Mag ik even kwijt

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Aking »

Sint Juttemis 2028 :Y
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50924
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Ik heb nu in drie dagen tijd € 57,18 aan GtbV geclaimd. Dat warme weer is niet goed voor de ICD en voor mijn humeur. Wel goed voor mijn portemonnee.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15363
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ODRAIL »

@Suus: kun je wat geld naar mij toe overmaken?

Ik kom dit jaar al drie keer een minuut te kort om een GtbV in te kunnen vullen :? .
Aking schreef:Sint Juttemis 2028 :Y
Is Sint Juttemis 2018 ook goed?

https://nl.wikipedia.org/wiki/Sint-juttemis

Maar dan moet er wel snel iets georganiseerd worden :wink: .
Laatst gewijzigd door ODRAIL op do 26 jul 2018, 19:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Aking »

Als dat ook goed was had ik dat wel als optie genoemd toch?

Nee dus! Wegwezen! :evil:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50924
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Suus schreef:Ik heb nu in drie dagen tijd € 57,18 aan GtbV geclaimd. Dat warme weer is niet goed voor de ICD en voor mijn humeur. Wel goed voor mijn portemonnee.
Correctie: € 67,51. De 9256 werd er voor de zekerheid ook maar uitgegooid.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Mdk
Berichten: 1254
Lid geworden op: ma 15 mei 2017, 12:20

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Mdk »

Dat ik gister een aandrijding heb veroorzaakt welke suus een extra GTBV claim op had kunnen leveren.
wat kost de afwikkeling van datsoort zaken verschikkelijk veel tijd zeg :')
Laatst gewijzigd door Mdk op ma 30 jul 2018, 18:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Bij twijfel altijd klagen
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Aking »

Je hebt de ICD aangedreden? :o
Mdk
Berichten: 1254
Lid geworden op: ma 15 mei 2017, 12:20

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Mdk »

Dat dan net weer niet, het slachtoffer was een groot, goed zichtbaar betonnen object genaamd het spoorviaduct over de Raampoortstraat :')
Deze heeft het dak van de opbouw van de bedrijfs-bakwagen waar ik in reed eraf gereten. Onder het motto boem is ho ben ik maar niet doorgereden, en is de onderdoorgang de halve dag afgesloten geweest.
De Volkerwessels man vertelde me dat het standaardprotocol is om dan meteen al het treinverkeer over dat viaduct stil te leggen, met alle gevolgen van dien totdat blijkt dat er geen/niet voldoende structurele schade is.
Gelukkig was hij erg dicht bij en kon hij doorgeven dat er geen structurele schade aan het viaduct was voordat de treinen stilgezet werden. *trein*
Bij twijfel altijd klagen
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50924
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Oh, was jij die “slimmerik” van deze foto: https://twitter.com/anneardon/status/10 ... 7984208898
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Mdk
Berichten: 1254
Lid geworden op: ma 15 mei 2017, 12:20

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Mdk »

Dat is hem inderdaad :')
Geen van de omwonenden leek erg verrast, ik hoorde meerdere malen dat dit met enige regelmaat gebeurt. Buiten het feit dat het natuurlijk gewoon heel dom is moet ik wel zeggen dat ik, gezien de regelmaat waarmee dit blijkbaar gebeurt de maatregelen om het te voorkomen als erg beperkt te omschrijven vind. Men heeft een tweede bordje met de hoogtebeperking opgehangen, maar van die rammelkettingen of iets dergelijks zouden hier niet misstaan. Helemaal gezien de hoeveelheid treinen die er overheen rijden en het feit dat ;het viaduct steeds lager wordt hoe verder je doorrijdt.
Bij twijfel altijd klagen
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Aking »

Op de twitters wordt gezegd dat zo'n rammelbalk 20 keer per dag kapot werd gereden, en ze er dus maar me gestopt zijn :')
Mdk
Berichten: 1254
Lid geworden op: ma 15 mei 2017, 12:20

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Mdk »

Lijkt me dat zo'n Balkje vervangen een stuk goedkoper is dan een uur (of natuurlijk veel langer) de treindiensten stil leggen.
Maar daarom zei ik ook specifiek rammelkettingen, zoals ze in Nijkerk hebben, deze gaan niet stuk als je er tegen aan rijdt. (of je moet de hele costructie uit de grond rammen)
https://goo.gl/maps/V1YCjkcFrUy
Bij twijfel altijd klagen
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50924
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Nu kom ik daar bijna nooit, maar wat is het nut van dat tunneltje versus de route Heer Bokelweg - Schiekade?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Mdk
Berichten: 1254
Lid geworden op: ma 15 mei 2017, 12:20

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Mdk »

