Mag ik even kwijt

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Aking »

Vast niet, want dat kost duurder enzo.(komt u maar met de mierenneuk) Terwijl dit grapje vermoedelijk gewoon vergoed wordt door de verzekering cq ze printen dezelfde tickets gewoon nog een keer uit.
Ferdinand
Berichten: 2054
Lid geworden op: ma 28 aug 2017, 20:39
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Ferdinand »

Bij het zwembad had ik vanmiddag een kluisje met de tekst '25 cent' bij het gleufje waarin je het muntje moet doen.
Bij dat zwembad wordt dus nog steeds de gulden geaccepteerd bijna 20 jaar na de invoering van de euro. Het was ook het enige kluisje met deze tekst. Mijn muntje van 20 cent accepteerde hij ook nie.

Het verbaast me ook eigenlijk niks, want dat hele zwembad heeft erg veel achterstallig onderhoud. Ik heb het over 'De Zwoer' in Driebergen voor mensen uit de regio.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Aking »

Is dijnselburg niet veel dichterbij voor je?
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10577
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door trolly »

Zeventien jaar is een beste tijd, maar wat mij betreft niet "bijna twintig".
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10577
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door trolly »

Aking schreef:Is dijnselburg niet veel dichterbij voor je?
Daar kan ie niet met een kwartje betalen :')
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Ferdinand
Berichten: 2054
Lid geworden op: ma 28 aug 2017, 20:39
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Ferdinand »

Aking schreef:Is dijnselburg niet veel dichterbij voor je?
Het is examentijd, dus gaan we zwemmen ipv gymmen. De school heeft helaas gekozen voor De Zwoer. Geen goede keuze vind ik, maar voor de meeste mensen is Dijnselburg veel te ver.
Jultar
Berichten: 575
Lid geworden op: za 12 mar 2011, 11:34

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Jultar »

umbusko schreef:Nou, zo:

https://i.imgur.com/7jGkzj6.jpg
https://i.imgur.com/vCEVD7H.jpg

In eerste instantie dacht ik nog dat iemand de passen gestolen moest hebben, maar 1. ze staan op naam en 2. waarom dan alsnog de lege envelop laten bezorgen?
Inmiddels ben ik zover dat trainline me na een hele hoop miscommunicatie heeft laten weten dat zij alleen voor de passen adverteren, maar dat ik ze (via hun website...) toch rechtstreeks bij ACP Rail gekocht heb. Nu heb ik dus maar contact opgenomen met ACP Rail. Ik hoop dat de passen opnieuw opgestuurd kunnen worden: ze hebben immers een uniek nummer.
Hoe is dit afgelopen? Bij mij is namelijk net precies hetzelfde gebeurd, alleen de factuur zat wel nog in de envelop.
De envelop is op precies dezelfde wijze opengescheurd als op deze foto's te zien is, dus ik mis nu even drie Britrail passen ter waarde van een slordige 1300 euro :(


Edit: oh wacht, niet ver genoeg doorgelezen. Mooi om te lezen. Hopelijk doen ze bij mij ook niet moeilijk :)
Laatst gewijzigd door Ardan op za 18 mei 2019, 00:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Geen foto's quoten ivm dataverbruik
umbusko
Donateur
Berichten: 5319
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door umbusko »

Ik wacht nog op de nieuwe envelop. :wink: Overigens zag ik later dat de Treinreiswinkel de BritRail Pass ook verkoopt. Misschien is dat (in de toekomst) dan een betere optie om dit soort ellende te voorkomen, zeker met dat soort dure passen. 1300 euro is wel heel veel voor zo’n gewone envelop... Ik mis voorlopig voor iets meer dan 400 euro aan passen en dat vind ik al vervelend genoeg.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Aking »

Aan de andere kant ligt het risico bij de verzender, en kost het hen als het goed is niet meer dan een stukkie papier en een postzegel :wink:
Jultar
Berichten: 575
Lid geworden op: za 12 mar 2011, 11:34

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Jultar »

Uiteraard, maar er is helaas soms een verschil tussen gelijk hebben en gelijk krijgen.
Ik had ze in eerste instantie ook bij de treinreiswinkel willen bestellen, maar door een of andere mind warp heb ik ze uiteindelijk toch bij ACP rail besteld (had daar eerder al een keer besteld, toen zonder enig probleem, dus had al eerder een positieve ervaring met ACP).
umbusko
Donateur
Berichten: 5319
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door umbusko »

