Mag ik even kwijt

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
dylanwild94
Berichten: 6183
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door dylanwild94 »

Ik had laatst een ontbijtje bij de Mc donald's gehaald en in de trein opgegeten telt dat ook? :mrgreen:
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Warm ontbijt in de trein <3

Edit: Maar ik vermoed dat Trolly een persoon op stand is, en daarom ook nog nooit kennis heeft gemaakt met de McMuffin.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Hainje »

Trolly is inderdaad veel te decadent voor de McDrek.
🍉
dylanwild94
Berichten: 6183
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door dylanwild94 »

Je ontbijtje hoef je natuurlijk ook niet persé bij de mc te halen natuurlijk.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Aking »

Misschien kan onze Trollebol wat inspiratie opdoen op de Twitters bij de Dining Car?
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Mikos »

Ook aan te bevelen: De Dinner Train vanaf Amsterdam :)
Ferdinand
Berichten: 2054
Lid geworden op: ma 28 aug 2017, 20:39
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Ferdinand »

En toch wil ik je aanraden dat niet te doen. Wij hebben zulke slechte ervaringen gehad met dat bedrijf. Eerst werd maar liefst driemaal de rit verplaatst, met een of ander vaag excuus dat een grote groep mensen hun rit verplaatst had en het nu niet doorkon. De locomotief waarmee ze lopen te pronken op hun website was er ook helemaal niet. Er reed gewoon een simpele huurlocomotief. Het kostte eerst €150 p.p., nu volgens mij €99 p.p.. Nog steeds veel te veel. De route werd overigens op het laatste moment ook ingekort door andere problemen.

Ik moet wel zeggen dat het eten en drinken goed was en dat de trein van binnen erg mooi aangekleed was.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Mikos »

Dus omdat er om organisatorische redenen (een grote groep die een afspraak verplaatst) een afspraak verzet werd en er een 'simpele huurlocomotief' reed, de prijs tegenwoordig wat lager is en er een andere route werd gereden, raad je het af? Vind ik weinig overtuigende argumenten, eerlijk gezegd.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door trolly »

Suus schreef:Je kan vroeg van huis gaan zonder ontbijt en vanaf Amsterdam Centraal een trein richting Duitsland of Frankrijk nemen om dat op te lossen :mrgreen:
Mikos schreef:Of je neemt je ontbijtje mee van thuis en neemt een willekeurige trein om het ontbijtje op te eten. Daar willen we trouwens dan ook wel graag foto's van zien. :Y
dylanwild94 schreef:Ik had laatst een ontbijtje bij de Mc donald's gehaald en in de trein opgegeten telt dat ook? :mrgreen:
Nope, allemaal fraude. Een echt treinontbijt levert je over aan de willekeur van het spoorbedrijf. Zoals de vliegtuigpassagier wordt teruggeworpen op de gummetjes die de KLM uitdeelt, zoals Suus mag genieten van het speltkoekje en het vage sapje van Trenitalia, in de wetenschap dat in elk gat dat je uit de trein kan zien uitstekende koffie en prima brioches voor weinig verkocht worden.

En als ik de keuze heb stel ik m'n ontbijt graag uit als het anders de fa. Donalds wordt :Y
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Durashift »

^^^ je weet niet wat je mist. Best goed te nassen hoor, trolly. (A)
Suus schreef:Warm ontbijt in de trein <3

(..) McMuffin.
Dat kán je laten afkoelen.. door intussen de croissant op te peuzelen.. en daarna het lekkere flesje sap te consumeren. :wink:
cassie127
Berichten: 6570
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door cassie127 »

Als we het nu toch over ontbijtjes hebben....
Laatst gewijzigd door cassie127 op zo 14 okt 2018, 01:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Durashift »

Die van La Place is ook wel goed te doen en in verhouding, qua prijs, vind ik.


La Place schreef: Ontbijt

Een ontbijt bij La Place bestaat uit koffie of thee, een glas vers geperste jus d’orange en 6 items van het ontbijtbuffet naar keuze.

Dit buffet bestaat onder andere uit verse croissants, broodjes, gebakken en/of gekookte eieren, kaas, ham en jam. Tot 11.00 uur kun je genieten van een ontbijtje.

