Mag ik even kwijt

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Meltrain »

Integreren is het tegenovergestelde van differentiëren.

Als je een formule f(x) hebt, dan is de integraal: F(x) = ʃ f(x) dx
Voor een normale functie f(x) = x^n geldt: F(x) = 1/(n+1) * x^(n+1) .
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
MdJ
Berichten: 4533
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door MdJ »

Meltrain schreef:
MdJ schreef: Uiteindelijk via het ROC/Vavo konden beide cijferlijsten bij elkaar gecombineerd voldoende zijn om het VWO-diploma te halen.
Ja, bij twee klasgenoten van mij, wisten ze op het VAVO ook dingen zo te combineren dat ze uiteindelijk geslaagd waren, nog voordat het jaar begon. :')
Dit inderdaad. Juni 2011 gezakt, nog herexamen gedaan voor 1 vak, in juli intake bij het Vavo, in september handelingsdeel, en in dezelfde maand gestart met mijn studie. Ook omdat de universiteit op 25 september definitief een cijferlijst wilde hebben en ik deze op 21 september in handen kreeg. :D
Bij twijfel: gebruik beton.
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3014
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door nvdw »

Meltrain schreef:Zo te horen deed je dus Gymnasium. Bij ons deden Gymnasium-leerlingen geen CVK, maar KCV (Klassieke Culturele Vorming), wat dus vooral over de Grieken en Romeinen ging.
Dat was zo makkelijk, dat ik voor mijn laatste toets minstens een 3 moest halen om op een 8 uit te komen. :lol:
Mmja kcv, dat had ik ook nog. Dat was inderdaad vrij simpel, alleen al omdat de overlap met de lesstof uit Latijn/Grieks en geschiedenis bijna 100 procent was :')
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Etienne
Donateur
Berichten: 7893
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Etienne »

Meltrain schreef:Integreren is het tegenovergestelde van differentiëren.

Als je een formule f(x) hebt, dan is de integraal: F(x) = ʃ f(x) dx
Voor een normale functie f(x) = x^n geldt: F(x) = 1/(n+1) * x^(n+1) .
Hè, gadver. Aan dit soort wiskunde had ik op het HBO echt een gruwelijke hekel. -o- -o-
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9128
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door regenmaker »

Ik gebruik het regelmatig. :)
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13080
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Z2N »

Dan heb je duidelijk de verkeerde studie gekozen... (A)
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Etienne
Donateur
Berichten: 7893
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Etienne »

Gelukkig had ik twee weken na het afstuderen een baan gevonden en heb ik dat soort wiskunde nu niet meer nodig *O*
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Wubbo »

Integreren. Dat heb ik ook gekund. Maar volgens mij na de middelbare school nooit meer wat mee gedaan, terwijl ik toch nog een beta-vervolgopleiding heb gedaan (en gehaald).

Volgens mij zou ik nu zakken als ik weer wiskunde B-examen zou moeten doen, terwijl ik daar toch een 8 voor had op mijn cijferlijst.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Ik heb behoorlijk wat fans van Galatasaray in de wijk. Niet zo vreemd, ze hebben zelfs een fanstore in Rotterdam :P
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Daniel »

Wubbo schreef:Volgens mij zou ik nu zakken als ik weer wiskunde B-examen zou moeten doen, terwijl ik daar toch een 8 voor had op mijn cijferlijst.
Tja, ligt er natuurlijk maar net aan wat je na de middelbare school gaat doen. Maar ondanks dat ik in m'n werk toch al jaren met chemie bezig ben vraag ik me ten zeerste af of ik een eindexamen nu weer tot een goed einde zou brengen. Bepaalde dingen die ik ooit op de middelbare school bij scheikunde geleerd heb gebruik ik nu echt nooit meer en zijn nogal weggezakt, maar er zijn toch ook nog dingen die geregeld van pas komen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15321
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ODRAIL »

Hetzelfde heb ik ook wel met de opleiding die ik gehad heb. Sommige dingen die ik geleerd heb gebruik in nog regelmatig en andere dingen zijn volledig weggezakt.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15321
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ODRAIL »

Naar aanleiding van de nieuwe AVG wetgeving heeft de NS de algemene voorwaarden voor abonnementen aangepast.
dylanwild94
Berichten: 6182
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door dylanwild94 »

