Mag ik even kwijt

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15345
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ODRAIL »

Mijn laatste rit met DD-AR was op 1 november van dit jaar tussen Apeldoorn en Apeldoorn Osseveld :pos: :wink: .

Gisteren voor het eerste gereisd in een nieuwe SNG tussen Amersfoort en Utrecht.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50898
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Afscheid van DD-AR is eigenlijk een beetje raar, want volledig verbouwd rijdt het nog als DDZ. Ik heb dus nog niet het gevoel dat het echt weg is.

Het naderende afscheid van SGM doet mij meer eerlijk gezegd. Daarin heb ik toch de eerste jaren van mijn treinleven behoorlijk wat uren in gezeten.
Wubbo schreef:Wat is in het huidige tijdperk nog het voordeel van het hebben van een bankidentificatie in het rekeningnummer? Het interesseert me echt geen mallemoer naar welke bank ik geld overmaak. Wellicht is het nog leuk om te weten of het dezelfde dag of de volgende dag op de rekening staat, maar dat kan ook gewoon weergegeven worden als je een rekeningnummer hebt ingetikt.
Met de nieuwe flitsbetalingen die dit jaar zijn ingevoerd zijn zelfs betaalbatches (XML-bestanden om in een keer naar veel rekeningen tegelijk bedragen over te maken) binnen no-time verwerkt. Soms staat al twee minuten nadat ik een batch bij de ING verstuur het geld op de rekening van iemand die bij de ABN zit.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Nitein-Repart
Berichten: 3541
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Nitein-Repart »

Mijn eerste rit met de SNG moet ik nog maken, maar daarvoor kan ik nog de tijd nemen.

En voor SGM duurt het nog wel even voordat het echt uit dienst is.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Klaasje »

Suus schreef:Afscheid van DD-AR is eigenlijk een beetje raar, want volledig verbouwd rijdt het nog als DDZ. Ik heb dus nog niet het gevoel dat het echt weg is.

Het naderende afscheid van SGM doet mij meer eerlijk gezegd. Daarin heb ik toch de eerste jaren van mijn treinleven behoorlijk wat uren in gezeten.
DDZ is wel de verbouwde variant maar in het reizen voelt het echt wel als heel ander materieel. En ik kan het weten want ik ben opgegroeid met DD-AR en ben nu geregeld in DDZ te vinden. Het einde van DD-AR is het einde van de zitplaatskanonnen in de vorm van een stoptrein-dubbeldekker. DDZ is toch meer een fijne sneltrein tot een heel aardige IC.
umbusko
Donateur
Berichten: 5313
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door umbusko »

Nitein-Repart schreef:Mijn eerste rit met de SNG moet ik nog maken, maar daarvoor kan ik nog de tijd nemen.
Ja, dat dacht ik met de V250 ook... :X

Toegegeven, ik acht de kans nagenoeg nihil dat er spontaan geen SNG meer zal rijden, maar in mijn ervaring moet je dat soort dingen gewoon doen zodra je de kans hebt. :D
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50898
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Klaasje schreef:
Suus schreef:Afscheid van DD-AR is eigenlijk een beetje raar, want volledig verbouwd rijdt het nog als DDZ. Ik heb dus nog niet het gevoel dat het echt weg is.

Het naderende afscheid van SGM doet mij meer eerlijk gezegd. Daarin heb ik toch de eerste jaren van mijn treinleven behoorlijk wat uren in gezeten.
DDZ is wel de verbouwde variant maar in het reizen voelt het echt wel als heel ander materieel. En ik kan het weten want ik ben opgegroeid met DD-AR en ben nu geregeld in DDZ te vinden. Het einde van DD-AR is het einde van de zitplaatskanonnen in de vorm van een stoptrein-dubbeldekker. DDZ is toch meer een fijne sneltrein tot een heel aardige IC.
Ik snap je wel, maar er zijn toch ook dingen wel hetzelfde gebleven. De karakteristieke deuren, het bijzondere geluid van de motorwagen waar het altijd een beetje te warm is, het combineren wat nooit wil lukken.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Daniel »

Maar toch voelt DDAR totaal anders. Net als dat DDAR weer heel anders ervaart als DDM-1, beide toch treinen waar ik behoorlijk vaak in gezeten heb de eerste jaren dat ik dagelijks treinreiziger was.

Met SGM heb ik dat weer veel minder sinds de verbouwing, daar zitten de herinneringen toch vooral aan de onverbouwde variant wat het eerste elektrische materieel langs het ouderlijk huis was.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6032
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door AppleMoose »

Met het afscheid van DD-AR nemen we ook afscheid van de treinbanken. Nu heb je in elk materieel een "eigen" stoel. (Oké, op een paar "lounge"banken in DDZ en VIRMm na dan)
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Meltrain »

Nitein-Repart schreef:Mijn eerste rit met de SNG moet ik nog maken, maar daarvoor kan ik nog de tijd nemen.
Mijn eerste rit met een SNG is al bijna 13 maanden geleden. :mrgreen:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Nitein-Repart
Berichten: 3541
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Nitein-Repart »

umbusko schreef:
Nitein-Repart schreef:Mijn eerste rit met de SNG moet ik nog maken, maar daarvoor kan ik nog de tijd nemen.
Ja, dat dacht ik met de V250 ook... :X

Toegegeven, ik acht de kans nagenoeg nihil dat er spontaan geen SNG meer zal rijden, maar in mijn ervaring moet je dat soort dingen gewoon doen zodra je de kans hebt. :D
De V250 is gewoon in dienst hoor. Alleen moet je er wel voor naar Milaan.
Klaasje schreef:
Suus schreef:Afscheid van DD-AR is eigenlijk een beetje raar, want volledig verbouwd rijdt het nog als DDZ. Ik heb dus nog niet het gevoel dat het echt weg is.

