Mag ik even kwijt

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
cassie127
Berichten: 6592
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door cassie127 »

In Oostenrijk heb ik altijd veel minder problemen met pinnen ten opzichte van Duitsland. Ook loop ik er daar minder tegenaan dat je alleen met cash kunt betalen.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Chrysa
Berichten: 8003
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Chrysa »

Net terug in Sicilië en daar was de bankpas ook geen succes nog. Zelfs de ticketautomaat bij het station van Catania airport accepteerde geen kaarten. -0-

Verder een leuk lang weekend gehad, dankjewel voor de tip Suus! :mrgreen:
VIRM
Berichten: 7627
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door VIRM »

Ik vond het wat jaren geleden mooi dat er in Nederland net werd geëxperimenteerd met contactloos pinnen, tot groot vermaak van de uitbater van een mobiele hotdagstand bij het centraal station van Kopenhagen: dat kon al jaren in Denemarken. :D
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Anne
Berichten: 1971
Lid geworden op: ma 20 jun 2011, 00:38
Locatie: Den Hoorn (ZH)

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Anne »

Afgelopen week in Oostenrijk in een bergrestaurant. Bij ingang bordje "Cash only".
Voor wie dat niet (voldoende) heeft, staat in het restaurant een geldautomaat.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21365
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Meltrain »

Def Rhymz is overleden. :shock: :(
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Visgraatmodel
Berichten: 614
Lid geworden op: zo 28 dec 2014, 23:09

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Visgraatmodel »

Nieuwe bril opgehaald, dit keer een achthoekig montuur (ik wilde een bril die zowel autoritair als toegankelijk uitstraalt want ik heb geen zin om lenzen te dragen).

En helaas afkeuring gekregen van hoofdkantoor om mijn haar te millimeteren omdat dat niet in het uniformhandboek past qua grooming. Je mag alleen kaal als je ‘natuurlijk’ kalend bent
Chrysa
Berichten: 8003
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Chrysa »

Gek dat jullie nog zo'n streng uniformhandboek hebben.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50915
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Ik ben niet verbaasd, de vliegtuigmaatschappijen in het Midden-Oosten en dat minilandje in Zuidoost-Azië staan daar om bekend.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5824
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door isadora »

Op zich verbaasde mij dit bericht.

Was er zelf van uit gegaan, dat juist de jeugd van tegenwoordig erg begaan is met het klimaat.
Maar cijfers van het CBS willen anders doen geloven.

https://www.cbs.nl/nl-nl/nieuws/2024/13 ... wust-leven
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Dionysusnu
Berichten: 552
Lid geworden op: wo 01 mar 2023, 13:40

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Dionysusnu »

Ik denk dat je best gelijk had/hebt, als je bijvoorbeeld deze zin neemt:
CBS schreef:60 procent van de jongeren vindt dat ze klimaatbewuster zouden moeten leven, bij de oudere leeftijdsgroepen is dat ruim de helft.
En dat is een eigen, en dus relatief, oordeel, dus betekent niet automatisch dat jongeren nu minder klimaatbewust leven.

Het nieuwsbericht laat vooral vliegen zien, maar in andere vlakken van het onderzoek zijn jongeren juist meer milieubewust, bijvoorbeeld dagelijkse mobiliteit.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13550
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Wubbo »

Je veter zit los.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10594
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door trolly »

_O_
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Bemined
Berichten: 5950
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Bemined »

Bij J.K. Rowling zit wel iets meer los dan alleen haar veter gezien haar 1 april "grap" over transvrouwen.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50915
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Och, na haar recentelijke holocaustontkenning kan ze moeilijk nog dieper afzakken…
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
TffpaA
Berichten: 3235
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door TffpaA »

Daarover gesproken: zou dit ook een """"grap"""" zijn?

https://www.ad.nl/buitenlands-voetbal/a ... ~a8bd7f8a/
🗣
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12830
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Hainje »

Ze doen allemaal wel "oepsiewoepsie", maar volgens mij is het om te shockeren. Negatieve aandacht is ook aandacht immers. Platformen als Facebook drijven op negativiteit, dus dan bereik je meer volk met zoiets, dan een hele brave campagne.
🍉
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ArrivaBas »

