Mag ik even kwijt

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13193
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Z2N »

De Caledonian Sleeper, de nachttrein-verbinding tussen Londen en Schotland, krijgt deze zomer nieuw materieel. En ondanks dat (en misschien juist wel omdat) de introductie hiervan erg stroef verloopt, heeft de treinmaatschappij een serie posters laten ontwerpen, om reclame te maken voor het nieuwe materieel en de bestemmingen. Naar mijn mening zijn het ware pareltjes! :D
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10580
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door trolly »

en-es schreef:Dat Straatsburg een veel leukere stad is dan Lille is allang bekend.
Maar niet bij iedereen dus. Enne... kent iemand misschien nog een Franse stad die leuker is dan Lille? :')
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Jef400 »

Nitein-Repart schreef:Op dit moment met een BR612 aan het scheuren over de Hochrheinbahn, met 160 km/h en ronkende dieselmotoren langs stations vliegen. Echt een supertrein, heeft zelfs wifi aan boord. _O_ _O_ _O_

En Straatsburg is een erg onderschatte stad. Veel leuker dan bijv. Lille (rest van Frankrijk ben ik niet geweest). Echt een aanrader, als je er in de buurt bent.
De 612 is niet voor niets mijn Duitse favoriet.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50906
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

trolly schreef:
en-es schreef:Dat Straatsburg een veel leukere stad is dan Lille is allang bekend.
Maar niet bij iedereen dus. Enne... kent iemand misschien nog een Franse stad die leuker is dan Lille? :')
Ja ik! Bordeaux is ook erg leuk!
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13193
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Z2N »

Montpellier is leuk, Carcassone is prachtig, en in de Elzas kan ik ook Colmar en Mulhouse aanbevelen.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50906
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Ik vond de entree van Montpellier vanuit station Saint-Roch weinig uitnodigend, maar het centrum was mooi ja.

Helaas was het station, wat van buiten de indruk gaf dat het een mooi klassiek gebouw was, een modernistische snikhete ongeorganiseerde boel zoals alleen SNCF dat kan.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13193
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Z2N »

Volledig met je eens. Al heb ik ooit een paar uur gestrand gestaan daar nadat tijdens een zware hagelbui iemand van schik zijn bagage in de stationshal had laten staan, waarna de politie de koffers op moest blazen. Dat bubbeldak is dan ook een beroerd idee. :')
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
en-es
Berichten: 4462
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door en-es »

De laatste keer dat ik op het station van Montpellier was is alweer 32 jaar geleden. Er zal vast het een en ander veranderd zijn?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50906
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Je kan het station op Streetview van binnen bekijken.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Nitein-Repart
Berichten: 3543
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Nitein-Repart »

Jef400 schreef:
Nitein-Repart schreef:Op dit moment met een BR612 aan het scheuren over de Hochrheinbahn, met 160 km/h en ronkende dieselmotoren langs stations vliegen. Echt een supertrein, heeft zelfs wifi aan boord. _O_ _O_ _O_

En Straatsburg is een erg onderschatte stad. Veel leuker dan bijv. Lille (rest van Frankrijk ben ik niet geweest). Echt een aanrader, als je er in de buurt bent.
De 612 is niet voor niets mijn Duitse favoriet.
Alleen jammer dat deze trein enkel nog in Baden-Württemburg, Bayern en Thüringen rijdt. Vroeger kwamen ze ook voor in NRW (RE17), Rheinland-Platz en Hessen (RE Saarbrücken-Frankfurt) en Sachsen (IRE Dresden-Nürnberg)
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
umbusko
Donateur
Berichten: 5319
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door umbusko »

Vreselijk, die BR612... Voor eventjes vind ik hem wel prima, maar na 1u45 (Nürnberg-Cheb of andersom) ben ik altijd heel gelukkig dat ik weer een fatsoenlijke trein in mag: ICE of SC Pendolino, of heel soms een getrokken trein. Die kantelbak is zo enthousiast altijd dat ik er nooit kan lezen en bij voorkeur ook met de rijrichting mee zit.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50906
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Na een ritje in een 612 ben ik altijd misselijk, en tegen de rijrichting in zitten moet je al helemaal niet.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3266
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door marvinkok »

