Mag ik even kwijt

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Aking »

Want aan de rand van je pannenkoek is het geen pannenkoek meer? :')
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39192
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Daniel »

Het schijnt wel dat het virus nu het sterkst in Noord- en Zuid-Holland rondwaart inderdaad, maar dat wordt deels ook verklaard doordat daar simpelweg veel meer mensen wonen. Het is natuurlijk deels ook gewoon een stukje kansberekening of je een besmet persoon tegenkomt.
De situatie geldt nog niet eens voor de hele Randstad: in de provincie Utrecht is al weken een vrijwel vlakke lijn te zien en hebben we al diverse dagen gehad waarop niemand opgenomen werd of overleed aan COVID-19.

Op dat kaartje van ArrivaBas zie je ook goed terug dat Dordrecht heel donker kleurt, maar dat ligt er vooral aan dat er daar iets van de helft van de bewoners van één locatie van een verpleeghuis besmet blijkt. Daar testen ze nu alle bewoners die nog niet besmet zijn wekelijks, dus ja, dan komt er wel veel aan het licht.

Overigens was het met Pasen en Koningsdag lokaal ook aardig druk, maar toch daalden de cijfers gestaag door twee weken later.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13037
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Ardan »

Waar het voor de één misschien beter is om voor je te houden hoe je de coronarichtlijnen aan je laars lapt, is het voor de ander misschien beter om niet meteen met het wijzende vingertje te gaan zwaaien. Hoe je je dagelijkse leven lijdt is je eigen verantwoording. Je hoeft je hier niet beter voor te doen dan een ander. Houd rekening met elkaar maar laat anderen ook in hun waarde.
Ik doe ook maar wat
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Aking »

Volgens mij ligt er vooral bij dat laatste ook een mooie taak voor de rode jassen, wijzende vingertjes zijn namelijk volgens mij altijd "op de man spelen" waar men hier zo op tegen is. (A) *O*
PHS

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 13:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50913
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Er is misschien de indruk ontstaan dat ik het huidige leven leuk vind. Dat is niet het geval. En ik ben het ook niet eens met elk besluit of actie van de overheid, maar dit is wel een tijd dat aan iedereen wordt gevraagd om bij alles wat je doet even stil te staan om de gevolgen te overzien. Wellicht heb ik daarbij niet op de juiste manier gereageerd op berichten van bepaalde mensen, maar ik doe dat nu vanwege de eerste drie zinnen van dit bericht.

Belangrijk: Als de huidige situatie neerslachtige gevoelens geeft die je met de ondernomen acties probeert te onderdrukken, bel dan vooral je huisarts en vraag om hulp! Mentale gezondheid is extreem belangrijk en verdwijnt niet door ervoor te vluchten (geloof mij, ik heb het geprobeerd). Het leven hoeft niet altijd gaaf/spannend/druk te zijn en dingen zullen niet altijd gaan zoals je willen. Dat is niet altijd even leuk, maar maak je daarvoor weerbaar door in ieder geval die emoties te herkennen.

Wil je met een boek proberen iets van de situatie te maken, dan kan ik Je moet (bijna) niks van Lianne Keemink aanraden. Ik heb er zelf veel aan gehad en heb meerdere collega's en mensen in mijn omgeving het ook aangeraden of gegeven (ik denk dat ik nu al vijf keer heb gekocht) en veel mensen hebben er echt wat aan gehad.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Jef400 »

Wubbo schreef:Wat is het heerlijk gezellig hier.

Ik had vandaag thee met citroen-ananassmaak, en vraag me nu af of er warme dingen zijn die wel lekker zijn met ananas? Pizza Hawaï is ook geen onverdeeld succes, die discussie hebben we hier al eens gehad meen ik.
De pizzadiscussie niet alleen hier overigens :')
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Jef400 »

Waarom is het voor iedereen nodig om zich met elkaar te bemoeien? Als jullie dat zo graag willen. Ga gezamenlijk in de boksring staan. Pak ik wel wat popcorn erbij...
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Aking »

Sjah, demense "mogen" niet meer met trein/trèm/bus/metro (of worden verketterd als ze dat wel doen) en hebben dus niks meer te doen, dan moet je wat hè :Y *O*

Wat me vooral, nog meer, opvalt de laatste tijd, is dat er vanuit het beheer nogal met twee maten gemeten wordt (voor zover zichtbaar). Als ik een scheet laat, of een soortgelijk natuurlijk proces beschrijf door te melden dat ik zit te schijten heb ik een rode jas in m'n meelboks en is mijn bericht verwijderd. Maar als een Julsteren voor de tweede keer in korte tijd "weggepest" wordt gebeurt daar, zichtbaar althans, helemaal niks mee of tegen.

