatoren, en gebruikt het favoriete deel van de koffietafel dan ook in de promotie: :mrgreen:
Afbeelding
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8853
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ArrivaBas »

Het is definitief. Mijn/Onze Interrailtrip wordt uitgesteld tot (voorlopig) volgend jaar. De pas is volgens de instructies ongeldig gemaakt. De tijd waarin we mogen reizen is in elk geval uitgebreid tot volgend jaar Augustus. Nog een bijkomend voordeel is dat de afhakers weer kunnen aanhaken. *O*
Ik denk niet dat we het originele reisplan zullen voortzetten. Dat was als volgt:
Dordrecht -> Berlin -> Praha -> Bratislava+Wien -> Budapest -> Graz -> München -> Luxembourg -> Dordrecht.
Er zaten een aantal missers en noodgrepen in deze planning. Vanuit Graz naar het westen kwamen we nauwelijks uit met de resterende dagen. We hebben over het hoofd gezien dat de Koralmbahn naar Klagenfurt nog in aanbouw is en er weinig bussen een snellere route pakken. In Budapest verbleven we precies in de tijd dat het Sziget Festival daar gehouden zou worden en in Luxembourg wilden we een van de reizigers afzetten voor een andere vakantie. We nemen deze leermomenten uiteraard wel mee. :P
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
umbusko
Donateur
Berichten: 5319
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door umbusko »

Vergeet ook de gouden truc niet: als je één reisdag meer nodig hebt dan dat er op je Interrail past, vervang de goedkoopste reisdag dan door losse kaartjes. :wink: Als je op één dag een retour Bratislava-Wien doet bijvoorbeeld is dat voordeliger dan een reisdag van je pas te gebruiken. Tenzij de geldigheid van de pas zelf het probleem is natuurlijk, dan helpt dat niet.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8853
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ArrivaBas »

Ik noemde Bratislava en Wenen bewust in een adem. Dat was sowieso een dag die we al voor eigen rekening zouden doen. Ook van Luxembourg naar Dordrecht hadden we op het oog om voor eigen rekening te doen.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Chrysa
Berichten: 8003
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Chrysa »

Jullie plannen je reis? :shock:
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15353
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ODRAIL »

Het lijkt er wel op ja :wink: .
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13197
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Z2N »

Ik stap gewoon altijd de eerste de beste trein in: maakt me niet uit hoe ik in Zuid-Frankrijk kom, een omweg via Roemenië is wel zo spannend. :mrgreen:
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Chrysa
Berichten: 8003
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Chrysa »

Ik heb mijn reizen nog nooit verder vooruit gepland dan de nacht vantevoren op mijn telefoon google maps bekijken. *O*
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50913
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Ik heb net zeven kantjes volgeschreven met een planning voor allerlei Franse treinen, maar volgens Chrysa kan het wel zonder *O*
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Chrysa
Berichten: 8003
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Chrysa »

Ik kies over het algemeen iets andere landen uit voor OV-avontuurtjes. :') In Zwitserland, Oostenrijk, Zweden en Denemarken ging het in ieder geval prima. *O*
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Aking »

Chrysa schreef:Ik heb mijn reizen nog nooit verder vooruit gepland dan de nacht vantevoren op mijn telefoon google maps bekijken. *O*
Met een dikke BMW van je vader onder je reedt is dat dan ook een stuk makkelijker (A)
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50913
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Ik vind het treinverkeer altijd wel charme hebben. Relatief nieuwe treinen die over allerlei vergane infrastructuur rijdt. Ik heb nu een planning voor de dieselspoorlijn Parijs - Vendôme - Tours die deels parallel aan de LGV Atlantique loopt en met een stofzuiger rijdt *O*

Afbeelding


(Dit klinkt een beetje als de dieseltreintjes die in Duitsland tussen Wolfsburg, Stendal en Rathenau parallel rijden aan de HSL Hannover - Berlijn, maar daar rijden de treinen niet 3x/dag ofzo :P )
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
waldo79
Berichten: 7642
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door waldo79 »

Schattig handschrift trouwens :) allen, veel reisplezier gewenst 8-)
Chrysa
Berichten: 8003
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Chrysa »

Aking schreef: Met een dikke BMW van je vader onder je reedt is dat dan ook een stuk makkelijker (A)
Ik had het over treinreizen. (A)
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Aking »

Maak jij die?! :shock:
Chrysa
Berichten: 8003
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Chrysa »

Zeker. In Nederland vooral van en naar het vliegveld, maar toch.
Over een paar weekjes maar weer eens wat rondtouren in Zwitserland, en nu ik een auto heb is een belgische Go Unlimited pas ook aantrekkelijk, nu ik gewoon per auto van/naar Noorderkempen kan reizen. *O*
umbusko
Donateur
Berichten: 5319
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door umbusko »

... dat mijn werkritme enigszins ongezond is, aangezien het opeens alweer licht was. :shock:
Lang geleden wel dat ik zo vroeg op was op een zondag. :mrgreen:
umbusko
Donateur
Berichten: 5319
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door umbusko »

Interessante dag hier wel, een kwartier geleden streek er een pauw neer op het dak. Jezus zeg, wat maakt dat beest een herrie. De hele straat werd wakker. :mrgreen:

Afbeelding
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3471
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Tom024 »

Dat is een prima wekker inderdaad. :mrgreen:

Zo vaak zie je ze ook niet 'in het wild' rondvliegen, ik niet althans. Misschien is het dier ergens ontsnapt?
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 175 gasten