Mag ik even kwijt

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Aking »

Ook van zwartrijders en Jos Brech? :o
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

dylanwild94 schreef:Mikos gaat altijd met 3 personen weg. (A)
Als Mikos naar Frankrijk gaat is met zijn vieren per persoon goedkoper. Leve Pack Tribu!
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Aking »

Over Frankrijk gesproken: groeten uit de Thalys Lounge naast Paris Nord. Ik voelde me net bijna Suus met een ontbijtje in de Talijstrein :o
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Mikos »

Hangt af van het aantal stemmetjes in mijn hoofd dat mee wil, de laatste keer bleven er 2 liever thuis.
Aking schreef:Ook van zwartrijders en Jos Brech? :o
Zelfs van Marc Dutroux; als niemand meer van je houdt, ga je namelijk idiote dingen doen van het soort dat dergelijke mensen hebben gedaan. Er is niks mis met een beetje meer liefde in de wereld! :pos:
cassie127
Berichten: 6570
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door cassie127 »

... Dat ik zojuist in Deventer werdt aangezien als buschauffeur?
komt ook echt niet omdat mijn werkkleding behoorlijk op die van de buschauffeurs lijkt
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Ik heb vandaag voor het eerst retourgepind.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Visgraatmodel
Berichten: 613
Lid geworden op: zo 28 dec 2014, 23:09

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Visgraatmodel »

Gisteren mijn laatste vluchtafhandeling gedaan. Diploma here I am!
TimoD
Berichten: 211
Lid geworden op: do 10 mei 2018, 09:10
Locatie: Utrecht/Zeist

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door TimoD »

...dat bus 72 naar Amersfoort met de nieuwe dienstregeling in de avond nog kutter aansluit op de IC Enschede dan voorheen. Er is nu geen bus meer die aansluit op de trein van 18.42. De overstap is wel kleiner geworden, maar ja...
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Daniel »

Gelukkig kan je die trein ook niet missen want die rijdt niet, er gaat er wel eentje om 17.52 ;)
Weet niet waar je vandaan moet komen maar uit Zeist heb je ook 52 nog en vanaf De Uithof is de bus naar Bilthoven en dan de trein met overstap van 10 min. in Amersfoort aannemelijk sneller.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
TimoD
Berichten: 211
Lid geworden op: do 10 mei 2018, 09:10
Locatie: Utrecht/Zeist

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door TimoD »

Oeps, 18.52 inderdaad. :oops:

Ik moet uit de ghetto van zeist komen. De 52 werkt wel, ware het niet dat die in de avond tot soesterberg rijdt. De 72 was altijd een fijne verbinding ondanks forse overstap. Nu is er geen enkele aansluiting meer op de 1852 trein. Een ramp Is het verder niet; praktisch elke trein voor 18 uur kun je wel pakken.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Daniel »

De 52 die tot Soesterberg rijdt gaat pas later op de avond hoor. Maar nu ik thuis ben en wat makkelijker de dienstregeling erbij kan pakken zie ik dat er hier inderdaad sprake is van een werkelijk fantastische afstemming: reizigers kunnen kiezen voor het lijnnummer van hun voorkeur, maar lijn 52, 56 en 72 rijden gezellig achter elkaar aan Amersfoort in :roll:
Eigenlijk klapt voor jouw overstap de dienstregeling van de 56 een uur te laat om, die sluit na 19.30 uur namelijk wel aan op de trein naar Enschede.

Best knullig trouwens zie ik nu: die trein van 18.52 uur is dus de enige in de avond die geen aansluitingen vanaf Zeist heeft. En ook in de daluren overdag mikt men op de aansluiting naar Zwolle met zowel de 52 als de 56.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Hainje »

Nou tijd om
Maxim schreef:
eens aan het werk te zetten. :D
🍉
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Frankrijk is weer op zijn meest Frans vandaag. Een discussie in het journaal of de inkomstenbelasting op de huidige manier moet blijven waarbij de werknemer het brutoloon wordt uitbetaald of dat de werkgever voortaan de belastingen inhoudt en overmaakt aan de Belastingdienst. Macron zou dat laatste nu tegenhouden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
PHS

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 13:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door trolly »

Is "wat wij doen" vooruitgang?
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
PHS

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 13:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

trolly schreef:Is "wat wij doen" vooruitgang?
Ja. Nu krijgen veel Fransen in september een torenhoge rekening van de belastingdienst en krijgen veel mensen daardoor betaalproblemen, want te weinig geld opzij gezet.