Bron: https://www.laplace.com/nl/items/ontbijt
Kan je ook meenemen. :pos:
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13111
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Z2N »

Moet je wel een La Place in de buurt hebben met een ontbijtbuffet, en aangezien zelfs Utrecht dat niet lukt is het wel een nicheaanbod. (A)

Maargoed, een ontbijtdiscussie ga ik mij verder niet mee mengen. Ik ontbijt het liefste warm, op z'n Brits als het een vroege start is, en met een volledige maaltijd als lunch (op z'n Frans) als ik pas na 11'en mijn bed uit rol. Dat laatste overigens het liefste samen met Jean-Pierre Pernaut. :mrgreen:
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3434
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Tom024 »

Suus schreef:
Tom024 schreef:Nu al zin in. *trein* Uurtje of 17 in een Roemeense nachttrein.

Afbeelding
Ik mag hopen dat de Roemenen betere catering hebben in de nachttreinen dan de Italianen. Geen restauratie (hebben alleen Freccia’s in Italië) of dingen te koop bij de begeleider, wel was er een ontbijt, bestaande uit:

Afbeelding

Gelukkig had ik een tas boodschappen gehaald voor de rit van 18 uur...
Ik heb al gezien dat er geen bar/ of restauratiewagen in de trein zit, dus ik vrees ervoor.Mijn plan is vantevoren ook even in te slaan ja.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Stefan »

In de nachttrein van Budapest naar Boekarest kreeg ik zoute stengels en flesjes water :')
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Z2N schreef:Moet je wel een La Place in de buurt hebben met een ontbijtbuffet, en aangezien zelfs Utrecht dat niet lukt is het wel een nicheaanbod. (A)
Rotterdam heeft er daar twee of drie van? Kreeg er laatst zelfs kortingsbonnen voor bij de Spotta.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13111
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Z2N »

Pfff, het is een idiote nacht geweest in de regio rond Carcassone, waar ik een oom en tante heb wonen. In vijf uur tijd viel voor vijf maanden aan regen, in Trèbes steeg het waterpijl 8 meter en het dodental staat ondertussen op 13. Dus mocht ik voor de tweede keer dit jaar maar even gaan bellen met Zuid-Frankrijk, de vorige keer was in maart... :shock:
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Ferdinand
Berichten: 2054
Lid geworden op: ma 28 aug 2017, 20:39
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Ferdinand »

Deze maand bij YouTube en TapaTalk geen reclame voor mij. Ik heb die proefperiode voor de premiumversie maar eens gestart (en daarna direct opgezegd). Bij YouTube kost het maar liefst €11,99 anders. Dat is het voor mij totaal niet waard.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8797
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ArrivaBas »

Op de flessenhals tussen Dordrecht en Brabant genaamd A16 zijn in beide richtingen op nagenoeg hetzelfde traject ongelukken met vrachtwagens gebeurd. hierdoor staan alle rijkswegen rondom Dordrecht muurvast.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ODRAIL »

Ik had vandaag naar de tandarts gemoeten voor de drie maandelijkse controle. Maar gisteren werd er gebeld dat de tandarts ziek is. Dus dan maar over drie weken terug komen.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Michael »

Ik dacht vanochtend even een lekker stukje te gaan fietsen met dit mooie weer. Uiteindelijk in Dordrecht terechtgekomen en maar even bij de McDonald's een lunch nuttigen. Toen ik vervolgens weer verder wou gaan fietsen bleek mijn fiets een lekke band te hebben. Vervolgens een flink stuk gelopen naar station Dordrecht Zuid om daar de trein naar Dordrecht te nemen en daar bij de fietsenstalling een nieuwe band erop te laten zetten. Aangezien dat niet meteen geregeld kon worden mijn fiets daar achtergelaten en per trein en bus naar huis gegaan. Vanavond maar weer terug naar Dordrecht om mijn fiets op te halen. Ik heb mijn beweging wel weer gehad voor vandaag.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ODRAIL »

Vanmiddag weer de jaarlijkse griepprik gehaald :wink: .
julsteren
Berichten: 2361
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door julsteren »

Griepprik ja :') wij hier zijn vandaag 3 keer gebeld door verwarde mensen die een verkeerd nummer hebben getoetst en dachten dat wij een dokterspraktijk zijn. Ze wouden allemaal de griepprik _O-
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Ga je zelf meteen door naar de mieren of moet ik even een verwijzing voor je uitschrijven?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
diederickx
Berichten: 1630
Lid geworden op: vr 02 sep 2016, 22:59

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door diederickx »

Is wouden echt zo fout dan? Lelijk in schrijftaal ja, maar fout?
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 37 gasten