Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
Z2N schreef:Ik weet dat dat vies tegen valt. Zeker in het weekend heb je het niveau dagjesmens waarvoor niets anders dan een gigantisch bord voldoende is om mensen op de juiste trein te wijzen. Ga voor de grap eens kijken bij de TB21 bij de Freshfoodcourt boven 5/7a rond een uurtje of vier in het weekend.
Ook bij de andere TB21 schermen is dit het geval .
@ Suus:Dit zijn geen valse aantijgingen.
Schiphol is wel iets anders als Utrecht Centraal hoor.
Oh? Er komen heel veel mensen die volgens mij nog nooit een trein hebben gezien, geen flauw idee hebben hoe ze hun kaartje moeten gebruiken en de drukste treinen zijn die naar Amsterdam Centraal. Ik zie geen verschil :Y
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Schiphol is natuurlijk een ander verhaal, daar vertrekt vanaf spoor 1-2 iedere 3 minuten een trein, naar bestemmingen van Amsterdam Centraal tot Groningen en Heerlen.
Ach, het niveau van de dagjesmensen is overal even laag... vanmorgen zaten er na Zwolle wat dagjesmensen die naar Groningen wilden in de trein naar Leeuwarden, vanavond juist weer een stel dat via de Hanzelijn moest in de trein via Amersfoort (maar die kwamen er nog op tijd achter).
Blijkbaar is het als je eenmaal het juiste perron hebt gevonden ook nog knap lastig om aan de juiste kant ervan in een trein te stappen
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Kopenhagen -> Helsinki en Helsinki -> Amsterdam is sowieso niet te doen met de trein, en Breda -> Kopenhagen was met de trein minimaal 70 euro. Heb nu maar 55 betaald voor de vlucht en scheelt me zo'n 9 uur reistijd.
Wellicht dat er onder jullie geïnteresseerden zijn die zo'n remklokje willen kopen om daarmee geld te kunnen inzamelen om Rob die operatie te kunnen laten betalen. Interesse? Stuur dan een mail naar jan.soer@hotmail.com
India is nu niet het eerste land waar je aan denkt bij een dergelijke behandeling. Desalniettemin ga ik eens kijken wat voor mij financieel de mogelijkheden zijn. Vind het een leuk klokje en als ik daar iemand mee kan helpen dan is dat mooi meegenomen.
Sommige mensen zijn echt dom. Ik zeg duidelijk dat mijn achternaam met een lange ij is en spel het daarna nog opnieuw voor ze. En nóg schrijven ze het verkeerd :X
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
NS en PostNL gaan een samenwerking aan om bagage naar Schiphol te brengen, zodat je die niet in de trein mee hoeft te nemen. Op Plaza haal je de bagage weer op, kun je er eventueel nog iets in stoppen en daarna inchecken.
Speciaal voor iedereen die het gezeul met koffers niet ziet zitten én voor iedereen die met de trein reist, maar niet kan zitten omdat er koffers op de stoelen staan. Ik ben benieuwd of er gebruik van gemaakt gaat worden.
Er zijn ook initiatieven om luchtvaartreizigers bagage via koerierdiensten te laten verzenden naar de verblijfslocatie in het buitenland. Dat lijkt mij een veel beter initiatief omdat er dan echt voordelen zijn voor de reiziger en geen extra kosten hoeft te maken en wellicht zelfs goedkoper uit is. Als de NS zich daarbij aansluit haalt dat ook koffers uit de treinen.
Ook die initiatieven zijn er, alhoewel ik ook al gehoord heb dat reizigers daar terughoudender mee zijn, omdat ze niet op het laatste moment nog wat aan hun bagage toe kunnen voegen. Met de nodige haken en ogen denk ik dat het in ieder geval een begin is van minder bagage in de trein naar Schiphol. Wat weer een kostenreductie met zich mee kan brengen, omdat de luchtvaartmaatschappijen steeds hogere prijzen vragen voor het vervoeren van bagage.
Het niet op het laatste moment iets kunnen toevoegen lijkt mij niet zo'n probleem. Het zal nooit om grote hoeveelheden gaan dus kan het nog prima mee als handbagage. In vergelijking met het initiatief van NS en PostNL levert het veel minder gesjouw en handelingen op en er zijn ook voordelen voor de Airline en luchthaven. Er zijn dus meer partijen die er een succes van willen maken en de kans wordt dan veel groter dat dit ook echt een verschil gaat maken, ook in de trein.
JWM schreef:Het niet op het laatste moment iets kunnen toevoegen lijkt mij niet zo'n probleem.
JWM gaat niet zo vaak op reis met het vliegtuig, ik hoor het al Voor de luchtvaartmaatschappij zijn er trouwens niet zo gek veel voordelen wanneer passagiers geen bagage meenemen; die extra kosten die ze maken voor het meenemen van bagage zijn voor de maatschappijen aardig lucratief. Alleen de goederenvluchten zullen een hogere bezettingsgraad kennen met al die koffers, afhankelijk van de bestemming natuurlijk. Binnen Europa zal er ook een hoop per wegtransport worden vervoerd.
Ruimbagage kost tijd en dat is voor een low-costmaatschappij die z'n vliegtuigen het liefst zo veel mogelijk laat vliegen niet aantrekkelijk. Daarnaast is het een bron van vertragingen. Zo mag een vliegtuig bijvoorbeeld niet de lucht in als de passagier er niet in zit maar de koffer wel.
Het kan inderdaad een bron van vertraging zijn. Echter, zodra niemand meer ruimbagage meeneemt bij de genoemde low cost-airlines, dan heeft zo'n vliegtuig ongeveer één derde aan ongebruikte ruimte bij zich. Je kunt op je klompen aanvoelen dat die low cost-airlines daar wat op willen verzinnen en dat je binnen de kortste keren krijgt dat zij goederen gaan transporteren. En dan krijg je geheid uiteindelijk diezelfde koffers weer in dat vliegtuig, want die kunnen ze zo goedkoop van A naar B brengen, desnoods in samenwerking met koeriersbedrijven.
Linksom of rechtsom zal er wel wat gaan veranderen, maar of je iedereen aan de koeriersdienst gaat krijgen?