Mag ik even kwijt

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Aking »

In de trein? *O*
Chrysa
Berichten: 8003
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Chrysa »

Ik heb 1x een BMW een trein ingereden, maar had bijzonder weinig behoefte om middenin de Kanaaltunnel iemand te bellen eigenlijk. :@
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3035
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door nvdw »

Tom024 schreef:Sommige mensen zijn nou eenmaal Heel Speciaal. Voor hen gelden die regels niet.
Dat zijn de JAMAARIKMOET-mensen.

“U mag hier niet parkeren”
“JAMAARIKMOET hier staan want mijn broodje shoarma is bijna klaar”

“De winkel is dicht meneer”
“JAMAARIKMOET nog een pak suiker”

“U reed net bijna een kind dood”
“JAMAARIKMOET snel zijn want MIJN kind moet naar de hockey”
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21362
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Meltrain »

JordiBrabant schreef:
umbusko schreef:Resteert qua spoor in reguliere reizigersdienst alleen nog: Groningen-Eemshaven/Delfzijl/Weener/Veendam.
Dat is een dagtaak, dus als je echt wil lukt het in een dag. Aan het einde ben je wel even Arriva moe, maar dan hoef je er nooit meer te komen, behalve bij verlenging naar Stadskanaal. Sommige stukken kun je natuurlijk afsnijden met bussen, dat is niet per sé sneller dan via Groningen, wel minder repetitief.
Ik kan uit eigen ervaring vertellen dat het vanuit West-Nederland goed mogelijk is om op één dag Groningen - Eemshaven - Sauwerd* - Delfzijl - Scheemda** - Weener - Zuidbroek*** - Veendam - Groningen te doen. ;)

*Je kunt ook doorreizen naar Groningen Noord, want dat scheelt wachttijd. De reistijd is even lang.
**Delfzijl - Scheemda ging met buslijn 119.
***Je kunt ook vanaf Winschoten buslijn 23 naar Veendam nemen, maar dat is niet sneller.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
VIRM
Berichten: 7619
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door VIRM »

Tja, ik moet ook nog diverse stukjes spoor doen, met name in de Achterhoek, Overijssel en het noorden des lands.
Z2N schreef:Dat is de barometer ja.

Reis acht deze week ook geen controle, de 8858 mist zijn tweede stel en is overvol, ondanks de vertraging en bijbehorende inkorting tot Alphen. Die drukte heeft veel nadelen, maar brengt ook wel wat hilariteit met zich mee: ik zit net op YouTube de nieuwste Half as Interesting te kijken. Via het raam zie ik echter dat twee stoelen voor mij iemand exact dezelfde video zit te kijken, die plotspoiler had ik niet aan zien komen. :X
Dat kanaal is geweldig. *O*
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13667
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Vinny »

Suus schreef:In Leer zit een hele goede stationsrestauratie, misschien ter motivatie?
Leer heeft ook een sfeervolle kerstmarkt. En persoonlijk zou ik alleen naar Eemshaven afreizen om daarna de boot naar Borkum te nemen. Maar daar moet je ook net zin in hebben natuurlijk ;)
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3471
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Tom024 »

Vroege dienst op zaterdag, dat is toch wel ideaal. Geen mens op de weg, tegen de tijd dat het druk wordt weekend. *O*
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50913
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Vandaag de elektrische Jump-fiets van Uber eens uitgeprobeerd, er stonden er nu toch vier voor de deur. Behalve dat het zadel echt keihard is en de vering soms wat stug, een erg vlotte fiets. Als je nog nooit op een elektrische fiets hebt gereden moet je even uitkijken want deze gaat er wel heel snel met je vandoor. Je kan gelukkig de versnelling zelf aanpassen met de draaier in de rechterhandgreep. Vind de prijs voor gebruik wel fors, een euro om hem te ontgrendelen en vervolgens 20 cent per minuut tijdens het fietsen. Zo kan voor een slecht afgesteld verkeerslicht staan wel een heel dure grap worden. De eerste twee ritten tot 15 minuten krijg je gratis als je de code invoert die bij de meeste fietsen op de jasbeschermer staat.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Durashift
Berichten: 5654
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Durashift »

Zoals ik het lees gaat de € meter lopen zodra je gereserveerd hebt.. welke maximaal een uur blijft staan.
Dus, eigenlijk wil je niet reserveren maar direct een fiets pakken. Vermoedelijk is dat ook zo bedacht om zo min mogelijk reserveringen te hebben .. want reserveringen die niks kosten en vervallen na x minuten.. zijn verloren tijd en dus inkomsten voor Uber..

