Mag ik even kwijt

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Klaasje schreef:Wat hoho? Heb je ook een argument?
Het beter zichtbaar zijn van de LGBTI-gemeenschap in de media en ook de commercie maakt het vooral gebruikelijker. Dat is een middel wat vooral onbewust helpt bij de acceptatie, zonder dat je er druk op zet. Ook na het zien van de reclameposter van in dit geval Vogue mag je nog altijd je eigen mening over LGBTI houden.

Geen idee overigens of en wat voor verhaal er achter de Vogue-cover zit, behalve dat het twee Nederlandse modellen zijn (Doutzen Kroes en Lara Stone) en de foto gemaakt is door Mario Testino. Ik lees het blad eigenlijk nooit.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12818
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Hainje »

Waar staat die I nou weer voor?
🍉
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Intersekse, mensen die geboren zijn met een lichaam dat niet aan de "norm" van vrouw of man voldoet. Bijvoorbeeld Elle Bandita.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13032
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Ardan »

Bedankt, ik zat me dat ook al een tijd af te vragen sinds die letter is toegevoegd :')
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6464
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Daantje »

Is dat hetzelfde als a-gender?
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13545
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Wubbo »

Ik ken die afkorting ondertussen als LGBTQI (met de Q van Queer). Maar kennelijk bestaat LGBTQIAP ook al (A voor aseksueel en P voor panseksueel), en zelfs daar zijn nog variaties op. Straks hebben we het hele alfabet.
Hendrik
Berichten: 2547
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Hendrik »

Los van wat je er allemaal van kunt vinden: het is wel erg veel gevraagd om de betekenis van al die letters te onthouden... :')
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Daantje schreef:Is dat hetzelfde als a-gender?
Nee, bij intersekse is er geen definieerbaar biologisch geslacht.
Bij agender is er wel een biologisch geslacht maar wil de persoon niet met een geslacht geïdentificeerd worden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6031
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door AppleMoose »

Als men nou gewoon eens overging naar het idee dat wat iemands geaardheid is totaal niet boeiend is, hoeven we ook al die afkortingen en betekenissen niet te onthouden :idea:
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Eens, dat moet het eindbeeld zijn, maar dat zal niet op korte termijn haalbaar zijn. En het moet toch ook deels van onderaf komen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10543
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door trolly »

Suus schreef:Eens, dat moet het eindbeeld zijn, maar dat zal niet op korte termijn haalbaar zijn. En het moet toch ook deels van onderaf komen.
Dat "van onderaf" vind ik weer heel typisch. Uiteindelijk zit het natuurlijk toch tussen de oren (A)
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13032
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Ardan »

Het is 3 uur, gelukkig nieuw zomertijd!! *O*
Ik doe ook maar wat
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Aking »

Het is alweer 04:13, nog 17minuten en we kunnen inchecken *O*
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

trolly schreef:
Suus schreef:Eens, dat moet het eindbeeld zijn, maar dat zal niet op korte termijn haalbaar zijn. En het moet toch ook deels van onderaf komen.
Dat "van onderaf" vind ik weer heel typisch. Uiteindelijk zit het natuurlijk toch tussen de oren (A)
Ja, dat klopt wel natuurlijk, maar wat je ziet is als er te snelle bewegingen worden gemaakt, je het risico loopt dat groepen afhaken. Dat zag je toen in 2015 het huwelijk voor iedereen werd opengesteld in de Verenigde Staten, toen gingen sommige county's dan maar helemaal geen huwelijken meer afsluiten.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5822
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door isadora »

Aking schreef:Het is alweer 04:13, nog 17minuten en we kunnen inchecken *O*
Jullie zitten al in Egypte inmiddels(?).
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
frankberg19
Berichten: 364
Lid geworden op: zo 26 jun 2016, 00:28
Locatie: Deurne

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door frankberg19 »

Gert-Jan Seegers schreef:Ik heb zeven jaar in Egypte gewoond
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12818
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Hainje »

:')
🍉
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door webguy »

En ik 9 in Ethiopië. Nou goed?
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6031
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door AppleMoose »

Suus schreef:
trolly schreef:
Suus schreef:Eens, dat moet het eindbeeld zijn, maar dat zal niet op korte termijn haalbaar zijn. En het moet toch ook deels van onderaf komen.
Dat "van onderaf" vind ik weer heel typisch. Uiteindelijk zit het natuurlijk toch tussen de oren (A)
Ja, dat klopt wel natuurlijk, maar wat je ziet is als er te snelle bewegingen worden gemaakt, je het risico loopt dat groepen afhaken. Dat zag je toen in 2015 het huwelijk voor iedereen werd opengesteld in de Verenigde Staten, toen gingen sommige county's dan maar helemaal geen huwelijken meer afsluiten.
We zijn hier natuurlijk wel een stuk verder dan de VS wat volledig gedomineerd wordt door godsdienstigen en waar er nauwelijks ruimte voor (politieke) nuance is. Neemt niet weg dat we hier ook nog stappen te zetten hebben maar of de manier waarop het nu gebeurt de juiste is durf ik te betwijfelen. Door te strijden voor iedere geaardheid apart en te strijden voor dat deze geaardheid weer wordt opgenomen in een afkorting met andere geaardheden en "ons" daarmee te presenteren als een aparte gemeenschap blijven we ook een beetje "apart". Wat mij betreft zetten we gewoon in op het idee dat geaardheid niet boeiend is, plaatsen we coverfoto's van alle mogelijke stellen zonder dat er nadrukkelijk een verhaal of statement bij wordt bedacht etc. Denk dat we op die manier veel meer bereiken dan telkens een afkorting uitbreiden waarvan niemand meer de betekenis weet.
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13545
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Wubbo »

Opvallend trouwens dat binnen het spoorhobby-wereldje de verhoudingen LHBTetc-ers anders liggen dan in de rest van de wereld. Elke keer valt het hoge aantal transgenders (en dan met name man naar vrouw) me op. Vandaag was ik even in Rotterdam en in Hoek van Holland, en daar viel dat weer op.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12818
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Hainje »

Met het risico dat ik met deze opmerking (iets) te kort door de bocht ga:

In de afgelopen paar jaar heb ik 6 mensen ontmoet die zich meer identificeren met het andere geslacht, 4 van die mensen hadden ook de diagnose autisme. Dat vind ik toch opvallend veel. In de spoorwereld lopen er ook erg veel mensen rond met de diagnose autisme. Ik denk dat de kans dat je mensen met een genderdysforie dus sneller in de spoorwereld (of ICT) tegen zult komen dan bijvoorbeeld in het onderwijs.
🍉
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6031
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door AppleMoose »

Ik zou voorzichtig zijn met het trekken van dat soort conclusies, zeker wanneer ze gebaseerd zìjn op persoonlijke ervaring met zo'n laag aantal personen.
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12818
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Hainje »

Conclusie vind ik ook een iets te zware term, vermoeden vind ik passender.
🍉
Chrysa
Berichten: 7996
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Chrysa »

Afbeelding

Ik krijg een huisdier. :o
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5822
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door isadora »

Gokje, een pyama.
Zoiets:

Afbeelding
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 56 gasten