Mag ik even kwijt

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15343
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ODRAIL »

@dylanwild94: Je was me net voor :wink: .
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50894
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

De wereldberoemde Florentijn Hofman (bekend van de grote badeend) gaat een nieuw kunstwerk maken. Het wordt een vos van tien meter hoog, veertien meter breed en vijftien ton zwaar. Het krijgt de naam Bospoldervos heten en het staat symbool voor de slimheid en gevatheid van de mensen die in Rotterdam-West wonen.

En het komt eind volgend jaar op nog geen 100 meter van mijn huis te staan *O*
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Jef400 »

Ik weet wel waar ik mee bezig ben. Soms dan..

@Suus - Waar precies? Zal ik er tegen die tijd eens op gaan letten.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50894
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Het komt op de Schiedamseweg, maar de locatie kan nog wat verschuiven. Het CBK gaat nu de vergunningsprocedure starten.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21346
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Meltrain »

Suus schreef:Het krijgt de naam Bospoldervos heten en het staat symbool voor de slimheid en gevatheid van de mensen die in Rotterdam-West wonen.
Dan wil ik een HillesluisMuis die de spitsvondigheid van de mensen op Zuid symboliseert. :Y
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
erjeebee
Berichten: 1393
Lid geworden op: do 07 jan 2010, 15:41
Locatie: Brisbane of daaromtrent

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door erjeebee »

Ik pleit voor een RotjeknorTor (die ALLE Rotterdammers symboliseert) op een ponton midden in de Maas
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50894
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Sorry, we hebben al drijvende koeien :Y
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
erjeebee
Berichten: 1393
Lid geworden op: do 07 jan 2010, 15:41
Locatie: Brisbane of daaromtrent

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door erjeebee »

Meuh
Ferdinand
Berichten: 2054
Lid geworden op: ma 28 aug 2017, 20:39
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Ferdinand »

Voor het bezorgen van het buurtblad moest ik gisteren naar Huis ter Heide. Ik wist al van de ontzettend mooie gezichtslaan van Huis ter Heide, maar nu ben ik eens gestopt om er een foto van te maken. Deze gezichtslaan is ongeveer een 1 km lang en loopt van het huis van de Zevendedags Adventisten naar het grote huis op Park Rodichem.
Ik heb ooit een verhaal gehoord waarom dit zo is hier. Een koppel woonde in het huis van de Zevendedags Adventisten en ging op een gegeven moment scheiden. De man wilde echter wel op zijn vrouw letten dus liet de man een gezichtslaan aanleggen en de vrouw ging wonen in het huis kaarsrecht tegenover, maar dan 1 km verder. Geen idee of dit verhaal ook echt klopt.

Iemand enig idee of er meer van dit soort gezichtslanen zijn in Nederland? (met deze lengte en het doorkruisen van straten)Afbeelding
Mdk
Berichten: 1250
Lid geworden op: ma 15 mei 2017, 12:20

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Mdk »

De Koning Lodewijklaan in Apeldoorn heeft een vrij lange, vrij rechte groenstrook met bomen in het midden van de straat. Maar dat heeft te maken met de vroegere koningsspoorlijn die naar Paleis het Loo liep. Hoe lang het is zou ik echt niet weten.
Laatst gewijzigd door Mdk op zo 11 nov 2018, 14:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Bij twijfel altijd klagen
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13665
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Vinny »

Zichtlijnen zijn in de Nederlandse landschapsarcitectuur zeldzaam. En als ze bestaan (Museumplein vroeger) worden ze om zeep geholpen. Blijkbaar levert dat voer voor mythevorming op.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39178
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Daniel »

Amersfoort kent nog wel een aantal behoorlijk lange zichtlijnen: in de oudere stadsuitbreidingen liggen de hoofdinvalswegen zodanig dat je altijd de Onze Lieve Vrouwetoren recht voor je uit ziet wanneer je de stad in rijdt. Dat is in elk geval van toepassing op de Amsterdamseweg, Utrechtseweg, Leusderweg en Hogeweg.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6031
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door AppleMoose »

Als je er oog voor hebt, kom je ze nog wel tegen. Zeker menig landgoed heeft wel een of meerdere zichtlijnen, helaas vaak wel onderbroken door straten/wegen. Paleis Soestdijk heeft, ondanks de Amsterdamsestraatweg, een lange zichtlijn naar het Naald Van Waterloo en ook rondom Paleis Het Loo zijn enkele zichtlanen te vinden. Hof te Dieren heeft er ook enkele maar deze zijn wat meer onderbroken en niet allemaal toegankelijk.
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39178
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Daniel »

