Mag ik even kwijt

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Mikos »

Lichte dwang van mijn moeder: "Het zou wel eens het laatste jaar met opa erbij kunnen zijn..." Maar goed, dat roept ze ook al 10 jaar. :X En ach, om het jaar houd ik nog wel vol. Wellicht over een paar jaar eens zien dat ik met de Kerst gewoon niet thuis ben. Dat lukt me met mijn verjaardag ook al heel aardig.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9128
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door regenmaker »

Meltrain schreef:
regenmaker schreef:
meltrain schreef:
regenmaker schreef:Qua busvervoer in Zuid-Holland wel. Alleen boeit mij dat vrij weinig. :X
:shock: Jij bent toch juist een grote fan van bussen? :shock:
Dat klopt! *bus* Maar dit jaar hebben toch wel twee van de minst interessante concessies een concessiewisseling. Vraag me niet waarom maar de busconcessies in de regio's Amsterdam en Rotterdam boeien mij niet zo erg als concessies in de rest van Nederland of Duitsland. Daarom verheug ik me bijvoorbeeld meer op de nieuwe scania's van de REVG per 1 januari.
De makkelijke vraag is nu natuurlijk "waarom?", maar als je denkt dat hier geen landelijk gebied is, wil ik dat idee gelijk ontkrachten (A).

Verder ben ik wel benieuwd naar jouw definitie van "regio Rotterdam" (of Amsterdam). :P
Nieuwe Scania's zijn er in deze regio overigens ook (en zelfs twee verschillende types), maar ze zijn niet zo talrijk als de Iveco's.
Dat is een kwestie van gevoel. Het gaat mij niet per se om het feit dat het landelijk gebied moet zijn. Want ik vind bijvoorbeeld Düsseldorf interessanter dan Amsterdam/Rotterdam. Ik kom bijna nooit in of rond die steden en heb geen interesse om me heel erg te verdiepen in het lijnennet/dienstregeling. Overigens geldt dat ook voor Utrecht Stad. ;)

Mijn definities zijn:
De regio Rotterdam is DMG, VPR, HWGO en Rotterdam zelf. De regio Amsterdam is Zaanstreek, Waterland, AML en Amsterdam zelf.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Zo, een soort oude traditie blijft dit jaar in stand, de dag na kerst ga ik weer eens een nieuw type trein uittesten. Dit jaar wordt het de Desiro HC.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
cassie127
Berichten: 6561
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door cassie127 »

Ik zet de hele quote maar even in een spoiler.... Want hij begint nogal groot te worden.
Spoiler: show
regenmaker schreef:
Meltrain schreef:
regenmaker schreef:
meltrain schreef:
regenmaker schreef:Qua busvervoer in Zuid-Holland wel. Alleen boeit mij dat vrij weinig. :X
:shock: Jij bent toch juist een grote fan van bussen? :shock:
Dat klopt! *bus* Maar dit jaar hebben toch wel twee van de minst interessante concessies een concessiewisseling. Vraag me niet waarom maar de busconcessies in de regio's Amsterdam en Rotterdam boeien mij niet zo erg als concessies in de rest van Nederland of Duitsland. Daarom verheug ik me bijvoorbeeld meer op de nieuwe scania's van de REVG per 1 januari.
De makkelijke vraag is nu natuurlijk "waarom?", maar als je denkt dat hier geen landelijk gebied is, wil ik dat idee gelijk ontkrachten (A).

Verder ben ik wel benieuwd naar jouw definitie van "regio Rotterdam" (of Amsterdam). :P
Nieuwe Scania's zijn er in deze regio overigens ook (en zelfs twee verschillende types), maar ze zijn niet zo talrijk als de Iveco's.
Dat is een kwestie van gevoel. Het gaat mij niet per se om het feit dat het landelijk gebied moet zijn. Want ik vind bijvoorbeeld Düsseldorf interessanter dan Amsterdam/Rotterdam. Ik kom bijna nooit in of rond die steden en heb geen interesse om me heel erg te verdiepen in het lijnennet/dienstregeling. Overigens geldt dat ook voor Utrecht Stad. ;)

Mijn definities zijn:
De regio Rotterdam is DMG, VPR, HWGO en Rotterdam zelf. De regio Amsterdam is Zaanstreek, Waterland, AML en Amsterdam zelf.
Wel herkenbaar... Weet over het algemeen wel het complete lijnennet van alles in mijn omgeving maar daarbuiten vaak Enkele lijnen. (Als mijn omgeving moet je dan zien: Midden-Overijssel, Twente, Veluwe, IJsselmond). De RE/RB nummers van NRW weet ik dan ook nog wel, maar daar reis ik zo vaak de hele deelstaat door dat die nummers er gewoon inzitten
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Mdk
Berichten: 1237
Lid geworden op: ma 15 mei 2017, 12:20

