Mag ik even kwijt

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt #203

Bericht door Aking »

waldo79 schreef:Ach. Best veel weggebruikers rijden als complete zombies over de weg. Niet spiegelen, niet richting aangeven, eeuwig in het midden rijden. Samengevat: het kan ze niet zo schelen of het gevaarlijk of hinderlijk is wat ze doen.
Kom eens hier in Serbistan kijken... 8-)
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Mag ik even kwijt #203

Bericht door AppleMoose »

Het interesseert inderdaad veel automobilisten geen reet wat het effect van hun rijgedrag op anderen is...
Als je jezelf te pletter wil rijden prima, maar ik wens geen slachtoffer te worden van het (luie) gedrag van een ander :N

Gelukkig hield ik ruim afstand (meer dan 2 seconden) en kon ik nog net op tijd mijn schrikreactie onder controle krijgen en op het gebeuren reageren.
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13014
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt #203

Bericht door Ardan »

Toen het gisteravond zo hard aan het sneeuwen was kwam er ook een held met minstens 80 langsrijden op een ongestrooide weg met hellingen en alles. Dan hoop je haast dat ze de greppel inrijden.
Ik doe ook maar wat
Chrysa
Berichten: 7982
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Mag ik even kwijt #203

Bericht door Chrysa »

Tja, op de A16 was dan misschien wel gestrooid, daar reden mensen toch ook ruim 160.

Ik heb onderweg naar school vandaag meerdere ongelukken gezien, dus ik heb zelf maar rustig aan gedaan.
baladid
Berichten: 1516
Lid geworden op: ma 30 dec 2013, 13:00
Locatie: Sankt Augustin

Re: Mag ik even kwijt #203

Bericht door baladid »

Aking schreef:Meld dat de volgende keer even vooraf (A)
Het is een famliebedrijf dus een roofsom zou direct van mijn erfenis afgaan – lijkt me dus geen goed plan ;)
«Het station van Emden hoeft zich niet te verschuilen achter de stations van Stuttgart en Leipzig. Het zou mooi zijn als het dat desondanks deed.» ‍‍— Max Goldt
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8778
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #203

Bericht door ArrivaBas »

De A16 ligt dan ook vrijwel kaarsrecht door je poldertje. :Y

Maar ook zonder sneeuw rijden veel Nederlanders best arrogant. Rechts inhalen, kleven, Net geen ongeluk veroorzaken omdat ze eraf moeten of vanaf invoegen pal voor vrachtwagens langs direct naar de linkerbaan. Allemaal typisch Hollands rijgedrag, wat bij de Oosterburen ondanks dat er op sommige stukken geen maximumsnelheid geldt, veel minder tot vrijwel niet is.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #203

Bericht door webguy »

Had gisteren trouwens m'n eerste rijles. Leuk met al die sneeuw :)
Hendrik
Berichten: 2544
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Mag ik even kwijt #203

Bericht door Hendrik »

Dan leer je het gelijk goed! :P
Ik ben trouwens nog altijd blij dat ik op m'n 18e (ja, eerder mocht toen nog niet :wink: ) direct met rijlessen begonnen ben. Maar ja, op het platteland is een rijbewijs ook bijna onmisbaar... :)
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Mag ik even kwijt #203

Bericht door Stefan »

Ik zou me ook niet kunnen inbeelden dat ik geen rijbewijs zou hebben.. Geen idee ook wat voor werk ik nu dan zou doen. :p
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5810
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Mag ik even kwijt #203

Bericht door isadora »

Ik fiets mijn hele leven, en ben systeembeheerder.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Alargule

Re: Mag ik even kwijt #203

Bericht door Alargule »

Ziedaar, Stefan, het lot van de rijbewijslozen onder ons. Systeembeheerder.