Na aanleiding van de nieuwe AVG passen alle bedrijven hun algemene voorwaarden aan.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
cassie127
Berichten: 6561
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door cassie127 »

Ook al halen veel bedrijven die deadline van 25 mei niet: https://nos.nl/artikel/2232763-veel-bed ... tstel.html
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15321
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ODRAIL »

Ja ... wat is wel vreemd aan deze wetgeving vind is dat deze ingaat op een vreemde datum :? . Kon dit bijvoorbeeld niet op 1 juni 2018?
dylanwild94
Berichten: 6182
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door dylanwild94 »

De EU is vreemd dus past wel precies in het plaatje deze datum. :Y
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Er is in artikel 99 bepaald dat de verordening in werking treedt op de twintigste dag na die van de bekendmaking ervan in het Publicatieblad van de Europese Unie. Daarna zou een overgangsperiode van twee jaar bestaan, waarbij Richtlijn 95/46/EG (betreffende de bescherming van natuurlijke personen in verband met de verwerking van persoonsgegevens en betreffende het vrije verkeer van die gegevens) op de laatste dag zou worden ingetrokken.

De publicatie in het publicatieblad was op 4 mei 2016, dus de 20ste dag is dan 25 mei 2016. Op dat moment ging de de periode van twee jaar in waarbij de lidstaten hun wetgeving moesten aanpassen aan de verordening. In Nederland is dat net gehaald, in België is het niet gelukt.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Durashift
Berichten: 5627
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Durashift »

Ow.. dus als ik een Belgische website bezoek, na 25 mei, is mijn privacy (in theorie) een stuk minder beschermd..

Recht op vergetelheid kan je daar dus nog niet afdwingen.. OF een klacht bij de toezichthouder indienen..


~~~~~~
Kennelijk was er alleen een overgangstermijn in de richtlijn opgenomen en geen startdatum.

Dan geldt dus deze regel
:
Wikipedia schreef:(..)....De bepalingen van een richtlijn treden in werking op de datum die de richtlijn hiertoe zelf bepaalt. ...Wordt geen datum van inwerkingtreding bepaald, dan treedt zij in werking op de twintigste dag volgende op die van de bekendmaking in het Publicatieblad.

Bron:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Europese_richtlijn


Dusss, voor 1 juni had men in 2016 dus, kennelijk, zes dagen later in mei moeten publiceren. :) :X
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Durashift schreef:Ow.. dus als ik een Belgische website bezoek, na 25 mei, is mijn privacy (in theorie) een stuk minder beschermd..

Recht op vergetelheid kan je daar dus nog niet afdwingen.. OF een klacht bij de toezichthouder indienen..
De verordening gaat natuurlijk wel in, maar de toezichthouder heeft nog niet alle bevoegdheden en een aantal zaken die per lidstaat ingevuld moeten worden zijn dat nog niet. Zo is er geen journalistieke of artistieke bescherming. En vooralsnog is de toezichthouder in België de Commissie voor de bescherming van de persoonlijke levenssfeer terwijl de Verordening een Autoriteit verwacht.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door webguy »

Overigens gaat er op korte termijn weinig gebeuren:
NOS schreef:De voorzitter van de Autoriteit Persoonsgegevens Aleid Wolfsen - die de nieuwe wet moet gaan handhaven en vreest dat er te weinig geld is om alle verzoeken die door de nieuwe wet op de organisatie afkomen adequaat te kunnen behandelen - zegt dat de focus van de autoriteit vooral zal liggen bij de grotere organisaties en organisaties die bijzondere persoonsgegevens verwerken.
Bron
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Ik heb twee organisaties op het oog die van mij een brief kunnen verwachten wegens overbodige verwerking van persoonsgegevens.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door webguy »

Ja, maar als je vervolgens een klacht indient om dat kracht bij te zetten omdat de organisatie niks doet worden ze dus over 5 jaar pas onderzocht *O*
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Ik heb een bedrijf op het oog met 110.000 medewerkers, dat valt toch wel onder de definitie grote bedrijven :mrgreen:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15321
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ODRAIL »

Suus schreef:Ik heb twee organisaties op het oog die van mij een brief kunnen verwachten wegens overbodige verwerking van persoonsgegevens.
Mogen we ook weten welke organisaties dit zijn?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Waarom wil je dat weten? Wat is de noodzaak om die informatie te verwerken?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 gasten