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Mdk »

Dat ik (net zoals veel van mijn huisgenoten) wel een beetje klaar ben met de mentaal onstabiele zwerver die gister voor de zoveelste keer het pand in heeft weten te komen, overnacht heeft in mijn keuken en mijn wc volledig heeft ondergekliedert. Momenteel hangt ze al weer een paar uur rond de voordeur :')
Bij twijfel altijd klagen
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13080
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Z2N »

Op de kerstmarkt van Straatsburg is rond 20:30 een schietpartij geweest, Franceinfo spreekt over 1 tot 3 doden en tot 4 gewonden. Het centrum is afgesloten, naar politiebronnen is de dader nog op vrije voeten. (France 3 Alsace)
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

cassie127 schreef:De RE/RB nummers van NRW weet ik dan ook nog wel, maar daar reis ik zo vaak de hele deelstaat door dat die nummers er gewoon inzitten
Onverwachte overhoring! Je mag niet spieken en hebt een half uur de tijd!
1. Welke lijn(en) bedient/bedienen Helpup?
2. Tussen welke stations rijdt de RB92?
3. Noem twee stationsnamen die meer dan één keer voorkomen in NRW.
4. Hoeveel stations van Dortmund bedient de S4?
:P
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
cassie127
Berichten: 6561
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door cassie127 »

Ik heb het over de lijnnummers hè,
maar goed De RB 92 is de HLB Finnentrop - Olpe
Geluk kan nog wel eens het lijntje naar Lage zijn... RB 73 & RE 82
Stations met dubbele naam kan ik zo niet op komen...
En de S4 dan nog, die weet ik niet zeker. Maar als ik moet gokken iets van 18 stations, maar daar kan ik er één naast zitten.

Maar andersom ook een paar vragen
1. Welk lijnnummer had de treindienst van DB Regio op een bepaald traject die alleen in de spits heeft gereden?
2. Welke lijnen in NRW zijn sinds dienstregeling 2019 als vleugeltrein gaan rijden? (Nog niet alle ritten)
3. Welke lijn doet station Jakobwüllesheim aan?
4. Hoeveel stops heeft de S23?
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
erjeebee
Berichten: 1334
Lid geworden op: do 07 jan 2010, 15:41
Locatie: Brisbane of daaromtrent

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door erjeebee »

Ik denk persoonlijk dat het antwoord op alle vragen
42
is.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Aking »

:roll: Amateur! -o-
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9128
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door regenmaker »

@Suus, Dubbel stationsnaam is in ieder geval Millingen.
cassie127 schreef:Wel herkenbaar... Weet over het algemeen wel het complete lijnennet van alles in mijn omgeving maar daarbuiten vaak Enkele lijnen. (Als mijn omgeving moet je dan zien: Midden-Overijssel, Twente, Veluwe, IJsselmond). De RE/RB nummers van NRW weet ik dan ook nog wel, maar daar reis ik zo vaak de hele deelstaat door dat die nummers er gewoon inzitten
Dat is ook wel zo'n beetje het gebied dat ik goed ken, maar dan met Arnhem-Nijmegen, Lelystad, Achterhoek-Rivierenland, Oost Oost-Brabant (niet Tilburg e.o.) Zuidoost-Brabant, noordelijk Limburg en grote delen van NRW (bus) erbij.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

cassie127 schreef:Ik heb het over de lijnnummers hè,
maar goed De RB 92 is de HLB Finnentrop - Olpe
Geluk kan nog wel eens het lijntje naar Lage zijn... RB 73 & RE 82
Stations met dubbele naam kan ik zo niet op komen...
En de S4 dan nog, die weet ik niet zeker. Maar als ik moet gokken iets van 18 stations, maar daar kan ik er één naast zitten.
Antwoord 1 is juist.
Antwoord 2 is deels juist, alleen de RB 73 stopt er.
Antwoord 3 is Millingen en Menden.
Antwoord 4 is 15.
cassie127 schreef:Maar andersom ook een paar vragen
1. Welk lijnnummer had de treindienst van DB Regio op een bepaald traject die alleen in de spits heeft gereden?
2. Welke lijnen in NRW zijn sinds dienstregeling 2019 als vleugeltrein gaan rijden? (Nog niet alle ritten)
3. Welke lijn doet station Jakobwüllesheim aan?
4. Hoeveel stops heeft de S23?
Ja hoor eens, je kan niet de overhoorder plotseling een overhoring geven :P Maar ik ben de vervelendste niet:
1. RB 35.
2. RE14 en RB 45, maar dat doet één trein op zaterdag al langer.
3. RB 28
4. 14
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
umbusko
Donateur
Berichten: 5272
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door umbusko »

Dat wat er om 11 uur in Mt allemaal uit de Intercity stroomde duidelijk niet de algemeen heersende opvatting op dit forum over Kerst deelde. Iets met Magisch Maastricht en zo. Wat een drukte...

