Mag ik even kwijt

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Jultar
Berichten: 574
Lid geworden op: za 12 mar 2011, 11:34

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Jultar »

Nope. NS regelt in dat geval namelijk de taxi voor je en je ziet daarvan nooit de rekening.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Aking »

Hainje schreef:Als je gewoon een paar tientjes bijlegt dan zal ome Mikos daar verder echt niet moeilijk over gaan doen hoor. :D
Volgens mij is het ongeveer 100 ekkies, dus niet bepaald een paar tientjes -o- Maar die mag je best bijleggen elke maand hoowr :Y
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Aking »

Dat ik vandaag mijn eerste meeloopdag als assistent-seinhuiswachter achter de rug heb *O*
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5810
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door isadora »

Gaaf, in je eigen woonplaats?
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Aking »

Jawel *O*
diederickx
Berichten: 1630
Lid geworden op: vr 02 sep 2016, 22:59

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door diederickx »

Het woord "wachter" roept statische associaties op. Wat valt er mee te lopen?
cassie127
Berichten: 6561
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door cassie127 »

Dat de waarde van mijn gtbv claims van deze maand al hoger is dan mijn kosten voor NS Flex Weekend vrij van de afgelopen maand
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Aking »

diederickx schreef:Het woord "wachter" roept statische associaties op. Wat valt er mee te lopen?
Een bloktoestel is toch al gauw anderhalve meter breed, en heul de tijd van de ene naar de andere kant valt niet mee hoor :N
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10486
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door trolly »

En waar in Novi Sad staat dat geval nou, zei je?
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Ik heb nu al zoveel over Glamping gehoord dit jaar dat ik denk dat dat de vakantietrend wordt :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Aking »

trolly schreef:En waar in Novi Sad staat dat geval nou, zei je?
Ongeveer op de hoek van Улица аутомобила en Улица бол :Y
Mdk
Berichten: 1237
Lid geworden op: ma 15 mei 2017, 12:20

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Mdk »

Suus schreef:Ik heb nu al zoveel over Glamping gehoord dit jaar dat ik denk dat dat de vakantietrend wordt :')
Was dat niet een paar jaar geleden al het geval?
Bij twijfel altijd klagen
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8778
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ArrivaBas »

De accomodaties van mijn zomervakantie komen nagenoeg precies overeen met anderhalf jaar geleden. :X *O*
Daarom ga ik deze zomer een poging doen de eerste van hier te zijn die met de Talent 3 van de ÖBB (Serie 4758) heeft gereisd. Deze 21 zesdelige stellen zijn besteld als onderdeel van een raamovereenkomst voor maximaal 300 stellen (150 vierdelige en 150 zesdelige) en zouden aldus de nieuwsberichten medio juli allen moeten rijden op de S-Bahn Vorarlberg. Van deze order zijn de eerste stellen al aan het testrijden. Voor Tirol zijn 25 zesdelige stellen besteld, waarvan er 6 ook geschikt zullen zijn voor inzet in Italië. Deze stellen volgen in 2020.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Karl »

Rijden er in Vorarlberg straks 300 (!) stellen rond op de S-bahn? Dat is een gebied waar nog geen 400.000 mensen wonen? Volgens mij lees ik je bericht niet goed, wat bedoel je?
Het is een spectrum.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door webguy »

Het staat er geloof ik goed
ArrivaBas schreef:Deze 21 zesdelige stellen zijn besteld ... en zouden aldus de nieuwsberichten medio juli allen moeten rijden op de S-Bahn Vorarlberg.
21 stellen dus, die toevallig onderdeel uit maken van een grotere aanbesteding/bestelling voor 300 stellen...
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Wat de ÖBB met al die 300 stellen in heel Oostenrijk moet is mij echter ook een raadsel.

Tenslotte hebben ze in de afgelopen 15 jaar ook 188 Talenten en 165 Desiro ML’s aangeschaft voor stoptreindiensten.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Nitein-Repart
Berichten: 3427
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Nitein-Repart »

Zullen dan niet de Desiro’s en Talenten ook niet sneltreinen gaan rijden binnen Oostenrijk, zodat alleen de Railjet als premiumproduct er nog boven hangt (dus getrokken treinen eruit). Ook kunnen Desiro’s en Talenten ook een flink aantal internationale treindiensten rijden, zoals naar Liechtenstein, Zuid-Tirol, Lindau, Passau, Ceske Budojovice, Brno, Bratislava, Györ, Sopron en wellicht toeristisch vervoer naar het Bledmeer en Balatonmeer.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8778
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ArrivaBas »

Er rijdt ook nog een stuk of 110 oude 4020's rond op de S-Bahn Wenen. Tel daarbij de eindigende levensduur van de 1142, 1144 en de CityShuttle-rijtuigen op en het is volkomen logisch.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Getrokken treinen gaan er in Oostenrijk echt niet uit, ze hebben afgelopen zomer nog een raambestelling voor 700 rijtuigen gedaan bij Siemens. Zou ook geldverspilling zijn van die meer dan 350 Taurus-locomotieven die ze hebben :')

En de laatste 4020 van de S-Bahn Wenen gaat er nog dit jaar uit, die zijn dan allemaal vervangen door de Desiro ML. Het gros is al uit dienst.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8778
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ArrivaBas »

Daarom zijn die bestellingen ook raamovereenkomsten. (A) Men kan er vanuit gaan dat de spoorwegen niet alles benutten, net als met de PESA LINK voor DB.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Nitein-Repart
Berichten: 3427
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Nitein-Repart »

Bij ons zijn de laatste opties SLT ook niet benut door de protesten vanwege het ontbreken van toiletten. Had de SLT wel een toilet aan boord dan hoefde de NS ook geen Flirt en SNG te bestellen.

Maar ik verwacht ook dat bij de ICNG nog meer opties worden gelicht door de NS, net als dat bij de SNG is gebeurt.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

De Link is zo'n flop dat DB Regio snel een ander raamcontract heeft afgesloten. Om vervolgens amper nog concessies te winnen met dieselmaterieel, maar dat terzijde :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15321
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ODRAIL »

Nitein-Repart schreef:Bij ons zijn de laatste opties SLT ook niet benut door de protesten vanwege het ontbreken van toiletten. Had de SLT wel een toilet aan boord dan hoefde de NS ook geen Flirt en SNG te bestellen.
Hoezo? De SLT's worden toch omgebouwd.

Dat (extra) materieel is gewoon nodig de materieelperikelen uit het verleden en de ouderdom van sommige materieeltypen.
Post
Berichten: 814
Lid geworden op: do 28 mei 2015, 20:33
Locatie: Uden

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Post »

Maar dat extra materieel had ook SLT kunnen zijn. Als er een toilet in had gezeten.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5859
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door reisthijs »

Inderdaad. Dan had NS geen noodbestelling FLIRT's hoeven doen.
KM46 schreef:Hoezo? De SLT's worden toch omgebouwd.
Achteraf ombouwen is een dure grap, dat wilde NS voor zo min mogelijk stellen moeten doen. Dus besloot men geen SLT's meer bij te bestellen (er was nog een optie voor 64 stellen). Men dacht het wel even zonder te kunnen redden.
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 70 gasten