Mag ik even kwijt
Re: Mag ik even kwijt
De Caledonian Sleeper, de nachttrein-verbinding tussen Londen en Schotland, krijgt deze zomer nieuw materieel. En ondanks dat (en misschien juist wel omdat) de introductie hiervan erg stroef verloopt, heeft de treinmaatschappij een serie posters laten ontwerpen, om reclame te maken voor het nieuwe materieel en de bestemmingen. Naar mijn mening zijn het ware pareltjes! :D
Re: Mag ik even kwijt
Maar niet bij iedereen dus. Enne... kent iemand misschien nog een Franse stad die leuker is dan Lille? :')en-es schreef:Dat Straatsburg een veel leukere stad is dan Lille is allang bekend.
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Re: Mag ik even kwijt
De 612 is niet voor niets mijn Duitse favoriet.Nitein-Repart schreef:Op dit moment met een BR612 aan het scheuren over de Hochrheinbahn, met 160 km/h en ronkende dieselmotoren langs stations vliegen. Echt een supertrein, heeft zelfs wifi aan boord. _O_ _O_ _O_
En Straatsburg is een erg onderschatte stad. Veel leuker dan bijv. Lille (rest van Frankrijk ben ik niet geweest). Echt een aanrader, als je er in de buurt bent.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Re: Mag ik even kwijt
Ja ik! Bordeaux is ook erg leuk!trolly schreef:Maar niet bij iedereen dus. Enne... kent iemand misschien nog een Franse stad die leuker is dan Lille? :')en-es schreef:Dat Straatsburg een veel leukere stad is dan Lille is allang bekend.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Mag ik even kwijt
Montpellier is leuk, Carcassone is prachtig, en in de Elzas kan ik ook Colmar en Mulhouse aanbevelen.
Re: Mag ik even kwijt
Ik vond de entree van Montpellier vanuit station Saint-Roch weinig uitnodigend, maar het centrum was mooi ja.
Helaas was het station, wat van buiten de indruk gaf dat het een mooi klassiek gebouw was, een modernistische snikhete ongeorganiseerde boel zoals alleen SNCF dat kan.
Helaas was het station, wat van buiten de indruk gaf dat het een mooi klassiek gebouw was, een modernistische snikhete ongeorganiseerde boel zoals alleen SNCF dat kan.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Mag ik even kwijt
Volledig met je eens. Al heb ik ooit een paar uur gestrand gestaan daar nadat tijdens een zware hagelbui iemand van schik zijn bagage in de stationshal had laten staan, waarna de politie de koffers op moest blazen. Dat bubbeldak is dan ook een beroerd idee. :')
Re: Mag ik even kwijt
De laatste keer dat ik op het station van Montpellier was is alweer 32 jaar geleden. Er zal vast het een en ander veranderd zijn?
Re: Mag ik even kwijt
Je kan het station op Streetview van binnen bekijken.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Berichten: 3543
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Mag ik even kwijt
Alleen jammer dat deze trein enkel nog in Baden-Württemburg, Bayern en Thüringen rijdt. Vroeger kwamen ze ook voor in NRW (RE17), Rheinland-Platz en Hessen (RE Saarbrücken-Frankfurt) en Sachsen (IRE Dresden-Nürnberg)Jef400 schreef:De 612 is niet voor niets mijn Duitse favoriet.Nitein-Repart schreef:Op dit moment met een BR612 aan het scheuren over de Hochrheinbahn, met 160 km/h en ronkende dieselmotoren langs stations vliegen. Echt een supertrein, heeft zelfs wifi aan boord. _O_ _O_ _O_
En Straatsburg is een erg onderschatte stad. Veel leuker dan bijv. Lille (rest van Frankrijk ben ik niet geweest). Echt een aanrader, als je er in de buurt bent.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Re: Mag ik even kwijt
Vreselijk, die BR612... Voor eventjes vind ik hem wel prima, maar na 1u45 (Nürnberg-Cheb of andersom) ben ik altijd heel gelukkig dat ik weer een fatsoenlijke trein in mag: ICE of SC Pendolino, of heel soms een getrokken trein. Die kantelbak is zo enthousiast altijd dat ik er nooit kan lezen en bij voorkeur ook met de rijrichting mee zit.