Terwijl als ik Chrysa feliciteer met het zijn van de nieuwe Hainje omdat ze aankondigt kassamiep te worden(*) ik die rode jassen weer in m'n meelboks heb wegens "op de man spelen" en "onheus bejegenen van leden" want meneer Hainje zou zich maar eens onheus bejegend kunnen voelen door die opmerking en dat is toch wel gigantisch op de man spelen. Terwijl als ik dan, op datzelfde bericht reageer met een bericht waarin volgens mij ook nogal op de man wordt gespeeld ik anderhalve maand later nog niet eens een reactie op die PB heb gekregen. (en ja het is gezien/gelezen).

Ik kan me dan ook niet aan de indruk onttrekken dat ik natuurlijk tot de forumrebellen hoor, net zoals ondertussen bijvoorbeeld een Ferdinand of Julsteren die het wagen om de adviezen van het bedrijf van Mikos en co. en vadertje staat naast zich neer te leggen, waar Mikos natuurlijk tot "kamp brave borst" behoort, of daar misschien zelfs de hoeder van is met zijn UvB-boekje waar hij altijd vol trots over verhaalt in zijn schrijfsels, en derhalve dus alles kan maken omdat het in het gedachtegoedstraatje van de rode jassen past.

En laat ik duidelijk zijn, betreffende post boeit me persoonlijk heel weinig want niet zo janken allemaal, net zoals dat ik al aangaf dat Julsteren best iets grotere ballen mag kweken (of desnoods laten implanteren van mijn part). Maar "gelijke monniken, gelijke kappen" gaat natuurlijk geenszins op als er nogal eenzijdig opgetreden/gecensureerd wordt. (Voor zover zichtbaar althans, maar ik heb er niet heel veel vertrouwen in dat er achter de schermen heel veel mee is gebeurd)

(*) fictief voorbeeld, want ik heb vast de rode jassen weer in m'n meelboks als ik de daadwerkelijke situatie benoem

Tot zover mijn rant, goeiesmorges! :mrgreen:

Gaat er iemand nog lekker met de trein vandaag? *O*
Alargule

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Alargule »

Nou Aking, da's geen knuppel meer, maar een MOAB die je me daar even in het hoenderhok hebt gegooid! *O*
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Aking »

Daar ben ik voor toch? *O*
Aking schreef:dat ik natuurlijk tot de forumrebellen hoor
:mrgreen:
Alargule

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Alargule »

Forumrebel, forumterrorist: potatoes schmotatoes, nietwaar? :Y
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Aking »

Alargule schreef:forumterrorist
:shock: :o Wat neem jij nou voor woorden in je toetsenbord -o-

"Forum-verwarde-man" zul je bedoelen! :Y
Alargule

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Alargule »

Ow, je bedoelt dat je op het verkeerde forum zit? Ja, je kunt het zomaar opeens gehad hebben! :Y
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Aking »

En dan ook nog linken naar "het-forum-dat-niet-genoemd-mag-worden" :shock: :o (al is daar weinig forum meer over geloof ik :') )

Als dat je geen permaban-for-life oplevert weet ik het ook niet hoor -o-
Alargule

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Alargule »

Ach, dit was toch al een zombie-account, dus it shall my day well orphans.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Aking »

Maar ga je nou nog met de trein vandaag? Want toon ik dus verredomme es een keer oprechte interesse in m'n medeforumghostaccounter, wordt de vraag weer compleet genegerd en krijg ik weer een bak weetikhetwat over me heen -o-
Alargule

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Alargule »

Nee ik pak de auto.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Aking »

Milijeuverwardeman! -o-

Bahn fahren ist umwelt sparen! :Y
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6035
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door AppleMoose »

Als je een reactie plaatst in bepaalde bewoordingen, dan weet je dat je daar commentaar op kunt verwachten. Om vervolgens te gaan janken dat je commentaar krijgt, getuigt mijns inziens niet echt van zelfreflectie en incasseringsvermogen. Dan kan er wel gejankt worden op mogelijk inconsequent gedrag en/of trage reactie van het Almachtige Beheer, maar het zou toch ook goed zijn als je eens kijkt naar je eigen aandeel in het geheel, in plaats van de boel uit te blijven dagen en je eigen gelijk proberen door te drammen.

Dat het beheer soms inconsequent en traag (of gewoon niet) reageert weten we al langer dan vandaag. Daarop blijven jammeren heeft net zoveel zin als een baksteen in de grond stoppen en hopen dat er een huis uit groeit.