Het naderende afscheid van SGM doet mij meer eerlijk gezegd. Daarin heb ik toch de eerste jaren van mijn treinleven behoorlijk wat uren in gezeten.
DDZ is wel de verbouwde variant maar in het reizen voelt het echt wel als heel ander materieel. En ik kan het weten want ik ben opgegroeid met DD-AR en ben nu geregeld in DDZ te vinden. Het einde van DD-AR is het einde van de zitplaatskanonnen in de vorm van een stoptrein-dubbeldekker. DDZ is toch meer een fijne sneltrein tot een heel aardige IC.
Precies, een DDZ ziet er toch echt uit als een totaal andere trein. De transformatie van DD-AR tot DDZ is een flinke geweest. Het was geen normale modernisatie, het is een compleet andere trein geworden.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
umbusko
Donateur
Berichten: 5313
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door umbusko »

Nitein-Repart schreef:
umbusko schreef:
Nitein-Repart schreef:Mijn eerste rit met de SNG moet ik nog maken, maar daarvoor kan ik nog de tijd nemen.
Ja, dat dacht ik met de V250 ook... :X

Toegegeven, ik acht de kans nagenoeg nihil dat er spontaan geen SNG meer zal rijden, maar in mijn ervaring moet je dat soort dingen gewoon doen zodra je de kans hebt. :D
De V250 is gewoon in dienst hoor. Alleen moet je er wel voor naar Milaan.
:') :') :')
Nitein-Repart
Berichten: 3541
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Nitein-Repart »

Mijn Arriva Altijd Vrij abonnement is blijkbaar geldig op lijn 53 tussen Hengelo en Haaksbergen, want bij het uitchecken in Haaksbergen vanmiddag werd er geen bedrag afgeschreven.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8666
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Milco »

Lijn 53 wordt deels door Syntus en deels door Arriva gereden.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3463
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Tom024 »

Zijn er hier meer gebruiker van Too good to go?

Vandaag voor de eerste keer gebruik van gemaakt, mede omdat het aanbod hier in de buurt eigenlijk onbestaande is. Bij het Vlaamsch Broodhuys 2 broden (1 normaal brood, 1 gevuld brood) en een saucijzenbrood/seitenbroodje-iets op gehaald. Deze week nog een keer bij de Coop een paar dorpen verderop proberen.
Het valt me op dat het aanbod zelfs in Nijmegen of Den Bosch toch vrij beperkt is, wat mij betreft. Wellicht toch meer iets voor de echt grote plaatsen?
Alargule

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Alargule »

Compleet! *O*

Afbeelding
VIRM
Berichten: 7602
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door VIRM »

Nitein-Repart schreef:Ik heb zojuist mijn laatste rit met de DD-AR erop zitten. Leuke treinen, alleen een beetje ouderwets. Ze zouden wel goed passen in het buitenland.
Mocht je nog iets vergelijkbaars van binnen willen zien: in het Spoorwegmuseum staat een DDM1.
Beul van de blindegeleidelijn
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Aking »

En daar kun je zelfs in omroepen! *O*
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13032
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Ardan »

Alargule schreef:Compleet! *O*
Nietus! U55! :6
Ik doe ook maar wat
Nitein-Repart
Berichten: 3541
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Nitein-Repart »

De U55 wordt binnenkort toch opgeheven. Alleen weten we niet wanneer binnenkort is.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Alargule

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Alargule »

Dat boekje was net iets te dun geworden, vrees ik. Al dacht ik dat ook van het boekje van de U4. Toch staat dat vol interessante, nooit uitgevoerde plannen.

Als je dacht dat we hier in Nederland goed waren in plannen bedenken die vervolgens nooit uitgevoerd worden, dan ben je nog nooit in Berlijn geweest.
Nitein-Repart
Berichten: 3541
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Nitein-Repart »

Hamburg en München hebben ook flinke uitbereidingsplannen voor hun metronet, al zal het bij plannen blijven.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50898
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Hadden ze in Ludwigshafen al hun wilde plannen maar niet uitgevoerd. Nu zitten ze opgescheept met een gesloten metrolijn omdat niemand hem gebruikte, een winkelcentrum zonder winkels en een verhoogde snelweg die elk moment kan instorten.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Nitein-Repart
Berichten: 3541
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Nitein-Repart »

Enige positieve aan Ludwigshafen zijn een aantal treinen en trams naar diverse andere bestemmingen. Man man man, wat een treurige bende is dat Ludwigshafen.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50898
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Nitein-Repart schreef:Hamburg en München hebben ook flinke uitbereidingsplannen voor hun metronet, al zal het bij plannen blijven.
Nou... Het metronet van München is iets jonger dan dan dat van Rotterdam maar daar is toch heel wat gebouwd sinds die tijd. Zonder allerlei tramlijnen om te bouwen zoals in Frankfurt of het Ruhrgebiet. Best indrukwekkend.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13032
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Ardan »

In Hamburg wordt er nu toch wel serieus gekeken naar de al lang geplande U5 en een aftakking van de U4 bij Billstedt. Volgens mij is het nog niet heel definitief hoe het gaat lopen maar ik schat de kans dat ze er komen groot.
Ik doe ook maar wat
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 95 gasten