Mag ik even kwijt
Re: Mag ik even kwijt
Ik zoek informatie over de bus tussen Charleville-Mézières en Hirson. Volgens de dienstregeling van SNCF wordt de busdienst verzorgt door TransChampagne, dit bedrijf kan ik niet vinden. Een nieuwsartikel zegt dat het wordt verzorgt door de RTA. Die hebben op hun site alleen maar busreizen staan. :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Mag ik even kwijt
Is het een vervangende busdienst? Zou best kunnen dat ze bussen gebruiken van een reisbureau toch?
PSA: Links gaan, rechts staan
Re: Mag ik even kwijt
Vorig jaar is de bovenleiding vernieuwd, maar de regio heeft daarna toch maar alle treinen die geen studenten vervoeren afbesteld. Er rijden nu bussen die er 23 minuten langer over doen maar er is Hirson nu wel een "goede" overstap van maximaal 20 minuten. <3 Frankrijk
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Mag ik even kwijt
De tijden staan in de reisplanners van de SNCF (en ook in Hafas), zoals te doen gebruikelijk zijn de tarieven van de trein geldig op de SNCF-bus. De betere vraag is: wat heb je in die hoek te zoeken? :X
Re: Mag ik even kwijt
Ik vind iets anders:Suus schreef:Volgens de dienstregeling van SNCF wordt de busdienst verzorgt door TransChampagne
Depuis le 11 décembre, la ligne ferroviaire Hirson - Charleville-Mézières a été remplacée par des bus du Réseau de transport de l’Aisne (RTA). Ainsi, quatre allers et quatre retours par jour sont proposés aux voyageurs. Le premier au départ d’Hirson et en direction de Charleville est à 7 h 29 et le dernier est à 19 h 55. Le trajet dure au total une heure pour un tarif standard à 11,90 euros.
Bron met zelfs plaatje van de bussen
-
- Berichten: 330
- Lid geworden op: vr 12 dec 2014, 16:03
- Locatie: Zelhem
- Contacteer:
Re: Mag ik even kwijt
Dan zullen ze zich verschuilen achter het feit dat de vragen over de dienstverlening moeten gaan :')
Je zal echt niet zomaar reactie krijgen van een bank m.b.t. hun interne beleid. Dat is geen realistische verwachting.
Je zal echt niet zomaar reactie krijgen van een bank m.b.t. hun interne beleid. Dat is geen realistische verwachting.
Re: Mag ik even kwijt
Er zijn in die hoek stations met bordjes te vinden, die zolang Thalys nog van/naar Lille rijdt in een dagtrip zijn af te vinken. Maar dat gaat dus alleen met wat hulp van busdiensten *O*Z2N schreef:De betere vraag is: wat heb je in die hoek te zoeken? :X
(Voor de volledigheid: er zijn meer stations tussen Valenciennes en Lille, maar die heb ik al)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Mag ik even kwijt
Alleen sla je nu wel station Liart over, het minst bediende station van Frankrijk (1 bus naar Charleville op zaterdag, 1 trein naar Lille op zondag). (A)
Re: Mag ik even kwijt
Hun hadden eerst die Den Oudsten toch?ArrivaBas schreef:De lokale Islamitische basisschool Ikra heeft weer eens iets nieuws. Ze lijken de ex-Connexxion-Amba 8604 te hebben aangeschaft. Het geval zag ik vandaag drie keer op en neer tuffen naar vermoedelijk een van de twee theaters die de Dordtse binnenstad rijk is.
Re: Mag ik even kwijt
Maar ik heb wel Hirson Ecoles in het schema, dat heeft ook een moeilijke bediening dus ik ben dik tevredenZ2N schreef:Alleen sla je nu wel station Liart over, het minst bediende station van Frankrijk (1 bus naar Charleville op zaterdag, 1 trein naar Lille op zondag). (A)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Mag ik even kwijt
Ze hebben twee Ex-Connexxion Den Oudsten Alliance B89's bezeten. De een weet ik niet waar die is, die tweede heb ik eind 2017 nog gezien.Michael schreef:Hun hadden eerst die Den Oudsten toch?ArrivaBas schreef:De lokale Islamitische basisschool Ikra heeft weer eens iets nieuws. Ze lijken de ex-Connexxion-Amba 8604 te hebben aangeschaft. Het geval zag ik vandaag drie keer op en neer tuffen naar vermoedelijk een van de twee theaters die de Dordtse binnenstad rijk is.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
- Visgraatmodel
- Berichten: 614
- Lid geworden op: zo 28 dec 2014, 23:09
Re: Mag ik even kwijt
Zo, mijn nieuwe uniform in ontvangst mogen nemen. Vliegtuigspeld erop en gaan met die banaan op Schiphol.
Re: Mag ik even kwijt
Gefeliciteerd . Betreft dit een tijdelijke of een vaste baan?
- Visgraatmodel
- Berichten: 614
- Lid geworden op: zo 28 dec 2014, 23:09
Re: Mag ik even kwijt
Een stage van vijf maanden als grondsteward met een grote kans op een baan daarna, er is een chronisch tekort aan grondstewards.
Re: Mag ik even kwijt
Oké ... dus voorlopig weer een tijdelijke baan . En nu maar hopen dat het tijdelijke een keer vast wordt.
