Mag ik even kwijt

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Michael
Berichten: 11770
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Michael »

Daar ben ik het zeker mee eens
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8864
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ArrivaBas »

Je wilt inderdaad niet weten wat de BNN en RTL5 de afgelopen 6 jaar aan slechte chauffeurs heeft opgesloten op Vliegveld Twente... :X
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
en-es
Berichten: 4484
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door en-es »

Een half uur geleden zakdoekjeslegger gespot tussen Bressanone en Fortezza. :D
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6035
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door AppleMoose »

Leuk zeg.
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12833
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Hainje »

Tegen niemand zeggen hoor....
🍉
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50917
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Vandaag de spoorlijn van Lille naar Comines gedaan.

Trein van 17:50 uit Lille, echt spitstijd dus je zou topdrukte verwachten. Zat echter geen hond in. Uiteraard wel een conducteur. De spoorlijn is nog kedeng-kedeng met een gezapig tempo van 60km/uur, de perrons zijn van aangestampte aarde en op het eindpunt (3 treinparen per dag) is nog een bemand station te vinden.

Parallel aan de spoorlijn rijdt bovendien een gelede bus tot wel 6x/uur naar het centrum van Lille, met een ritprijs van €1,60. Geen wonder dat men van deze spoorlijn af wil.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6473
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Daantje »

Is de spits in Frankrijk niet later? Dacht rond acht uur?
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13210
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Z2N »

Nee, bovendien wordt dat knap lastig op veel lijnen omdat de laatste treinen dan al gereden hebben.

De lijn naar Comines is een leuke, een echt schoolvoorbeeld van slechte integratie tussen de verschillende OV-vormen. En eindpunten zonder stationschef, dan zal je echt naar beter ontwikkelde plaatsen als de Elzas moeten. Zelfs op het lokale tram-treinlijntje in mijn Franse thuisstreek (Esbly - Crécy) zijn de beide eindpunten bemand. _O-
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door webguy »

Leuke is ook die lijntjes in Frankrijk die opgeheven worden en dan door een bus worden uitgevoerd. Die staan dan dus ook met een SNCF nummer in Hafas. Vervolgens heeft de provincie ook een concessie voor regionaal busvervoer en concurreren die twee lijnen met elkaar. De een kost dan 10 euro en de ander 10 euro voor een enkeltje...
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50917
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Overigens zijn Fransozen ook heel slecht in logische spoornummering.

Ik wacht nu in Vierzon op een trein, maar vanaf het stationsgebouw gezien zijn de sporen 2, 2B, 1, 3, 5, 7, 9, 11 en 13 genummerd.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5825
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door isadora »

Ben je op weg naar de Middellandse Zee? :D
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15357
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ODRAIL »

Suus schreef:Overigens zijn Fransozen ook heel slecht in logische spoornummering.

Ik wacht nu in Vierzon op een trein, maar vanaf het stationsgebouw gezien zijn de sporen 2, 2B, 1, 3, 5, 7, 9, 11 en 13 genummerd.
Dan ben je vast nog nooit in op het station van Zwolle geweest. Daar is de nummering ook een aardige ratjetoe :? :wink: .

Jammer dat men bij de verbouwing van dit station geen her nummering heeft toegepast.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8864
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ArrivaBas »

Dat past binnen de richtlijn dat perronloze sporen ook genummerd worden. Bij de zaksporen wordt dan doorgenummerd.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
BrengMe
Donateur
Berichten: 2073
Lid geworden op: za 04 aug 2012, 22:02
Locatie: Zwolle

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door BrengMe »

KM46 schreef:
Suus schreef:Overigens zijn Fransozen ook heel slecht in logische spoornummering.

Ik wacht nu in Vierzon op een trein, maar vanaf het stationsgebouw gezien zijn de sporen 2, 2B, 1, 3, 5, 7, 9, 11 en 13 genummerd.
Dan ben je vast nog nooit in op het station van Zwolle geweest. Daar is de nummering ook een aardige ratjetoe :? :wink: .