Mijn leraar zei tijdens de opleiding: "het is een fantastische trein. Zolang je er maar als machinist in zit"
katvis
Berichten: 791
Lid geworden op: do 14 dec 2017, 15:06
Locatie: Roffa

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door katvis »

In Kroatië rijden er ook een aantal rond als serie 7123 ;)
PSA: Links gaan, rechts staan
Nitein-Repart
Berichten: 3543
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Nitein-Repart »

Suus schreef:Na een ritje in een 612 ben ik altijd misselijk, en tegen de rijrichting in zitten moet je al helemaal niet.
Vandaar dat de regionale overheden zo happig zijn om de BR612 te vervangen door Lint (Frankfurt-Saarbrücken), Continentals (Dresden-Hof) of ander lightrail-spul. Overigens wordt op de Hochrheinbahn geen kantelbak-techniek toegepast.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Jef400 »

@Umbusko
Dat kan. Ik heb er zelf minder last van.
@Nitein-Repart
Geeft een vakantiegevoel
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50906
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Nitein-Repart schreef:
Suus schreef:Na een ritje in een 612 ben ik altijd misselijk, en tegen de rijrichting in zitten moet je al helemaal niet.
Vandaar dat de regionale overheden zo happig zijn om de BR612 te vervangen door Lint (Frankfurt-Saarbrücken), Continentals (Dresden-Hof) of ander lightrail-spul. Overigens wordt op de Hochrheinbahn geen kantelbak-techniek toegepast.
De LINT 51 en 81 van VLEXX vond ik heel comfortabel en ze zijn in tegenstelling tot de exemplaren van Vareo niet ingericht door een dronken Belg.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Ferdinand
Berichten: 2054
Lid geworden op: ma 28 aug 2017, 20:39
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Ferdinand »

Niks beter dan Nederlands praten tegen een Waalse conductrice. Ik merk dat ze er helemaal niks van bakt, maar blijf lekker doorpraten in het Nederlands :')
De rollen zijn eindelijk eens omgekeerd.

De conducteurs in België zijn zeker verplicht beide talen te spreken?
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13193
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Z2N »

Ja, want in Vlaanderen moeten ze je in het Nederlands kunnen helpen, en in Wallonië in het Frans.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50906
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Als ze dat niet kunnen komen ze gewoon hun landsdeel niet uit. Zeker in de provincie Luxemburg tref je nog wel eens treinbegeleiders die geen Nederlands kunnen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15352
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ODRAIL »

Toch wel Duits mag ik hopen?
julsteren
Berichten: 2361
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door julsteren »

Dat is in de provincie Luxemburg niet nodig.
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8848
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ArrivaBas »

KM46 schreef:Toch wel Duits mag ik hopen?
Het Duitse taalgebied ligt in de provincie Luik, ten noorden van Belgisch Luxemburg.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Nitein-Repart
Berichten: 3543
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Nitein-Repart »

KM46 schreef:Toch wel Duits mag ik hopen?
Worden Duitstalige conducteurs niet alleen ingezet op Welkenrath-Aachen en Welkenrath-Eupen? Ik zag in de L Spa-Aachen dat er in Welkenrath van conducteurs gewisseld wordt en dat de Duitstalige conducteurs alleen het retourtje Aachen-Welkenrath-Eupen doen.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Nitein-Repart
Berichten: 3543
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Nitein-Repart »

Suus schreef:
Nitein-Repart schreef:
Suus schreef:Na een ritje in een 612 ben ik altijd misselijk, en tegen de rijrichting in zitten moet je al helemaal niet.
Vandaar dat de regionale overheden zo happig zijn om de BR612 te vervangen door Lint (Frankfurt-Saarbrücken), Continentals (Dresden-Hof) of ander lightrail-spul. Overigens wordt op de Hochrheinbahn geen kantelbak-techniek toegepast.
De LINT 51 en 81 van VLEXX vond ik heel comfortabel en ze zijn in tegenstelling tot de exemplaren van Vareo niet ingericht door een dronken Belg.
Moet ook wel op een tamelijk lange rit van Saarbrücken naar Mainz en verder naar Frankfurt. De Lint van DB Regio is in ieder geval niet zo geschikt voor de lange ritten van Köln naar Trier (vergelijkbare afstand ten opzichte van Saarbrücken-Frankfurt).
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 72 gasten