En de overheid heeft in Nederland 12x/jaar een vaste inkomstenstroom. Mochten de inkomsten halverwege het jaar blijken tegen te vallen, dan kan de overheid eerder bijsturen dan wanneer de jackpot die een keer per jaar valt toch wat tegenvalt.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Meltrain »

Daarnaast houden mensen over het algemeen niet van betalen, dus voelt het prettiger om gewoon wat minder geld te krijgen in plaats van een deel later weer af te moeten staan.
(Financieel gezien is het voor de burger overigens wel beter om bruto uitbetaald te krijgen omdat je dan wat extra rente kunt vangen.)
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Vinny »

Suus schreef:
trolly schreef:Is "wat wij doen" vooruitgang?
Ja. Nu krijgen veel Fransen in september een torenhoge rekening van de belastingdienst en krijgen veel mensen daardoor betaalproblemen, want te weinig geld opzij gezet.

En de overheid heeft in Nederland 12x/jaar een vaste inkomstenstroom. Mochten de inkomsten halverwege het jaar blijken tegen te vallen, dan kan de overheid eerder bijsturen dan wanneer de jackpot die een keer per jaar valt toch wat tegenvalt.
Daardoor is de Franse overheid ook gevoeliger voor economische crisis. Als heel veel mensen de rekening in september niet kunnen betalen heeft de Staat een probleem...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13109
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Z2N »

De twijfels zijn toch vooral technisch van aard, de belastingdienst lijkt er nog niet klaar voor om in januari over te gaan (het plan kwam nog van Sarkozy), en ook de werkgevers zijn angstig, omdat zij meer administratiekosten zouden maken. Maar ik zie het nog wel gebeuren, en of Macron ermee doorgaat leren we vandaag.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door webguy »

Meltrain schreef: (Financieel gezien is het voor de burger overigens wel beter om bruto uitbetaald te krijgen omdat je dan wat extra rente kunt vangen.)
Volgens mijn krijgt de overheid over het algemeen a) meer rente dan jij op je eigen rekening krijgt of b) een beter tarief op staatsleningen, net hoe je het bekijkt
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13109
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Z2N »

En dat is een van de redenen voor de overheid om er voor te kiezen: het Franse Ministerie van Financiën rekent met 700 miljoen extra inkomsten zonder enige belastingverhoging. De overheid heeft vandaag dan ook besloten om de belastinghervorming door te voeren. De overheid is ervan overtuigd dat de maatregel, in tegenstelling tot wat sommige boze tongen beweren, de koopkracht gaat steunen. Dit doordat al het inkomen dat overblijft bij burgers aan het einde van een gemiddelde maand ook echt uitgegeven kan worden, in plaats van dat er extra geld opzij gezet moet worden voor het geval dat de belastingsrekening over het jaar plots hoger uitvalt. Daarmee wordt het voor de burgers ook simpeler, in plaats van 30 miljoen belastingbetalers hebben alleen de staforganisaties van ondernemingen de volledige belastingcode nodig.

Overigens was uitstellen niet echt een optie: na de Benalla-affaire en de derde herschikking van ministers op 15 maanden tijd, zou het uitstellen of zelfs schrappen van een voorstel dat al maanden aangekondigd werd opnieuw reputatieschade betekenen voor de regering-Macron.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door trolly »

Z2N schreef:belastingcode
Belastingwet.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13109
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Z2N »

In Frankrijk is het toch echt een code. (A)
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door trolly »

Zekers. En in Nieuw Zeeland is het law. Als je het graag over de code des impôts wil hebben: doe je ding. Maar met belastingcode zet je eenvoudige Hollandse jongens (m/v/l/h/b/n/v/t) zoals ik wel heel erg aan het denken. Kan niet goed zijn.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 69 gasten