En verder, hoelang zijn we nou al weg bij opeenshadikhet.nl? Wordt het niet eens tijd om dat achter ons te laten? Het was maar een forum... het is geen lichaamsdeel dat geamputeerd is met een bot mes door een of andere seriemoordenaar waaraan we net konden ontsnappen...
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Aking »

Ronaldussen schreef:Als je een reactie plaatst in bepaalde bewoordingen, dan weet je dat je daar commentaar op kunt verwachten. Om vervolgens te gaan janken dat je commentaar krijgt, getuigt mijns inziens niet echt van zelfreflectie en incasseringsvermogen.
Excuus dat ik achter welgeteld één van mijn berichten de " :') " smiley vergeten ben die in de berichten er omheen niet stond, en je daardoor niet doorhad dat mijn reactie op Alargule niet geheel bloedserieus was :Y Ik ging er vanuit dat dat door de berichten er omheen ook wel duidelijk was, maar excuses dat mijn bericht niet geheel A-woordproof was :!:
Dat het beheer soms inconsequent en traag (of gewoon niet) reageert weten we al langer dan vandaag. Daarop blijven jammeren heeft net zoveel zin als een baksteen in de grond stoppen en hopen dat er een huis uit groeit.
Nou ja, hoop doet leven toch? Misschien gaan ze er ooit iets mee doen? *O* Ze blijven mijn meelboks tenslotte ook vol strooien, terwijl we al langer als vandaag weten wat en hoe ik post toch? :')
En verder, hoelang zijn we nou al weg bij opeenshadikhet.nl? Wordt het niet eens tijd om dat achter ons te laten? Het was maar een forum... het is geen lichaamsdeel dat geamputeerd is met een bot mes door een of andere seriemoordenaar waaraan we net konden ontsnappen...
Ah jah, want grapjes mogen natuurlijk niet als ze niet in het algemene leukstraatje passen? *O*
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3471
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Tom024 »

Ik probeer me altijd vere te houden van dit soort discussies, want daarvoor is het leven te kort. Dat gezegd hebbende, luister naar deze vrouw. Het is een uitdagende tijd, op allerlei manieren. Luister naar je lijf en doe er iets mee.
Suus schreef: Belangrijk: Als de huidige situatie neerslachtige gevoelens geeft die je met de ondernomen acties probeert te onderdrukken, bel dan vooral je huisarts en vraag om hulp! Mentale gezondheid is extreem belangrijk en verdwijnt niet door ervoor te vluchten (geloof mij, ik heb het geprobeerd). Het leven hoeft niet altijd gaaf/spannend/druk te zijn en dingen zullen niet altijd gaan zoals je willen. Dat is niet altijd even leuk, maar maak je daarvoor weerbaar door in ieder geval die emoties te herkennen.

Wil je met een boek proberen iets van de situatie te maken, dan kan ik Je moet (bijna) niks van Lianne Keemink aanraden. Ik heb er zelf veel aan gehad en heb meerdere collega's en mensen in mijn omgeving het ook aangeraden of gegeven (ik denk dat ik nu al vijf keer heb gekocht) en veel mensen hebben er echt wat aan gehad.
Laatst gewijzigd door Tom024 op wo 27 mei 2020, 13:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Aking »

Sjah, de afgelopen drieëntwintig jaar hebben aangetoond dat de zogenaamde "professionele hulp" niet heel veel bevredigends heeft opgeleverd, ik denk dat ik zelfs wel kan stellen dat een deel van de trauma's/problemen daar zelfs vandaan komen. Ik ben daar dus wat huiverig voor...

Dus "luister naar je lijf en doe er iets mee", mijn therapie is (trein)reizen, en feestjes. Al is die laatste in combinatie met bepaalde middelen deels ook wel weglopen waarschijnlijk. En sjah, mijn therapie ligt momenteel dus zo goed als stil en daar is mijn lichaam het uiteraard absoluut niet mee eens. Mede daarom dat ik dus ook helemaal klaar ben met alle Coronaellende.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50913
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Bijna iedereen is er wel klaar mee. Uit je reactie straalt in ieder geval dat je bewust bent dat het niet altijd even goed gaat en dat je weet wat goed gaat of juist niet. Dat is in ieder geval een goede positie om te zijn :pos:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3471
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Tom024 »

Die ervaringen met 'professionele hulp' zijn mij ook bekend. Ik raak ook af en toe gefrustreerd van deze hele situatie en vind het jammer dat ik er niet met trein en bus op uit kan nu ik een paar dagen vrij ben. Maarja, hopelijk niet al te lang, ofzo.

Wat ik maar zeggen wil: hou je goed, of doe er in ieder geval een poging toe. En als je je ervan bewust bent dat het niet gewenst is om te reizen per trein, maar het toch doet, lijkt me dat geen wereldramp: je hebt erover nagedacht voor je de trein instapte en dat is wat NS wil bereiken, denk ik.

(En is het hele leven niet aan grote vorm van weglopen van alles?)
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 89 gasten