Mag ik even kwijt

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door en-es »

Dan zal Aking wel de enige toerist zijn tussen al die mensen.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13109
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Z2N »

De Zwitserse SBB is vandaag begonnen met een nieuwe reclamecampagne om de Zwitsers meer te laten houden van 'hun SBB', wat gezien de plannen rond het openstellen van het treinverkeer aan concurrenten niet zo gek is. Maar ondanks het feit dat ik het idee van een rangeerlokje dat de vrije wereld wil gaan verkennen wel komisch vind, ben ik er nog niet over uit of deze reclame nou echt goed is... (A)
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Hainje »

Hoe heet het locje? Thomas wellicht? (A)
🍉
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Michael »

dylanwild94 schreef:1 augustus de laatste herkansing om groen licht te krijgen voor mijn examen.
Hoe is het gegaan? Is het nu wel gelukt?
dylanwild94
Berichten: 6183
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door dylanwild94 »

Ja gelukkig heb ik nu groen licht voor mijn examen. *bus* wel krijg ik de aantekening dat ik alleen maar met een automatische versnellingsbak mag rijden.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Aking »

En kun je later (eventueel) simpel bijscholen dat je wel met de pook mag spelen? Of moet je dan weer helemaal opnieuw beginnen?
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3015
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door nvdw »

Als je later van die aantekening (code 78) af wilt, hoef je alleen het rijexamen voor D af te leggen in een bus met handbak. De rest hoeft niet opnieuw.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8796
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ArrivaBas »

Ik ken hooguit oudere touringcars (En de Integro's van Wachter Reisen in Vorarlberg :X ) die nog met een handgeschakelde bak rijden.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Hainje »

De hoeveelheid handbakken bij bussen is wel heel klein inderdaad, dus code 78 is eigenlijk meer dan afdoende.
🍉
dylanwild94
Berichten: 6183
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door dylanwild94 »

Heel erg rouwig ben ik er inderdaad niet om. Maar wil ik van die aantekening af moet ik wel weer een eigen verklaring invullen en een rijtest afleggen. Of ik weer examen moet doen weet ik niet.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Durashift »

Z2N schreef: (..) Maar ondanks het feit dat ik het idee van een rangeerlokje dat de vrije wereld wil gaan verkennen wel komisch vind, ben ik er nog niet over uit of deze reclame nou echt goed is... (A)
Spoiler: show
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=ec3xnd55dXk[/youtube
]
Wel geinig bedacht.. alleen na één keer gezien te hebben is het wel voorspelbaar wat er komt.. dus een beperkte werking..

Een 'romantisch' tafereel tussen 2 echte mensen waarbij SBB natuurlijk de verbindende, op 't nippertje, schakel is.. lijkt mij houdbaarder. Kunnen mensen telkens even een moment in wegzwijmelen, denk ik.
dylanwild94 schreef:(..) Ja gelukkig heb ik nu groen licht voor mijn examen. (..)
Gefeliciteerd. :pos:

Handbakken komen er (in het OV vervoer) toch niet meer.. over 10 jaar alles elektrisch.. *bus*
Ferdinand
Berichten: 2054
Lid geworden op: ma 28 aug 2017, 20:39
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Ferdinand »

Rihanna vraagt 100 miljoen dollar aan Nederland voor een of ander projectje dat goed voor haar imago is. Belachelijk.Afbeelding
cassie127
Berichten: 6570
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door cassie127 »

Dat Keolis een filmpje online heeft gezet ter promotie van de Keobike. Niets apart aan, behalve dat er beelden tussen zitten dat er in Zwolle gefietst wordt terwijl daar geen enkele keobike beschikbaar is _O-
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3264
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door marvinkok »

Jawel hoor, stuk of 4 :Y
Echter zijn die (net als 3 in Zp) alleen voor het treinpersoneel om naar het opstelterrein te fietsen (A)
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Michael »

dylanwild94 schreef:Ja gelukkig heb ik nu groen licht voor mijn examen. *bus* wel krijg ik de aantekening dat ik alleen maar met een automatische versnellingsbak mag rijden.
Hartstikke mooi dat het nu wel gelukt is. Gefeliciteerd *bus* Tegenwoordig is zo'n beetje elke bus uitgerust met een automatische versnellingsbak. OV bussen sowieso natuurlijk maar het merendeel van de touringcars zijn volgens mij voorzien van een automatische versnellingsbak.

dylanwild94 schreef:Heel erg rouwig ben ik er inderdaad niet om. Maar wil ik van die aantekening af moet ik wel weer een eigen verklaring invullen en een rijtest afleggen. Of ik weer examen moet doen weet ik niet.
Je moet ook opnieuw praktijkexamen doen (maar dan met een schakelbus uiteraard) om van die aantekening af te komen.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8796
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ArrivaBas »

Afhankelijk van wat voor buschauffeur je wilt worden, kan je die aantekening voor jezelf negeren. Handbakken zitten allemaal in touringcars en OV-Bussen van voor 2004/2005.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
dylanwild94
Berichten: 6183
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door dylanwild94 »

De bedoeling is dat ik op de touringcar ga. Maar ook daar Is vrijwel alles automaat tegenwoordig.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Volgens mij heeft die touringcartoko uit Ridderkerk nog steeds die afgrijselijke Van Hool's uit de jaren 90. Die zou ik dan maar vermijden :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8796
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ArrivaBas »

Ik zwijg maar over de ouwe Van Hools die mijn school bij Brabant Expres ritselde (Ja, express met slechts één s)... :')
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Chrysa »

Die hebben ook nog 's ochtends de lijn door het dorp hier versterkt! De chauffeurs verdwaalden regelmatig. :')
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

ArrivaBas schreef: (Ja, express met slechts één s)... :')
Sinds ik van het bestaan van "Go Tourgether" afweet kijk ik nergens meer van op.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Jef400 »

Dat is dan ook een heule slechte woordgrap.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Ferdinand
Berichten: 2054
Lid geworden op: ma 28 aug 2017, 20:39
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Ferdinand »

Mijn tante is postbode en had nog wat treinpakkers overgehouden voor mij. Altijd handig... :)Afbeelding
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Milco »

Ach, ik heb hele stapels gekregen van mijn collega's die ze niet gebruiken. :P Ik ga ze echter niet allemaal nog gebruiken voor 3 september. De ugradekaartjes zijn bovendien enkel in het weekend geldig.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Aking »

:o ontvreemding van eigendommen van de klant! :Y
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 42 gasten