Re: Mag ik even kwijt
Na een ritje in een 612 ben ik altijd misselijk, en tegen de rijrichting in zitten moet je al helemaal niet.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Mag ik even kwijt
Mijn leraar zei tijdens de opleiding: "het is een fantastische trein. Zolang je er maar als machinist in zit"
Re: Mag ik even kwijt
In Kroatië rijden er ook een aantal rond als serie 7123 ;)
PSA: Links gaan, rechts staan
-
- Berichten: 3543
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Mag ik even kwijt
Vandaar dat de regionale overheden zo happig zijn om de BR612 te vervangen door Lint (Frankfurt-Saarbrücken), Continentals (Dresden-Hof) of ander lightrail-spul. Overigens wordt op de Hochrheinbahn geen kantelbak-techniek toegepast.Suus schreef:Na een ritje in een 612 ben ik altijd misselijk, en tegen de rijrichting in zitten moet je al helemaal niet.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Re: Mag ik even kwijt
@Umbusko
Dat kan. Ik heb er zelf minder last van.
@Nitein-Repart
Geeft een vakantiegevoel
Dat kan. Ik heb er zelf minder last van.
@Nitein-Repart
Geeft een vakantiegevoel
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Re: Mag ik even kwijt
De LINT 51 en 81 van VLEXX vond ik heel comfortabel en ze zijn in tegenstelling tot de exemplaren van Vareo niet ingericht door een dronken Belg.Nitein-Repart schreef:Vandaar dat de regionale overheden zo happig zijn om de BR612 te vervangen door Lint (Frankfurt-Saarbrücken), Continentals (Dresden-Hof) of ander lightrail-spul. Overigens wordt op de Hochrheinbahn geen kantelbak-techniek toegepast.Suus schreef:Na een ritje in een 612 ben ik altijd misselijk, en tegen de rijrichting in zitten moet je al helemaal niet.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Mag ik even kwijt
Niks beter dan Nederlands praten tegen een Waalse conductrice. Ik merk dat ze er helemaal niks van bakt, maar blijf lekker doorpraten in het Nederlands :')
De rollen zijn eindelijk eens omgekeerd.
De conducteurs in België zijn zeker verplicht beide talen te spreken?
De rollen zijn eindelijk eens omgekeerd.
De conducteurs in België zijn zeker verplicht beide talen te spreken?
Re: Mag ik even kwijt
Ja, want in Vlaanderen moeten ze je in het Nederlands kunnen helpen, en in Wallonië in het Frans.
Re: Mag ik even kwijt
Als ze dat niet kunnen komen ze gewoon hun landsdeel niet uit. Zeker in de provincie Luxemburg tref je nog wel eens treinbegeleiders die geen Nederlands kunnen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Mag ik even kwijt
Toch wel Duits mag ik hopen?
Re: Mag ik even kwijt
Dat is in de provincie Luxemburg niet nodig.
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Re: Mag ik even kwijt
Het Duitse taalgebied ligt in de provincie Luik, ten noorden van Belgisch Luxemburg.KM46 schreef:Toch wel Duits mag ik hopen?
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
-
- Berichten: 3543
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Mag ik even kwijt
Worden Duitstalige conducteurs niet alleen ingezet op Welkenrath-Aachen en Welkenrath-Eupen? Ik zag in de L Spa-Aachen dat er in Welkenrath van conducteurs gewisseld wordt en dat de Duitstalige conducteurs alleen het retourtje Aachen-Welkenrath-Eupen doen.KM46 schreef:Toch wel Duits mag ik hopen?
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
-
- Berichten: 3543
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Mag ik even kwijt
Moet ook wel op een tamelijk lange rit van Saarbrücken naar Mainz en verder naar Frankfurt. De Lint van DB Regio is in ieder geval niet zo geschikt voor de lange ritten van Köln naar Trier (vergelijkbare afstand ten opzichte van Saarbrücken-Frankfurt).Suus schreef:De LINT 51 en 81 van VLEXX vond ik heel comfortabel en ze zijn in tegenstelling tot de exemplaren van Vareo niet ingericht door een dronken Belg.Nitein-Repart schreef:Vandaar dat de regionale overheden zo happig zijn om de BR612 te vervangen door Lint (Frankfurt-Saarbrücken), Continentals (Dresden-Hof) of ander lightrail-spul. Overigens wordt op de Hochrheinbahn geen kantelbak-techniek toegepast.Suus schreef:Na een ritje in een 612 ben ik altijd misselijk, en tegen de rijrichting in zitten moet je al helemaal niet.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 72 gasten