Mag ik even kwijt

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Daniel »

Meltrain schreef:
Daniel schreef:
Etienne schreef:En ik heb gisterenmiddag mijn HBO-diploma in ontvangst mogen nemen en ik mag Ing. bijschrijven. :)
Doen ze nog steeds aan dubbele titels ja? Ik kreeg er twaalf jaar geleden ook al twee (Ing. en Bachelor of Applied Science). Al kan je er toch maar eentje tegelijk gebruiken.
Ja, ik mag mezelf ook M.Sc. of Ir. noemen. :wink:
En welke heeft bij jullie eigenlijk de voorkeur? Ik gebruikte eigenlijk altijd Ing., maar heb nu op m'n visitekaartjes BASc staan (en dus ook maar in de handtekening van m'n werkmail anders wordt het zo'n warboel :P )
Achja, geeft tenminste een beetje onderscheid. Ben weliswaar een van de weinigen met een titel op de locatie waar ik werk, maar Daniëls lopen er ondertussen al drie van rond.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Etienne
Donateur
Berichten: 7907
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Etienne »

Inderdaad, Daniël. Er worden nog steeds 2 titels uitgegeven; zelf geef ik toch meer de voorkeur aan Ing.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Ferdinand
Berichten: 2054
Lid geworden op: ma 28 aug 2017, 20:39
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Ferdinand »

In Duitsland vinden ze die titels ontzettend belangrijk. Zelfs bij treintickets kun je dat erbij zetten. In Nederland valt het volgens mij wel mee.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21268
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Meltrain »

Bij mijn huidige baan zijn titels totaal niet belangrijk (alleen de functie die je bekleedt), dus heb ik mijn titel nog niet echt hoeven te gebruiken.
Maar ik denk dat ik toch de voorkeur geef aan MSc aangezien dat nu de gangbare naam is (en mijn studie ook Engelstalig was).
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Daniel »

Tja, wat dat betreft ironisch dat ik eigenlijk nooit m'n titel gebruikt heb toen ik bij een multinational werkte en het nu bij een Nederlands bedrijf wel doe (en dan ook nog in de internationale variant) :P Maargoed, zit nu ook wel in een wat hogere functie.

Zo'n HBO Bachelor is trouwens ook wel lastig uit te leggen aangezien ze het in veel landen helemaal niet kennen. Twee weken terug nog geprobeerd toen ik in Duitsland op cursus was en in gesprek over opleidingen en werk raakte met een mede-deelnemer uit Engeland.
Ook wel grappig hoeveel dingen er dan gelijksoortig zijn, terwijl we het qua verhouding tussen aantal uren per week en salaris in Nederland nog niet zo slecht hebben.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door MdJ »

Ook bij mij alleen de functie, niet de titel.

Tenzij er iemand een beetje vervelend doet daarover, dan heb ik mij voorgenomen om het incidenteel aan te passen inde handtekening.
Bij twijfel: gebruik beton.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Dit is nu de vierde keer dat ik in een jaar tijd bij een IBIS Budget-hotel slaap en de tweede keer dat het brandalarm afgaat.

De eerste keer omdat de medewerkers de croissants te lang in de oven lieten liggen, en nu omdat iemand het nodig vond in zijn/haar kamer te roken ondanks het rookverbod.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Ferdinand
Berichten: 2054
Lid geworden op: ma 28 aug 2017, 20:39
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Ferdinand »

Het gaat volgens mij niet helemaal goed met de NS-bussen in Brabant. Ik dacht altijd dat dat perfect geregeld was bij de NS. In Den Haag had ik eens een NS-bus genomen en daar stonden 10 bussen klaar om drukte op te vangen en de volgende zou rijden als de vorige vol was.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13109
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Z2N »

Zeg dan ook even wát er niet goed gaat, want niet iedereen reist vandaag per NS-bus in Brabant... (A)
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
PHS

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 13:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13109
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Z2N »

Ach, gister reden op de bussen rond Zwolle ook al bussen uit Duitsland mee, dus het is niet alsof er niets gebeurt, er zijn gewoon heel veel NS-bussen nodig dit weekend. (A)
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
PHS

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 13:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Ferdinand
Berichten: 2054
Lid geworden op: ma 28 aug 2017, 20:39
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Ferdinand »

Het zal tussen Driebergen-Zeist en Ede-Wageningen ook wel chaos worden als de tunnel wordt gemaakt. Er is nogal weinig ruimte in Driebergen.
Jultar
Berichten: 574
Lid geworden op: za 12 mar 2011, 11:34

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Jultar »

olof schreef:Dus NS heeft te weinig extra busvervoer ingekocht met de hoop dat het allemaal wel goed zou komen. Het zijn planmatige werkzaamheden, het is niet zo dat ze dit niet hebben kunnen zien aankomen.
NS heeft genoeg ingekocht, maar de bussen zijn niet geleverd. Ik gok dat het nog wel een staartje gaat krijgen. Voor zulke grappen zullen er vast boeteclausules in de overeenkomst met de busboer staan.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door trolly »

Van die boetes wordt niemand wijzer. Misschien iets minder scherp inkopen? Soms scheelt dat in de geleverde kwaliteit...
Daniel schreef:Las ergens dat het komt doordat de onderaannemer die het vervoer voor NS verzorgt zo slecht betaald dat de busbedrijven die zij weer inschakelen simpelweg de opdracht weigeren. Er is in dit seizoen immers toch zat werk voor ze wat meer inkomsten oplevert.
De zegeningen van de marktwerking *bus*
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21268
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Meltrain »

In aanvulling op het plaatsen van (niet voor iedereen te bekijken) links naar berichten en foto's op Facebook:
Als je met je rechtermuis op de foto klikt, kun je de directe link naar de foto ophalen. Als je die vervolgens hier plaatst, kan iedereen de foto zien zonder in te hoeven loggen bij Facebook.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Handig, zo’n terras voor de ingang van Brussel-Zuid. Beetje jammer dat er al bijna drie jaar een Unimog-parkeerplaats voor de deur is voorzien. Nouja, wel veilig ;-)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
diederickx
Berichten: 1630
Lid geworden op: vr 02 sep 2016, 22:59

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door diederickx »

Ik neem aan dat je bedoelt bij het Ibis hotel aan de Engelandstraat. Ik wist niet dat daar een terras was.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Nee, op het Victor Hortaplein. Dat is de echte hoofdingang, aan de kant van spoor 1.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door en-es »

Lekker dan. Op vrijdag 3 augustus werkzaamheden tussen Utrecht en Rotterdam/Den Haag. Dat maakt mijn reis Baarn-Brussel-Londen er niet makkelijker op. Ik dacht er aan om dan de Beneluxtrein in Schiphol te pakken maar mijn uitgekozen trein gaat dus vanuit Den Haag HS.
diederickx
Berichten: 1630
Lid geworden op: vr 02 sep 2016, 22:59

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door diederickx »

Dan maar een paar euro uitgeven aan de bus Utrecht - Breda?
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ODRAIL »

Of via Den Bosch naar Breda reizen :idea: :wink: .
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Als de IC Brussel in Den Haag HS begint, rijdt er een vervangende s1000 met cross-platform overstap in Rotterdam Centraal.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ODRAIL »

Vanaf waar?
diederickx
Berichten: 1630
Lid geworden op: vr 02 sep 2016, 22:59

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door diederickx »

Vanaf Amsterdam Centraal natuurlijk.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 57 gasten