Mag ik even kwijt

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Ardan »

Ik draai zelf regelmatig condoleancediensten op het werk, we hebben zelfs uitvaartdiensten gehouden. Het schijnt een trend te zijn dat er steeds vaker voor wordt gekozen de condoleance na de uitvaart, of zelfs de hele dienst, niet in een kil en anoniem uitvaartcentrum te doen maar in een wat meer huiselijke setting in een zaal of restaurant. De kist wordt dan naar het graf of het crematorium gebracht als 'aanbod zonder dienst'. Of je er wat mee bespaart weet ik niet, wij doen het immers ook niet gratis. Het zal meer de wens van de overledene of de familie zelf zijn.
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door trolly »

Durashift schreef:
trolly schreef:Eens. En wat kost een uitvaart nou helemaal? Als je het niet al te mal maakt is € 5.000 een aardig richtbedrag. (..).
Mwah, zal je eerst moeten vaststellen welk 'destructie' proces je wenst. Rap met een flinke warmte of langzaam aan onder de zoden?
Dit laatste zal aanmerkelijk meer kosten, zeker als je het bovengronds nog een beetje netjes wilt doen met een grafsteen etc..
Huur grafrechten.. etc.. komt er allemaal bij.

Bedenk ook.. die 'meelevende meneer/mevrouw van de rouwonderneming' is uiteindelijk ook commercieel ingesteld: er komt een mooi boek op tafel met allerlei soorten kisten etc.. (ja, ik heb het helaas al eens van dichtbij mee mogen maken.. vandaar).
Nu zal je tegenwoordig wel wat kunnen besparen op, bijvoorbeeld, een rouwadvertentie in de krant.. maar rouwkaarten versturen is nog wel enigszins gebruikelijk dacht ik?

.. Nee, de kosten van koffie en cake is nog niet het minste.. wat denk je dat de eerste rouwauto moet kosten? Huur van de ruimte waar de uitvaartdienst gehouden wordt.. het heeft (helaas) allemaal een prijskaartje. Zelfs als door omstandigheden de uitvaart enkele dagen later is dan 'de norm' d8 ik zelfs dat er extra kosten voor de rouwkamer waar degene opgebaard ligt (indien dat niet thuis is) wordt berekend.

Desondanks heb ik ook slechts een verzekering die mijn ouders ooit voor mij hebben afgesloten.. en moet ik er zelf ook maar eens aan gaan denken om daar wat mee te gaan doen... vrees ik..
Lang verhaal, waarin je precies herhaalt wat ik hier boven zeg. Een graf en/of grafmonument kost meer dan cremeren en strooien, maar voor genoemd bedrag kan je een nette uitvaart organiseren. Maar het tienvoudige uitgeven kan ook.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Karl »

Maar... een kop koffie of een tosti kan je nog wel door de overledene laten betalen en daar betaal je dus geen erfbelasting over. Moet er natuurlijk wel iets te erven zijn.
Het is een spectrum.
cassie127
Berichten: 6570
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door cassie127 »

De Deutsche Bahn weet mijn mailbox ineens wel erg goed te vinden... Ik heb in één week tijd al 3 unieke en interessante kortingscodes mogen ontvangen
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Durashift »

trolly schreef:
Durashift schreef:
trolly schreef:Eens. En wat kost een uitvaart nou helemaal? Als je het niet al te mal maakt is € 5.000 een aardig richtbedrag. (..).
Mwah, zal je eerst moeten vaststellen welk 'destructie' proces je wenst. Rap met een flinke warmte of langzaam aan onder de zoden?
(..)

Lang verhaal, waarin je precies herhaalt wat ik hier boven zeg. (..).
Nee, vind ik niet. Een begrafenis zal niet lukken.. tenzij het op de manier moet gaan zoals Daantje omschreef, schat ik in.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door trolly »

Dan wordt het dus cremeren of spenderen. Waarbij aan te tekenen valt dat grafrechten en/of een grafmonument niet tot de uitvaart op zich gerekend worden — met as kan je namelijk ook heel fancy dingetjes doen. Mijn punt was dat de uitvaart op zich niet onbetaalbaar hoeft te zijn.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Hainje »

Heb zelf laatst voor een natuurbegraafplaats zitten kijken. Daar heb je in ieder geval de kosten voor een grafsteen al niet, want dat is gewoon een schijf uit een boomstam met inscriptie. Nu heb ik op die open dag vooral naar de mogelijkheden gekeken en geluisterd, dus ik weet al wel een beetje wat ik zou willen. Naar de prijzen heb ik - zo bedenk ik mij door bovenstaande berichten - echter niet echt gekeken. Hoe dan ook zal ik daar over niet al te lange tijd e.e.a. in moeten gaan verdiepen aangezien mijn moeder laatst tussen neus en lippen heeft aangegeven daar naar te willen gaan kijken.
🍉
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door AppleMoose »