En dat ik heel blij ben dat er weer een bus van Randwyck via Scharn naar het station rijdt (al sluit hij helaas niet aan op de IC :N ). Is het ritje naar het station toch weer 1 cent goedkoper. Compenseert mooi voor die cent die ik gisteren extra kwijt was doordat de 4 vanaf perron F vertrekt. :mrgreen:
Nitein-Repart
Berichten: 3427
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Nitein-Repart »

Kent NRW nog sneeuwzekere gebieden in de wintermaanden? Zo ja, welke zijn dat en welke spoorlijnen zijn dan een aanrader? Wil wat mooie plaatjes schieten. Ben voorheen alleen nog in de zomer (want langer licht) in NRW geweest, maar misschien is de winter ook leuk. Verder wil ik Keolis zoveel mogelijk mijden, vanwege hun wanprestaties.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8778
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ArrivaBas »

Je zou kunnen overwegen richting het oosten van NRW (Sauerland) te trekken. Vooral rond Winterberg is er behoorlijk veel kans op sneeuw in de winter.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Ferdinand
Berichten: 2054
Lid geworden op: ma 28 aug 2017, 20:39
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Ferdinand »

Ik heb erg veel sneeuw gezien op de lijn Köln-Lüdenscheid en Lüdenscheid-Hagen. Eigenlijk alles wel zo'n beetje in het zuidwesten van NRW.
jelmerrr
Berichten: 1809
Lid geworden op: za 16 jan 2016, 17:21

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door jelmerrr »

Kent NS geen lampen in die DD-AR gevallen? :?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Daniel »

Kom net deze tegen in m'n transactieoverzicht. Wilde ik zaterdag braaf betalen voor 'n laatste rondje met een Irisbusje in Dordrecht, doet m'n OV-chipkaart dit :P
08-12-2018
zaterdag
Check-uit Bus - Arriva
16:37 Dordrecht, Centraal Station
Check-in: 16:08 Dordrecht, Centraal Station
€ 4,00 terug van instaptarief
Ritprijs: € 0,00
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Aking »

Misschien kun je ze een berichtje sturen op feacesboek dat je wil betalen :Y
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Lokale filiaal van de Domino’s voor de tweede keer in een maand overvallen (vorige keer was 25 november) :'(

En dat terwijl vandaag nog in het Rotterdams Dagblad stond dat het filiaal nog deze maand zou stoppen met contant geld.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Aking »

Dus moesten ze nu toeslaan voordat het te laat zou zijn :Y
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8778
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ArrivaBas »

Aan de Reeweg Oost staat een tijdelijk bord voor een parkeerplaats van de Dordrechtse kerstmarkt met een clubnaam die al zestien jaar geleden is veranderd... :X Ze hebben in plaats van 'FC Dordrecht' 'Dordrecht 90' op het bord gezet. :')
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Wannes
Berichten: 489
Lid geworden op: do 27 sep 2018, 16:04
Locatie: Dordrecht / Grand Est

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Wannes »

En over de halte's die tijdelijk zijn opgeheven vanwege de kerstmarkt hang een U-OV zak.
htm_tram
Berichten: 1369
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 08:35

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door htm_tram »

Suus schreef:Lokale filiaal van de Domino’s voor de tweede keer in een maand overvallen (vorige keer was 25 november) :'(

En dat terwijl vandaag nog in het Rotterdams Dagblad stond dat het filiaal nog deze maand zou stoppen met contant geld.
Bij een filiaal in Den Haag zijn ze overvallen terwijl je daar al maanden alleen kunt pinnen. Juist vanwege de vele keren dat dat gebeurde.
Zet CFL ineens gelede bussen in op lijn 112...
Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

ArrivaBas schreef:Je zou kunnen overwegen richting het oosten van NRW (Sauerland) te trekken. Vooral rond Winterberg is er behoorlijk veel kans op sneeuw in de winter.
Ik heb het afgelopen week dagen lang geprobeerd Winterberg in een reisschema gepropt zien te krijgen, maar met de trein naar Winterberg is zo ontzettend tijdrovend (voor de 25 kilometer vanaf Bestwig staat al 34 minuten) dat het na mijn nu geplande winterritten ongeveer de enige spoorlijn in die hoek van NRW is die ik niet heb bezocht. Zelfs Brilon Stadt is makkelijker :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 54 gasten