Mag ik even kwijt

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39193
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Daniel »

Hele tijd zitten klooien vanmorgen op 't werk, Excel wilde maar niet goed importeren vanuit een tekstdocument terwijl ik dat in het verleden toch wel vaker gedaan heb. Blijkt er stiekem ergens verstopt een optie in Excel 2016 te zitten om de "locale" in te stellen en daarna pakte 'ie de datums en decimalen wel goed gelukkig :P
Vervolgens kreeg ik de as in de grafiek van die data alsnog niet goed... had ondertussen toch wel moeten weten dat "scatter" in combinatie met een datumas niet kan. Dat werkt alleen met een gewoon lijntje. Had uit frustratie zelfs al even de oude versie (Excel 2013) erbij gepakt, da's weer een van de weinige voordelen van software van twee bedrijven tegelijk te hebben nu tijdelijk. Maargoed, ook daarmee lukte die datumas niet natuurlijk. Het importeren ging er wel weer beter.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Michael
Berichten: 11765
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Michael »

Vandaag mijn praktijkplanning doorgekregen: 13 april praktijkexamen en 22 april toets besloten terrein. Op naar een 2e categorie op mijn roze pasje 8-) 8-)
groningen
Berichten: 1448
Lid geworden op: za 25 dec 2010, 16:15

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door groningen »

Tenminste is het perron sneeuwvrij gemaakt in Rhinecliff, VS. Oh; het heeft een dak er boven.

https://www.youtube.com/watch?v=R51jmndHEr4
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ArrivaBas »

De Groene trein 9556 stalkt me al ongeveer de hele week. Hij rijdt vandaag in de [serie=Intercity|2017|Vlissingen - Haarlem - Amsterdam Centraal2200[/serie], welke langs mijn huis komt.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Durashift
Berichten: 5654
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Durashift »

Michael schreef:Vandaag mijn praktijkplanning doorgekregen: 13 april praktijkexamen en 22 april toets besloten terrein. Op naar een 2e categorie op mijn roze pasje 8-) 8-)
:pos:
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door JWM »

ArrivaBas schreef:De Groene trein 9556 stalkt me al ongeveer de hele week. Hij rijdt vandaag in de [serie=Intercity|2017|Vlissingen - Haarlem - Amsterdam Centraal2200[/serie], welke langs mijn huis komt.
Dat valt toch makkelijk te ontwijken door niet continu naar het spoor te loeren of denk ik nu te simpel?
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ArrivaBas »

Maar dan ben ik toch geen hobbyist meer hier? :N :P
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door JWM »

Reden te meer lijkt mij.
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6035
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door AppleMoose »

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13197
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Z2N »

Dit weekend voert de SNCF grootschalige moderniseringswerkzaamheden uit aan de seinen van het Parijse Gare de Lyon. De volledige sporenloop wordt voorzien van digitaal aangestuurde sein- en wisselsystemen, waardoor de boel van een Brits- of Duits niveau naar een Prorail-niveau wordt getild. Aangezien de sporen rond het Gare de Lyon verschrikkelijk complex en uitgebreid zijn is dat veel werk, zeker voor een weekendje, maar in Lyon is hetzelfde gebeurd in januari en daar is het allemaal goed verlopen. Het enige wat dit weekend uit het Parijse Gare de Lyon komt zijn de beelden van het derde grootste station van Parijs, vrijwel helemaal leeg. :o
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
PatrickM
Berichten: 1979
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door PatrickM »

Zo, eerste dag van EPF zit erop. Ben er nu wel achter dat ik m'n OV-Engels nog wat moet bijspijkeren :X
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13197
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Z2N »

OV-Engels? Zoals in The 06:56 InterCity service to Schiphol Airport is currently running 25 minutes late due to an earlier points failure at Geldermalsen and will therefore terminate at Amsterdam South instead? Dat leer je volgens mij het makkelijkst door het veel te gebruiken. :Y
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13037
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Ardan »

Waarom doe je zoveel moeite om er een mooie zin van te maken Z2N, dat doen ze bij NS toch ook niet? :P
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50915
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Een trein is ook niet meer vertraagd, laat of delayed, maar heeft voortaan "extra reistijd". Gisteren meerdere keren in de trein gehoord :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Zugführer
OVNL-beheerder
Berichten: 3407
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
Locatie: Helmond-Noord

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Zugführer »

We have 10 minutes additional travel time in OV-Engels dus? :p
Alargule

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Alargule »

Good news everybody! We have added an additional ten minutes of traveling time to this train for your personal enjoyment!
Klaasje
Berichten: 7129
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Klaasje »

Z2N schreef:Dit weekend voert de SNCF grootschalige moderniseringswerkzaamheden uit aan de seinen van het Parijse Gare de Lyon. De volledige sporenloop wordt voorzien van digitaal aangestuurde sein- en wisselsystemen, waardoor de boel van een Brits- of Duits niveau naar een Prorail-niveau wordt getild. Aangezien de sporen rond het Gare de Lyon verschrikkelijk complex en uitgebreid zijn is dat veel werk, zeker voor een weekendje, maar in Lyon is hetzelfde gebeurd in januari en daar is het allemaal goed verlopen. Het enige wat dit weekend uit het Parijse Gare de Lyon komt zijn de beelden van het derde grootste station van Parijs, vrijwel helemaal leeg. :o
Vergis je niet in de systemen die we in Nederland gebruiken. Heel veel middelgrote en grote stations werken op basis van klassieke relaisbeveiligingstechniek uit de jaren '50. Om een aantal te noemen: Zwolle, Amsterdam Centraal, Den Haag Centraal, Enschede, Zutphen, Maastricht.

Nieuwe systemen vinden in Nederland ook langzaam zijn weg naar het gebruik maar veelal is het ook recentelijk niet gebruikt. Al zal dat in de nabije toekomst steeds minder gebeuren omdat de PLC's meer de weg naar het spoor vinden.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15355
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ODRAIL »

Suus schreef:Een trein is ook niet meer vertraagd, laat of delayed, maar heeft voortaan "extra reistijd". Gisteren meerdere keren in de trein gehoord :')
Gisteren had ik ook "extra reistijd". Tot drie keer toe zelfs. Met een totale "extra reistijd" van 61 minuten.

Maar de afzonderlijke "extra reistijden" waren net weer te weinig om een formulier in te kunnen vullen :? :neg: .
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6035
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door AppleMoose »

Wees blij, als je formulieren had moeten invullen had je nog meer extra tijd erbij gekregen :idea: (A)
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Durashift
Berichten: 5654
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Durashift »

Ronaldussen schreef:Wees blij, als je formulieren had moeten invullen had je nog meer extra tijd erbij gekregen :idea: (A)
Ja, maar die extra tijd levert dan wel € muntjes op. :wink:

Dat is dan best een effectieve tijdsbesteding, volgens mij. :)
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50915
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Hangt er vanaf hoeveel je per uur waard bent en wat je terug kan krijgen :Y
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10592
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door trolly »

KM46 klinkt niet alsof ie zich regelmatig per helicopter laat brengen, dus tel uit je winst 8-)
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50915
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Misschien wel, maar heeft hij het liever over het kopje bloemkoolsoep bij de lunch :Y
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10592
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door trolly »

Toch heel gewoon gebleven, ja :')
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15355
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ODRAIL »

Suus schreef:Misschien wel, maar heeft hij het liever over het kopje bloemkoolsoep bij de lunch :Y
Precies :wink: . En die extra tijd voor het invullen van een formulier heb ik er graag voor over. Wat het leverde aardig wat op :? .
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 176 gasten