Re: Mag ik even kwijt
Suus schreef:Er zijn in die hoek stations met bordjes te vinden, die zolang Thalys nog van/naar Lille rijdt in een dagtrip zijn af te vinken. Maar dat gaat dus alleen met wat hulp van busdiensten *O*Z2N schreef:De betere vraag is: wat heb je in die hoek te zoeken? :X
(Voor de volledigheid: er zijn meer stations tussen Valenciennes en Lille, maar die heb ik al)
Leuke route door de Maasvallei. Naar Givet zie je af en toe nog een oud stuk spoorinfra. Charleville-Mezieres heeft een aardig plein in Lodewijk 14e stijl. En een prima bageltent voor lunch.
Het is een spectrum.
Re: Mag ik even kwijt
Visgraatmodel schreef:[...] banaan op Schiphol.
Wat snap je niet?KM46 schreef:[...] baan?
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Re: Mag ik even kwijt
Vandaag voor het eerst op Rotterdam Zuidplein geweest, wat een deprimerende betonnen bak is dat zeg... Overigens was ik best verrast dat dat nog best een flink busknooppunt is zonder trein (maar wel met een metro natuurlijk)
Bij twijfel altijd klagen
Re: Mag ik even kwijt
Dat moet ook wel. Vrijwel alles wat daar nu eindigt had ooit zijn eindpunt op Rotterdam Centraal. Dat reed dus allemaal via de Maastunnel. Ik kan me wel een beetje voorstellen dat die vervoersstromen beter in de metro pasten maar wel ten koste van een extra overstap, als je vanuit de Hoeksche Waard of de Alblasserwaard een trein op CS wilt pakken (en je niks hebt aan een aansluiting op Rotterdam Lombardijen, waar ooit tenminste nog een sneltrein kwam).
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Re: Mag ik even kwijt
Weer eens aan mezelf bewezen hoe gevaarlijk fietsen in de stad is met oordopjes in :') Fiets ik door de Oosterstraat, een straat breed genoeg voor precies 1 bus, op een lekker slap tempo. Dan hoor ik toch knarsende banden, kijk ik naar mijn eigen banden om te checken of ze niet lek zijn, zie ik een elektrisch, groen Q-link monster achter me :')
- Visgraatmodel
- Berichten: 614
- Lid geworden op: zo 28 dec 2014, 23:09
Re: Mag ik even kwijt
Qua oppervlak is het blijkbaar het grootste busstation van Nederland.Mdk schreef:Vandaag voor het eerst op Rotterdam Zuidplein geweest, wat een deprimerende betonnen bak is dat zeg... Overigens was ik best verrast dat dat nog best een flink busknooppunt is zonder trein (maar wel met een metro natuurlijk)
Edit: volgens onze eigen Wiki is dat niet zo.
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9174
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Mag ik even kwijt
Ja dat is toch weer eens wat anders dan Apeldoorn hè. ;)Mdk schreef:Vandaag voor het eerst op Rotterdam Zuidplein geweest, wat een deprimerende betonnen bak is dat zeg... Overigens was ik best verrast dat dat nog best een flink busknooppunt is zonder trein (maar wel met een metro natuurlijk)
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: Mag ik even kwijt
Het leukste aan Apeldoorn is de stoomtrein naar Dieren.
Volgens mij is het eindpunt van de bussen vanuit de Hoeksche Waard (en Voorne-Putten) ook vrij snel na de opening van de metro naar Zuidplein verhuisd.
De bussen vanuit de Hoeksche Waard hadden, voor de komst van de metro, hun eindpunt in de Rosestraat, omdat daar het hoofdkantoor van de RTM zat (en de trams uit Voorne-Putten) eindigden. Reizigers naar het centrum konden dan op het Stieltjesplein tramlijn 2, 3 of 9 pakken.nvdw schreef:Dat moet ook wel. Vrijwel alles wat daar nu eindigt had ooit zijn eindpunt op Rotterdam Centraal. Dat reed dus allemaal via de Maastunnel. Ik kan me wel een beetje voorstellen dat die vervoersstromen beter in de metro pasten maar wel ten koste van een extra overstap, als je vanuit de Hoeksche Waard of de Alblasserwaard een trein op CS wilt pakken (en je niks hebt aan een aansluiting op Rotterdam Lombardijen, waar ooit tenminste nog een sneltrein kwam).
Volgens mij is het eindpunt van de bussen vanuit de Hoeksche Waard (en Voorne-Putten) ook vrij snel na de opening van de metro naar Zuidplein verhuisd.
Laatst gewijzigd door Meltrain op do 15 mar 2018, 19:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Mag ik even kwijt
Geef mij maar Apeldoorn hoor, ik heb helemaal niets met Rotterdam of de Rotterdammers. (En ook niet met die saaie, grijze ov-huisstijl van de RET)
Bij twijfel altijd klagen
-
- Berichten: 6188
- Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
- Locatie: Rotterdam
Re: Mag ik even kwijt
Die is niet van de RET hoor maar opgelegd door de stadsregio Rotterdam.
en verder kan ik me niet niet helemaal vinden in het grauwe betonbunker gevoel. (A)
Connexxion 5912 by Dylan Wildschut, on Flickr
Oh wacht ... toch wel.
Connexxion 9258 by Dylan Wildschut, on Flickr
en verder kan ik me niet niet helemaal vinden in het grauwe betonbunker gevoel. (A)
Connexxion 5912 by Dylan Wildschut, on Flickr
Oh wacht ... toch wel.
Connexxion 9258 by Dylan Wildschut, on Flickr
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 148 gasten