Wat mij op hun website en in de video niet duidelijk wordt is.. hoe laad de batterij in de fiets weer op?
Is dat alleen door middel van regeneratie?
Of moet/mag een huurder ergens een laadpunt opzoeken?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50913
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Ik denk dat er busjes rondrijden die fietsen met (bijna) lege batterijen ophalen, want ik heb nergens in de stad oplaadplekken gezien en de batterij van de fietsen die ik in de app kan zien staat steeds tussen de 14 en 33 kilometer.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Durashift
Berichten: 5654
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Durashift »

Wie weet. Hopelijk wel elektrisch aangedreven busjes. Lijkt mij vrij kostbaar qua systeem.. maar goed, dat busje zal toch wel moeten rijden om de fietsen buiten de servicezone op te halen en/of fout geparkeerde fietsen op te halen.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13195
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Z2N »

Met een beetje pech werkt dat net zo als bij de Elektrische stepjes, waar bij bijvoorbeeld Lime Juicers tegen minimumloon thuis die dingen op moeten laden. Gelukkig hebben we studenten-OV en een eigen fiets, dus ik hoef sowieso niet aan deze gekkigheid mee te doen. *O*
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Aking »

Maar, het hele leven is toch gekkigheid? (A)

Maar ik vind al die ongein vooral te duur. Leuk hoor die stepjes enzo, Berlijn staat vol met die dingen van een stuk of 4-5 bedrijven. Maar zodra je een half uur op zo'n ding staat heb je je dagkaart voor het OV er zo'n beetje aan uitgegeven. :') Laat maar lekker zitten dan :X
cassie127
Berichten: 6592
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door cassie127 »

Afgelopen donderdag nog een paar rondjes kunnen maken voor noppes op zo'n stepje
Laatst gewijzigd door cassie127 op zo 01 dec 2019, 12:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6035
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door AppleMoose »

Ik vond die stepjes in Parijs vooral hinderlijk in de weg staan overal.
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50913
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Stepjes zal je in Nederland niet zo snel zien, de toelating van dat soort dingen staat in Nederland in de diepvries sinds het incident met de Stint in Oss. Ik heb ook niet het idee dat het ministerie er happig op is ze wel toe te laten, in het buitenland veroorzaken ze bovengemiddeld veel verkeersongevallen.
Z2N schreef:Gelukkig hebben we studenten-OV en een eigen fiets, dus ik hoef sowieso niet aan deze gekkigheid mee te doen. *O*
Een keer trek je de conclusie, het eeuwig hebben van een Studenten-OV is een illusie.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21362
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Meltrain »

Een step is wat mij betreft toch iets heel anders dan een stint, wat eigenlijk een Segway met een bak is.
Een step is dan wel weer heel erg 2003. :')
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5824
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door isadora »

Mijn energieboer, die alle energie uit zijn waterval haalt, gunt mij een etentje vandaag.
Kreeg 239 euro terug.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10589
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door trolly »

Meltrain schreef:Een step is wat mij betreft toch iets heel anders dan een stint, wat eigenlijk een Segway met een bak is.
Een step is dan wel weer heel erg 2003. :')
Doet me denken aan een Segwayverkoper die dat voertuig aanprees als ideaal voor Amsterdam: wendbaar, bescheiden ruimtebeslag, twee wielen, individueel vervoer, milieuvriendelijk... Kennelijk had hij niet in de gaten dat een voertuig met die kenmerken al honderd jaar een succes is in de hoofdstad :')
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15353
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ODRAIL »

Z2N schreef: Reis acht deze week ook geen controle,
Tegenwoordig heb ik in de Rotterdamse metro meer controle dan ik in de trein heb.

Heb in de maanden september, oktober en november 50 ritten met de trein gemaakt. Tijdens die 50 ritten heb ik slechts 10 keer controle gehad :shock: :? .
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50913
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Het wordt steeds spannender of mijn uitstapje naar Frankrijk/Parijs aankomend weekend wel doorgaat, nu er vanaf 5 december voor onbepaalde tijd gestaakt gaat worden bij o.a. de SNCF en RATP en alle andere stad- en streekvervoerders in Frankrijk. Zelfs Thalys houdt er rekening mee dat er treinen gaan uitvallen en de boekingsmogelijkheden voor 5 t/m 8 december zijn zelfs al gesloten -o-
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15353
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ODRAIL »

Dan ga je toch later :idea: .
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13195
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Z2N »

Niet alleen Thalys, ook Eurostar is gestopt met de verkoop. Zij hebben ook al een flinke lijst van geschrapte ritten, waar ook ritten naar Nederland bij staan. In de Franse politiek zijn er al geluiden die vrezen dat er van 5 tot 9 december helemaal geen treinen rijden (La Voix du Nord).
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50913
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

KM46 schreef:Dan ga je toch later :idea: .
Ik ben bijna drie dagen bezig geweest om een planning te krijgen waar de spoorlijn Brétigny — La Membrolle-sur-Choisille tijdens daglicht in verwerkt zat, omdat die spoorlijn al een tijdje in de gevarenzone zit. Nu kon het dankzij Thalys goedkoop en had ik eindelijk een sluitende planning, gaan ze in Frankrijk weer eens moeilijk doen over pensioenen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6035
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door AppleMoose »

Dit mag in de krant. Krijg gelijk een medewerker aan de lijn bij Duo :shock: Andere keren moest ik minstens een kwartier wachten...
Gelukkig wordt de snelheid gecompenseerd, want ik sta nu alsnog in de wacht omdat men bezig is hetgeen uit te zoeken waarvoor ik bel _O-
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 97 gasten