Mijn ervaring met de klantenservice van ACP is voorlopig overigens ook positief. Geen moeilijk gedoe en meteen een oplossing. :pos: Bij Trainline waren ze ook heel aardig, alleen duurde het even voordat zij (en ik) doorhadden dat zij in dezen geen partij zijn. :mrgreen:
umbusko
Donateur
Berichten: 5319
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door umbusko »

Eind goed, al goed! :D Al heeft ook iemand met zijn fikken aan deze envelop gezeten. :N De verzender (hoop ik) heeft overigens extra maatregelen genomen door de envelop nog van wat plakband te voorzien.

Afbeelding
Afbeelding
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door webguy »

Misschien ff terugmelden aan de klantenservice dat ie aangekomen is maar dat ze even moeten investeren in duurdere enveloppen :) Je kan gewoon een b5/b6 envelop krijgen van harder papier (en dan geen bubbeltjesenvelop). Maar goed, er gebeuren bij PostNL rare dingen...
umbusko
Donateur
Berichten: 5319
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door umbusko »

Dat is precies wat ik zojuist heb gedaan! :P
umbusko
Donateur
Berichten: 5319
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door umbusko »

Ferdinand schreef:Bij het zwembad had ik vanmiddag een kluisje met de tekst '25 cent' bij het gleufje waarin je het muntje moet doen.
Bij dat zwembad wordt dus nog steeds de gulden geaccepteerd bijna 20 jaar na de invoering van de euro. Het was ook het enige kluisje met deze tekst. Mijn muntje van 20 cent accepteerde hij ook nie.
Ja, er stond toch ook 25 cent. En dan proberen de boel op te lichten met 20 cent. :mrgreen: Misschien was het kluisje met 50 cent wel tevreden geweest. :wink:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50903
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

NS stuurt chipkaarten altijd in een envelop zonder logo om ze minder verdacht te maken.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3031
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door nvdw »

Er zit iemand in de keten gewoon ‘ticketvormige’ enveloppen te rooien in de hoop dat ie twee kaartjes voor de CL-finale treft, ofzo.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15352
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ODRAIL »

Suus schreef:NS stuurt chipkaarten altijd in een envelop zonder logo om ze minder verdacht te maken.
Hetzelfde doet Translink ook voor de chipkaarten.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50903
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Zo, Vy-bagagelabel aan mijn koffer bevestigd *O*

Afbeelding
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
en-es
Berichten: 4462
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door en-es »

Is dat een bagagelabel? Ik dacht dat het een hoesje voor je telefoon was? Overigens hang ik nooit een bagagelabel aan mijn bagage.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50903
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Aangezien in Frankrijk een bagagelabel verplicht is in de trein heb ik wel altijd een bagagelabel, heb er geen zin in dat het leger mijn koffer met vuile onderbroeken opblaast als ik die per ongeluk in de trein vergeet. Niet dat ik nu naar Frankrijk ga, maar toch. ;-)

Overigens is deze gadget veel beter dan een gratis label van de SNCF, het hoesje is zo ontworpen dat alleen mijn naam zichtbaar is en de rest van de info pas als je het label losmaakt van de koffer.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
en-es
Berichten: 4462
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door en-es »

Ik zal je zeggen dat ik echt nooit een label met mijn adres aan mijn bagage heb hangen. Of ik nou met bus, trein of vliegtuig reis.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50903
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Ik vind het ook niet ideaal, maar in een land waar vuilnisbakken verbannen zijn uit angst voor bommen en een vriendin drie kwartier vertraging opliep in Parijs omdat er op het perron een koffer opgeblazen moest worden heeft het geen zin daarover een discussie te voeren.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10577
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door trolly »

Dat laatste ben ik helemaal niet met je eens. Het is juist de bedoeling van internetfora om over de meest onzinnige zaken discussie te voeren, want anders komt zo'n forum natuurlijk nooit vol. Maar terwijl we hier prettig verder leuteren lijkt me zo'n label inderdaad wel een pragmatische oplossing totdat de wereldvrede definitief is uitgebroken.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50903
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Oh, ik wil er *hier* graag over discussiëren maar ik ga er niet met een Franse Gendarme *daar* over discussiëren :mrgreen:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 69 gasten