(Nu ga ik er voetstoots vanuit dat isadora geen rijbewijs bezit. Waar ik volledig naast kan zitten.)
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5810
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Mag ik even kwijt #203

Bericht door isadora »

Klopt
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #203

Bericht door Mikos »

Ardan schreef:Toen het gisteravond zo hard aan het sneeuwen was kwam er ook een held met minstens 80 langsrijden op een ongestrooide weg met hellingen en alles. Dan hoop je haast dat ze de greppel inrijden.
Maar ook daar heb je gradaties in: Ik kwam van het werk en ja, op de parkeerplaats was het glad en de wegen waren besneeuwd en ook ik heb echt wel mijn snelheid aangepast, maar als je dan vanaf Zwolle achter een koekenbakker komt te zitten die waarlijk niet boven de 55 uit komt, dan houdt het voor mij ook wel een keer op. Die heb ik dus netjes ingehaald op de juiste plek, met aangepaste snelheid, waarna ik gewoon tussen de 70 en 80 kon rijden.

Ik zal niet zeggen dat ik perfect rijd (getuige de deukjes die ik uit mijn auto heb laten halen), maar mensen raken bij bepaalde dingen ook wel compleet in paniek terwijl er vrijwel niets aan de hand is. Dan word de kloof tussen de "Laat ik maar extra voorzichtig doen"-bestuurder en de "Ik kan hier net zoals gewoon 20 kilometer te hard rijden"-bestuurder wel erg groot.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13654
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Mag ik even kwijt #203

Bericht door Vinny »

Vandaag voor het eerst gebruik gemaakt van de liftzuil waarmee je 'ad hoc' kan carpoolen van Heeg naar Sneek of vice verca. Dit ter vervanging van het openbaar vervoer. Het viel me mee, hoefde maar 10 minuten te wachten.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5810
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Mag ik even kwijt #203

Bericht door isadora »

Nog een paar jaar, en dan staan we weer met de duim omhoog langs de weg te liften? :neg:
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt #203

Bericht door Aking »

Dat is een duim omlaag hoor (A) , een duim omhoog is zo: :pos:
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5810
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Mag ik even kwijt #203

Bericht door isadora »

:pos:
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15321
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #203

Bericht door ODRAIL »

isadora schreef:Ik fiets mijn hele leven, en ben systeembeheerder.
Ach ... Ik reis al bijna 30 jaar met het ov en doe vrijwilligerswerk.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5810
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Mag ik even kwijt #203

Bericht door isadora »

Tja, dus verband tussen job en vervoerssoort lijkt me dan ook moeilijk te bepalen.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #203

Bericht door Mikos »

Ik ben conducteur en moet altijd met de auto naar het werk. :X
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10486
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Mag ik even kwijt #203

Bericht door trolly »

Mwah, valt wel mee hier. Ik schat dat Mikos bijvoorbeeld vaak met de trein gaat (A)

EDIT: Snotdomme, hij is me voor :evil:
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3264
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Mag ik even kwijt #203

Bericht door marvinkok »

Zelfde geldt voor de buschaffeur :')
Al doe ik het af en toe ook met de fiets, hangt er van af waar ik dienst heb... Een enkele keer lukt het zelfs fatsoenlijk met het OV!
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5810
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Mag ik even kwijt #203

Bericht door isadora »

trolly schreef:Mwah, valt wel mee hier. Ik schat dat Mikos bijvoorbeeld vaak met de trein gaat (A)

EDIT: Snotdomme, hij is me voor :evil:
Acht minuten zelfs. :X
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #203

Bericht door webguy »

Stefan schreef:Ik zou me ook niet kunnen inbeelden dat ik geen rijbewijs zou hebben.. Geen idee ook wat voor werk ik nu dan zou doen. :p
Iets met werken voor NS en Trein Vrij... Overigens kom je overal, alleen is het soms wat onhandiger. Die 4m rol vinyl ging prima, m'n studentenkamer leeg ook en maand geleden een km lopen met een nieuwe tafel viel eigenlijk ook wel mee ;)
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #203

Bericht door Suus »

Hier nog een rijbewijsloze. Gelukkig zijn er heel veel treinmachinisten, metrobestuurders, trambestuurders en buschauffeurs die dankzij hun werk mij kunnen rondrijden als goede aanvulling op mijn fiets.

Ook met het kopen van meubels vorig jaar is het allemaal prima in orde gekomen. Alle winkels bezorgen, voor de vloer is er even een auto geruild met een oom, zodat de gehele vloer de 400 meter van de bouwmarkt naar mijn huis kon overbruggen terwijl ik dat stukje liep.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 31 gasten