Owja, hoe kon ik er nou eentje vergeten waar ik dagelijks langskom... Kasteel Renswoude heeft ook nog een zichtlaan van een ruime kilometer lang vanaf de provinciegrens naar het kasteel. Die wordt echter wel doorsneden door de provinciale weg.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Tochjo
Donateur
Berichten: 1130
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 11:12

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Tochjo »

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50894
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Elk jaar tref ik er toevallig een in de tram, en vandaag was het weer zo ver, een enquêteur voor de OV-Barometer. De RET kan wat mij betreft ook volgend jaar weer op mooie cijfers rekenen (behalve op frequentie en amplitude).
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15343
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ODRAIL »

Gisterenochtend had ik ook een enquêteur in de metro voor de OV-Barometer. De RET heeft van mij een iets hogere cijfers gekregen dan de voorgaande jaren. En nu maar hopen dat ik volgend jaar weer hogere cijfers kan geven.
Cas
Berichten: 881
Lid geworden op: zo 01 apr 2018, 04:38
Locatie: Leuven/Utrecht

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Cas »

Suus schreef:Elk jaar tref ik er toevallig een in de tram, en vandaag was het weer zo ver, een enquêteur voor de OV-Barometer. De RET kan wat mij betreft ook volgend jaar weer op mooie cijfers rekenen (behalve op frequentie en amplitude).
Wat beschouw je als amplitude in het vervoer, de capaciteit per voertuig?
請勿靠近車門
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50894
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Tijd van de eerste rit en laatste rit. Laatste rit is prima, maar in Rotterdam-West start het vervoer richting het centrum naar mijn mening veel te laat omdat alle trams uit Zuid of Kralingen moeten komen en dan soms ook nog eerst naar Vlaardingen moeten voordat ze terugkeren richting centrum.

Vanuit Kralingen kan je op zondag al om 7:30 op het Centraal Station zijn, vanuit West pas net na 8:30.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39178
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Daniel »

Suus schreef:Elk jaar tref ik er toevallig een in de tram, en vandaag was het weer zo ver, een enquêteur voor de OV-Barometer. De RET kan wat mij betreft ook volgend jaar weer op mooie cijfers rekenen (behalve op frequentie en amplitude).
Ah, ze bestaan dus nog... ik heb die enquêteurs voor de OV-barometer al jaren niet meer gezien terwijl ik toch wel dagelijks in de bus zit.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Durashift
Berichten: 5642
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Durashift »

Suus schreef: (..)

Vanuit Kralingen kan je op zondag al om 7:30 op het Centraal Station zijn, vanuit West pas net na 8:30.
Bus of metro geen optie?


~~~~~
Ps: wat ik dus ff kwijt wil: heb mijn, verloren en verlopen, ID kaart teruggevonden.. Voel net in de borstzak van het overhemd dat ik aanheb vandaag (lange mouwen.) en daar zit iets in wat ik er, volgens mij, vandaag niet ingestopt had..

:roll: :shock: :P *O*

Morgen maar ff de gemeente bellen.. of ze de kaart nog terug willen hebben (ondanks mijn proces verbaal ivm vermissing).
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15343
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ODRAIL »

In het lijstje van lange doorkijk lanen / wegen kan ook de Laan van Avant - Garde in Rotterdam Nesselande. Deze is iets langer dan 1 kilometer (wel onderbroken door 2 rotondes).

https://www.google.nl/maps/@51.9866417, ... bfov%3D100
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21346
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Meltrain »

Suus schreef:Tijd van de eerste rit en laatste rit. Laatste rit is prima, maar in Rotterdam-West start het vervoer richting het centrum naar mijn mening veel te laat omdat alle trams uit Zuid of Kralingen moeten komen en dan soms ook nog eerst naar Vlaardingen moeten voordat ze terugkeren richting centrum.

Vanuit Kralingen kan je op zondag al om 7:30 op het Centraal Station zijn, vanuit West pas net na 8:30.
Mij lukt het met de RET ook niet om voor 8:30 op het Centraal Station te zijn, tenzij ik naar de halte Randweg loop.
Veel bussen rijden op zondag overigens ook niet voor 8:30 uur. :shock:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
SLToilet
Berichten: 1409
Lid geworden op: wo 05 nov 2014, 12:40

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door SLToilet »

8:30, dat is vroeg! In Hilvarenbeek rijdt bus 143 ook de 'hele' zondag maar de eerste bus gaat pas rond 9:40 :X
- Reist voortaan als vrouw met mondkapje -
waldo79
Berichten: 7627
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door waldo79 »

Mag ik dat een wat kromme vergelijking vinden. Hilvarenbeek is niet bepaald grootstedelijk gebied. In een grote stad als Rotterdam verwacht je je wel te kunnen verplaatsen voor 8.30.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 gasten