Ik snap de vergelijking met het logo van de SS wel, maar hij is een beetje vergezocht als je het mij vraagt. Waar de verticale strepen in het genoemde logo tegen elkaar aangeschreven zijn, heeft het font van de voetbaltenues er nog een duidelijk zichtbare horizontale streep tussen zitten bij het cijfer 4.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10594
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door trolly »

Dergelijke typografische fijnzinnigheden zullen waarschijnlijk niet besteed zijn aan de liefhebbers van bedoelde symboliek — evenmin als aan de gemiddelde tegenstander ervan, overigens.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
TffpaA
Berichten: 3235
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door TffpaA »

...zouden de Mannschaftshirts met de rugnummers 55 en 88 wel nog gewoon te bestellen zijn?
🗣
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3037
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door nvdw »

Bart de Graaff had ooit eens een sketch waarin hij als de bekende amateurkunstschilder zich door een paar marketeers een logo laat aanmeten en dan zich zeer tevreden toont met het logo van Albert Heijn. Het zou me niet verbazen als er kaalkopjes zijn die zonder ironie met een AH-tasje zouden lopen.

Of maar nummer 18 op het shirt te bestellen als 44 niet meer mag. A=1, H=8... enfin.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3473
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Tom024 »

Ik heb soms periodes dat ik nogal wild droom. Meestal herinner ik mijn dromen niet, maar vannacht droomde ik dat Kaja Kallas (de premier van Estland) alle inwoners vn het land een courgette uit haar eigen achtertuin gaf.

Waar het vandaan komt: geen idee. Ik heb recentelijk niets gelezen over Kaja Kallas, de laatste en enige keer dat ik in Estland was is vier jaar geleden en ik heb ook al even geen courgette meer op.
Gebruikersavatar
TffpaA
Berichten: 3235
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door TffpaA »

#tmi
🗣
Gebruikersavatar
TffpaA
Berichten: 3235
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door TffpaA »

Zo had ik zonet tijdens een snoozetienminuutje een droom met op de achtergrond Nah Neh Nah van Vaya Con Dios. De droom zelf had er hoegenaamd niets mee van doen, maar dat mijn grijze massa uitgerekend dat nummer wist op te dissen verbaast me wel.

Wellicht dat hier toch het onderbewuste een rol speelt, en ik het nummer bijvoorbeeld ongemerkt oppikte in een supermarkt of als achtergrondtune bij een film of serie. Of dat het nummer ergens ooit geassocieerd is geraakt met de materie waar de tienminutendroom over ging.
🗣
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ArrivaBas »

Er zijn, vooral binnen de spiritualiteit, mensen die betekenissen zoeken en zien achter bepaalde dingen die voorbij komen in je dromen. Vallen, achternagezeten worden of kunnen vliegen bijvoorbeeld. Zulke mensen geloven ook dat een droom die je nog goed kan navertellen een bepaalde boodschap heeft.

Zo heb ik de laatste weken een paar keer gedroomd van reizen naar de bergen. Nu heb ik komende Hemelvaart wel een lang weekend naar Zuid-Duitsland gepland staan, maar in mijn dromen waren de bergen hoger en bij de meest recente kwam ook de Berner-Oberland-Bahn langs met hun oude allang afgevoerde meuk.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
TffpaA
Berichten: 3235
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door TffpaA »

Ik geloof zeker dat dromen betekenissen hebben, maar dat die betekenissen niet 'van buiten' komen en in plaats daarvan gewoon het resultaat zijn van alles wat onder mijn schedeldakje zoal wordt gaargestoomd.

Ik kan vaak genoeg relaties leggen tussen iets wat die dag - of recentelijk - gebeurd is en iets wat zich in mijn dromen afspeelt. Ook zijn mijn dromen doorgaans behoorlijk gethematiseerd, waarbij 'ov' in spoorse en infrastructurele zin een belangrijk thema vormt (A) Maar ook spelen ze zich opvallend vaak af in Oostenrijk (of eigenlijk 'Oostenrijk', omdat het doorgaans een mix van echt en totaal verzonnen is) en komen mijn ouders er ook vaak in voor. Vast omdat die elementen een belangrijke betekenis in mijn leven innemen.

Dromen over vastlopen in doolhofachtige gebouwen met gangen die nergens naartoe leiden komen overigens ook heel vaak voor. Doorgaans moet ik dan als ik eruit wakker word ontzettend plassen, dus ik denk dat ook daar een overdrachtelijke betekenis in zit (A)
🗣
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Majestic-12 [Bot] en 183 gasten