Ik kwam vanuit het noorden over de Schiekade, de onderdoorgang daar was alleen afgesloten ivm een evenement, wat dat ook mag betekenen. daarom heb ik mijn navigatie gevolgd, die dit als de eerstvolgende optie aangaf. ik ben er ook totaal niet bekend en zat dan ook veel naar mn navigatie te koekeloeren, deze afleiding heeft er toe geleid dat ik de borden met de hoogtebeperking gemist heb en zonder er over na te denken onder het viaduct door gereden ben. :|
Bij twijfel altijd klagen
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50924
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Dat evenement was het afbreken van het hoofdpodium van Rotterdam Unlimited.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Aking »

Dus dingen afbreken is een evenement in Roffa? Dat verklaart een hoop (A)
waldo79
Berichten: 7660
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door waldo79 »

Borden langs en boven de weg zijn dus relevanter dan wat een navigatiesysteem aangeeft. Als je verkeerd bent gereden corrigeert dat apparaat zelf wel weer :)
Mdk
Berichten: 1254
Lid geworden op: ma 15 mei 2017, 12:20

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Mdk »

Zeker waar, maar borden langs de weg brengen me niet naar mijn locatie :wink:
Bij twijfel altijd klagen
waldo79
Berichten: 7660
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door waldo79 »

Oh jawel. Gooi die navigatie de deur uit en je zult zien dat je alleen Google Maps voor de laatste 500 meter nodig hebt.

Althans, deze keer jongen is nog van voor de navigatie en ik rijd pijnloos door drukke steden heen doordat ik een idee heb waar ik me bevind.
Mdk
Berichten: 1254
Lid geworden op: ma 15 mei 2017, 12:20

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Mdk »

En die laatste vijfhonderd meter was precies waar ik me bevond (A) (of in ieder geval het laatste stukje in een stad waar ik nauwelijks kom)
Bij twijfel altijd klagen
waldo79
Berichten: 7660
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door waldo79 »

Niet om belerend te zijn, maar toch blijven aanwijzingen buiten relevanter dan binnen.

(Wil niet zeggen dat ik altijd bots en deukvrij ben gebleven :) )
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Aking »

Kom kindertjes, niet zo botsen! Het imago van Mdk heeft tenslotte al een flinke deuk opgelopen :Y
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3038
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door nvdw »

Een van die borden hoort aan het begin van de kruising te staan, dus samen met dat bord eenrichtingsverkeer. Zeker met een doorrijhoogte van 2,7 meter lijkt me dat geen slecht idee, want daar kom je met zo'n bezorgbus dus al makkelijk aan.

Dan nog geldt natuurlijk: als het niet in je systeem zit om er op te letten, neem je die borden ook niet waar. Ik heb tijdens lessen op de vrachtwagen ook wel eens een ingreep gehad omdat ik een weg in wilde rijden die ik met de bus anders gedachteloos zou nemen. Maar ja, die bus paste wel onder een viaduct met 3,5 meter doorrijhoogte en de truck mooi niet ;)
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
waldo79
Berichten: 7660
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door waldo79 »

Heb ook wel eens met hogere voertuigen gereden (zat netjes een sticker met een hoogtemelding op het dashboard) en dan vergeet je dat je 0,6 meter breder bent dan een personenvoertuig. Schade op de rechter kant...

Was op een parkeerplaats en gevalletje verkeerd de breedte inschatten.
Mdk
Berichten: 1254
Lid geworden op: ma 15 mei 2017, 12:20

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Mdk »

Ik geef Waldo ook zeker geen ongelijk, maar in de praktijk gaat het niet altijd volledig zoals de bedoeling is. (Wat je zelf dus ook gemerkt hebt).
Daarbij slaat nvwd de spijker op zn kop, je traint jezelf onbewust om de signalen te herkennen die voor jou relevant zijn, en de signalen te negeren die niet relevant zijn. Eerder reed ik wekelijks in zo'n bakwagen, maar nu was het de eerste keer in enkele maanden. Dat is toch even omschakelen, helemaal als je met extra obstakels rekening moet houden, zoals navigeren door een stad die je niet kent en onverwachtte omleidingen.

Die stickers zijn volgensmij verplicht, ik heb in ieder geval nog nooit in een bakwagen/hoge bestelwagen gereden waar er geen in zat.

Begrijp me niet verkeerd, ik zoek geen excuses, maar het zijn zeker facoren die de kans op zo'n fout vergroten.

@nvwd er staat inderdaad een vooraankondiging betreffende de hoogte voordat je de straat in rijdt, ik heb helaas zowel die als het bord op het viaduct gemist.

Maargoed, zowel mijn collega en de omstanders zijn oké, en dat is het belangrijkste. Ik zelf heb ook niks, alleen is mijn ego nu meer kapot dan de bakwagen.
Bij twijfel altijd klagen
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 161 gasten