Jammer dat men bij de verbouwing van dit station geen her nummering heeft toegepast.
Valt wel mee hoor. De doorgaande sporen (m.u.v. spoor 4) zijn genummerd 1 t/m 11. Rechts van de stationshal heb je perron 12 & 13 en links van de stationshal perron 14, 15 & 16. Best logisch in mijn ogen.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50917
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

isadora schreef:Ben je op weg naar de Middellandse Zee? :D
Ja! Wel met een omweg, ik kwam in het spoorboekje een trein bestaande uit Corail getrokken door een diesellocomotief tegen, een BB 67400. En bij de SNCF weet je nooit hoe lang nog...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5825
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door isadora »

Zoiets?

Afbeelding
Afbeelding
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50917
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Ja dat, het bestaat nog steeds :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5825
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door isadora »

Fijne trip nog, ben je nu nog in Vierzon, of al aan de kust?
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50917
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Nee, ik ben nu in Clermont-Ferrand. Morgen staat “Le Cévenol” op het programma, de minst bedreigde van de twee spoorlijnen in het Centraal Massief. :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
diederickx
Berichten: 1642
Lid geworden op: vr 02 sep 2016, 22:59

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door diederickx »

Suus schreef:Overigens zijn Fransozen ook heel slecht in logische spoornummering.

Ik wacht nu in Vierzon op een trein, maar vanaf het stationsgebouw gezien zijn de sporen 2, 2B, 1, 3, 5, 7, 9, 11 en 13 genummerd.
Ik ben dat wel vaker tegengekomen in Frankrijk, Spanje en dergelijke. De nummering is dan 8, 6, 4, 2, 1, 3, 5, 7 etc. De even sporen voor de ene richting en de oneven voor de andere.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21382
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Meltrain »

Suus schreef: Ik wacht nu in Vierzon op een trein
Gek, zo'n Nederlandstalige naam. Quattresoleil zou logischer zijn. (A) :P
(Maar goed, de Fransen snapten mij ook niet toen ik een zeer bekende Franse supermarkt Voiture Quattre noemde. :( )
Suus schreef:Nee, ik ben nu in Clermont-Ferrand.
Al met de Translohr mee geweest?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13210
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Z2N »

Je bent alleen wel op de verkeerde dag gegaan: op donderdag t/m zondag wordt er op de Cévénol gratis eten en drinken aangeboden tijdens een proeverij voor de reizigers. Beste dagtrein die ik ooit in Frankrijk genomen heb, Paté, Kaas, Wijn en Auvergne-Frisdrank op kosten van het toeristisch bureau. _O_
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13210
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Z2N »

Meltrain schreef: (Maar goed, de Fransen snapten mij ook niet toen ik een zeer bekende Franse supermarkt Voiture Quattre noemde. :( )
Ik moest hier ook echt over nadenken voordat ik besefte dat je waarschijnlijk Carrefour bedoelde. Car is namelijk Frans voor Bus, en Four betekent oven. :X
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50917
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Ik ben bijna twee weken bezig geweest een soort van goedwerkend reisschema in elkaar te timmeren, dus die hapjes en drankjes compenseer ik wel met een hapje bij een bistro ergens in een stadje.
Meltrain schreef: Al met de Translohr mee geweest?
Die rijdt op zondagavond iets van elke 25 minuten precies naar de plekken waar ik niet wil zijn, dus het is bij een foto gebleven.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21382
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Meltrain »

Z2N schreef:
Meltrain schreef: (Maar goed, de Fransen snapten mij ook niet toen ik een zeer bekende Franse supermarkt Voiture Quattre noemde. :( )
Ik moest hier ook echt over nadenken voordat ik besefte dat je waarschijnlijk Carrefour bedoelde.
:Y
Suus schreef:
Meltrain schreef: Al met de Translohr mee geweest?
Die rijdt op zondagavond iets van elke 25 minuten precies naar de plekken waar ik niet wil zijn, dus het is bij een foto gebleven.
Aha, net zoals in Caen dus. :')
Van maandag t/m zaterdag wordt er elke 7,5 à 10 minuten gereden en op zondag elke 25 minuten.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], Google [Bot] en 102 gasten