Ligt een beetje aan welke natuurbegraafplaats je bezoekt. Ze hanteren een verschillend beleid qua 'gedenkmarkeringen' op het graf. Bij de een is een natuurlijke steen wel toegestaan, bij de ander is geen enkele vorm van 'markering' toegestaan.
Het 'voordeel' van een natuurbegraafplaats, je koopt het grafrecht met een eenmalig bedrag en dan blijf je daar gewoon voor altijd liggen. Niet dat gezeur dat je om de zoveel jaar de grafrechten moet verlengen en als niemand dat doet, datgene wat nog van je over is in een knekelput 'verdwijnt'.
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13115
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Z2N »

Zo, de maansverduistering van vannacht was weer prachtig! :D
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5813
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door isadora »

Durashift schreef:^^ precies, het gaat niet om jezelf maar voor wat je achterlaat.
Tja, dat is een goeie inderdaad.
Ik heb geen kinderen en mijn familie is uitgedund tot nog één broer, die er eigenlijk net als mij over denkt.
Neven en nichten zijn er wel, maar zou er geen van herkennen op straat.
Wel vrienden, maar als ik kijk naar mezelf en hoe vaak ik een graf van een vriend(in) bezoek.....tot dusver nul.
Zou me niet verbazen, dat mijn keuze niet veel van de oma van Daantje af gaat wijken.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ODRAIL »

Z2N schreef:Zo, de maansverduistering van vannacht was weer prachtig! :D
Dat was erg mooi om te zien :pos: :wink: .
Laatst gewijzigd door ODRAIL op wo 17 jul 2019, 13:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

In de categorie dieren vanuit het OV:

Afbeelding

Zeehonden vanuit de Fast Ferry :D
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ODRAIL »

Waar is deze foto genomen?
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5813
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door isadora »

Pieterburen. :Y
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
dylanwild94
Berichten: 6183
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door dylanwild94 »

Dat nieuwe schiereiland in de Noordzee bij hoek van Holland.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Mikos »

De snelbus naar Walibi, vlakbij halte Dolfinarium.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

KM46 schreef:Waar is deze foto genomen?
Zeehonden Beereiland, nabij de Gate Terminal aan de Nijlhaven.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ODRAIL »

Op de Maasvlakte dus :pos: :wink: .
umbusko
Donateur
Berichten: 5286
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door umbusko »

Groeten vanuit een M4 op de P-trein Luik-Landen-Tienen-Leuven-Brussel. *O* Moest wel even rennen in Luik, want ik had nog maar 1 minuut en mijn trein kwam binnen op spoor 3 in plaats van 5 wat gisteren gemeld werd. -o-

Ik reis vandaag van Maastricht naar Nijmegen via Luik, Leuven, Antwerpen en Amsterdam, gewoon omdat het kan en met zowel DalVrij als Go Unlimited geen drol kost. :')

Bijkomende voordelen: 1. Voor het eerst in een M4. Eerste indruk: best comfortabel. 2. Ik kan Leuven-Antwerpen-Breda afstrepen. 3. Ik kan de HSL eindelijk eens afstrepen zonder toeslag te betalen.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5813
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door isadora »

Fijne dag gewenst, en we zien het verslag eerdaags met veel plezier.
Laatst gewijzigd door isadora op do 18 jul 2019, 09:22, 1 keer totaal gewijzigd.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
umbusko
Donateur
Berichten: 5286
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door umbusko »

Dank! :D Ik weet niet hoeveel interessante foto’s ik vandaag bijeen ga sprokkelen (niet zoveel vrees ik), maar misschien maak ik van een aantal reisjes samen een combiverslag. Moet wel even kijken wanneer ik daar tijd voor heb. :X
Gebruikersavatar
Cora
Berichten: 897
Lid geworden op: za 22 jun 2019, 19:13

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Cora »

Vandaag mn deelcertificaten uitreiking *O*
Hier heeft iets gestaan maar wat er stond staat er nu niet meer...
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ODRAIL »

En daarna vakantie neem ik aan :wink: ?
Gebruikersavatar
Cora
Berichten: 897
Lid geworden op: za 22 jun 2019, 19:13

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Cora »

Yep lekker vakantie! *O* :)
Hier heeft iets gestaan maar wat er stond staat er nu niet meer...
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13115
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Z2N »

Met het heerlijke zomerweer van vandaag ben ik maar naar binnen getrokken... :)
Afbeelding
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 41 gasten